- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco X6 Pro - ötös alá
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tulku
veterán
válasz Kékes525 #449 üzenetére
Nagyjából ezt vallom én is...
Mert a kapott hang lehet teljesen egyforma (persze akár a belső fül kialakítása is teheti másmilyenné a kapott hangokat) de az, amit az adott entitás felfog-feldolgoz belőle szerintem teljesen egyénfüggő...
Talán tapasztalatok által tehető egyenletesebbé, de itt nem a mennyiség mint értékmérő miatti előrejutásra gondolok, inkább a kapott hang és a korábbi élőzenei tapasztalatok viszonyára...
Mert valljuk meg őszintén, sokan azt sem tudják, valójában hogyan kellene szólnia egyes hangszereknek és ezek összességének.... -
válasz Kékes525 #461 üzenetére
Ez nem a spektrogram, hanem az oszcilloszkóp képe.
Egy tömörítő-algoritmus egyébként meg nem nyúl bele ilyenekbe, nincs dinamika-tömörítés. Olyan lehetséges, hogy a hangerőszintek elcsúsznak illetve bizonyos nagyon halk hangokat egyszerűen kitöröl.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
szaszlaci
addikt
válasz Kékes525 #461 üzenetére
De most te miről beszélsz? Milyen "sűrített zeneanyag"? Mi köze a hangtömörítésnek a túlvezésléshez? A wikis írás arról beszél, hogy ha ész nélkül felhangosítjuk a zenét, akkor digitális tárolás (meg egyéb helyeken) korlátokba fog ütközni (de csak akkor, ha már torzul).
Eleve spektrogramrol volt szó, hogy abból a dinamikatartományt ránézésre hogyan látja?
PCM oldalról kvantálás van, ami – érdekes kivételektől eltekintve – lineáris és teljesen fix. MP3 oldalon meg még a felhozott 112 kbps esetén is akkora lehetőség a kötetlen rendszerben, hogy nincs miről beszélni. Magasabb bitrátán meg oda-vissza elveri a 16 bites FLAC-et.■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
válasz Kékes525 #465 üzenetére
A dinamika persze, hogy csökken, hisz nagyobb lesz a zajszint, de ezt nem dinamika-kompresszióval éri el. Utóbbi azt jelenti, hogy a halk részeket is felhangosítod. Miközben a tömörítés ezeket pont hogy tompábbá teszi vagy ha nagyon halk, akkor egyszerűen eldobja.
A hangerőháborút (loudness war) is sokan félértik. A dinamika-tömörítéssel nincs semmi baj, legalábbis mértékkel. Habár bizonyos esetben a zenei stílus része az agresszív kompresszió, lásd még torzítás vs rockzene. A gond azzal van (és ez minden stílusra igaz) amikor analóg eredetű felvételre egy brickwall limitert eresztenek, s így a tranziensek finom részletei mennek a kukába.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
veterán
válasz Kékes525 #506 üzenetére
Az ismerősöm a jitter jelenségével magyarázta az eredeti és a másolt CD közötti különbséget
Szerinte az eredeti gyári CD precíz nyomóformával készül, a pitek távolsága állandó.
Ezzel szemben a másolt CD-k esetében a CD-t író meghajtó nem állandó sebességgel forog, ezért a pitek távolsága nem állandó. Ez a távolság változást általában fel tudják dolgozni a CD lejátszók pufferei, de van amikor nem tökéletesen. Szerinte ez visszahat a hangra.
Lehet benn valami. Vagy nem igaz. Esetleg az ellenkezője az igaz. Vagy nem tudom...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Kékes525 #531 üzenetére
A SACD az ugye nem PCM, hanem PDM formátumú. illetve nem csak sztereó lehet meg a SACD az valójában DVD. De ha csak sztereó anyagot nézünk:
CD: 96 dB dinamika, ~20 kHz max frekvencia
SACD: 105 dB dinamika, ~50 kHz max frekvenciaUgye denevérek nem vagyunk, jó ha 16-18 kHz-et hall még egy felnőtt ember. Szóval a SACD-nek kicsit jobb a dinamikája. Még ami megemlíthető az a Hi-Res, aminek a dinamikája 144 dB, illetve 90 kHz-es frekvenciákat is képes tárolni, de ezeknek már semmi értelme, mert az emberi hallás dinamikája 120 dB max és ugye 16-18 kHz felett már nem hallunk. Illetve korábban itt volt róla szó, hogy a legjobb audio-eszközeink se tudnak 120 dB dinamika fölé menni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- PlayStation 5
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- BestBuy topik
- Projektor topic
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...