Hogyan készül egy tarifacsomag?

Hirdetés

Kombináció

Miután az EU versenytörvény lehetőséget ad arra, hogy olyan reklámok készüljenek, ahol konkrét termékeket lehet összehasonlítani, a szolgáltatók trükköznek. A szabály ugyanis az, hogy csak olyan termékeket lehet egymás mellé tenni, amelyek minden elemükben megegyeznek. A Vodafone próbálkozott ezzel egy időben, pont olyan tarifát csinált, mint a T-Mobile, s egyből ment is a reklám adásba, amire a konkurens szolgáltatónak az volt a válasza, hogy minimálisan változtatott a feltételeken. Máris nem lehetett a reklámot sugározni.

Azóta az a trend, hogy még a prepaid csomagokat sem lehet rendesen összehasonlítani. Máskor van csúcsidő, ilyen-olyan opciók vannak, hűségbónusz, hétvégi ingyenbeszélgetés, net, wap, korlátlan Facebook, miegymás. Nem lehet ezeket normálisan egymás mellé tenni, mert biztos lesz valami olyan eleme a csomagnak, ami más. Direkt más.

A havidíjas csomagok esetén még nagyobb a kavarás. Mostanában az a divat, hogy egy vaskosabb havidíjat kell kiperkálni, ami rengeteg okosságot és szolgáltatást tartalmaz, elsősorban lebeszélhetőséget, SMS-eket, valamint adatforgalmat. Ebben az az ügyes, hogy bár az ügyfél nekiáll számolgatni, hogy 1000 perc az mennyi forintra jönne ki, meg 1 giga net egyébként X ezer pénz, de nincs olyan felhasználó, aki pont kihasználja az adott csomag összes kedvezményét. És akkor már egyáltalán nem biztos, hogy olyan baromira megéri. A szolgáltató pedig vidáman pakolgatja a tarifákba bele hálózaton belüli hívásokat és üzeneteket, mert azon minimális a költség.

Közben folyamatosan változik a piac is. Az okostelefonok előretörésével egyre fontosabb lett az adatforgalom, ráadásul a szolgáltatóknak már nem csak a rendszert kell a tarifák mögé tenni, hanem újabban az általuk forgalmazott termékekkel is többet kell szórakozniuk. Navigációt adni a PDA-khoz, zeneletöltés, notebook, netbook, szoftverek, miegymás. Eddig az Androidos gépeken a navigáció volt a menő, de előbb-utóbb felébred valamelyik operátor és az itthon nemigen elérhető fizetős Marketről előretelepít néhány durva alkalmazást, vagy fejleszt a Layar alá (lásd Sziget), szóval fel kell kötni a gatyát, mert ma már nem csak a tarifa számít, hanem az eszköz és a support is, amivel ki lehet használni a csomagban foglalt kedvezményeket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények