Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?

Az Edge 60 alig tud kevesebbet, mint a Pro utótagú testvére, de árban is minimális az eltérés. Láthatóan nem a nyers erő volt a tervezéskor a szempont: más területeken akar többet kínálni a cég.

Kamerák

Papíron a kamerás felhozatalban nincs eltérés. A főkamera egy Sony IMX896-os szenzor (F1,8, 1/1,56 inch), PDAF és OIS is van hozzá. A telés szenzorunk csak 10 megapixeles, ez egy Samsung S5K3K1, ez amúgy ugyanaz, mint amit a Galaxy S24-ben van, itt is van OIS, az ultraszéles szenzor pedig szintén Samsung (S5KJNS), ez is 50 megapixeles és van benne autofókusz a makrózáshoz. Az előlapon papíron szintén 50 megapixeles a felbontás, de a különböző sysinfo appok szerint itt egy 13 megapixeles GalaxyCore szenzor van, ami vélhetően felskáláz. Relatív mindegy, mert alapból 12,5 megapixelben fotózunk vele.


[+]

Szoftveres oldalon viszont már van eltérés. Egyrészt a Pro modellben van két képi üzemmód, a “természetes” (ebben fotóztunk) és a “signature”, amit sikerült úgy fordítani, hogy “aláírás”, innen is nagy gratulációnk. Ezen kívül a Prónál az extrák között van time-lapse, AI csoportkép és hosszú záridős opció is. Az is eltérés, hogy a sima Edge 60-nál 4K30 videózás esetén nem tudunk az ultraszéles kamerára váltani, ez csak Full HD felbontás mellett lehetséges, a Prónál nincs ilyen korlátozás, ez egyértelműen a hardveres eltérésekre vezethető vissza. Mielőtt továbbmegyünk, mutatok két képet a Próval, a bal oldali a “természetes” a jobb oldali pedig a “signature”:

A természetes tényleg természetes. A signature (aláírás) meg jól túl van húzva a kontraszt és a szaturáció kapcsán. A portrék esetében is megmutatnám, hogy a Pro jobb-e (fent a normál Edge 6 fotói, lent a Pro képei):

Igen, jobb. Egyrészt élességben, másrészt talán természetesebb rajta a bőrtónus. De ha nem rakom őket egymás mellé, akkor nem tűnik fel. A rend kedvéért álljon itt két 50 megapixeles fotó (Edge 60, Edge 60 Pro), mindkettő igen satnya 100%-os nézetben, ugyanez igaz a kétszeres digitális zoom kapcsán is, nem sok energiát tett bele a Motorola, csak fogják a fentebbi 50 megapixeles képek közepét, aztán nesztek. (Edge 60, Pro). Úgyhogy jöhetnek a normál fotók:

Edge 60 főkamera, 12,5 MP

Edge 60 Pro főkamera, 12,5 MP

Edge 60 ultraszéles, 12,5 MP

Edge 60 Pro ultraszéles, 12,5 MP

Edge 60 3x zoom, 12,5 MP

Edge 60 Pro 3x zoom, 12,5 MP

Edge 60 makró

Edge 60 Pro makró

Talán ennyi elég lesz ahhoz, hogy mondhassunk ítéletet. Először is: a főkamera nappal és este is korrekt. Nem világbajnok, de korrekt. Kicsit digitálisan élesít (főlek a fák-bokrok kapcsán), a vonalélesség ennek ellenére gyengül a szélek felé, de nem kritikus. A Pro színkezelése közelebb áll a valósághoz, a sima Edge 60-nál kissé melegebb a tónus. Ez este hatványozottabban kijön, ott a Pro képei jobban tükrözik a valóságot a színek kapcsán. Az ultraszéles kamera korrekt, este viszont zagyva, kásás, zajos lesz a képek széle, a zoom szenzor pedig szintén nappal vethető be, este ott nagyon erős zajszűrést használ az algritmus. Vagyis az erősebb hardver miatt nem jobb az algoritmus a Prónál, inkább az extra színszenzor adatai miatt lesznek természetesebbek és szenzorokon átívelően konzisztensebb színhőmérsékletűek a képek. Mindenképpen az a verdikt, hogy a kamerás felhozatal az árszintnek megfelelő minőségű, nem kiugróan jó, de ennél fontosabb, hogy nincs igazán rettenetes része sem, még este is egész ügyes. Lehet kapcsolni éjszakai módot, de ez nem változtat az eredményen, az automatika is ugyanúgy kitolja a záridőt és többelemes feldolgozást használ. Más a helyzet a videóknál (két lejátszási listát mutatok, a sima és a Pro modell videóit tartalmazzák):


4K30 a legnagyobb felbontás, Full HD mellett 60 fps is opció. A Pro esetén mindhárom szenzor működhet, a simánál viszont látszólag csak kettő, mert szépen kiteszi a kétszeres és a háromszoros ikont, de nem vált szenzort, hanem a főkamerát használja, aminek igen csúnya eredménye lesz. A helyzet egyértelmű lesz akkor, amikor a zoom szenzort használva indítjuk a videót: onnan sehová nem lehet váltani. Full HD-nál viszont megy a dolog oda-vissza, de ez a korlátozás okvetlenül a hardver gyengeségére vezethető vissza. Nappali környezetben sem tökéletesek a videók, mert az OIS-EIS összedolgozás nem sikerült jól, meg-megbicsaklik a fókusz. Este ez hatványozottan jelentkezik, ilyenkor a főkamera még csak-csak vállalható, de a másik kettő nagyon zizis eredményt hoz.

Az előlapi kamera (szelfik fent, balra a sima, jobbra a Pro) mindkét modellnél korrekt, még este sem tragikus, de a színhőmérsékletet és a tónust a Pro találja el jobban. Videózásnál viszont csak nappal oké a produkció, esti körülmények között nagyon gyenge az eredmény ugráló fókusszal és rettentő sok zajjal. Hangot valamiért a Pro vesz fel erőteljesebben, de a minőségre a simánál sincs panasz, csak az valahogy szűrtebb.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények