Véleményünk, konklúzió
Nagyon vártuk a Himo Z20-at, hiszen ez a méret és robusztusság komolyabb, akár egész Budapestet oda-vissza átszelő adottságokkal bírt papíron, tehát elvileg jelentősen többet nyújtott volna bárminél, amit modern mikromobilitási kütyük közül eddig teszteltünk, a nagy elvárásokból azonban nagy csalódás lett, és így az érdemi tesztelést nem tudtuk pozitív kimenetellel lezárni. Őszintén remélem, hogy olvasóink között csak boldog és elégedett Fiido-vásárlók vannak, és aki olyan bátor, hogy egy Himo Z20-at is bepróbál, annak gördülékenyen, éveken át fog tökéletesen működni a napi használathoz vagy szabadidős tekeréshez, mi viszont sajnos nem azt tapasztaltuk, hogy bátran ajánlható egy-egy ilyen termék, mert biztosan jól fog működni, és nincs vele komoly kockázat.
Lehet, hogy 250 ezer forint nem sok pénz, ha azt vesszük, hogy kapunk érte egy kvázi teljes értékű elektromos kétkerekűt, amivel elvileg akár 80 km-t is mehetünk rásegítéssel, de én sokkal többre értékeltem volna ezt a terméket, ha egy 100 ezer forinttal drágább árkategóriában látnám úgy, hogy jobban ki van találva a villanymotorhoz a kerékpáros áttétele, igényesebben, védettebben vannak elvezetve a vezetékei és bowdenházai, nem gyárilag nyolcassal a kerekeiben érkezik, és adott esetben ki is bírja a pár napos tesztidőszakot anélkül, hogy elromoljon.
De ne feledjük el megemlíteni a Himo Z20 pozitívumait sem: egy alapos összerakás és beállítás után stabil, élhető, kényelmes szerkezetnek bizonyult, kerékmérete, vázmerevsége ideális a budapesti utakra, és a rásegítés mértéke és ereje a jelenlegi szabályozások ismeretében tökéletes, nem néz ki rosszul, és ha kicsit körülményesen is, de egész apróra összecsukható, ami egy tárcsafékes, hátsó váltós, 20 hüvelykes kerékkel szerelt bicikli esetében egészen nagy szó.
A jogi oldallal kapcsoltban pedig az a megérzésünk, hogy sokkal hamarabb lesz konkrét kereteket megadó döntéscsomag, mint a rollerek és az egyéb apróságok körében: egyrészt, az EU-s forrásból államilag támogatott pedelec-rendszerű kerékpárok miatt több figyelem tolódik a rásegítéses bicilikre, másrészt, ha valamit, hát a gázkarral ellátott, kerékpár-forma eszközöket könnyedén be lehet sorolni egy létező járműkategóriába, ami a segédmotoroké, csak megannyi idő után most már tényleges és hivatalosan kellene pontot tenni az ügy végére, így akár a korlátozott végsebességüket is ki lehetne tolni valamelyest.
szentkuti11
A Himo Z20-at a Geekbuying segítségével tesztelhettük.