- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 14 - tavalyi termésből főzve
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom mobilszolgáltatások
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Az semmi! Én azt is meghallom a felcsendülő zenéből borotválkozás közben a fürdőszobából, hogy a barátnőm megvakarta-e a nunciját a műszálas bugyingójában, mielőtt betette a CD-t a CD játszóba
Na, komolyra fordítva a szót, a fül nem megbízható, de a számítógépes összehasonlítás általában korrekt. A következő kísérletet mindenki elvégezheti otthon.
A kedvenc CD-jéről be-grabbeli a kedvenc számát wav-ba.
Ezt wav állományt (egy lame 3.100 enkóderrel) átkonvertálja MP3-ba, mondjuk 320 kbps bitrátával.
Ezt az MP3 állományt (ha nincs profibb program, akkor mondjuk egy AudaCity programmal, de szerintem mindenkinek van bevált profi hangszerkesztő programja) 180 fokos fázisfordításnak veti alá.
Aztán az eredeti wav állományt (mondjuk a fenti Audacity programmal, ha nincs jobb) összemergeli a negált fázisú MP3 állománnyal.
Ha a konvertált MP3 állomány a pontos mása lenne a wav állománynak, akkor a mergelt állomány végig nulla biteket tartalmazna, hiszen valamit összeadunk a pontos negáltjával, akkor nullákat kapunk.
Természetesen nem kapunk nulla biteket, a különbséget lehet nézegetni, de white-fülűek akár meg is hallgathatják
Ha sok zeneszámmal megcsinálja ezt az ember, akkor rájön, hogy semmi különösebb következtetés levonására nem alkalmas a módszer, mert néha szinte semmi különbség sincs a két fájl között, néha meg furán nagy eltérések adódnak.
Privát véleményem szerint ott, ahol nincs lényegi eltérés, ott már az eredeti gyári CD-t is bizony MP3-ból írták vissza
Ahol meg túl nagy eltérés van, ott szintén hibás a CD, vagy az AD, vagy a DA konverter nem működik megfelelően.
Szóval az esetek egy kis részében füllel jól hallható különbség is adódhat a wav és az MP3 között, az esetek egy részében a különbség nem éri el egy párszáz ezer forintos otthoni HiFi rendszer felbontóképességét, viszont az esetek egy jó részében semmilyen objektív különbség sincs a wav és a belőle készült 320kbps MP3 állomány között.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
K*ra elég a tárhelyünk ma PCM 44.1/16bit tömkelegének tárolására, nem egyszerűbb békében nyugodtan hallgatózni úgy, hogy nem kell szarakodni az átkonvertálással ?
Hát ez az Sokak szerint a 44.1kHz/16 biten rögzített zene pont annyira tömörített egy 192kH/24 biten rögzített zenéhez képest, mint egy MP3 a 44.1/16 bithez képest
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz nyisziati #237 üzenetére
Volt egy ismerősöm, aki úgy szerette hallgatni a CD-ket, hogy a CD lejátszó hangját egy kazettás magnóba vezette, a magnón elindította a felvételt egy jó minőségű kazettával, majd TAPE állásba tette a a magnó választókapcsolóját és a magnófelvételt hallgatta az erősítőn
Mindig azt hittem, hogy nincs több ilyen ember, de ezek szerint másnak is jobban tetszik a kazettás magnó hangja a közvetlen CD hangnál...
Lehet, hogy ez a procedúra az MP3 zenék hangjának is jót tenne
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Egyszerűen a minimális logika is hiányzik a legtöbb hsz-ből.
Ebben a témában nincs logika, itt csak vakhit van.
Vannak egyistenhívők és vannak többistenhívők. Az egyistenhívők között is vannak Jézus hívők és vannak Allah hívők. A Jézus hívők között is vannak pápisták, meg kálomisták.
Nem folytatom, végtelen ága van a hitnek, mindenki csak a saját gyülekezete igazát hajlandó elfogadni
Észérv nincs, csak a "csak" van.
Imádom, amikor a FLAC/APE/WAV gyülekezet tagjai azt mondják, hogy autóban is csak ilyet hallgatnak. Ja, a legcsendesebb autó is 60 dB körüli alapzajt produkál, tehát a fájdalomküszöbig marad nekik 75 dB hasznos dinamika, ezt egy jobb kazettás fejegység is gond nélkül tudja, tök felesleges menőzni autóban a FLAC-al
Persze az se normális, aki jó minőségű DAC-ja és szuper fejhallgatója ellenére ragaszkodik a VBR MP3-hoz, mondván, hogy kevés a tárhelye a telefonján (ja, mert kell a pornónak a háttértárból 65 GB ).
Szóval mindenki tudja a tutit, nincs igény arra, hogy a másik tábor érveit meghallgassák, az érvelés arra korlátozódik, hogy mindenki kinyilatkoztatja a saját elveit a témában. És ez még persze a jobbik eset, sokan lenézik a többieket, de annyira, hogy véleményt se mondanak, csak kijelentik, hogy a blogger is hülye, a kommentelők meg még hülyébbek és ő a főiskolai fakultációja alapján tudja az igazságot, de nem mondja el, mert itt csak ő a helikopter
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
a hallás egy roppant szubjektív érzékelési forma
Így van, ezért hívják pszichoakusztikának az észlelt hangnak az emberi agy által történő feldolgozásával foglalkozó tudományt.
Ugyanazt hallja az ember, de másként értékeli ugyanazt a hangot az ember reggel, délután, vagy este, sőt a kedélyállapot is sokat számít.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Az a baj, hogy itt sokan elvárják azt, hogy én ugyanazt halljam ki egy zenéből vasárnap délután, amit ő kihallott belőle előző héten szombat délelőtt. Aztán ha nem azt hallom, akkor el vagyok könyvelve süketnek
Arról nem is beszélve, hogy szívesebben hallgatok meg egy általam kedvelt zenét VBR MP3-ban, mint egy érdektelen zenét 192/24 bit felbontásban.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A vitaindító írás nem azt írja, hogy nincs különbség az flac állomány és belőle konvertált mp3 állomány között, mert ha ezt írná, akkor mindenki jogosan mondaná, hogy hülyeség az írás.
A írás azt mondja, hogy
- igen, van különbség a flac állomány és a belőle konvertált mp3 állomány között,
- de ez a különbség eléggé kicsi (és hozzáteszi, hogy ő az elfedés jelensége miatt nem hallja).Ha van különbség, de kicsi, akkor azt bizony két személy közül az egyik hallhatja, de előfordulhat, hogy a másik személy meg nem.
Sőt, akár az is lehet, egyugyanazon személy szombat délelőtt meghallja a különbséget, de vasárnap délután meg nem (vagy fordítva).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Itt van egy írás azoknak, akik szerint egy zeneszám hangját a master befolyásolja a leginkább.
Ez egy cikk a régi HiFi magazinból, ahol ők maguk is meglepődnek azon, hogy azonos masterből mennyire más hangú lemezeket lehet készíteni. A cikk tárgya egy vinil lemezre vágott felvétel, de helyzet igaz akkor is, ha a masterből CD-t készítenek
Tehát fontos a master, mert rossz masterből nehéz jó hangú lemezt csinálni, de nem csak attól függ az elkészült lemez zenei minősége, mert jó masterből is lehet pocsék hangú lemezt készíteni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Az viszont érdekelne, hogy szerinted egy CD esetén mi a fene történik még a masterrel mielőtt megalkotnák belőle a nyomóformát és az milyen hangzásbeli különbségeket okoz.
Ha A-val kezdődik a CD-re kiírt zene feldolgozása (AAD, ADD a megjelölés rajta, vagyis analóg masterről készítik a CD-t), akkor rengeteg dolog történik a hanggal mielőtt a CD-re kerül, pl. zajszűrik, komprimálják, beállítják a dinamikáját, normalizálják, megvágják a mély és a magas hangokat rajta, stb. stb.
Ha D-vel kezdődik, akkor már a master is digitális, persze ekkor sem kerül változtatás nélkül a CD-re a hang, mert akkor is pl. át kell konvertálni 16 bites felbontásra, akkor is vágni kell a 44.1 kHz mintavételi freki miatt a magas hangokat, a kommersz A/D és D/A DAC-ok miatt a mély hangokat is szűrni kell, stb.
Szóval olyan nincs, hogy akár egy digitális master minden változtatás nélkül CD-re kerüljön
Direktvágott lemez csakis az analóg hanglemezek idejében létezett
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Ja, hogy te a nyomóformát érted master alatt
Szerintem az emberek nagy része glass masternek (vagy stampernek) hívja a nyomóformát (annál is inkább, mert a nyomóforma fogalma a vinil lemezek idején is létezett),
A master inkább az eredeti hangfelvételt jelenti:
In the music business, a master recording is the official original recording of a song, sound or performance. Also referred to as “masters”, it is the source from which all the later copies are made.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Az semmi!
Van aki azt is meghallja, hogy az olvadóbiztosíték milyen irányban van berakva a biztosíték tartóba
(Sőt, azt is meghallja, hogy Pakson férfi, vagy nő az aznapi diszpécser, de ezt nem mondhatja el, mert az nemi diszkrimináció lenne )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Nem biztos, hogy ironikus a posztja, mert vannak olyanok, akik állítják magukról, hogy meghallják az eredeti gyári CD-n lévő zene és a számítógépben másolt írott CD-n lévő zene közötti különbséget.
Nekem is volt ilyen ismerősöm aki ezt állította magáról, de A-B vaktesztet sosem vállalt, mert szerinte az A-B teszt során keletkező stressz pont azokat a kicsi különbségeket fedi el, amit ő amúgy meghall
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Pedig régebben előfordulhatott, hogy halkabb (vagy hangosabb) lett a végeredmény.
Akkoriban sokaknak nem volt egy külön CD olvasó és egy CD író meghajtója a számítógépében, akkor nem volt más választása, mint a másolandó CD-t kiírni a HDD-re.
Ha nem ISO fáljba másolta ki az audio CD-t, hanem wav-ba begrabbelte és azt írta ki egy írható CD-re, akkor érhette meglepetés. Ugyanis volt olyan CD író program, amiben beépítetten (láthatatlanul és kiirthatatlanul) volt normailizálás, ami wav fájlok írása esetében működésbe lépett és megváltoztatta a másolt CD hangerejét
Szerencsére ezen már túllépett a technika, de voltak ilyen vadhajtások akkoriban.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Kékes525 #506 üzenetére
Az ismerősöm a jitter jelenségével magyarázta az eredeti és a másolt CD közötti különbséget
Szerinte az eredeti gyári CD precíz nyomóformával készül, a pitek távolsága állandó.
Ezzel szemben a másolt CD-k esetében a CD-t író meghajtó nem állandó sebességgel forog, ezért a pitek távolsága nem állandó. Ez a távolság változást általában fel tudják dolgozni a CD lejátszók pufferei, de van amikor nem tökéletesen. Szerinte ez visszahat a hangra.
Lehet benn valami. Vagy nem igaz. Esetleg az ellenkezője az igaz. Vagy nem tudom...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
de DA után oszcilloszkóppal megnézve visszakapod ugyanazt az analóg hullámgörbét,
19 kHz-en is? Akkor is, ha a jel nem pont szinuszgörbe alakú, hanem valami valós rezgés hullámformáját írta le az eredeti analóg jel?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Az a baj, hogy vinyl ripet nem lehet úgy csinálni, hogy ma este van fél órám, összedobok egy jó vinyp ripet
Egy jó rip készítéséhez pont olyan kiemelkedő cucc kell analóg oldalon, mint AD konverter oldalon.
A lemez lejátszásához kell egy átlag feletti lemezjátszó futómű átlag feletti hangkarral és kell egy jól beállított nagyon szuper hangszedő, valamint egy szintén jó RIAA korrektor.
A jó RIP-hez kell az, hogy a lemez tényleg jó minőségben tartalmazza a zenét (gyenge nyomású lemezt nem érdemes digitalizálni, kell keresni egy jó nyomású felvételt), és kell az, hogy a lemez csak pár lejátszáson legyen túl. Ha van olyan lemezünk, amit érdemes digitalizálni, akkor a lemezt karba kell vágni lejátszás előtt, le kell mosni, de minimum portalanítani és antisztatizálni kell.
Ekkor jöhet a lemez lejátszása és a hang rögzítése. Az analóg korszakban egyszerű volt a dolog, az ember az RIAA korrektor kimenetét bedugta a szalagos magnójába, megtisztította a fejeket, felrakott egy jó minőségű szalagot és minimum 19 cm/s sebességen futtatva a szalagot, felvette a zenét.
Persze ez sem volt tökéletes, a szalag fodrosodhatott, a szalag koszolhatta a fejeket, a fejek elállítódtak, felmágneseződtek, stb. stb. Mondjuk én megelégszem ezzel a technikával, a magnóm tud rögzíteni elég széles frekvencia tartományt eléggé alacsony zajszinttel, szóval ha kapok kölcsön rögzítésre érdemes lemezt, akkor szalagra rögzítem (mondjuk szalagom van bőven, ha nem lenne, akkor ez nem működhetne).
Elfogadom persze, hogy egy jó RIP időtállóbb, de a jó analóg felvételt jó DAC-al kell digitalizálni, szóval kell egy DAC, ami tud minimum 96kHz/24 biten digitalizálni (ennek az az oka, hogy a lemez lejátszása során előforduló sercegéseket, pattogásokat jobb hatásfokkal lehet kiszűrni a nagyobb felbontású digitális anyagból, már ha valaki az ilyen utófeldolgozásnak szükségét érzi).
Itt megint elszaladhat a ló az emberrel, a jóval 100 eFt feletti analóg szekció után kell még egy kell egy 25 - 50 eFt-os DAC is a jó eredményhez, meg persze kell egy jó kábelszet is a dologhoz.
Ha valaki nem hallgat analógot rendszeresen, akkor nincs meg a szükséges minőségű és állapotú analóg cucca, hiába van neki jó DAC-ja, a digitalizált vinyl hang tényleg el fog maradni attól a hangtól, amit képzetben ehhez társítanak.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Na, hogy áll a helyzet?
Kell Átlag Ákosnak hallani a különbséget az eredeti flac és a belőle készült mp3 között, vagy nem
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz szaszlaci #783 üzenetére
Megyek vissza analógra, orsós magnóra
Otthon én is ilyet hallgatok, de ezt nehezen tudom magammal vinni egy mobil lejátszó helyett, hogy pl. a buszon is tudjak zenét hallgatni
Ez a szalagos magnó egyébként Elton John kocsijának a krómozott lökhárítójából készült szalaggal is működik, mivelhogy krómdioxid típusú szalagot is kezel
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Voltam olyan Kraftwerk koncerten, ahol szólt a zene, a billentyűs hangszereken klattyogtak a billentyűk, ment a leslie, ment a szalag a visszhangosítón, szóval élőben ment a zene, csak éppen egy ember sem volt a színpadon.
Mondhatnád, hogy ez manapság nem nagy dolog, csak éppen ez a koncert 1981-ben volt
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Egy bit az kb. 6 dB dinamikának felel meg. Egy jó kazetta (zajcsökkentővel) egy jó magnóban kb. 65-75 dB jel/zaj viszonyt tud, ez kb. 11-12 bitnek felel meg.
Az 5 bit (30 dB jel/zaj viszony) eléggé gyenge lenne, ennyit még a Polimer kazetták is röhögve tudtak
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Vagy jól emlékszek, csak ő logaritmikusan váltja át, te meg lineárisan számoltad.
A dB skála eleve logaritmikus, tehát én sem lineárisan számoltam
Az 1 bittel növekvő kvantálási szint 6 dB-el javítja a jel/zaj viszonyt képlet generálisan igaz, pontosan ezért 96 dB (16x6) a CD-re rögzíthető dinamika tartomány és ezért 144 dB (24x6) a 24 bites kvantálással dolgozó rendszerek által rögzíthető dinamika tartomány.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz bbattila92 #870 üzenetére
Telitalálat az FHD és a 4K felbontás analógiája való hivatkozás!
Ott is teljesen egyértelmű műszaki értelemben a 4K felbontás előnye, viszont az ember szemének a "felbontása" miatt teljesen egyértelmű, hogy egy 50 collos képernyőt 3 méternél nagyobb távolságból nézve nem is láthatsz különbséget a két különböző pixelsűrűségű kép között
Tehát a különbség objektíven létezik, de szubjektíven csak nagyon ritka esetben lehet észlelni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Igazad van, de ha a magas hangok hiányát se hallással, se tested által felfogott rezgésekkel sem érzékeled, akkor honnan veszed észre a hiányukat?
A mélyhangok esetében legalább van más érzékelési lehetőség.
Fordítsuk meg a hegedűs példát. Az a felvetés, hogy "jobban szól" a hegedű hangja egy flac felvételen, mint egy mp3 felvételen.
Az ebből adódó kérdés az, hogy az flac felvétel elég jól szól-e ahhoz, hogy a felvételből meg tudod-e mondani, hogy egy F hangot egy hegedűvel, vagy egy brácsával játszottak le?
(Megmondom, hogy szerintem nem, de ez nem a felvétel hibája, csak egy képzett kamarazenész tudja ezt megkülönböztetni, viszont ő egy mp3 felvételből is megmondja, hogy hegedű, vagy másodhegedű szól. Szóval a "jobban szól" kitétel nagyon esetleges, attól függ, hogy mit értünk rajta.)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Jól mutatod, az F hang frekvenciája 349 Hz. Ezt az összes vonós hangszer le tudja játszani, de a cselló és a bőgő hangja már eléggé jellegzetes, ezért hoztam példának a hegedű és a másodhegedű hangját, amit a hifi-sek 99,99 %-a nem tud megkülönböztetni. Sem flac-ban, sem mp3-ban.
A zenészek meg tudják különböztetni, nekik viszont mindegy, hogy flac, vagy mp3
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz szaszlaci #937 üzenetére
Mi a 100 % a te referencia rendszeredben?
Mert ha egy SDCD hangja a 100 %, akkor egy MP3 legfeljebb 95 - 98 %-os lehet, a sima CD és az abból generált FLAC hangja pedig 98 - 99 %.
Egy otthoni analóg rendszer hangja pedig 30 - 101 %-ig terjedhet
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Az analóg cuccok mellett nem ment el a technika, hiszen a teljesen analóg elven működő hangszórónál nincs jobb hangkeltő eszköz.
Ebből következik, hogy az analóg hangszóró meghajtásához is analóg erősítő kell, analóg RIAA korrektorral és analóg hangszedővel
Azt elfogadom, hogy egy nívós analóg lemezjátszó (futómű, hangkar, hangszedő) drágább, mint egy jó SACD lejátszó, de minőségben lényegében egyenértékűek.
És itt ugyanoda jutottunk, hogy ha a minőség lényegében egyforma, akkor vagy hallja valaki a különbséget, vagy nem hallja. De ha hallja is, akkor sem egyértelmű, hogy a digitális verziót hallja jobbnak, tehát azt kijelenteni, hogy az analóg hangcuccok mellett már rég elment a technika, az pont olyan tévedés, mint azt kijelenteni, hogy könyvet olvasni csak tabletről lehet
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
A világ (értékesnek tekinthető) zeneműveinek 75 %-át úgy alkotta meg a szerzője, hogy azt bizony analóg módon (értsd hagyományos hangszerekkel) kell megszólaltatni.
Gondolom, hogy csak véletlenül feledkeztél meg ezekről a zenékről, a digitálisan előállíttottak ellenében
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Azt meg feltételezem, hogy csak úgy csinálsz, mintha a szövegkörnyezetből ne lett volna számodra is egyértelmű, hogy analóg (és digitális) adatrögzítésről van szó.
Mivel az eredeti hsz-ben ott volt az "ingyenes webes felület, spotify", meg az otthoni analóg dolgok is a skálázott módszerek között, így egyértelmű, hogy NEM az analóg (és digitális) adatrögzítésről volt szó.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Tényleg nem értem, hogy hogyan jön ide az adatrögzítés. Dobálózol az 5 GB adattal, pedig az pont egy vinyl nagylemez 192/24-es felbontásban elkészített RIP-jének felel meg.
Tehát az az 5 GB adat igenis ott van az analóg lemezen is.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Ahogy mondtam, azzal a híres bakelittel már azt se lehet megcsinálni, hogy egy CD-nyi adatot rögzítesz arra és azt visszanyered úgy, ahogy volt.
Ezzel mi a baj, ezt hívják veszteséges tömörítésnek
Analóg módon nem lehet olyan másolatot készíteni, ami 100 %-ban megfelel az eredetinek.
Viszont az analóg másolás "hibái" maximum egy kis zajnövekedés formájában jelentkeznek, mert ha a digitális másolás során keletkezik hiba, akkor a hangban kimaradás jelentkezik, ami zavaróbb, mint egy kis zajnövekedés.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
ezt csinálja az összes mágneses meg optikai "digitális" adathordozó, ahol tulajdonképpen analóg módon van rögzítve minden
Mi van
Tehát szerinted a CD-n lévő pitek azok tulajdonképpen analóg jelek? Kezdesz belezavarodni abba, amit írsz.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Először is tisztázzuk, hogy mit kell érteni az "analóg jelszint" fogalma alatt. A szakirodalom szerint az analóg jel definíciója az, hogy "folytonos fizikai mennyiség reprezentálja, amely gyakran folyamatos függvénye az időnek, helynek vagy más mennyiségnek".
De egy ethernet kábelen nem az átvitt adattal folyamatos függvénykapcsolatban lévő jelet továbbítanak, hanem 1,5 - 2 V közötti jelszinttel megvalósított digiális jelet továbbítanak.
Analóg akkor lenne, ha a növekvő számértékekhez folyamatosan növekvő feszültségszint tartozni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Hieronymus #1001 üzenetére
Vinyl esetében minden lejátszás rontja a minőséget.
Ez igaz, hiszen azt mindenki meghallja, hogy egy százszor lejátszott lemez rosszabbul szól, mint egy gyári új. Az más kérdés, hogy az hallható-e, hogy a lemez a negyedik, vagy az ötödik lejátszásán van túl
Jól beállított hangkar és hangszedő, korrekt antisztatizálás és pormentes környezet esetében egyébként pár tucat alkalommal le lehet játszani egy hanglemezt minőségromlás nélkül.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Ezért szeretem a LOGOUT fórumokat, mert itt mindenki képzett nemcsak minden létező műszaki témában, hanem emellett nyelvtanból akadémiai szinten trenírozottak, valamint nem mellékesen az empátiájuk is magas szintű
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Motorola Razr 40 - 8GB 256GB DualSIM Sage Green - Bontatlan - Garanciális
- Canon Ixus 285 HS
- Új! Bontatlan! Samsung 8TB 2.5 SSD eladó! Országos Szállítással