Mio Moov 200 - Elvis él, de nem találjuk

Navman

"A világ felfedezésre vár". Nagyon pontosan megfogta a reklámszlogen a lényeget. Csak azt nem értem, hogy ezt a felfedezést miért a felhasználónak kell megtennie. A szoftver konkrétan halva született, és az első csúfos sajtótájékoztató utáni tuningolás annyit ért, mint halottnak a csók. A térkép, amire olyan büszkék, az évekkel ezelőtti állapotokat tartalmazza, azt is rengeteg hibával. Ennek eredményeképpen a navigáció hatékonysága a tragikomédia szintjét üti meg. Boggal direkt összehoztunk egy közös autózást, mert úgy éreztük, ezt az élményt mindenkinek látnia kell.

Sajnos a tervezési algoritmusnál a fejlesztőknek nem volt jobb ötele, mint bevetni az RND rutint, legalábbis logikát a tesztidőszak alatt nem sikerült felfedeznem. Az újratervezést nem jelzi, csak folytatja a navigációt. A szoftver mindent kanyarodásnak titulál, sokszor még az egyenesen továbbhaladást is. Olyan helyeken ír elő fordulót, ahol az tilos (Szentendrei úton befelé a Flóriánnál, de itt ráadásul jobbra mutatta az útvonalat!!!!!). Nincs tisztában a sebességkorlátozásokkal (Szentendrei út, Váci út kifelé szerinte 50 km/h, a Bécsi úton mindkét irányban), egyszóval mindenhol, ahol városon belül több, mint ötvennel lehet menni, azt szinte biztosan rosszul tudja. Amennyiben egy többsávos úton lehajtóhoz érkezünk, és nem kell lejönnünk az útról, akkor az utasítás: "fordulj balra!". Tetézi a dolgot, hogy keveri a jobbra és balra irányokat, tisztára mint egy szőke nő.

Mio Moov 200

Mio Moov 200

Mio Moov 200

De legalább magabiztos. Rengeteget beszél. 200, 100 méterrel és közvetlenül a kanyarodás előtt is elmondja az utasítást, sokszor ezeket végigmondani sincs ideje. Körforgalomban megkísérel szólni, amikor elérjük azt a kijáratot, amin ki akar küldeni, de persze lekési. Nem úgy, mint egyes fordulókat, amikben még a piros lámpánál ácsorgunk, de a Moov már be is kanyarodott. Mindezek sajnos olyan mértékig rombolják a navigációt, hogy idegen területen egyáltalán nem biztos, hogy sikerül megtalálnunk a célpontot - persze ha egyáltalán ismeri, hiszen a TeleAtlas-os magyar térkép becsléseink szerint nem sokkal lehet az 50%-os szint felett, ami az iGO-hoz és Garminhoz szokott felhasználóknak igen sokkoló. Sok utat egyszerűen nem, vagy rosszul ismer, több, évek óta megváltozott szabállyal nincs tisztában.

Mio Moov 200

Mio Moov 200

Mindezt még mindig meg lehetne emészteni, de a program kezelése kész rémálom. A kezelőfelületet "garminosra" vették, de a Garmin ezen a kijelentésen teljes joggal megsértődhetne, hiszen a megvalósítás tökéletesen logikátlanra sikeredett - vagy csak mi nem ismerjük a logikát. Maga a térképi megjelenítés is vicces. A 2D és a 3D között nagyjából annyi a különbség, hogy az utóbbiban 20-30%-kal megdönti a térképet. Épületek, tereptárgyak, domborzat nincs. vannak viszont POI-k, amiket szép nagy kék négyzetekben elhelyez a képernyőn, a belvárosban ez azzal jár, hogy magát az utat sem lehet látni tőlük. Kikapcsolható, de még az is teljesen logikátlanul. A program az itinerben néhol franciául beszél - persze magyar nyelven használtam. A koronát az tette fel, amikor sikerült rájönnünk, hogy a múltban megadott címekhez miért kötődik olyan nagyon: Egy új célpont beállításakor automatikusan további célpontként rögzíti azt, és csak azután hajlandó odamenni, hogy az előzőt elértük. Ez nem lenne baj, ha erre legalább egy kérdéssel felhívná a figyelmet. Így lehet egy röpke 2 km-es utat 40-60 perc alatt megtenni az üres Budapesten.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Mio

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés