Huawei Mate 20 - huszadrangú eltérések?

Azért van különbség, de a Huawei Mate 20 így is egy remek készülék. A kérdés csak annyi, hogy százezerrel konszolidáltabb összegért mit tud - és mit nem tud - a Mate 20 Próhoz képest.

Hirdetés

Multimédia

A Mate 20 kamerarendszere ránézésre ugyanolyan, ugyanúgy négyzetes elrendezésben három kamera, szenzorok és kéttónusú LED villanó található a hátlapon Leica cégérrel, viszont a szenzorok felbontása és jellege is eltérő. A 20 megapixeles lencsét itt egy 16 megapixeles szenzor váltja 17 milliméteres (35 mm ekv.), f/2,2 rekeszértékű, ultraszéles-látószögű, kontrasztfókusszal dolgozó lencsével. De ezzel is ugyanúgy lehet 2,5 centi távolságból szupermakrókat készíteni. A főkamera 12 megapixel felbontású, f/1,8-as rekesszel és fázisérzékelő autofókusszal, a kétszeres optikai zoomot pedig a 8 megapixeles, 54 milliméteres, f/2,4-es apertúrájú lézerfókuszos egység biztosítja, aminek az eredményeit a rendszer jól felskálázza 12 megapixelre. Optikai képstabilizálás sehova nem jutott. Alább (első sor) főkamerás makrók és 16 megapixeles szupermakrók (alsó sor).

A lencsék között az élőképen lehet váltani: alapértelmezetten, 1-es jelöléssel a 12 megapixeles szenzort használja a rendszer (adott témáról mindig az első kép), a 2x jelenti a 8 megapixeles egységet kétszeres optikai zoommal, míg az ultraszéles-látószögű szenzor az 1,6-os megjelölés mellett dolgozik. Az AI kameramód engedélyezésével viszont a témának megfelelően a rendszer felajánlja, hogy a széles látószögű kamerát válasszuk. A módok között egyébként az exponáló fölötti sávon görgetve válthatunk. Alábbi esetekben nem volt bekapcsolva, sorrendben pedig normál kamera, zoomkamera és ultraszéles-látószög. Utolsó kettőnél értelemszerűen a zoom maradt le, egyszerűen nem találom sehol.

Van portré és rekeszérték mód, utóbbi esetében egyrészt mi választhatjuk meg az apertúra módosításával a háttér elmosásának mértékét, másrészt nem tol rá a rendszer arcszépítést mondjuk, egy akármilyen tárgyra. A rekeszt f/0,95 és f/16 között piszkálhatjuk, optimálisan olyan egy-másfél, de maximum két méterre a témától. A fókusz és a rekesz utólagos módosítására a galériában lesz lehetőség. A portré mód a 2D arcazonosításra is bevethető 24 megapixeles előlapi kamerával is elérhető, effektekkel, képernyővillanó segédfénnyel, meg mindennel, bár előbbiek mindkét oldalon kissé suták, érdemes közel homogén háttér előtt próbálkozni, ha például színpadi megvilágításra vágyunk. Nem humanoid témáról viszont sem portrét nem lőhetünk, sem effektes képet az előlapival. Kissé zajos, normál módú szelfi, szépítés nélkül erre, alább pedig néhány hátlapi portré.

A normál portré esetében a kiemelés nem tökéletesen pontos, még erősen kontrasztos, elütő téma esetén sem. Szentkuti11 fekete kabátja például elég határozottan elkülöníthető a zöld háttértől, mégis itt csúszott bele az algoritmus a leglátványosabban, de a szokásos haj, napszemcsi és hasonló, kvázi nem integráns elemek is zavart okoznak az erőben. Bog fülét érdemes még szemügyre venni teljes méretben, noha közel nincs a kontúrhoz, nagyjából olyan, mintha Monet skiccelte volna a fejére, itt a többi részlet is elmosott és definiálatlan. Az AI portré érzékelés pedig mindössze csak valami szépítést tol a képre, Wombathot nem emelte ki a környezetből.


[+]

Az alábbi válogatás teljesen random egységsugarú júzer módban készült, csak kinyitottuk az alkalmazást, és hagytunk mindent úgy, ahogy a Huawei megálmodta. Az AI aktív volt, noha láthatóan sokkal finomabban bánik a színekkel és a textúrákkal, mint korábban, és kizárólag a normál látószögű, 12 megapixeles főkamerával dolgoztunk. Lényegében csak előkaptuk a Mate 20-at és lőttünk, ahogy volt. Az alábbi képek készítésekor egyszer sem észlelt jelenetet vagy tárgyat, így nem szórakozott az ételek és zöld levelek túlszaturálásával és élénkítésével, ami tulajdonképpen jó, mert a P20 Pro ezt a vonalat túltolta.

Nappal rendben van a képminőség, kellő mennyiségű részlettel mindhárom kamera esetében, ugyanakkor az összes képen észrevehető a Huawei megszokott és kissé túlzó zajmentesítése, ami miatt tűélesnek egyik eredmény se mondható. A fő- és a zoomkamera a szélek felé is egész részletes, csak a széles látószögűnél válik érezhetően puhábbá a rajzolat, arrafelé egyébként kromatikus aberráció is felüti a fejét. A zoomkamera ugyanakkor teljesen feleslegesen tornázza fel a 8 megapixeles felvételeket 12-re, emiatt hatnak homályosabbnak a felvételei, nyugodtan mentésre kerülhetnének eredeti felbontáson. A többelemes képfeldolgozásnak hála remek a dinamika, a képek is gyorsan készülnek és általában megbízható a fókusz is, igaz, ez a zoomegység esetében némileg ráérősebb. A Mate 20 Pro variációja egyértelmű előnyben van a 3x-os zoomképességekkel, és persze több részlet rögzül a 40 megapixeles főkamerával. Ugyanakkor a 20 megapixeles, széles látószögű felvételek nappal semmivel sem jobbak, mint a 16-osak itt, ergo ott is elég lett volna ennyi megapixel.

Naplemente után még mindig nyugodtan lehet az automatikára hagyatkozni, de elérhető a Huawei remek esti módja, amely 3-8 másodperc alatt, több rövid expozíciójú képből állít össze egy sötétben is világosabbat. A képek között adott témáról esti módban mindig az első fotó készült. Az utolsó két-két kép normál kamera normál mód és normál kamera esti mód. Ehhez állvány se kell, persze nem árt azért a Mate 20-at stabilan tartani, hiszen OIS nem segít be. Itt azért egyértelmű a Pro variáció előnye: a sima Mate 20 kevesebb részletet rögzít minden kamera esetében, sőt: míg a Pro előszeretettel használja a zoomkamerát zoomoláskor, a sima szinte mindig digitális nagyítást vet be. Ahogy a gyártótól megszoktuk, a többféle esti opció többféle eredményt szül, és változó, hogy melyik a jobb. Ergo a legjobban akkor jár a júzer, ha normál és esti képet is készít, így viszont dupla annyi a dolga. Pro módban egyébként manuálisan is lehet ügyeskedni (állvány este jól jön).

Videózni H264 és H265-ös kódolással is lehet, választás kérdése, felbontásból pedig a 4K 30 fps a maximum, FHD-ben viszont 30 vagy 60 fps sebességgel örökíthetünk meg mozgóképet, mindhárom kamerával. Bár az időjárás elég egykedvű volt, a dinamika rendben van, a vonalélesség 1080p esetében átlagos, 4K felbontáson jó. A zoomkamera viszont minden esetben hajlamos újrafókuszálni, és míg a 1080p felvétel folyamatos, a 4K-s klip szaggatottabb. A képkockasebesség itt-ott némileg, nagylátószög esetében viszont akár 7-8 fps-sel is visszaesik. A kamerák közötti váltás amúgy egészen flottul megy, ha nem kalimpálunk nagyon közben. Az optikai stabilizálás hiánya is inkább a zoomkameránál érezhető 1080p-n, a többi láthatóan elvan az elektronikus rásegítéssel séta, vagy forgolódás közben is. 1080p@60fps erre. 4K esetében a mozgás már darabosabb. A sztereó hang korrekt, telt, az élesebb hangokkal sincs gond, viszont valamekkora zajszűrés lefülelhető.

A HD streameléshez rendelkezésre áll a Widevine L1 biztonsági szint és helyben tárolt HDR10 tartalmakat is élvezhetünk. Maga a lejátszó viszonylag alapszintű, feliratokhoz, hangsávokhoz és Bone123 szavaival élve, egzotikus formátumokhoz nem árt majd egy komplexebb app. Kisablakban viszont nyugodtan mozizhatunk a Huawei-féle videolejátszóval is, természetesen akár 4K felbontású anyagok esetén is. A teljes képernyőt kitöltő módban viszont benne lesz a kameracsepp, nem vágja le a sávot.


[+]

Zenelejátszóból, ahogy hangszóróból is, kettő van. Zenehallgatásnál mintha sokat nem tenne hozzá az élményhez a beszédhangszóró bekapcsolódása, filmezésnél viszont nagyon jól jön, főleg monó megoldásról váltva feltűnő a minőségi változás. A multimédiás hangszóró cserébe állati hangos, az alapértelmezett értesítési és csengőhang is szinte sokkoló. hangszínszabályozni a Dolby Atmos sémái szerint lehet, ami alapból intelligens módra, a tartalomhoz optimalizált hangzásra van állítva. A hangzás pedig igencsak optimalizált, a hangszórók nagyon jól szólnak, szegényebb mélyekkel ugyan, de kifejezetten élvezetesen.


[+]

A Dolby Atmos kizárólag fülhallgatóval lőhető ki, nem mintha kéne, vagy magunktól eszünkbe jutna. A mellékelt, jack csatlakozóban végződő füles határozottan kellemesen szól, megjelenik a mély tartomány, részletgazdag és dinamikus. És akkor sincs tulajdonképpen semmi, ha a Dolbyt kikapcsoljuk, akkor is jó, kicsit hangosabb. És a Mate 20 Próval ellentétben még FM-rádiót is hallgathatunk, de úgy tűnik, csak állomás- és műsorinformációk nélkül.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Huawei Mate 20 Lite - egy híján húsz

    Még az új csúcsmodellek előtt befutott a Lite verzió, friss Kirin 710-zel, négy kamerával és persze egy méretes, notchos kijelzővel. Megszorongatja a flagship killereket?

Hirdetés