Hogyan készül egy tarifacsomag?

Hirdetés

Percdíj perc alapon

Amikor tehát egy új tarifa megálmodása indul el, akkor több dolgot kell átcsócsálni. Hatalmas Excel táblázatok születnek annak kapcsán, hogy a megcélzott felhasználói csoport milyen hívási szokásokkal rendelkezik. Mennyit és mikor beszélgetnek hálózaton belül, illetve kívül, illetve honnan fogadnak jellemzően hívásokat. Ezek kiemelten fontos adatok, ezeken áll, vagy bukik az adott csomag üzleti sikere. S akkor még nem esett szó arról, hogy mennyit telefonálnak vajon ezek az emberek külföldre, igénybe vesznek-e értéknövelt szolgáltatásokat és milyen havidíjat hajlandóak két éven keresztül kifizetni.

Ha ezek megvannak, akkor jön a konkurencia szemlézése. Mivel tudnánk jobbat, vagy jobban kommunikálhatót kínálni? Nem elég csak percdíjak kapcsán sakkozni, bár itt is lehet trükközni a csúcsidővel, vagy mondjuk a hálózaton kívüli hívások áraival, hogy összességében jó legyen a csomag. Be lehet tenni ingyenes SMS-eket, valamennyi internetforgalmat és lebeszélhetőséget is, ezekkel lehet kombinálni, úgy összegyúrni, hogy a majdani kommunikáció során minél több előnyét lehessen bemutatni a tarifának.

Aztán jön a számlázási egység kérdése, ami ma, Magyarországon elég egysíkú, pedig nem kéne így lennie. A publikus csomagok általában perc alapúak, az üzleti és kiemelt ügyfelek kaphatnak másodperc alapú elszámolást. Kevesen tudják, de ugyanolyan percdíj mellett a másodperc alapú csomag akár 40%-kal kevesebb bevételt jelent az operátornak, ami azért nagyon nem mindegy. A hazai júzerek jelentős része viszont úgy működik, hogy a percdíjra gerjed. Ha kiteszünk két óriásplakátot, az egyiken 30 forintos percdíj szerepel másodperc alapon, a másikon pedig 25 forintos perc alapon, akkor az emberek többsége csak annyit lát, hogy 5 forintot spórolhat, pedig ez vaskos tévedés: a másodperc alapú tarifával szinte biztosan jobban jár.

Pedig talán sokan emlékeznek a 8 másodperces Pannon reklámokra. Vagy a sima VitamMax csomagra, amely erős percdíjakkal dolgozott, de éveken át az egyetlen másodperc alapú prepaid tarifa volt az országban. A nagy helyzet az, hogy ha egy Pannonnak nem sikerült komoly reklámkampánnyal átfordítani a fejekben, hogy 8 másodperc az nem egy perc, akkor tényleg elképzelhető, hogy a hazai fogyasztó egyelőre nem érett meg arra, hogy értékelje a szolgáltató ilyen jellegű törekvését – és a szolgáltatók valóban nem is foglalkoznak ezzel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények