Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz borix #152 üzenetére

    Hi-fi klubbot működtető volt tanárom (ahol mindent ők építettek) mondta, hogy van olyan drágább erősítő, ami kijelzi neked, hogyha nem jó "irányban" dugtad be a dugvillát és felcserélődött a fázis meg a nulla a tervezett bekötéshez képest. Majd hozzátette, hogyha ez számít az erősítőnek, akkor az egy rossz erősítő. :)

    A jel meg hangfal kábelek milyensége egy dolog, ők is ilyen 5cm vastag kábelt használtak a hangfalakhoz, de a tápkábelen rágózni az már kemény, mert akkor igazából ha csak nincs házi generátorod, Paksig vissza kellene bontani a kábelezést. :) Mondjuk vannak páran akik akksikról járatják a cuccukat otthon, de annak nem ez az oka.

    Hieronymus: javítani nem javíthatja, az fizikailag képtelenség, de a különböző harmonikusokra máshogy reagál a hallásod, van amitől kellemesebb lesz, van amitől rosszabb. Érdemes elmélyedni a "csöves hangzás" témában, remek példa. Persze jó, ha hallottál csöves dolgoz szólni élőben, mert addig csak elhiszem vagy nem hiszem amit leírnak.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • valakky

    aktív tag

    válasz borix #176 üzenetére

    biztos tapasztalatként az egymásra licitálásra gondolt a különböző belterjes hifi fórumokon.

  • Tibiajax

    nagyúr

    válasz borix #176 üzenetére

    teljesen mindegy az én, vagy bárki màs más szubjektív/objektív véleménye.. üljön le egyszer mindenki a kis otthoni hifije után egy odafigyelve összerakott mark&levinson (csak mondtam egy ‘jobb’ márkát)-setup elé, rakjon be egy 320as mp3at, aztán ugyanazt normàlis flac-ben.. aztán jöhet a mosoly a cikkíró próbálkozásán, ahogy igyekezett felnyitni a maga módján mindenki szem vagy fülfedőjét

  • Kékes525

    félisten

    válasz borix #213 üzenetére

    Rá van írva. Ha pedig nem hiszed el az interneten megtalálod. Ha ezeknek sem hiszel, akkor ilyen alapon soha, más leírásnak sem szabad hinned. Akkor mi marad kiinduló pontnak? Semmi. Tehát a föld lapos és gyíkemberek irányítják a chemtrail segítségével.
    Persze van, amit digitálisan rögzítettek. Olyan vinyl is van, ami masteringje rossz, de kevés ilyen van. A CD-éknél sokkal nagyobb a minőségi szórás.

    Másrészt én nem az analóg rögzítésről írtam, hanem a jó masteringről. Hatalmas különbség! Továbbá a digitálisan elkészített hangforrás is lehet jó.

    [ Szerkesztve ]

    Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

  • PuMbA

    titán

    válasz borix #213 üzenetére

    "Mi a garancia, hogy az újabb (minőséginek nevezett) vinyl lemezek is analóg módon lettek rögzítve és nem csak digitálisan rögzített, elcseszett lett rá kiírva?"

    A vinyl lényege, hogy nem tudsz rá annyira kifacsart dinamikatartományú felvételt rakni, mint egy CD-re, mert kiugrik a tű :) Nem az, amit írtál, hogy végig analóg rögzítésű a cucc. Ettől eltekintve vannak olyan vinylek amelyek szinte ugyanazt a masteringet kapják, mint a CD-k, mert kisebb trükkel megoldják a dinamika gondot, de a CD-k, digitális formátumok esetében a legnagyobb részben a "legrosszabb" masteringet kapod.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz borix #213 üzenetére

    A vinyl a világ legnagyobb átbaszása ma már :) Hatalmas faszaság volt, mikor indult, tartott is egy jó darabig, aztán a CD (bocs: PCM 44.1/16) jött és felmossa vele a padlót azóta is. A CD formátummal semmi baj, ja de, már a korong és a transzport sem kell, de amúgy a formátum kiváló, a gond a DAC-ok minőségével van, sokszor vagy halálgagyival dekódolják (lásd első CD játszók, hulladék DAC-okkal), vagy még ha jó is a DAC chip, a körítés lesz szar, filtering, analóg line stage mögötte... Ha ezek rendesen helyén vannak + egy fasza rendszer mögötte, azt semmilyen vinyl nem veri, dinamikában a CD meg alapból bucira veri a vinyl-t, halláskárosodásra képes dinamika van benne (a 24 meg már egyenesen overkill consumer-ben).

    A vinyl és a CD ugyanarról a - többnyire - alsóhangon második generációs, tehát 3dB dinamika-bukott, tehát másolt mesterszalagról kerül továbbmasterelésre. Jobb helyeken a formátumok ugyanolyan masteringet kapnak defaultból, vagy analóg módon (és akkor újabb 3dB bukta a tape -> tape másolással), vagy sokbites digitálisan, jobb helyeken. Bárhogy is legyen végül, a CD "csak" egy 16bitre lehozást kap, a redbook formátumnak megfelelőt és jónapot, a vinyl-en történik még olyan, hogy RIAA korrekció, amikor is gyártótól függően ~80Hz környékétől jelentősen csillapítják a mélyeket, hogy beférjen a barázdába a tű a mélyhangokra, kap ugyanez a mélytartományt egy mono konverziót (!), a magasak kiemelést kapnak, majd így kerül az egész írársra egy zajos médiumra. Tehát szét van b*va a jó kis analóg hangod n+1 filterrel, fázist és hasonlókat nem ecsetelnék, mindez forrás szinten már, mielőtt betolnád bármilyen hiper erősítőbe az LP-d jelét. Aztán jön lejátszáskor a tű milyensége, hangszedő és annak kábelezése, előerősítő milyensége, újabb RIAA korrekció, ami visszahozza a mélyeket és a magasakat is normál szinre hozza le, így kapunk egy viszonylag flat frekimenetet, majd ezt nyomja ki olyan minőségben, amilyenben, a Line-Out-ra. És a fél világ erre veri.

    Sosem értettem. Sem dinamikatartományban, sem minőségben közelében sincs a CD-nek.

    Az angolul értőknek mindig ezt a linket szoktam javasolni, szíves tanulmányozásra, Dr. Mark Waldrep HD Audio engineer előadása arról, mi Hi-Res és mi nem. Bár az alaptéma a Hi-Res világ kamuja és próbálja az egyszerű embert megvédeni a nagy átveréstől, csodásan kitér a fentebbiekre és arra is, mennyi de mennyi hülyítés megy most az audio érában, beleértve a vinyl-t is.

    Azt azért hozzátenném - vele egyetértésben - hogy imádom én is a vinyl hangját, de ez nincs összefüggésben azzal, hogy rohadtul köszönőviszonyban sincs a felvételhez legközelebb álló reprodukcióval. A kettő elválik, csak ezt az élvezeti értéke miatt nagyon sokan nem ismerik fel, mert a minimum szintet már a vinyl is megugorja, sőt, olyan torzításokat és hangvilágot hoz, ami kifejezetten kellemes a fülnek, agynak. A CD ennél többet tud és tisztességes rendszeren hozza is.

    Szóval a vinyl minden, csak nem precíz :)

    Megnyugtatok mindenkit, a nagy lemezkiadók úgy működnek már lassan, mint valami spermabankok. Kell egy vinyl új kiadás mondjuk egy Elvis-ből, de legyen egy Jean Michel Jarre, egy Queen, egy Dire Straits, vagy bármi hasonló, annak forrásául ma már nem is a kőeredeti master tape első vagy második generációs másolata szolgál (attól függően, mennyire kopottak), hanem egy 24/96-os digitális nyers "scan", amit a hangmérnök aztán saját ízlése szerint remasterel, nyilván már tökdigitális domain-ben az egész, majd ez megy ki LP-re és CD-re, online streaming-be, akármibe, ki hogy kéri.

    A mastering lehet ugyanúgy szar vinyl és CD és SACD és bármi esetén, nem függ attól, milyen a médium, amin megkapod. Nagyon jó példa erre pont a Jean-Michel Jarre Equinoxe, ami az eredeti CD kiadásban és egy új, Remastered kiadásban eléggé eltérő. Az eredeti CD kiadás anno-ról (+LP persze) a formátumból adódó eltérésektől eltekintve ugyanúgy ugyanazt a zajszűrt verziót kapták meg és szólnak, ahogy szólnak (szépen amúgy - nekem legalábbis). De a Remastered verzió meg mikor beteszed, úgy indul, hogy "pffffffffffffffffffffff" és az egész album alatt hallasz egy kis szalagzajt, ami csendes passzusoknál, főleg az album elején nyilvánvaló, amikor pedig beindul, már tök "eltűnik" (az agyad miatt). Én az utóbbit szeretem, nincs rajta annyi Dolby, olyan nyersebben, élénkebben szólnak a szintik, a magasak csodásan csilingelnek, a közepek selymesek mint az állat, egyszerűen imádom. Feleslegessé teszi az összes vinyl-t belőle.

    És ugyanígy felesleges minden 24/96-os (vagy még nagyobb) formátum, tele lesz nullákkal, a DSD meg zajjal, szóval kicsit hülye irányba ment el a világ audio téren, de 7.5 milliárd emberből mindig lesz, aki megvezethető mindenfélével.

    A CD-nél jobb minőséget ma egyetlen dolog jelenti: ha eleve instant 24/48, 24/96-os analóg-digitál konverzió történik már felvételkor minden mikrofon mögött, de azonnal. Nincs se szalag, se egyéb analóg cucc, a forrást azonnal teszik digitális domain-be. Ezt csinálja a fentebb linkelt Mark Waldrep is, ott azért lehet látni rendesen a teszt fájljain, hogy egyrészt spektrogramon is hihetően audiofil a zene minősége, láthatóan 44.1kHz határai fölé megy, másrészt hallva is azonnal "uhhhh" feeling van. Az egyetlen baj ezzel, hogy nem éppen egy Metallica, vagy akár Dire Straits, vagy Led Zeppelin, vagy LoreenaMcKennitt, vagy akármi fogyasztható, hanem ilyen nagyon réteg zenék, van köztük jó, de leginkább tesztelni jó csak, az élvezhetőbb produkciók még ma sem így készülnék. Még Mark Knopfler SACD-i sem, pedig a Shangri-La egy mestermű szvsz. :)

    De amikor valaki a Money For Nothing bevezető dobpergőjével tesztel audiofil rendszert, legyen tisztában azzal, hogy szalagot hallgat és annak masteringtől függően szét-EQ-zott változatát :U tehát ha a rendszere elismerően hozza annak dinamikáját és mindenki bólogat, még közelében sem jár az ember a CD dinamikatartományának. Per pillanat az egyetlen előnye a 24/96/192-nek lejátszáskor az a DAC filtering eltérő módja, így ugyanaz a 16/44.1-ből, vagy analóg szalagról készült felvétel máshogy szólhat lejátszáskor, nem véletlenül rendelkeznek komolyabb DAC-ok ma többféle filtering móddal, kinek mi az ízlése hangzásban. De ehhez olyan rendszer is kell, ami ezt tudja nyilván.

    Nézd meg a youtube vidit, érdemes. Nem kell messzire menni se formátumban, se semmiben a minőségért, csak helyén legyen az eszed, amikor a vinyl szóba kerül (ugyanúgy, mint amikor a mai Hi-Res-nek csúfolt anyagok szóba kerülnek). ;)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • szaszlaci

    addikt

    válasz borix #162 üzenetére

    "A zene ott kezdődik mikor az ember meghallja értékeli a kifinomult, kiforrott énekhangot minőségi zenei kísérettel élvezet hallani, FLAC minőségben."

    Elkerülhette a figyelmed, de a cikkben kitértem erre is. Hegedűre /Vivaldi/, ami abszolút nem áll sem sok, és főleg nem nagyfrekvenciás összetevőből. Az emberi hangre ez méginkább igaz /Dire Straits/. Meglepően kis tárhelyigényük van ezeknek.
    Ellenben a Michael Jackson zenéje – ami nem véletlenül került be –, rengeteg nagyfrekvenciás összetevőt tartalmaz.
    A hullámforma.

    ■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

  • PuMbA

    titán

    válasz borix #570 üzenetére

    Teszek, mert a vinyl ripek baromi nagy része tényleg béna, ahogy mondod :) Igénytelen lemez, igénytelen felvétel és felvételi eszközök. De amelyik jól megcsinált, az szenzációs.

    [ Szerkesztve ]

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz borix #570 üzenetére

    Az a baj, hogy vinyl ripet nem lehet úgy csinálni, hogy ma este van fél órám, összedobok egy jó vinyp ripet :(

    Egy jó rip készítéséhez pont olyan kiemelkedő cucc kell analóg oldalon, mint AD konverter oldalon.

    A lemez lejátszásához kell egy átlag feletti lemezjátszó futómű átlag feletti hangkarral és kell egy jól beállított nagyon szuper hangszedő, valamint egy szintén jó RIAA korrektor.

    A jó RIP-hez kell az, hogy a lemez tényleg jó minőségben tartalmazza a zenét (gyenge nyomású lemezt nem érdemes digitalizálni, kell keresni egy jó nyomású felvételt), és kell az, hogy a lemez csak pár lejátszáson legyen túl. Ha van olyan lemezünk, amit érdemes digitalizálni, akkor a lemezt karba kell vágni lejátszás előtt, le kell mosni, de minimum portalanítani és antisztatizálni kell.

    Ekkor jöhet a lemez lejátszása és a hang rögzítése. Az analóg korszakban egyszerű volt a dolog, az ember az RIAA korrektor kimenetét bedugta a szalagos magnójába, megtisztította a fejeket, felrakott egy jó minőségű szalagot és minimum 19 cm/s sebességen futtatva a szalagot, felvette a zenét.

    Persze ez sem volt tökéletes, a szalag fodrosodhatott, a szalag koszolhatta a fejeket, a fejek elállítódtak, felmágneseződtek, stb. stb. Mondjuk én megelégszem ezzel a technikával, a magnóm tud rögzíteni elég széles frekvencia tartományt eléggé alacsony zajszinttel, szóval ha kapok kölcsön rögzítésre érdemes lemezt, akkor szalagra rögzítem (mondjuk szalagom van bőven, ha nem lenne, akkor ez nem működhetne).

    Elfogadom persze, hogy egy jó RIP időtállóbb, de a jó analóg felvételt jó DAC-al kell digitalizálni, szóval kell egy DAC, ami tud minimum 96kHz/24 biten digitalizálni (ennek az az oka, hogy a lemez lejátszása során előforduló sercegéseket, pattogásokat jobb hatásfokkal lehet kiszűrni a nagyobb felbontású digitális anyagból, már ha valaki az ilyen utófeldolgozásnak szükségét érzi).

    Itt megint elszaladhat a ló az emberrel, a jóval 100 eFt feletti analóg szekció után kell még egy kell egy 25 - 50 eFt-os DAC is a jó eredményhez, meg persze kell egy jó kábelszet is a dologhoz.

    Ha valaki nem hallgat analógot rendszeresen, akkor nincs meg a szükséges minőségű és állapotú analóg cucca, hiába van neki jó DAC-ja, a digitalizált vinyl hang tényleg el fog maradni attól a hangtól, amit képzetben ehhez társítanak.

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • #00137984

    törölt tag

    válasz borix #631 üzenetére

    Igényteleneség az lehet, de ha nem kapnak valami útmutatást a zenehallgatási szokások felől, akkor azok is maradnak. Loudness meg az EQ társitásával magas hangerőn agyontorzitott zenét hallgatnak olyan fülhallgatóval aminek ráadásul mélykiemeléses hangzása van. Folyamatosan bomlasztott hallásuk miatt az mp3 és a Flac utána egyre megy... Viszont közben mások milyen vakegerek , mert úgyan minek a buszon DAP-on Flac zenéket hallgatni, amikor egy átlagos telón az mp3 teljesen jó bármilyen körülményben. Az mp3 zenék között is akad temérdek rendesen átkódolt és a minőségi hangzást egészen megközelitő, de igénytelenül rossz forrásból és odafigyelés nélkül készült mp3 zene. Ennek a vitának igy se vége, se hossza... :)

  • Breki

    veterán

    válasz borix #798 üzenetére

    pedig az vagy
    ízlésen meg nem vitatkozunk
    és nem linkelgetünk, ez pár évvel ezelőtt volt,, nem a mostani társaságról beszélek
    ez a 80-as évek fóruma és hihetetlen ritkaságok, gyűjtemények voltak vannak. Ezek minősége egyáltalán nem mindegy sőt!
    akkor zeneszerző, ismert rádiós műsorvezető, diszkós, hangteknikus, több hifista, lemezkiadó és egyéb szalmabéli gyűjtő írt rendszeresen oda. És nem nem ettől lettünk szakértők, de megragadtad a lényeget :-)

    Nem véletlen ez a nézettség és látogatói szám annyian voltunk, hogy a társaság aztán több részre szakad, van már több külön fórum.

    [ Szerkesztve ]

    Italodisco Fórum ritkaságokkal: http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1105716561

  • -Skylake-

    addikt

    válasz borix #798 üzenetére

    Kicsit offtopik de ezzel a hszel tökéletesen rávilágítottál arra ami nekem személyesen a legnagyobb problémám az egész audio világgal , mégpedig ez a tömény és végtelen SZNOBIZMUS , hogy aki el tudott költeni 76ezer forintot egy erősítőre az már hangversenyen meg mozarton kívül mást meg se hallgat mert "csakazazene". Epiclol de tényleg. Ennél nagyobb trigger nincs is. Egyébként meg kurvára lekezelő vagy nagyjából és akkor finom voltam , plusz nemtudom mire vagy fel ezzel , remélem eljársz kortárs művészek kiállításaira is és elmondod mindenkinek , hogy képet csak a 16.századig festettek ami utána van az neked már nagyon mainstream. lol ember......

    "Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz borix #801 üzenetére

    Nekem megvan az ACDC Powerage és az Iron Maiden Number of the beast albuma mind digitális FLAC, mind bakelit formátumban. Megvan hozzá a JLH 75W saját építésű végfok a szép méretes Pio erősítőben, ehhez méretes hangfalak társulnak és PC-s meghajtást egy Asus Xonar DX hangkari csinálja.
    A bakelit (ami sosem készült bakelitből) is erre a JLH erősítőre van kötve, szóval a körítés ugyanaz. Maga a lemezjátszó meg egy 80-as évekből származó, direkt hajtásos, linear tracking rendszerű nem bóvli cucc, de nem is egy drága valami.

    Mindkét verzió nagyon jól szól, de a bakelit verzió bizony egy kicsit élet telibbnek hat. Főleg a mély az, ami jobban emlékeztet arra, amit egy rendesen hangosított koncerten hallasz. Nehéz leírni szavakkal, de nincs köze a sznobsághoz, egyszerűen _szerintem_ egy kicsit jobb.

    Ez olyan, mint a csöves erősítő téma. Amíg valaki nem hallott normális csöves erősítőt szólni, addig hiába is olvas a csöves hangzásról, nem fogja tudni miről van szó.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz borix #809 üzenetére

    Van 3 saját lemezem, meg egy lejátszóm. A lemezek 3-4e forint körül mennek boltban és nyilván karcos példányért nem adunk pénzt... A lemezjátszó volt 10k, szóval nem egy extrém költséges hobbi...

    Időnk meg arra van amire szeretnénk fordítani, a költségeket nem tartom hihetetlen nagynak annak tükrében, hogy a 100+e forintos okostelefonokat is tucatjával veszi a nép, hogy jobban pörögjön rajta az aktuális nyomkodós játék.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz borix #815 üzenetére

    Linkelheted nyugodtan a drága lemezeket, miközben beestem a lemezkuckóba és éppen ott virított egy gyűjteményből előkerült Iron Maiden lemez a pulton, amin nem láttál karcot. Kértek érte 3500Ft-ot védőtokkal... Kell egy kis szerencse az élethez. :)

    A 160k plusz átkebelezés egy használt lemezjátszónál meg bocs, de nem életszerű. Pénzből élek, így én a jó ár / érték arányra megyek rá, nem az übermensh+++ szintre. Hívd aminek akarod.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz borix #817 üzenetére

    Pár száz hozzászólás után minden topikban ez van. Ilyenkor jönnek a bújtatott véleménynyilvánítások meg hasonló dolgok a posztokban.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Tulku

    veterán

    válasz borix #823 üzenetére

    "Átmásolja a zenei fájlokat egy másik mappába és már azzal bukta a digitális zene bizonyos részét. "

    Oszt hogy?

  • #64791808

    törölt tag

    válasz borix #913 üzenetére

    Ez igy ebben a formaban tevedes. Az, hogy onmagaban nem hallod, nem jelenti azt, hogy egy zenemu hallgatasa sora nem erzekeled.

    Egy jo hegedu hangja valosaggal eletre kel, ha egy 44,1-es mp3-at hasonlitasz egy 48-as flac-hez.

    NEM azt mondom, hogy ezt mindenki hallja a 2 ezer forintos fülesen is, hanem azt, hogy VAN olyan ember, aki egy olyan szintu rendszeren hallja.

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz borix #920 üzenetére

    A kérdés az volt, hogy hogyan érzékeled a hangokat, ha nem hallással?

    Erre jött a válasz, hogy a fenekükkel érzékelték.

    Szó sem volt az eredeti kérdésben a magashangokról :)

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz borix #922 üzenetére

    Kicsit kevésbé legyél görcsös. Egyébként tudod mit jelent ez a szín amiben ezt a hsz-t is olvasod?

    [ Szerkesztve ]

  • llax

    senior tag

    válasz borix #916 üzenetére

    Nagyon nem mindegy, hol szólal meg a hegedű és milyen módon veszik fel. Pl. a dinamikus hangszermikrofonok ritkán teljesítenek jól 14-16kHz felett.
    De vannak több ezer dolláros hegedű (kondenzátor) mikrofonok is, ahol az effektív átvitel 20kHz-ig van megadva, de ott már típustól függően -5...-10dB esés van, 15kHz-nél van -2dB. Hangszigetelt stúdióban, ahol van mód valóban nagyon széles sávú mikrofonnal dolgozni, arra a célra vannak 20Hz-20kHz között 2dB-en belül maradó mikrofonok (ilyet tipikusan az omni iránykarakterisztikájúak tudnak, ezért kell az alkalmas hely is).

    Aki kicsit ismerkedik a felvételkészítés technikáival, nem sokat fog rugózni a 20kHz feletti tartományokon. Vannak szituációk, amikor használnak nagy membrános kondenzátormikrofonokat, azt viszont gyakran olyan dolgok felvételére, aminél nem is várnál 20kHz környékére számottevő jelet, inkább az egyenes átvitele miatt használják.

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz borix #922 üzenetére

    Igazad van, de ha a magas hangok hiányát se hallással, se tested által felfogott rezgésekkel sem érzékeled, akkor honnan veszed észre a hiányukat?

    A mélyhangok esetében legalább van más érzékelési lehetőség.

    Fordítsuk meg a hegedűs példát. Az a felvetés, hogy "jobban szól" a hegedű hangja egy flac felvételen, mint egy mp3 felvételen.

    Az ebből adódó kérdés az, hogy az flac felvétel elég jól szól-e ahhoz, hogy a felvételből meg tudod-e mondani, hogy egy F hangot egy hegedűvel, vagy egy brácsával játszottak le?

    (Megmondom, hogy szerintem nem, de ez nem a felvétel hibája, csak egy képzett kamarazenész tudja ezt megkülönböztetni, viszont ő egy mp3 felvételből is megmondja, hogy hegedű, vagy másodhegedű szól. Szóval a "jobban szól" kitétel nagyon esetleges, attól függ, hogy mit értünk rajta.)

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz borix #926 üzenetére

    Jól mutatod, az F hang frekvenciája 349 Hz. Ezt az összes vonós hangszer le tudja játszani, de a cselló és a bőgő hangja már eléggé jellegzetes, ezért hoztam példának a hegedű és a másodhegedű hangját, amit a hifi-sek 99,99 %-a nem tud megkülönböztetni. Sem flac-ban, sem mp3-ban.

    A zenészek meg tudják különböztetni, nekik viszont mindegy, hogy flac, vagy mp3 :R

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • bambano

    titán

    válasz borix #966 üzenetére

    te például hogy fogsz meg egy bakelit lemezt? :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Tulku

    veterán

    válasz borix #978 üzenetére

    Mivel úgy látom a ráció a vezérfonal, ezért írhatta, hogy bizony analóg az valamilyen szinten, erre reflektáltam....

  • #64791808

    törölt tag

    válasz borix #983 üzenetére

    NEM. A kerdes nem az, hogy te vagy en kihalljuk-e. Hanem hogy van-e olyan, aki kihallja. Marpedig van.

  • válasz borix #1078 üzenetére

    Ha annyira fos dinamikátlan lenne az a zene amivel teszteltem, akkor nem hallanám a különbséget. :))A pitiáner lánc meg Benchmark DAC1 + Shure SRH1540 fejhallgató volt. Illetve hangfalnak egy pár Eve SC208.

    Ha a kacsa nem tud úszni, akkor nem a víz a hülye.

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • válasz borix #1081 üzenetére

    Miért ne lenne való tesztzenének? Mert nem tetszik? Bocs, de akkor szerintem meg a másik zene nem való annak meg a te általad linkelt sem. :D Nyilván ez utóbbi is hülyeség, ugyanis teljesen irreleváns a zenei ízlés egy objektív tesztnél.

    Én tudom, hogy szar zenét hallgatok. Inkább azt érzem, hogy kognitív disszonanciát okoz neked, hogy ha valaki ilyen szar zenét hallgat, akkor mégis hogy hallja a különbséget. Szerinted nem hallhatja, ezért a kognitív disszonanciát úgy redukálod, hogy a zenét alkalmatlannak minősíted a tesztre. S akkor máris fel lehet lélegezni. :))

    szerk: ja, már jó ideje ki van szemelve az utód (RME ADI-2 DAC), habár nem azért, mert a DAC1 kevés lenne, inkább praktikus okok húzódnak a háttérben.

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • válasz borix #1084 üzenetére

    Még mindig nem alacsony a dinamikatartomány, hiszen akkor nem hallanám a különbséget. Ez is csak azt bizonyítja, hogy ezek a DR meter programok audiofool baromságok, nem attól lesz alacsony a dinamikatartomány, hogy 0 dB-ig kiér a hullámforma.

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • #64791808

    törölt tag

    válasz borix #1196 üzenetére

    Nem, ezt nem magyarazom meg, mert ez marhasag nyilvan, de peldaul egy Stradivari hegedu hangjat nem veletlenul olyan borzalmasan nehez felvetelen visszaadni.

    Jomagam harmonikazom, es - bar a flac vs mp3-320 teszten siman es azonnal elvereztem - barmikor vallalom, hogy elo es felvett harmonika hang megkulonboztetesbol 10/10 AXB-t csinaljak. Egyreszt mert ezt nagyon tudatosan hallom (ertsd: ra van allva a fulem), masreszt meg ha megb@szod, sem lehet visszaadni a hangjat.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz borix #1190 üzenetére

    Ez a dőlt betűs rész annyiról szól, hogy ne állíts rá meredek szűrőt a hasznos spektrum végének gondolt pontba mert az a szűrő a fázistolásával el fogja baszni a térérzetet.

    Csak annyira kell felette lennie, hogy ne legyen hallható a szűrő hatása az áteresztő sávban, ha jó minőségű a szűrő lehet ez akár 25KHz 6dB/oct 30KHz 12dB/oct stb.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz borix #1196 üzenetére

    Egy világ omlott össze bennem.

    A Teufel Aureol Massive: 11.688Hz-nél némult el.
    Az agybadugós Sony mennyiségi izé:12.948Hz-nél hallgatott el.

    Azt gondoltam a PC hangkeltője befolyásolja az eredményt. Telefonnal kipróbálva, az eredmény nem változott hibahatáron kívüli mértékben.

    Azt tudtam, hogy nem örököltem denevér géneket és a "nagyon" magas hangokat már nem hallom.
    A fej- és fülhallgató közötti eltérésen lepődtem meg.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz borix #1222 üzenetére

    Pont amiatt kell felhangosítani, hogy olyan hangerőn halld a nagyon alacsony és nagyon magas hangokat ahol egyébként hallgatod a zenét. Különben nem az derül ki, hogy hallod e ezeket a hangokat, hanem csak az, hogy ezek halkabban szólalnak meg a legtöbb fülesen és hangszórón.

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz borix #1226 üzenetére

    Nem a magunk becsapása a lényeg, hanem annak kiderítése, hogy mennyire alacsony, vagy magas hangokat hallunk meg. Mivel a skála két szélső végén durván esik a hangerő, lásd a majd 500 hsz-el ezelőtt beszúrt ábrát, ezért nem az derül ki, hogy nem hallanád ezeket a hangokat, hanem hogy többnyire nem lehet olyan eszközt csinálni, ami a teljes hallástartományomban lineárisan szól és még a fejemen/asztalomon is elfér. Nyilván ezért is ad más élményt egy jól hangosított koncert, ahol a hűtőszekrény méretű hangszórók gond nélkül kipréselik magukból azokat a mélyeket is amiket az én 5"-os hangszóróim már nem. Sajnos többnyire a 15KHz fölötti fülsértő magasakat is bírja a hangosítás, és mivel a pesti klubokban törekednek rá, hogy semmilyen zenei információ ne vesszen kárba ;], ezért a világért sem szűrnék, legyen csak két napig tartó fülzúgása mindenkinek, aki megnézne egy koncertet ahol torzított gitár is szól. Szerencsére találtam pár egész jó füldugót, ami nem esik akkor se, ha kicsit pörgősebb a tánc.

  • liszi70

    nagyúr

    válasz borix #1332 üzenetére

    Az antisztatikus ecsetnek lehet értelme, pláne LP esetén, mondjuk aranyáron adják. A tápkábel ára eléggé alapnak számít hifi-házimozi körökben. (Használtan a fele.) Itt nemrég linkeltek 3 milliósat is, na az az elrettentő. :D A folyadéknak is lehet értelme, de nyilván része az átbaszósdinak, mert kontaktjavító folyadékot valószínűleg töredékéért is be lehet szerezni, ha nincs ráírva, hogy Furutech. :D

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz borix #1332 üzenetére

    [link]: A KáCsa®kábelek Expert Line digitális optikai összekötő kábele, 6 mm átmérővel, aranyozott érintkezős

    Meggyőződésem, hogy a kácsások baromi nagy trollok, akik arra jutottak, hogy ha vannak ilyen idióták, akkor inkább náluk költsék el a pénzüket.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Frawly

    veterán

    válasz borix #1277 üzenetére

    Ja, ezt írtam neki én is. A 80kbps nagyon alacsony bitráta, lényegében beszédre, VoIP-re, rádiózásra, encodertesztelésre vannak szánva ezek az ultraalacsony bitráták. Zenére minimum sávonként 64 kbps kell, azaz egy sztereo CD-s zenénél min. 128 kbps, ez alá nem is értem miért kell menni, aki tényleg normálisan akar zenét hallgatni. Az a +48 kbps kinek okoz gondot, max. telefonmodemen keresztül netezőknek lehet áldozat.

    Én részemről 128 kbps alá nem megyek, de inkább az LAME V0 és b320 közötti tartományt célzom meg fájlméretnél, ez olyan 220-320 kbps közötti bitráta, nem csak mp3-nál, de Opusnál (--bitrate 250 vagy 320 vagy hasonló), Vorbisnál (-q8 néha -q9) is, meg ha tömörítenék AAC-be, akkor ott is. Igaz ez is már duplája-háromszorosa a 128 kbps-nak, és lehet átlag audiolánchoz képest indokolatlan, de még nem olyan nagy overkill tárhelyben és netsávszélességben. Mindössze negyede-ötöde a CD/FLAC bitrátájának. 320 kbps fölé viszont szerintem nem érdemes menni semmivel, mert egyrészt az már jóval transzparenciahatár fölött van, meg akinek van rá hallása, annak meg úgyse lesz akármilyen magas lossy bitráta sem jó (modern encoderek egészen 500-640 kpbs-ig skálázódnak), meg nem sokkal többől már általában egy FLAC is megvan. Max. az ilyen 500+ kbps-os bitrátának olyan eszközön van értelme, aminél lényegében lossless minőséget akarunk lejátszani, de nem támogat lossless formátumokat, mondjuk nem sok ilyenről tudok, amelyik támogatja az aac, ogg, opus közül valamelyiket, de a FLAC, APE, stb.-t nem, általában amelyik a felsoroltak közül az egyiket tudja, a másikat is szokta.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz borix #1345 üzenetére

    Ezek között más a lényeg, mint amire gondolsz. Az, hogy egyre kisebb bitrátát használhatsz. Az OPUS-nál 160kbps-nél többet nem ajánlanak zenére sem, ezért nincs értelme 200kbps-eket használni, tehát mást jelent a "magas minőség" :)

    [ Szerkesztve ]

  • Frawly

    veterán

    válasz borix #1345 üzenetére

    Nem élvez előnyt egyik sem. Az audiofilek az aac-t (=m4a) tartják a legjobbnak, mert az hangyányival jobban szerepel vakteszteken, de magas minőségben mindegyik lossy codec transzparens. Csak abban különböznek, hogy ezt a minőséget konkrétan melyik codec vagy azon belül melyik encoder melyik minimális bitrátán kezdi elérni, erről szeretnek vitatkozni, de ha tényleg magas minőségszintről van szó, azaz 200 kbps feletti bitrátáról, ott már nem nagyon lesz különbség az egyes codecek között. Amikor ez érdekes, hogy melyik codec, az általában 128-192 kbps alatt van, mondom változik, hogy ki hol húzza meg az alsó határt.

    A felsoroltak közül használd, amelyik bejön, amivel eddig meg voltál elégedve, és az eszközeid, lejátszóid támogatják.

    Nekem régen ez a LAME mp3 volt, előbb -b320 -q0 beállításon, majd -V0-áson. Alapvetően meg voltam vele elégedve, de haladjunk a korral, és nem használhatunk örökké mp3-at alapon váltottam Ogg Vorbisra, kb. azonos bitrátákon használva. Az Opus-szal az a bajom, hogy mindenképp újramintavételez 48 kHz-re, és bár szakértők szerint ennek nincs a minőségre romboló hatása, én mégis felesleges kavarnak tartom és nem szimpatikus emiatt, ennek ellenére nem hallok minőségi különbséget az ogg-hoz képest szubjektíve, nem tudok belekötni az Opus minőségébe sem. Az Opus akkor a legjobb, ha őrületesen alacsony bitrátáról van szó, 96 kbps és alatta, ebben a szegmensben teljesít a legjobban, ezen a szinten az Ogg Vorbis és aac gyengébb egy kicsit, az mp3 encoderek meg kb. labdába nem rúgnak. Meg az Opust streameknél szeretik nagyon a low latency meg a nagy hibatűrés miatt.

    Az aac-vel sem lenne bajom minőségre, hanem azt azért nem preferálom, mert egy licencköteles, zárt formátum, amiből ráadásul csak az Apple-féle megoldás jó (QAAC), és az sem platformfüggetlen (Windows/Mac only), meg nem nyílt forráskód, és ilyen zárt proprietary megoldásokat nem akarok támogatni, főleg akkor nem, ha egyébként van a feladatra teljesen jó, egyenértékű opensource, licencmentes alternatíva (pl. Ogg Vorbis, meg most a szabadalmak lejártával az mp3 is ilyen lett, a LAME meg önmagában mindig is opensource volt). De akinek ez nem fontos, annál a QAAC is teljesen jó megoldás lehet.

  • borix

    őstag

    válasz borix #1452 üzenetére

    Veszteséges formátumokba magas minőségben kódolva. Opus csak 160 kbit/s, állítólag nem érdemes magasabban.
    Hallható különbség nem igen van, de mérésben látni. [link]

  • Elf

    aktív tag

    válasz borix #1460 üzenetére

    Elsőre én is azt gondoltam hogy tuti jobb zajvédelem egy ilyen targonca akku és akkor nem kell milliós tápkábel, meg tápfolyósó, meg highend kismegszakító...
    De aztán rájöttem hogy az akku és az erősítő közé ugyanúgy kell tápkábel és NYÍLVÁN egy milliós tápkábelel "kinyílna a tér, élesebb lenne a színpad kép és az addig levegőben lebegő magasak határozottabbak lennének" :)
    Na és az se mindegy milyen elektronokat töltünk az akkuba...
    Szóval cseverből vederbe. :)

  • Frawly

    veterán

    válasz borix #1452 üzenetére

    AAC-re az a megoldás teljesen jó, amit írsz.

    Az Apple lossless megoldásával, az ALAC-kal nem lenne semmi baj. Nyilván minőségben a lossless codec-ek nem versenyeznek, mert mindegyik full minőség, nincs veszteség, egymásba bármikor átkonvertálhatók. Fájlméretben, be/kikódolási sebességben/erőforrásigényben versenyeznek, de ezeknél sincs nagy különbség közöttük, meg ilyenkor is csak egymással versenyeznek, nem a lossy codecekkel. Az ALAC is teljesen jó, a FLAC azért népszerűbb, mert nyílt, ingyenes szabvány, ezért szinte minden eszköz támogatja, az ALAC-ot inkább csak Apple-termékek.

    A 20 kHz-nél vágást ki lehet kapcsolni Opusban is. Csak nem érdemes, mert nem véletlen, hogy minden lossy codec vág default 20 kHz felett (ahogy az sem véletlen, hogy default mindegyik joint stereot és VBR-t használ), hiszen így a tényleg hallható tartományra nagyobb bitrátahányad jut. Ki lehet kapcsolni, de akkor a hallható tartományra kevesebb bitet lehet elhasználni. Ezért nem javasolják a 20 kHz feletti vágást kikapcsolni.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz borix #1897 üzenetére

    "így pl 192kHz-es változatban is kiadnák azon már nem tudom mit hallanának rajta jobbnak..."
    Sokmindent. A belső felbontása még közelebb van a folyamatoshoz, az információtartalma az eredetihez, a dinamikaátfogása és mikrodinamikája a valóshoz, a frekvenciaátvitele a valóshoz. A "tónusa" kiterjedtebb elsősorban felfelé, de lefelé is.

    Azt régóta tapasztaljuk, hogy az ultrahang átvitele (természetesen) megváltoztatja a 20kHz alatti zenei hangok hangszínét, életszerűségét, terét... Egyre több kísérlet pedig olyat is mutat (erről nemrég Eartől olvashattál utalásokat a másik topikban), hogy mely agyi központokban milyen tevékenységek indulnak be ultrahang hatására.

Új hozzászólás Aktív témák