Himo Z20 – nem nyerhetsz mindig

Lehet, hogy te megveszed és neked nagyon beválik, de statisztikailag komoly esély van arra is, hogy hibás darabbal találkozol. A Himo Z20 tesztjét kettős érzelmekkel zártuk.

A Himo Z20, mint elektromos eszköz

Most pedig jöjjön az, amiért mindannyian itt vagyunk: próbáljuk ki elektromos járműként a Himo Z20-at. A töltés nagyjából 5 órát vesz igénybe papíron, az akkumulátorpakk 10 Ah-s és 36 V-on működik, a motor pedig egy 250W-os DC agymotor, ami a hátsó kereket hajtja. Tisztán villanymódban 50, moped módban 80 km-es elméleti hatótávval, az EU-s szabályozásoknak megfelelő, 25 km/h-s motoros végsebességgel.


[+]

A kormány bal oldalán elhelyezett kijelzős egység vezérel minden beépített elektronikát, ezen keresztül kapcsolhatjuk be a rásegítést és állíthatjuk be annak fokozatát, követhetjük nyomon a Z20 megtett kilométereit, olvashatjuk le az akkumulátorból hátralévő százalékokat,és a rendszerbe épített első lámpát is innen kapcsolhatjuk fel. A hátsó lámpa egy különálló, elemes egység, mivel az állítható nyeregcsövön nyilván nehézkesebb lett volna átvinni a vezetéket.


[+]

A Himo Z20 egészen jó gyorsulással testesíti meg a hangtalan suhanást, teljesen nulláról ugyan nem lehet önálló haladást elérni vele a menetkarral, de ha már 2-3 km/h-val gurulunk (ami akár egy talpas meggurítással, tekerés nélkül is megoldható), akkor minden további nélkül viszi önállóan saját 22 kilós testét és legfeljebb 100 kilós utasát, sőt, azt lehet mondani, hogy kifejezetten jól megy, kellemesen nyomatékos, lineárisan adja le a teljesítményét. Sík úton szinte rá sem kell tekernünk a bringára, persze ha a hatótáv optimalizálása a célunk, akkor azért érdemes pedálozni, szinte érezhető, ahogy tehermentesítjük a rendszert, minimális erőbefektetéssel.


[+]

Nincs gond az adagolhatósággal sem, a háromféleképpen állítható fokozat a maximális teljesítményt és a végsebességet határozza meg, visszatölteni ez a rendszer nem fog fékezésnél. Teljesen hagyományos módon, kizárólag a tárcsafékeivel áll meg, és mint azt korábban említettük, ezt elég jó hatásfokkal teszi. Szívesen és boldogan nyilatkoznánk a hatótávról, de sajnos ezt nem tudjuk megtenni, hiszen a mi példányunk vagy akkumulátorhibás volt, vagy valamelyik kontaktja zavarodott meg, de sajnos a teljes töltöttségről átmenet nélkül nullára szaladt le egymás után több alkalommal is, ami miatt jónéhány kilométeres, első világítás nélküli analóg tekerésre kényszerített minket, mindenféle előzetes figyelmeztetés nélkül.


[+]

Érdekes módon maga az akkumulátor töltöttsége maximális volt (a kivehető akksin konkrétan olyan töltöttség-visszajelző van, mint egy régi laptopon vagy egy powerbankon, megnyomjuk és egy 4-es skálán visszajelzi a töltés körülbelüli szintjét), viszont a bicikliben már nem volt hajlandó működni, illetve ha hajlandó is volt bekapcsolni, akkor is csak 1-2 percig ment, aztán villogva kikapcsolt. Nyilván egyéni meghibásodásról beszélünk, hiszen az egész kütyü egy egyszerű szerkezet, amit egy megfelelően lelkes szakember könnyedén tud diagnosztizálni, mégis tragikus a meghibásodási arány, ha a mi merítésünket nézzük, hiszen a Xiaomi-rollereken kívül kvázi minden nálunk járt kínai jármű feldobott valamilyen kisebb-nagyobb elektronikai meghibásodást, és öt járműből kettő az első 20 kilométerét sem tette meg, mielőtt működésképtelen lett.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • MWC blog: Megérkeztünk a katalán nyárba!

    Hosszú kihagyás után ismét ellátogatunk egy nemzetközi kongresszusra, a február helyett júniusra rakott időpont pedig kedvező időjárással jutalmazta meg az eseményt megelőző hétvégénket.

  • Himo L2 - bírja a strapát

    Nem gyorsabb és nem is megy messzebbre, mint a nagy etalon Xiaomi M365, viszont nagyobb a kereke, robusztusabb a váza, stabilabb a felépítése: vállalható kompromisszumnak tűnik és az ára is rendben van.

  • ADO A20+ - ez kéne legyen a szint

    Nagyon agilisen lépett be a piacra az ADO nevű márka az elektromos bringákkal, az A20+ pedig az a szint, ahol minden ilyen motyónak kezdődnie kéne.

  • Niubility N2 - ilyen is lehet egy olcsó roller

    100 ezer forint alatt is lehet normálisan használható elektromos rollert venni, a Niubility pedig sok szempontból többet ad konkurenseinél.

Előzmények

  • Fiido D11 - ránézésre bicikli

    Pöpec az új Fiido külsőleg, mégse számít kerékpárnak. Mikor lesz itt szabályozás?

  • Fiido D3 - rollercikli, vagy amit akartok

    Az elektromos rollerek és a pedelec biciklik előnyeit próbálja egyesíteni a Fiido D3, ami egészen addig a pontig néz ki mulatságosan, amíg el nem kezdjük használni.

  • Xiaomi M365 elektromos roller teszt

    A jármű, amire első alkalommal kicsit mindenki szkeptikusan néz, mégis csak fülig érő mosollyal lehet róla leszállni, és még közlekedési alternatívaként is releváns.

Hirdetés