Hirdetés

Mio Moov 360 - eltévedni emberi dolog

Hang és navigáció

Természetesen állítható a fizetős utak, a földutak és a kompok használata, ezt minden navitól el is várja az ember. A hangos navigáció azonban igen magas szinten idegesítő, pedig női és férfi kivitelt is választhatunk. Az orgánumokkal nincs gond, s a jelek szerint a kevéssé magyaros kifejezéseket is sikerült összerendezni valami fogyasztható állapotba, de a folyamatos karattyolás a legedzettebb sofőrt is a sírba viszi.

Egyrészt egy csomó olyan fogalom a Moov számára ismeretlen, amelyet más navigációs rendszereknél már megszoktunk. A „tarts” kifejezés ugyan felbukkan a szóhasználatban, de gyakrabban helyettesíti a „fordulj” ige, mint kéne. Sőt, néha a főútvonalról való NEM letérés okán is elkezd önhatalmúlag pofázni a gép, ha balra van egy leágazó mellékutca, akkor simán mondja, hogy fordulj jobbra, holott a főút nyílegyenes. A „kövesd a főutat” fordulat nem szerepel a szótárban, ezt azzal próbálja ellensúlyozni a szoftver, hogy mindenről ötvenkétszer tájékoztat, tényleg a végén már be akartam tömni egy zoknival a pofáját.

Mio Moov 360

Nem egyszer fordult elő, hogy egymás után következő manővereket egy szuszra darált le, különösen a körforgalmakkal van nagy haverságban, mert a Navman a fejébe vette, hogy akkor is tájékoztatni kell a júzert, ha benne forog már a forgalomtechnikai objektumban. Ilyenkor a megfelelő kijárat előtt próbál szólni, hogy most aztán iziben hagyjuk el a körforgalmat, csakhogy ennyire egyetlen navi nem képes követni a pillanatnyi helyzetet, így rendszerint lemarad, vagy a saját szavába vág a gép.

Még idegesítőbb, amikor egy többsávos, komplexebb kereszteződésnél hajtunk végre egy fordulót, ebben az esetben ugyanis képes arra, hogy minden utcácskát és lefordulási lehetőség számításba véve extrém hosszú és teljesen felesleges utasítást adjon. Belefutottam olyan szituációba, amikor egy sima balkanyarnál a következő mondatot kellett végighallgatnom: „fordulj balra, majd balra, aztán tarts balra”. Ennél balrább már nemigen lehetett volna navigálni.

Mio Moov 360

Az újratervezést nem közli, csak csinálja szótlanul, a sebességhatár átlépésére pedig úgy figyelmeztet, hogy a képernyőre kirakja a nagy piros táblát. Nem baj, csak legalább tudná, hogy mennyivel lehet az adott helyen menni, mert ez valahogy kimaradt a fejlesztésnél. Sávfigyelés nincs, 3D objektumok nincsenek, s a kereszteződésekre való ráközelítés sem minden esetben jön össze.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Mio

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés