- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Egy héten belül bemutatkozik a Nubia Z70 Ultra
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Új információk a Galaxy A36 és Galaxy A56 kameráiról
- Android szakmai topik
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
venom8888
őstag
ha p4 et nem tudok venni,akkor aurist veszek. Az auris menyit fogyaszt kb? A p4 tudom hogy kb 3.8-4.5 et eszik varosban, vegyes fogyasztassal.
[ Szerkesztve ]
-
OCTAMD
őstag
-
Paxker315
addikt
válasz venom8888 #14651 üzenetére
spriccmoncsin mit látsz? Amúgy városi-elővárosi-vidéki használatnál nyugodtan számolhat 4.5 körüli értékkel. Persze télen rövid távon araszolva simán több, illetve, pályázni már nem optimális (ott sem feltétlen a fogyasztás száll el, de, simán nagy a szélzaj). Ha nagyrészt városi-kis összekötő utakon használod, akkor jársz legjobban egy hibriddel. Az a "természetes élőhelyük".
[ Szerkesztve ]
-
-
Paxker315
addikt
válasz venom8888 #14659 üzenetére
Miért lenne ott sok minden? Szerintem nincs feleslegesen sok infó feltüntetve, de túl kevés sem. Azok szerepelnek, amikre legtöbben kíváncsiak. Se több, se kevesebb. Vegyük példának ezt a fószit: [link]
Routes profile alatt látod, hogy nagyrészt vidéki-települések közti utakon és kisebb részt városban használta, "néha megmutatta az autópályát is" az autónak.
Distribution of vehicle costs alatt látod, hogy a karbantartási költségek elég alacsonyak arányában, de ezt Te is tudod, hogy a hibridnél az üzemanyagköltségen való spórolás kevésbé "hangsúlyos", mint az igénytelenségből fakadó szervizköltség-megtakarítás.táblázatban Date alatt látod, mikor tankolt, s mennyit töltött rá, mennyi km-t ment az előző töltése óta, Ø alatt meg az átlagfogyit erre. Mi másra lehet szükséged? Ebből nem kapsz már elég infot arról, kb mire számíthatsz? Még azt is megtudod a táblázatból, hogy négyévszakos gumival csapat a tag (itt lehetne finomítani, pontos gumitípussal&mérettel).
-
venom8888
őstag
Aurisban hogy szol a JBL amugy, ugyan az van a P4 ben is, vagy egy gyengebb verzio? Valakinek akinek van valamelyik auto meg irna?
-
No.01
őstag
válasz venom8888 #14662 üzenetére
Eleg nehezkes olvasni a postjaidat, sot talan neha meg magadnak is ellent mondasz.
A JBL-rol nagyon roviden 2 Prius (P2 & P3) es egy Corolla utan:
Inakbb csak a nev az ami eladja, bar, ha oszinte szeretnek lennei akkor a JBL sosem volt egy nagy eresztes a hiend-tol meg olyan messze van, h az mar majdnem faj.Viszont ha a masik oldalrol kozelitesz akkor meg azt kell, h mondjam, h nem is olyan rossz. De csak azert mert az alap megoldas az egy filleres vacak amit meg egy legolcsobb Sony vagy barmilyen egyeb markaju hangszoro is lealaz.
Ha ehhez hozzavesszuk, h a bekerulesi osszeg meg egy uj autonal is toredeke annak amibe egy normalis “rendszer” kerul beepitessel akkor mar sokkal jobb a megitelese.En inkabb azt mondanam, h az alapnak kellene ugy szolnia, mint a JBL es akkor nem lenne gond. Nagy durranast ne varj tole es akkor csalodni sem fogsz
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz venom8888 #14662 üzenetére
Egyébként mikor szeretnél autót venni? A milyen autót vegyek topikban, ha jól emlékszem már 2019 óta keresel. Ha csak jövőre, akkor jelenleg sztem teljesen feleslegesen túráztatod magad és a ph népét, mert senki nem fogja tudni megmondani mi lesz jövőre, milyen árak lesznek, stb. Itt már akár őszre beüthet a krach.
-
venom8888
őstag
Karacsony kornyekere lesz meg a 6M om autora. Hatarozottam prius 4 et szeretnék,200k km alattit. Ha felmegy 7 kornyekere az áruk,akkor hybrid auris lesz.
-
-
őstag
válasz venom8888 #14676 üzenetére
Hát a francia autók között is van jó (1.2-es szívóbenzines clio-ról sok sirámot nem hallottam), meg toyotából is szar (2.2 D-Cat 177 lovas) de ez csak utólag derül ki ugye Mivel használtat akarsz venni ott már megvan a tapasztalat... Bár őszintén én toyotát, suzukit újonnan veszek csak. Mostanában ez a tuti befektetés sajna...
-
ncc1701
veterán
válasz venom8888 #14676 üzenetére
Ez 20 éve tényleg így volt. Ha ma jó sz@r kocsit akarsz, akkor német prémiumot kell venni, azt lehet rendesen szerelőhöz vinni. Toyota meg jó megbízható, golyóálló, mond ezt plö egy 1.33-as motoros yariso/auris tulajnak, aki tátott szájjal szaladt be a f@szerdőbe... Vannak megbízható típusok, ajánlott motorral. Maximum. Gyártó nincs.
Franciák amúgy meglepően feljöttek az utóbbi 5-10 évben.
[ Szerkesztve ]
-
bodogzus
csendes tag
válasz Paxker315 #14673 üzenetére
A piacnak van egy olyan tulajdonsága, hogy mindent pontosan beáraz valahova. A francia autóknak azért olyan nagy az értékvesztése, mert egy 12-14 éves Toyotával van annyi probléma mint egy 2-4 éves franciával. Nagyon kényelmesek viszonylag esztétikusak (Bár szubjektív) de a minőségük köztudottan kívánnivalót hagy maga után.
-
dj79
senior tag
válasz venom8888 #14670 üzenetére
ahha.... ha hétért árulja, hétért fogja eladni, ilyen ez a hsd áralku.
komolyan kíváncsi vagyok, hogy mennyi idő alatt fogom eladni az aurist meghirdetés után.
jbl meg ne legyen mérvadó, a p2 jbl rendszerénél például sokkal jobb volt a golf V 8 hangszórós alaprendszere.ncc1701: végig szkönyves, élő hibridgaris, full gyári fény, nem extaxi, szóval van rá esély, jaja.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz venom8888 #14667 üzenetére
Fél év múlva honnan tudod mi lesz? Lehet, hogy eltűnik a hatósági ár, oszt lesz 700 ft-s benzinár, és mindenki el akarja adni az autóját. De lehet hogy minden normalizálódik és még kevesebb használt autó lesz.
6 misiért most sem kapsz Prius 4-est, illetve egy van kínálva a HaHu-n, de jó fél millióval a többi alatt. Alkudni jelenleg vevő nem nagyon tud, kínálati hiány van...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Cyborg
őstag
válasz bodogzus #14681 üzenetére
Nem akarok vitatkozni Veled, vagy Venom8888-cal, de piac kb. ~2001-2006 közötti francia autók miatt hiszi azt, hogy szarok a franciák, mert a megane2, laguna2, 307, c3, c4 elég félresikerült konstrukciók lettek. Utána ráfeküdtek a gyártók a minőségre, és jók is lettek a kocsik, az újabbakkal semmivel nincs több gond, mint egy VW-nel. Ne is beszéljünk a bmw, vw konstrukciós hibákról, és, hogy miért ajánlanak az autós topikokban tdci, hdi, dci motorokat tdi helyett
...mindegy, nem is akarok belemenni mélyebben ebbe a hitvitába, de kategórikusan kijelenteni, hogy a francia(és a ford, meg az olasz ) szar, ez nettó baromság .
...és btw a toyota is lyukra futott a d4d, dcat motorokkal, mindenki hibázik olykor, nincs megbízható gyártó, vagy típus, inkább típuson belül jól sikerült motor, vagy kevésbé jól sikerült, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
Amúgy lehet bennem van hiba, de én rohadtul nem alkudoztam. Egyszerűen nem akartam kockáztatni 100 ezer Ft-ért azt, hogy az eladó inkább kibujjon és másnak adja el a vasat. Ahogy én is csak annyit mondtam a yaris eladasakor a vevő első ajánlatára, hogy nem szeretnék kapkodni, mert sok érdeklődő van, aki jelenleg vár. Egyből el lett felejtve az alku
Én mikor valasztottam, alaposan korbejartam a piacot, és úgy gondolom nem lett volna értelme alkudozgatni jelképes összegeket. Hibrid aurisok árából nagyon max 100-at lehet érdemes próbálni.
Tip: ilyenkor egy bevizsgalas opciókat adhat. Pl ha szervizben felmerve kiderül, hogy 12v-os akksi gyengelkedik, vagy fektarcsa lassan csereerett, netán a gumi kopott, már van mire alapozni hogy alacsonyabb árat kínálj érte allapotfelmeres. Egyfajta eladói benchmark is : megkered az eladót hogy vigye el atvizsgalni független szervizbe, lebeszeled a szervizzel hogy miket nézzenek meg, koebefotozzak, megnézik a belteret, futóművet is, hibakodot, retegvastagsagot csekkolnak. Te kifizeted a költségeket, a szervíz meg kiallit egy allapotfelmero jegyzőkönyvet és fotókat mellekel.
Amelyik eladó ezt megcsinálja neked, ott biztos lehetsz benne, hogy nem akar átverni, fontos neki hogy eladjon egy csalodasmentes járművet. Jó vadaszatot
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz bodogzus #14681 üzenetére
Amúgy, lehet tévút, de felmerült bennem egy apróság, május közepe táján "írtam magamnak emailben", de már bemásolom Mint általános "minta" a japán megközelítésre az autóik kapcsán. Durván általánosító-előítéletes és ferde, de leírtam.
"Hogy csapódik le egy társadalom és annak értékrendje-szemlélete az autóiparukon?
Mert, "japán érdekes". A megszégyenítésre és akár kizsákmányolásra fogékony, predominánsan kollektivista társadalom hozadékaival lehet számolni. Ahogy böngészed az autó-beltér decibel-adatokat, leesik, hogy tényleg nem sokat adnak az individuumnak, a kényelemnek. Szoksz vagy szöksz. Itt mindenki "egyenlő" és mindenki a közösségért van, ne akarj már komfortot, ne helyezd már az egyéned mások elé semmiben.Láttatok már olyan jappán kompaktot, ami ADAC teszt belső zajszintre 2.5 alatti osztályzatot kapott (nem csak Totyi, hanem, Mazda3, Honda Kuwik vagy Miccu Láncser is játszik)? Hekk, még a 3 alatti is ritka, a corollák vagy camryk belső zajszintje meg más kategóriatársakhoz képest azért hagy kívánnivalót maga után.
Ha egy társadalomban a kényelemre, egyéni igényekre keveset adnak, az tükröződni fog az autóiparon is.
"Téveseszme", hogy a hibrid "csendes". Már maga a feltételezés is kontraintuitív, mivel, egy egyszerűségre, olcsóságra és fenntarthatóságra fókuszáló rendszernél ott igyekeznek spórolni a tömegen, ahol lehet. Aztán pergamenvékony üvegek, kispórolt filcréteg, bililemez ajtók, hiányos szigetelésű tető és csomagtér rendkívül jó a fillérszexualizáló& tömegcsökkentő& minimalista intézkedésekhez.
Európaiként továbbra sem tudok azonosulni a jappán megközelítéssel. Olyan társadalom, ahol még a század negyedéhez közelítve is diszkriminálnak orvosi egyetemi felvételiken nőkkel szemben, kettős mércét alkalmazva? Arra hivatkozva, hogy így kiegyensúlyozottabb arányok lesznek a képzéseken.
Lelki állapotát tekintve amúgy is egy érdekes nép: szeppuku, kamikaze, "nem izolálni a sofőrt a környezettől", kispórolni a páncélzatot és öntömítő tartályokat együléses vadászgépekből, meg a nehézpáncélos meg micsoda is? De a filozófia : utolsó fog meglétéig ellenállni és harapni. Odamarni.
Még hó elején Hüberman kiemelte, hogy az agresszivitás nagyon "kezdetleges" és ősi formája a harapás. Hát.
Adversor et admorsus - állj ellen és harapj. De nekem ez ellentmondásosnak hangzik, össze nem egyeztethető stratégiáknak. ME : ) : )Tessék, a Girls und Panzer is a fasírt országában fogant meg, én európaiként mosolygok rajta.
Egy társadalom, ahol ilyen rajzfilmsorozatot készítenek. Akik a saját katonáik életét is semmibe vették nem egészen 80 évvel ezelőtt? Akik haderőinek a tetteitől émelygést-hányingert éltek át az európai újságírók a kínai, hong-kongi vagy koreai hadszíntereken? Akik a civilek elleni kegyetlenkedések, atrocitások, tömegmészárlások fogalmát olyan szintig vitték, hogy még Brüsszelből is tisztán látható volt?
(A Resist and Bite pont Belgákról szól, csak úgy... hehe)A legnagyobb bűneik ezen túlmenően: Octalink V1, a Shimano "tradícionális" 1.67-es "actuation ratios" (a 9000-es Dura Ace előtti szériák aszfalton) de még a 24mm-es tengelyátmérőjű hollowtech hajtókarokat is ide sorolnám, és, az R8000-es Ultegra v DA 9000-es kurbliknál sem ismeretlen fogalom a "fail"."
Ha már előítéletek.. Nyilván a fenti gondolatmenetem is ezer sebből vérzik, szélsőségesen általánosító, és nem egészen helytálló, de, bele lehet "látni" a valóságba. Csak elhinni nem feltétlen célszerű.
[ Szerkesztve ]
-
aszamóca
aktív tag
-
Drizzt
nagyúr
Autonavigatoron kinyomtak sztorit, hogy a 2023-as Corollakat kiprobalhattak mar, de NDA van meg. Valaki tudja esetleg mikortol jar le? Erdekelne nagyon, hogy mit gondolnak a cuccrol kulonfele oldalakon mielott meg lehetne venni. Az az ido elvileg jovo ev eleje lesz.
I am having fun staying poor.
-
Paxker315
addikt
válasz OCTAMD #14691 üzenetére
Vettem autót, de nem Aurist. Tesztkörök után született meg a döntés. Már kifizettem, KGFB megvan, de csak pénteken hozom el (Balatonfűzfőn lesz átadva). Kompromisszum, mert, sajnos kicsit hosszú lett (VW Jetta Highline 2.0TDI & DSG DQ-250 olajos, 2015 nyári.. hát, nem 4.3 méter..). Auris nem volt hasonlóan felszerelt 6 millió alatt, fehér megint nem volt, meg, őszintén: menetpróbák után már elvetettem az auris ötletét a szélzaj miatt. Ellenben a Jettában ülve azt éreztem, hogy vége a keresésnek, béke-nyugalom lesz.
Talán "kontraintutiv", hogy, miért lett HSD helyett TDI&DSG, de a magyarázat egyszerű. Az autózási szokásaim képlékenyek, idomulnak a rendelkezésre álló technikához. Tény, városban MINDENT hamarabb elérek bringával, parkolókkal sem kell szórakozni. Amire szükségem volt, olyan "kirándulóautó", amivel fájdalom-"insanity"-mentesen tudok menni hosszabb útra is, több száz km-en gazdaságos. Nem terveztem 45-50 km-től rövidebb utakra elővenni. Gyakorlatilag megközelítés: városban-helyközi járatra bringa. Autóba ülni pedig: hosszabb távra, kirándulni, utazgatni.
Továbbá szempont volt az is, hogy, VAG-szerelő ismerősünk van, így, a szervízköltségek nem lesznek előre láthatóan sokkal magasabbak. Biztos ami ziher alapon a pénteki átadás után szombat reggel elgurulok Dynotechhez, kicsit optimalizáltatni, csak konzervatívan.
Nem láttam értelmét alkudozgatni. Egyszerű: kérésre a tulaj még megtekintés előtt elvitte szervizbe bevizsgáltatni-ahol körbefotózták-mérték, adtak egy állapotfelmérő jelentést. Ugyan 2 okra hivatkozva nekiállhattam volna rázni a rácsot (első féktárcsák & téligumi), hogy egy százast engedjen el, de. Elvitte időközben leműszakiztatni a vasat saját költségen, megcsinálta az eredetvizsgát& megkötötte a KGFB-t, és "kiiktatta" a másik alkualapot is (nevezetesen: téli gumik voltak még az autón így június közepén, de lecserélte már). Mivel az idő-mászkálás senkinek sincs ingyen, így, nem láttam értelmesnek az alkudozást, főleg, hogy szerintem roppant korrekt áron volt fent& állapotról csak pozitívan tudok nyilatkozni. Próbakörön is nagyon jó benyomások voltak, a Rorschach-tesztemmel (személyiséggel) is részben harmonizál, aurishoz képest "gombokért" adták.. Kár, hogy hosszú, mert én a kisebb autókat szeretem, de, ez legyen a legnagyobb probléma, ha városban úgy sem lesz használva. Pár évre most le van tudva a kérdés, szerintem : )
-
Paxker315
addikt
-
dj79
senior tag
válasz Paxker315 #14693 üzenetére
Grat a géphez
Picit más lesz a fenntartási költsége (de ezt évekre előre behozza a vételárkülönbség), de amúgy nagyon kellemes motor+váltó kombó lett, dinamizmusban és vezetési élményben jóval magasabb kategória. Az auris előtti p2 előtt tsi golfunk volt, nagyon más világ, ráadásul a Tiéd highline. Sok balesetmentest és még annyi, hogy vw és vw szervizek közt is elég nagy a szórás szervizárakban. -
Paxker315
addikt
Ez ilyen. Megnézed a piacon az Aurisokat, "mindegyik" exe meg activetrendplus, sokszor még ülésfűtés nélküliek is
#14698 dj79
Koszonom! Ahogy irtam, privat-praxisba fogom hordani, korrekt csaladi ismeros, evek ota szervizelt nekunk Golfokat, megbizunk benne. A menettapasztalatokra optimalizalas utan leszek kivancsi, bar gyarilag sem egy tohonya bode.
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- Tanuljunk angolul!
- Terminátort idéző választ adott a Google AI, az emberek halálát kérte
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- PlayStation 5
- Azonnali fotós kérdések órája
- E-roller topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Melyik tápegységet vegyem?
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest