Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
Zenei információtartalom, ha úgy tetszik audió felbontás a Flac és leginkább a CD, SACD javára még mindig megvan az mp3 ellenében. Mivel sok komolyzenei vagy akusztikus zenét hallgatok (pop és rock, metál), ezért az mp3 @320 kbps minőség felett is van kihallható különbség. Igaz néha ezt a Flac kevésbé adja vissza, de a müsorforrás ilyen esetben elég vegyes lehet... Ehez viszont az audió komponensek minőségét és a fejhallgatókat is meg kell válogatni, mert egy jó hangrendszeren az mp3 is jobban szól, de az SACD előnyét sem kérdőjelezheted meg zenehallgatás közben. Mivel a zenehallgatási szokások nagyban eltérnek, ezért a közben kialakult élmények szintén nagy szórásban lesznek.
Nekem némely zenei stilushoz és előadóhoz hangulat kell vagy kipihenten és jókedvemben van kedvem elővenni azt az 1-2 zenét... Miközben a komerszebb dance és Hip-Hop/RNB zenékhez jóval kevesebb megkötés van, és ezeket mp3-ban is szivesen elhallgatom. Persze zenehallgatás közben is megjőhet a kedvem valami minőségi tartalomhoz, de mivel sok CD maxi lemezem van és az ezekről saját magas kódolású mp3/Flac/WAV mentéseim, ezért ott is érdemes a minőségi forrást választani. Igazából a @320 kbps mp3 a legtőbb esetben korrekt, de volt már olyanra példa, hogy az alacsonyabb @ 192 kbps természetebben és tisztábban szólt, ezért azt hagytam meg... Ilyenkor az egységesebb hangerőn probálom kihallgatni az eltérést, hogy ne a hangerőkülönbség miatt találjam egyiket-másikat jobbnak. Nyilván az eltérő müsorforrás vagy a kódolás minősége nem volt egyforma, ezért van az néha, hogy még mindig az alacsonyabb bitrátával készült zenét találtam jobbnak és tisztábbnak. Ez a teszt igy csak a mérésekre koncentrál, miközben a DAC és egyéb veszteségek és a zenei felbontóképesség kérdése sok esetben nem kimérhető csak hallás alapján megitélhető...Zenei hallás ilyenkor jól jőhet vagy ha nagyon sok drága audióláncot volt szerencséd meghallgatni élőben és az előnyöket-hátrányokat jobban kihallod utána. Miközben ha ezt egy Mini Hi-Fi (régen Music Center) készüléken teszed, akkor a CD és a CD-re kiírt mp3 között kevésbé jőhet ki ez a minőségi eltérés. DAP és mp3 lejátszók között is emberes eltérések vannak, igy a zenehallgatás élménye sem egységesen jó. Azért ez a kazetta is érdekes kérdés, mert ha rendes kazira egy jó decken készült a felvétel, akkor a CD és LP másolatok jobban szóltak mint a kazi-kazi copy... CD másolat elméletben bitről-bitre történt és ha nem volt nagy jitter a lemez kiírása közben, akkor az eredeti minőséget kaptad vissza.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz hibavissza #24 üzenetére
Igazából már csak egy SACD lemezt hagytam meg, de több is volt és eladtam őket régebben... ERA - The Mass albumot a sokfélesége miatt hagytam meg, mert a CD és a DSD 2.0, DSD 5.1 hangsávok miatt érdekes. Elég jó munkát végeztek a hangmérnők úrak a lemez készitése közben. Sok CD-t kissé túlvezérelnek vagy már torznak is érzed, mert sajnos az is...
-
#00137984
törölt tag
Yamaha házimozierősitőm van és zenehallgatásra is alkalmas. Igen sok igényesen megépitett házimozierősitő van, ami sztereó zenehallgatásra sem rossz választás. Természetesen az audiólánc legjelentősebb eleme a fejhallgató vagy a hangfal, ami alapján a zenét igazán megitéljük.
-
#00137984
törölt tag
Erősitő evolució szerint a Hi-Fi sztereó erősitőket a jóféle házimozierősitők már be tudják érni hangminőségben és a technikai paraméterekben. High-End erősitőket a felső kategóriában olyan szakértelemmel kivitelezik, ami miatt a felhasznált anyagok és alkatrészek miatt is már egy vagyonba kerülnek. Alapjában az erősitő tápegység, DAC és a végfok megépitésének jó kivitelezése nagyon fontos.
Viszont a hangfal választáson és a kábelek minőségén nagyobb mértékben múlhat a jó hangminőség. Itt jelentkezhet az a sok zavaró torzulás, és a zenei felbontóképességet könnyedén leronthatja egy rosszul megválasztott hangfal és kábel. Lejátszóeszközök és a müsorforrások között csak egy minőségi szinten átlépve kimutatható érdemi különbség. Meghallani a kábelek közti különbségeket és az egyéb zajforrásokat (akár a zenében) viszont csak kiválló hallás és némi odafigyelés árán tapasztalható meg... Ezeknek hiányában nem mindenkinek okoz gondot az alacsony mintavételezés és bitráta, akár az eredeti master okozta hanghibák.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Technics Class AA osztályú 2x70W sztereó erősitőm nekem is volt. A végfok hűtése tényleg hőcsőves volt... Hangzásra amúgy egy trágya volt és melegedett rendesen, hatalmas csalódást jelentett a "konzumer" Sony TA-FE 2x50W erősitő után. Utána érkeztem meg a házimozierősitők világába átmenetileg egy Pioneer középkategóriával, ami elég vékony és dinamikátlan volt zenehallgatásra és filmnézésre egyaránt. Yamaha egy zeneileg jobb szintet képvisel, amit még a Denon tud nyújtani ezen az árszinten.
-
#00137984
törölt tag
válasz hibavissza #86 üzenetére
Yamaha, Sony és a Marantz, meg a többi nagy márkára jellemző egyedi hangzásvilág nem nagyon volt jellemző a Technics erősitőkre. Hangfalválasztás is egyszerűbb a konzumer erősitőkre, mert az érzékeny és nagy hangfalakat is szépen ki tudják hajtani. Hangfalkábelen igazán csodálkozom, mert a nagy tisztaságú réz és a megfelelő átmérő kell a hangfalak meghajtására.
Nem rontja az egyenletes frekvenciaátvitelt és vágja a frekvenciaszéleket, nem rontja a sztereó szinpadképet.
Nyilván nem High-End kábelekről beszéltem (Van Den Hul), de a telefonkábeltől a KáCsa is tudna jobbat ajánlani olcsóbban...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Szerintem akinek az igényeinek megfelel az mp3 zenehallgatás, az a Flac/CD/DSD zenei forrásokra sem fog nagyon igényt tartani. Az erősitő és a hangfalválasztás, a kábelek szelektálása sem foglalkoztatja olyan szinten, mert nem akar elmélyedni jobban az audióhangzás világában. Érthető ez, ahogyan a casual gaming is teljesen elfogadott. Valakinek a jó hangzás és a fejlettebb videómegjelenités egyaránt fontos és igényli az eszközeitől ezt a minőségi szintet. Lehet kényelmesen mp3-at vagy CD lemezeket is hallgatni, ahogy a FullHD/144Hz játék vagy a 4K filmnézés szintje alatt is van pont elég élmény amit egyszerűbben el lehet érni...
-
#00137984
törölt tag
válasz nyisziati #125 üzenetére
Azért az mp3-as idők előtt volt még egy másik tömöritési eljárás: az ATRAC. Mini Disc lemezekre lehetett felvenni a CD-ről zenéket és jó nagy mamlasz voltam, amikor még a kazettákra másoltattam a zenéimet. Az mp3 @160-192 kbps hangminőség volt a plafon, de később az ATRAC 3 kodek javitott a minőségen. Kazetták régen elkoptak és amit tudtam CD-n és az mp3-ban megszereztem, de sajnos sok jó zeném elveszett. Az mp3 megalkotása legalább az ilyen problémákra megoldást jelentett, de ha fejlődőtt volna bitrátában (elméletben nem a 320 kbps a legjobb), akkor időtállóbb zenei formátum lenne.
(#140) CPT.Pirk
Belépő Denon házimozierősitőknek zenehallgatásra picikét vékonyabb hangzása van mint a Yamaha-nak, viszont a bemérőmikrofon vagy az EQ használatával képes javitani a hangzáson...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Szerintem a CD 16bit mintavételezését okkal emelték a HDCD (20 bit), majd a DSD (24/32 bit) formátumra. CD lejátszók elméleti 16bit/96 dB dinamikája miért nem volt akkor elég...? CD formátum és az audióeszközök miatt. Egy consumer CD lejátszó az analóg RCA kimenetén már sok zenei részlet elveszhetett vagy mosottá vált, de nem azt játszotta vissza mint az eredeti felvétel az optimális feltételek között. Optikai vagy egy "zajmentesebb" koax digitális kimenet javithatott ezen, de sok CD lejátszóban és erősitőben botrányosan gyenge (nem részletező és picit zajos) DAC került. High-End körülmények között a CD lejátszó fútómű vagy a felsőkategóriás CD lejátszó + DAC + sztereó erősitő vagy 2 db végfok + stúdió monitor hangfalak összeállitásban a legtöbb zenei információ azért átjőtt... Mivel az erősitők és a többi audió komponens már akkor egy jobb hangzásra is képesek lettek volna, ezért a bitrátán és a mintavételezésen javitottak.
SACD időszakra a hangfalak és az erősitő frekvenciaátvitelének, DAC zenei felbontóképességének és zajszintjének a követelményei megváltoztak, majd időszerűen a lemezgyüjtemények kedvenc albumait megint cserélni lehetett újra...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Szerintem szerencsésnek mondhatom magam, mert végigéltem az analóg hangtechnika fénykorát és a digitális hanganyagok terjedését is.
Az orsós magnetofonok és az LP lemezjátszók/kétkazettás deckek és a Type IV magnókazetták/CD lejátszók és a maxi CD-k/DAT magnók és a CD minőségű DAT kazetták/20 bit HDCD lemezek/Mini Disc és a Discman/DVD lejátszók és a térhangzás/mp3 és a DAP/FLAC és az SACD. Kis hullámvölgyek voltak, de akkor is...
Ezt a fejlődést a videómegjelenités (10bit és akár a 8K felbontás) és a számitástechnika szintén elérte, mivel a FullHD/144Hz játékélmény nagy fejlődés volt a DooM első része után...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Az analógián végighaladva egy monitoros példa. A 6bit+FRC is 8bit, de a valós 8bit LCD monitorok mégis jobb képet adnak. Végül a 8bit+FRC lehet 8bit vagy 10bit... és a videó megjelenitése egy adott határon belül 10bites lesz. Ez is egy logika...
(#318) Dißnäëß
+1[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Igen, voltak BeatStream CD lejátszók, ahol elméletileg a lemezt bitre pontosan játszották vissza, nem DAC adatcsomagokban. Írott CD lemezeknél, ha gyengébb forrásból sikerült választani és az írást jó gyorsan lerendezték, akkor az eredetihez képest silányabb másolatott kaptál vagy akár "cicergett" is a másolt zenei CD. Jitter mértéke eltérő volt egyes gyártók CD lemezén, ezért némelyiket csak adattárolásra ajánlották a szakirodalomban. Érdekességek. [link]
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
CD és később az SACD lemezeket az 1 bites DAC konverzióval is javitották, mivel a DSD szintén 1-bites formátum, amit sok esetben PCM-re alakitanak lejátszás közben.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Igényteleneség az lehet, de ha nem kapnak valami útmutatást a zenehallgatási szokások felől, akkor azok is maradnak. Loudness meg az EQ társitásával magas hangerőn agyontorzitott zenét hallgatnak olyan fülhallgatóval aminek ráadásul mélykiemeléses hangzása van. Folyamatosan bomlasztott hallásuk miatt az mp3 és a Flac utána egyre megy... Viszont közben mások milyen vakegerek , mert úgyan minek a buszon DAP-on Flac zenéket hallgatni, amikor egy átlagos telón az mp3 teljesen jó bármilyen körülményben. Az mp3 zenék között is akad temérdek rendesen átkódolt és a minőségi hangzást egészen megközelitő, de igénytelenül rossz forrásból és odafigyelés nélkül készült mp3 zene. Ennek a vitának igy se vége, se hossza...
-
#00137984
törölt tag
válasz envagyok #643 üzenetére
Mindig a tiszta hangzásért és a jó lejátszóeszközök használatára törekedtem. Kazettán a Type II volt az a minőség amire igényem volt, amit olyan 0-1 dB-re engedtem kivezérelni, hogy az eredetihez képest még tisztán szóljon.
Ezt olyan walkman lejátszóban hallgattam és olyan fülesekkel, aminek a minősége a középszintnél jobb volt. Discman váltásnál a CD lejátszómat és a CD lemezeket olyan rendszeren hallgattam, ahol a Loudness-re nem volt szükségem és a magas, mély potmétereket is ritkán tekertem fel. Fejhallgató csak az AKG vagy a Sennheiser jőhetett szóba, mert az a pár Sony fülhallgató és Technics fejes véletlenül pont jól szólt, de általában a sztereó teret és a közepeket keveseltem. Az mp3-at igy hallgattam a CD mellett, ezért az alacsony bitráta hátránya nálam egyből kijőtt, de ha a zenei forrást nem találtam elég jónak akkor a Flac vagy az eredeti CD beszerzése volt a jó megoldás. Igy valami CD-n is megvan vagy másik változatban mp3-ban is, ezért van egy kis minőségi különbség ezek között ami engem annyira nem zavar, de azért még simán kihallom ezeket.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz envagyok #647 üzenetére
Imperial March megvolt eredeti CD-n, amit egy idő után annyira karcosra hallgattam, hogy a Star Wars filmzenéket végül mp3-ra mentettem át.
Több programban meghallgattam az eredményt, de végül egy régebbi @192 kbps változatra került a választásom (nem engedett jobb bitrátát beállitani), mert akkor a wav nálam kevésbé sikerült olyan tisztára az eredetihez képest. Kissé száraz volt és szintén olyan zenei részletek tüntek el, amik a CD zenehallgatás közben nekem inkább az élményhez adtak hozzá. Hangszerek és a zenészek apró neszezése, amik egy komolyzenei felvétel közben kijőhetnek. Az eredeti lemez már régen nincs meg és azóta jobb minőségben megvan az Imperial March, de a saját @192 kbps változatom megmaradt, mert a CD sajátos hangzását is sikerült megőriznem ezzel.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz envagyok #665 üzenetére
Koncertek és a szórakozóhelyek kihangositása egy külön cikksorozatban férne csak el... Házibulikat tartottam kazettás Deck-en és az LP maxi lemezekkel egy Monacor sztereó keverőn, de nálam a CD maxi lemezek is megfeleltek a hangzás tekintetében. Természetesen mindig voltak olyan kérések, hogy miért nem használok külön mélyládákat és "presence" kiemelést, közben mégis volt egy minimális EQ és miközben majd szétdöntöttem a helyet...
Viszont amikor a Where Is My Fucking Balloon közkedvelt sláger lement, majd szétálltak a fülek.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Még mindig süket fülekre találok... PH! fórumozáshoz több komolyságot kérek.
Asus Xonar hangkártya az egyik legjobb választás PC zenehallgatásra (32bit ASIO és az alacsony Latency beállitás). A házimozi térhangzáshoz a Dolby Digital Live vagy a DTS Connect. Yamaha házimozierősitők szintén a legjobbak abban a közepes árszinten (100-150ezer). Ha többen hallgatnának legalább ilyen hangrendszeren zenét, akkor a zenei felbontóképességet jobban értékelnétek. Nem fikáznátok a jóféle forrásból származó mp3-at, de értékelnétek a rendes Flac minőséget is... Ezzel pontot teszek a továbbiakban értelmetlen vitára.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz benedekco #723 üzenetére
Ha van egy Xonar hangkártya kéznél, akkor hallgasd meg 24bit/32bit ASIO beállitásokban. Egy jó ideig csak 24bit-en hallgattam, mert az AIMP zenelejátszó 32bit-en hangfeldolgozási hibákat okozott (ezt már javitották). Latency 1-80 ms között állitható, és ha nem is olyan kis lépésekben, de hallható némi javulás a hangminőség terén.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő