Mazda MX-30 menetpróba

Stílusos, igen jól összerakott, minőségi elektromos verda a Mazda első villanyhajtású ajánlata, amely inkább városba való.

Hirdetés

Külső

Az MX-30 nem néz ki különleges autónak, vagyis nem ordít róla, hogy árammal megy. Nem egy polírozott szappan elölről, mint az ID.3, de nem is egy tank, mint az e-tron. Úgyhogy a C-oszlop aljához jól oda is írták, hogy Electric Mazda, hogy egyértelmű legyen, hogy mit lát az utca népe. De most nem jöttek oda random emberek, mint az ID.3-hoz, hogy érdeklődjenek a gépkocsi milyenségéről, kompakt crossover, zöld rendszám: biztos hibrid.


[+]

Ettől még a formaterv tökre kiadja. A mazdás designba perfektül beleillik a front, összehúzott szemek, a hűtőráccsal is úgy voltak, hogy legyen ott (még ha funkciója nincs is), nem álltak neki átdolgozni a márka jellegzetes arcát csak azért, hogy kitaláljanak helyette valamit. Lendületesen indul az egész autó, aztán hirtelen, amikor kábé a felénél tartunk, akkor elkezd lejteni a tető, hogy egy rövid, de vagány sziluett legyen a végeredmény.


[+]

Ebből fakadóan az utaskabin is rövidke, nem is maradt rendes hely a hátsó ajtóknak, szóval a korábbi Mini Clubman megoldását vették kölcsön (de ha házon belül keresünk hasonlót, akkor ott az RX-8), az első ajtók kinyitása után van még egy másik irányba nyíló fél-ajtó mindkét oldalon, a B-oszlopot elhagyták, de még így is nehézkes hátra bekucorodni. És a kucorgás marad, mert amennyire fejedelmi és nagyvonalú elöl a kialakítás, annyira nyomorgós hátul ülni, a lábtér sem sok, a fejtér is szűkös a tetővonal miatt, szóval hosszabb távon felnőtteket szállítani vele inkább kényszermegoldás. Nincs is hátul sem légbeömlő, sem USB, a Mazdánál sem gondolták komolyan, hogy ott hosszabban utaznak lábakkal rendelkező humanoidok.


[+]

A csomagtér viszont elég tágas (385 liter), persze magasra kell emelni a szajrét, mert alatta (is) vannak akkumulátorok, de mély, értelmes formájú üregbe lehet rámolni, már ha a töltőkábeleket akkurátuson visszatesszük a tasakjukba, mert különben azok ott fognak tekeregni a padlón. Érdekes módon a bogárhátú forma ellenére ki lehet látni hátrafelé is rendesen, elöl pedig addig tart az autó, amíg látjuk, a 4,4 méter hosszú MX-30-cal manőverezni és parkolni nem megterhelő feladat.


[+]

És nincsenek csilli-villi trükkök, mint üdvözlésképpen animáló lámpák, az ajtó aljáról a padlóra vetített emblémák, futurisztikus felnik és világító küszöbök (jó, ilyet lehet rendelni), ezek helyett van mondjuk egy okos ötlet azzal, hogy a töltőnyílás mellett akad egy fehér színű fény, hogy este is elsőre betaláljuk a kábellel. Nem tudtam elég hálás lenni ezért este egy olyan kertbe beállva, ahol a konnektor jó messze van mindenféle telepített fényforrástól. A körbefutó műanyag védelmet is értékeltem akkor, amikor murvás úton közlekedtem mindenféle növények mellett, nem kellett a fényezésre figyelve annyira óvatoskodni, ami egy tesztautó esetén mindig egy fontos szempont.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Mazda

Azóta történt

Hirdetés