- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Vodafone mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
ma A friss, de meglehetősen Lite ajánlat mellé arrafelé aktivitáskövető és fülhallgató is jár.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#16820480
törölt tag
Miért, a benzin/dízel ára hogy fog alakulni, ha megszűnik az árstop? Jó, egy Lexus elég megbízható, de azért ott is kell a rendszeres karbantartás gondolom, az olajcseréktől mindenféle cuccokig, és abba mondjuk nem veszel 10 ezerért gyertyaszettet, mint az olcsó kis Kalosba.
Én mondjuk személy szerint kimondottan utálom, hogy magasabb felszereltségnél bejön mindenhol a (mű)bőr is, soha nem kellene, ahogy az űrhajós gombokkal teleszórt műszerfal sem hiányzik Tudom, ízlések, de én ezekért nem hogy prémium felárat nem fizetnék, de inkább meg sem veszem. Jó, ezt a Skodát sem, meg úgy semmilyen SUV-ot, mert semmi szükségem ekkora bálnára, meg ha már ilyen méret, akkor EV6 inkább.
A hibridekkel nekem az a bajom, hogy sikeresen ötvözik a két hajtáslánc hátrányait: nincs nulla emisszió, cserébe nagyon kis elektromos hatótáv, cipelni kell a nehéz benzinmotort is, az akkut is, és igazából egyikből sem ideális méretűt.Amúgy a hatótáv parához érdemes megnézni pár ilyen 1000km autó vs másik autó tesztet Björntől, hogy mondjuk egy jóval nagyobb akkuval szerelt SUV sem fog feltétlen hamarabb célba érni a gyakorlatban, mint egy kis, 30kWh-s cucc.
-
lalakov
senior tag
Kevesen használják úgy, ez igaz. Viszont a senki nem igaz. Én úgy használom. Igen, olyan mint a gyári fogyasztási adatok a belső égésűeknél. Azzal sincsen semmi baj. Ott is jobban fogyasztottam 10-15%-kal mint a megadott érték. A villanyosnál meg 30%-kal megyek többet, mint a WLTP(jó időben). A gyárak az autó képességei szerint állapítják meg a fogyasztást és nem a legrosszabbul fogyasztó sofőröket veszik alapul.
-
Frozen
őstag
teljes mértékben egyet értek veled nagyon jól összefoglaltad tömören röviden, és sajnos a hybridekben sem látok jövőt hiszen 3-4 litert megesznek ezek is. A havernak van egy mazda hybrid elmondta ha nyomja neki a 8-10 liter bányát ugyan úgy megeszi.
egy 700+ km autó ezt tudja hidegeben kb és picit melegebben, hozzáteszem 125.000 euro árcédula több mint 40 millioért és még nem is tapostad neki..... persze ha nem megy a fütés és odafagyszt az üléshez több is lehet ,de ha tolod a kocsit akkor megütőbb is. Előnyére írható az ,hogy 30 perc alatt fel lehet tölteni.... de ez is sok ki a bánat áll meg fél órákat várakozni h feltöltödjön az autó? Mindig nevetek amikor láttom a töltöknél az ürgéket hogy már szét unjak magukat
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
atis78
tag
A vele hasonlokkal felesleges vitatkozni mert:
- "nemetben" el es nem szamit neki hogy mennyibe kerul a benzin es mennyit fogyaszt az auto (amugy a nemetek nagy reszenek igenis szamit mert eleg sporolos nepseg)
- mert "nemetben" mindig-mindenhol 200-250-el veret, attol fuggetlenul hogy az utak 60%-an sebessegkorlatozas van. Arrol nem beszelve hogy a kozlekedok 80-90%- is 130-150-el kozlekedik meg a nem korlatozott szakaszokon is es emiatt ritkan lehet gyorsan menni. (tudom en is ott elek)
- Az o belso egesuje meg 200-250-es temponal is hozza a gyari WLTP katalogus ertekeket, ergo az az alapjan szamitott hatotav semmilyen korulmenyek kozott nem valtozik.
- mert nemetben nincs minden masodik hazon napelem hogy "ingyen" tudjanak otthon tankolni
- a belso egesuekkel soha nincs semmi problema, bezzeg az elektronyost kethetente kell szervizbe vinni
- neki 30000 euroert adnak a nemet szalonok X5 M -et es fedezik minden autoval kapcsolatos kiadasat 5 evre (az mar nem baj hogy egy full fapad VW Polo 80LE-vel meg lemezfelnikkel is kb. 20000 eurorol indul es nem kell sokat klikkelni hogy boven 25 fole szaladjon)Egyebkent nyilvan Draga de azert itt is erdemes sok szempontot figyelembe venni:
-hasonlo meretu es hasonloan extrazott belso egesu sem kerul fele annyiba. Hosszu tavon pedig az uzemeltetsi koltsegeken sokat lehet fogni.
- draga mert szinte 0-rol kellett az MEB paltformot kifejleszteni amit nyilvan kifizettetnek a vevovel, plane hogy sok helyen az allami tamogatas elfogadhato arra lovi be.
- draga mert sietni kellett az MEB palatformmal ami sok esetben nem a legolcsobb megoldasokat jelenti, egy facelift, es a beszallitoi lancok rendezodese sokat fog meg vinni az arakon lefele. -
#16820480
törölt tag
Ez a WLTP meg EPA hatótáv egy standard teszten mutatott érték, olyan mint a battery test a GSMArena-n, kb senkinél nem fog olyan üzemidő kijönni egyik telefonra sem, de egymáshoz hasonlítani jó lehet őket, ez is pont arra való.
Autózni sem csak úgy lehet, hogy nyomod neki padlóig, aztán újra tele tankolod és folytatod amíg el nem kopik alólad a jármű. Töltőnél nem kell ott állni, mint a tankolásnál, hanem el lehet menni közben WC-re, kávézni, újságot olvasni, megnézni egy Family Guy epizódot, stb.
Hatalmas élmény és nyaralás lehet 3 napig pihenés nélkül vezetni, hogy eljuss a spanyolokhoz, és tényleg nem időpazarlás a 2 órás repüléshez képest, ha már az időt hozod fel, mint hátrány a töltések miatt az EV-ken. -
Kinder
senior tag
Jesszus, te nagyon el vagy tévedve.
Tegnap voltam az 5 fokban Budapest ( Zuglóból inkább az M0-án mentem reggel és vissza a délutáni pesti forgalmat elkerülve körbe ) - Parndorf 520 km.
Nem teljesen feltöltve indultam, Győrben oda - vissza töltöttem 2x20 percet, de ebből 2x15 perc a kávé és a pisi ideje volt, szóval 2x5 perc volt, amivel tovább tartott az út, mint egy dízel/benzinessel, 140-145 km/h végig az M1-en, és 115 km/h az M0-án.
Tesla Model3Performance2020, bent végig 22 fok természetesen.
Ez hol élhetetlenül hosszabb?
"Spanyolba" kb 1 óra plusz lenne, de az már a Portugál határ lenne, egy Bp-Barcelona kb 40 perccel dobná meg nekem az utat egy belsőégésűhöz képest.A többire nem is válaszolok, olyan lehetetlen okoskodás, hogy csak na.
De, egyre igen:
Úgy letollak 250-nél a pályáról, hogy csak na, mert az enyém 270 km/h felett megy.[ Szerkesztve ]
-
Frozen
őstag
Ki hogy kezd el gondolkodni. te e gy zsír új autót nézel 20 ezerbe én meg egy éves új szalón autót amiben ültek kb 2 en és mindenhol rajta a folia 5-10 ezer euroval olcsóbban. A wltp adatokba kapaszkodni akkora hülyeség mint egy ház mindenki a papírnak hisz. ha megmondanám mennyit fogyaszt a családi kombim ecosabb vezetéssel el sem hinnéd közelébe nincs semelyik szám az interneten és ezt is csak akkor tudod meg mikor teletankal indulsz és a végén tele is tankolod.Kár vitázni már más is leírta röviden tömören,hogy anulu#44 a többlet felár 5-10 évig sem jön vissza amibe az elektromos kerül és rengeteg kompromiszummal jár nem lehet vele normálisan még nyaralni sem menni sem távoli családlátogatásba. Persze a balcsira le lehet ugrani a közelben vagy el lehet menni külföldre ugy hogy minden sarkon enni vagy kávézni kell hogy töltődjen az akku erősen nevetséges kategoria akinek van rá pénze vegye és használja.
+5 fok.... 2x 20 percet töltötted ennyi szakaszon te dolgod nem kávézok nincs betegségem sem hogy állandóan pisilni járjak... na egy diselt meg kb meg sem kell tankolni 1400-1600km keresztül most is kiderült hogy a rövid távokra jó én vettem kb 7 millába a kocsimat 3 éve te mennyibe vetted a teslát? na majd szólj ha a különbség kijött
A fűtés is ám akkor jönne ki igazán mit is tud az autó amikor rendesen kemény -10-15 fok lenne . Egyébként a model 3 pont nem a minöségről és a kényelemről szól hanem az olcsoságról ,de még így is iszonyatosan drága labdába sem rughat
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #27070592 #25 üzenetére
"No offense."
No problem , csak nem értettem, hogy miért pont ezt és miért nekem emelted ki. Egyébként szvsz. k. jó az a videó. Mondjuk ezt részben azon elfogultság okán mondom, hogy 100%-ban egyetértek az ott elhangzottakkal (autó árak / villanyautó téma / mit kellene tenni, ha tényleg meg akarnánk menteni a földet)#31 vzsryl
Csomagtartó: lassan kb. erre is annyira lehet támaszkodni, mint a WLTP-re. Ma nagy divat az ilyen mindenféle bisz-basz rekesz kialakítása. 1/2 L-es tejből így lehet kijön mondjuk a megadott 500L, de mai autók 500L-es csomagtartójába - jó eséllyel - nem fogod ugyanazokat a csomagokat betenni, mint egy 10-15 évvel ezelőttibe. Én nem engedném, hogy az ilyen rekeszek beszámítsanak a csomagtartó űrméretébe.#43 Füleske
"Valósan senki sem használja WLTP szerint az autóját. Arra jó, hogy össze lehessen kb. hasonlítani az autókat."
Sajnos arra se. Nemrég a Villanypápa (HAndrás) tett fel egy videót arról, hogy a norvégok összekóstoltak egy rakás villanyautót, és azt nézték melyik, hogy teljesít a WLTP-hez képest. Jöttek ki érdekes adatok ...#47 ultrasound
Hidd el tőlünk nyugatra sem sz@rják (már elnézést) a pénzt. A különbség annyi, hogy ott több a tehetős ember, így azok mondjuk megveszik második autónak. Első autónak viszont - főleg aki nem csak a városban / agglomerációban rohangál - ilyet jó eséllyel nem fognak venni.
Én változatlanul úgy érzem, hogy az lenne a "tuti", hogy a villanyautó a kis benzines / dízel autókat váltanák ki, míg az "utazóautó" - egy ideig legalábbis - megmaradna a belsőégésű / hibrid.#49 Hallosz
" ... a tenyérnyi kis kijelzővel a kormány mögött ... "
Az én is viccnek tartom. -
Frozen
őstag
Ha te mondod biztos úgy van, München -Budapest oda vissza 1 tank és még marad is aztán elhiszed elhiszed nem nem te dolgod. Azért mert tapasztalatlan vagy nem jelenti azt,hogy valótlan.. Minden esetre jó száguldozást 270 el kb 100-200km ig amig le nem merül az akkud azt nem mész kényszerpihenőre az oszlop mellé tölteni a több tízmillás vasat.
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
opr
veterán
válasz #16820480 #53 üzenetére
Arstop az egy agyament borzalom baromsag, ezert abszolut nem is szamolok vele, es nyilvan fog felfele menni az ar boven ott is, de ugye eddig az volt, hogy sok helyen az aram ingyen volt, ahhoz kepest mostmar nagyon nem ez a helyzet. Hybridet pont azert mondtam, mert nagyon olcso fenntartani. Nincs benne semmi draga, meg a nagyobbakban sem. Gyors megneztem, pl gyertyaszett a 450h-ba (konkretan a lexus "markas", tehat nem sporolunk) 30khuf a 6db osszesen. Ha nem 450h, hanem 300h, akkor ez 20k, valami 150.000 km-enkent kell cserelni.
A bort en szemely szerint imadom, mert nagyon konnyu szep tiszta, gyari allapotban tartani, ha valaki megadja neki a minimalis torodest, plusz ha kiborul valami, egy torles a mikroszalas kendovel es kesz. Annyi, hogy ne fekete bor legyen, hanem kb barmi mas (ok, piros/voros se, az undorito ). Ja, meg annyi, hogy hutott-futott legyen, es akkor soha nincs baj.Fogyasztas: Havernak 2015-os is300h van. Palyan majdnem 5 litert evett, varosban, orszaguton boven 5l alatt szokott lenni, olyan 4,5 korul. Emellett a 0-100 8 masodperc. Nyilvan nem egy versenyauto, de azert boven eleg dinamikus. A tapasztalat az, hogy legalabb a tav felet elektromos modban teszed meg altalaban, de ha nem agyhalott, binaris modon vezetsz, akkor kb soha nem hallod a motort.
Fenntartas bonusz: Ha a lexushoz hordod, itt Angliaban ugy van, hogy 10 ev gari van az autora, olyan modon, hogy gyarilag ugyan csak 4, de minden evben, amikor a Lexushoz viszed szalonba a szervizre (legutobb ez £25-el volt dragabb, mint amit a fuggetlen szerviz mondott ugyanarra), akkor minden evben meghosszabbodik a garancia 1 evvel ingyen es bermentve. Gondolom Magyarorszagon is hasonlo.
Szoval ugy gondolom, hogy ez a Skoda hajtaslanctol fuggetlenul olyan szinten van tularazva, hogy az valami kriminalis. Plane a minosegehez kepest. Hatotavhoz azert nem szoltam hozza, mert En is ugy vagyok vele, hogy ha palyan el tud menni 250-300km-t, es utana max 20-25p alatt 80-90%-ra tudod tolteni, akkor az szamomra konkretan nem lenne kompromisszum, asszonnyal, gyerekkel megyunk ugyis, szoval annyi idonkent igyis-ugyis meg kene allni arra a 25 percre.
SUV-ot En se vennek amugy, az auto formaju autokat szeretem, En is elavult vagyok. Plusz szeretem a fizikai gombokat is, legalabb a fontosabb dolgokra, szoval plane elavult vagyok.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
A mazda nem arul hybridet, csak a hulye mild hybridet, az meg nyilvan meg fogja enni kb ugyanazt, mint a sima benzinmotor, mert gyakorlatilag az.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
atis78
tag
- A JAhreswagen szalonbol elektromosbol is ugyanugy siman olcsobb 5-10k val mint barmelyik masik, nezz korul kicsit.
- WLTP adatok csak annyira torzitanak az elektromos autok eseten mint amennyire a belso egesuek eseten. Szoval egyiknel se mervado.
- Minden hasznalatfuggo a te kombid lehet jol fogyaszt konstans 90-100-nal, egy villamos/hibrid pedig varosban.
Eszre kene venni hogy mindegyiknek mas az erossege/gyengeje de mindegyik boven eleg jo a mindennapokra.Tenyleg kar vitazni egyszeruen hasznalati profiltol fugg hogy kinek melyik a jobb/olcsobb. Senki nem vitatja hogy neked jobb amit te vettel de attol meg fogadd el te is hogy masnak siman lehet olcsobb/jobb egy hibrid/eletromos.
Nincsen szent gral az autok kozt meg sehol mashol sem csak esszeru kompromisszumok. -
addikt
Akkor nagyon lassan kell menned vele vagy állandóan szélárnyékban, mert a WLTP gyakorlatilag egy esetben sem tükrözi a valós értéket : KIDOBHATJUK a hatótávokat A KUKÁBA!
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
#16820480
törölt tag
Ja igen, mindig elfelejtem, hogy te másik országban élsz, de ott árstop helyett volt (van?) sofőrhiány, hogy ne legyen benzin a kutakon Szóval az is egy érdekes dolog, áramot ugye nem kell napi szinten odakamionozni a töltőpontokra, egyszer megépült a kábel hozzá, akkor max időnként karbantartani kell már.
Bőrrel az a bajom többek közt, hogy nem lehet úgy megmozdulni rajta, hogy ne nyekeregne a feneked alatt, télen jéghideg, nyáron odaizzadsz. Persze ezt a hűtés-fűtés megoldja valamennyire, de úgy meg további extra felszereltség kell, hogy értelmesen használhasd.Lexusból amúgy egyedül az UX250h tetszene formára, de már ez is inkább crossover mint hatchback, ráadásul 12,3 millióról indul itthon, és igen gyorsan szalad felfelé, ha szeretnél bele mondjuk ülésfűtést. Ennyiért mondjuk én simán iD3-at vennék már (ha lenne a kisebbik akkuval, de az még mindig nem kapható persze). Vagy egy nagy akkus Soul EV-t. Itthon most 10 ezer a gyertya darabja bele (bárdiautó listaár), nem tudom a Lexus honnan és mennyiért szerzi, az ő áraikat nem tudom megnézni, de ez így a hat hengeresbe már 60+szervizdíj.
Jó, abban egyetértünk, hogy én sem Skodát hoztam fel, mint kívánatos vételt De mondjuk nem is értem miért nem hozták ki a kisebb MEB-es autókat ők még.
-
opr
veterán
válasz #16820480 #69 üzenetére
Tul volt az fujva. Volt ket het, amig szivas volt, aztan annyi.
Amugy az is jo sztori. Semmi gaz nem volt, egy-ket hir volt rola ilyen marginalis videki napilapokban, hogy valami n+1-edik videki kuton kifogytak ket napra a benzinbol, mindenki le se szarta, amig valamelyik okos ki nem allt a nep ele es jol be nem mondta a TV-ben, hogy panikra semmi ok, mindenkinek jutni fog uzemanyag... Namost ennek nyilvan az lett a vege, hogy mindenki bepanikolt, hogy "bazmeg, nincs benzin?!" es rohantak tankolni. A sajto termeszetesen segitett a dolgon azzal, hogy meg jobban felfujta az egeszet. Igy vegul sikeresen elertek azt, hogy ket hetig szopas legyen. En ugy oldottam meg, hogy... Sehogy, le se szartam, egy hettel elotte nyomtam tele, siman kibirta. Mire az utolso negyednel jart a szintjelzo, mar mindenhol volt minden ujra.Persze, a lexus draga, premium marka, ennek megfelelo arral, szolgaltatassal es minoseggel, altalaban csak akkor eri meg, ha tenyleg hosszutavra tervezel az autoval es nagyon tetszik, amugy baromsag. Csak azert hoztam fel, mert ez a fostalicska skoda mar konkretan lexus arban van, ami lassuk be, nevetseges. Mondjuk azt is tegyuk hozza, hogy amilyen elborult arak vannak, lassan nem kell annyival sokkal tobbet kolteni, hogy mondjuk ne mazda/vw/toyota legyen, hanem lexus/volvo/merci/bmw/audi. Es ez se normalis.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Greentea
senior tag
válasz Shadowbull #70 üzenetére
Tegnap este én a magyar árakat néztem, kb 22-23 milliótól hozza a BMW Magyarország. De lehet van egy supply chain issues beli 2022-es drágulás, ami a németeknél már megjelent, itthon meg vagy nem frissítették vagy van valamennyi készleten még a tavalyi áron. A 80-as Enyaq szintén 20 millió hasonló felszereltséggel.
szerk: Az a 45.000 euro tuti fix vagy nem nettó véletlenül? Itthon bruttó 19.612.610 Ft jön ki kezdő árnak a 80-asnál.
[ Szerkesztve ]
2x2 néha 5
-
Frozen
őstag
Én erre azt mondom neked,hogy aki családos és van gyereke az tudja jól mennyi cuccal utazik ide oda. Nagyon sokan mennek hétvégente kirándulni ,persze van az otthon üllös kategória is. De azért valljuk be öszintén ha meg lehet pakolni egy kocsit és mindenki kényelmesen elfér benne ez egy jobb opcio még mndig minthogy egy kis autóban nyomorgojon az ember ,mert az nagyobb nem lesz és az elektromos autók nagy % ban elég kicsik.
És egyébként az árak visszataszítók még mindig az elektromosság terén hiszen nem minden ember él városban.És sajnos a töltés sincs minden sarkon szóval még tervezni stb sokkal több macera ,de leginkább tényleg az árak azok amik nagyon durvák. 30-40 ezer euroban (új) nagyon szép családi kombit vesz az ember szinte minden extrával ami létezik. Mindenféle megkötés vagy kompromisszum nélkül, cserébe ennyiből tisztán elektromosát ami minőségben /felszereltségben kb egy szinten lenne egyszerűen nincs(a model 3 ha kicsit megextrázod már könnyen beleugrik ez is az 50-60 ezre euroba és ez a model elég gatyi de ezt andrás és más is elmondja a youtubon) annak ellenére ,hogy lényegesen kevesebb alkatrészt tartalmaz az autó és többszörös áron árulják őket. Drága volt a fejlesztés stb... milyen fejlesztés volt drága már 1800-900 évek körül volt elektromos autó. A vilanymotor és akkumlátor sem új találmány oké mindig reszelnek rajta valamit ,de ettől még nem egy új felfedezés..
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
opr
veterán
válasz #16820480 #74 üzenetére
Van egy olyan erzesem, hogy nem fognak kiferni a nullak a monitorra gorgetes nelkul...
Persze a masik oldalrol nezve a lexus mindig azzal versenyzett, hogy a nemet trio alatt van arban kicsit azonos/jobb felszereltseggel, szoval akar erdekes is lehet, meglatjuk."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
Igen, bruttó ár. Amúgy a 67e euró az majdnem a 23,5 ami az aktuális magyar ár, csak hát a magyar AFA az 27%, a német meg 19, úgyhogy a magyar nettó ár az alacsonyabb jelenleg mint a német.
A Skodánál 19,6 a magyar ár, a német meg 45.=15,9
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
lalakov
senior tag
válasz Hopkins95 #67 üzenetére
András sem érthet mindenhez. Aki nyomja mint süket a csengőt az ne csodálkozzon, hogy nem jön ki a matek. Lassan járj tovább érsz, ez a közmondás hatványozottan igaz a villanyautókra.
Se lassan, se szélárnyékban. Országúton, betartva a szabályokat. Tudom, ez manapság nem divat. Egyébként a WLTP szabvány 23 fokban értendő, fele város, fele országút és az átlagsebesség 46,5km/h. Nekem az országúti átlagom 57-62 között van, annak függvényében mennyi lakott területet érintek. És ezzel a WLTP 484 (nem ez a Skoda) helyett 600km-t megyek, csak városban 700km felett. -
Greentea
senior tag
válasz Shadowbull #77 üzenetére
Most megnéztem, kedvezményesen 21,9-ért listázza az ix3 készletautókat a BMW Magyarország. Akinek van 20 milliója autóra, annak van 22 is. Vastagon fogott nagyon a filc a hazai importőrnél, vagy persze egy tovább gyengülő forinttal és erőteljesen elszálló inflációval számoltak.. Avagy nem tudnak eleget gyártani a fontosabb piacokra se, így ez a felár ha te mégis akarod
16 millió reálisabb lenne érte.
Szerk:
Hogy lesz alacsonyabb a magyar nettó ár? Magyar nettó 14,308 - német nettó 19% áfát levonva kb 13 millió.[ Szerkesztve ]
2x2 néha 5
-
opr
veterán
válasz #16820480 #80 üzenetére
Meglátjuk. Az is lehet, hogy úgy lesz, mint a camry - es viszony. Ott is ugyan ezt nyomják, hogy ugyanaz, ami igaz, kivéve azt, hogy más a futómű, sokkal erősebb acélokból van a lexus, ezen felül tele van extra merevítéssel, több a hangszigetelés, vastagabbak az üvegek, és teljesen más az egész autó belseje mind dizájn mint minőség szempontjából, össze se lehet hasonlítani. Plusz nyilván kívülről is teljesen máshogy néz ki, más a tetőív is. Ezeket az apró cseprő kis minimális különbségeket kivéve amúgy igen, teljesen ugyanaz a két autó.
Szóval simán lehet, hogy pont ennyire lesz ugyanaz a lexus e-akármi, mint a toyota bz4x (bevallom, ezt ki kellett gugliznom hogy van rendesen, borzasztó idióta név), de az is lehet, hogy csak lecserélik rajta a "kabátot".Ui: Amúgy az es felára a camryhoz képest kb 20%, tehát mondhatni árban van, annyival jobb is. Simán lehet, hogy bz4x-nél is ez lesz.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
atis78
tag
Azert eleg sok olyan villanyos van manapsag ami csaladi autokent is siman megallja a helyet. Az 500 literes csomagteret mar hozza mindegyik.
Persze azok a legelso modellek amiket belso egesubol reszeltek at villanyossa azok tipikusan gyenge helykinalatuak. A mostanaban megjelenoeket mar alapbol csak elektromosnak tervezik ami sok esetben azonos kulso meret mellett meg jobb helyekinalatot is jelent.Ne vedd rossz neven de szerintem amikor azt irod "milyen fejlesztés volt drága már 1800-900 évek körül volt elektromos autó. A vilanymotor és akkumlátor sem új találmány oké mindig reszelnek rajta valamit ,de ettől még nem egy új felfedezés..", latszik nem sok fogalmad van arrol mit is jelent egy uj model kifejlesztese, plane egy elektromos belso egesu atallas.
Nem a villanymotort es az akkut kell ujra feltalalni hanem:
- a teljes fizikai jarmustrukturat ujra ki kell fejleszteni, biztonsagi eloirasok stb.
- az osszes menetdinamikai/kenyelmi rendszert az elektromos hajtas sajatossagaihoz kell igazitani
- a mas jarmustruktura miatt az osszes menetdinamikai rendszert ujra kell parameterezni
- EMC eloirasoknak kell megfelelni
- RF eloirasok
-cyber security eloirasok
stb stb.
Persze ha mar az alapoktol ujra kell gondolni sok mindent akkor mar erdemes sok helyen elavult de mukodo megoldasokat atdolgozni.
Nem veletlenul dolgoznak ezeken dolgokon mernokok/tesztelok/szerelok ezrei eveken at.Aztan ott van meg a meretgazdasagossag is . Majd ha a gyarak 50-50%-ban fossak a villany/belsoegesu autokat akkor az arak is kiegyenlotodnek mert hasonlo darabszamon kell teriteni a fejlesztesi koltsegeket.
-
<Adamsky>
nagyúr
"András sem érthet mindenhez." - ennek semmi köze HAndráshoz (ő egyébként a villanyautókhoz ért(eget), az autókhoz nem). Egy a norvégok által készített tesztre hivatkozik, ahol több autót mértek össze azonos körülmények között, és azt nézték, hogy melyik van legközelebb a vállalt WLTP-s hatótávhoz (itt a táblázat, ha a videót nem akarod megnézni).
-
Frozen
őstag
azért annyira az újra gondolást nem kell ám komolyan venni,ahogy írod hiszen minden autón van 4 kerék és van fék futamú lengés csilapitó stb. oké nem azt mondom össze raktak egyet és kész , de ezeket a tervezéseket egy új modeles belső égésű autónál is mindig megcsinálják szóval az hogy iszonyatosan sok pénzt elkérnek érte és mindenféle kompromiszumot kell kötni ez nem a legjobb. oké papíron 500 liter meg van sok kicsi fak ide oda ahova normálisan semmit nem tudsz rakni. Azért nálam sik padló van végig és ha kell elviszek egy butórt akár szétszedés nélkül is.
Az a baj a legjöbb emberrel,hogy nem képes beláttni azt,hogy egy kifforatlan technologiáról beszélünk el sem tudják képzelni ,hogy ha minden autó elektromos lenne például és éjjel mindenki feldugná Madridban vagy Londonban a töltöre a kocsit milyen átmérőjű vezeték kellene,hogy ne olvadjon/gyuladjon ki . Ezen kivül nem magyarországból kell kiindulni ahol az emberek 10-30 kilométert mennek. Az ember vesz egy kocsit azt úgy veszi,hogy neki a lehető legtöbb mindenre jó legyen. Ergo hiába célszerú egy smart nem biztos hogy gazdaságosabb vagy kevesebbet fogyaszt mint egy kombi... csak egy példa volt, hogy hiába jobb valami 1 bizonyos részen pl városban az elektronyos ha normálisan nem lehet azon kivül semmire használni.
A kocsi tömege nagyobb a nyomatéka is nagy ergo a gumikat is jobban fogja darálni.Ez fizika szóval hiába jobb ha több hátrányos hátulütője is van.De kiszállók a témából ,mert akinek tetszik és akar annak szíve joga eldőnteni mit vesz. Én minden esetre egy nagyon meggondolatlan buta lépésnek tartom ilyen autó vásárlásást többszörös áron egy normálhoz képest főleg úgy ,hogy a környezetet semmivel nem kíméli ugyan ugy ahogy az üresen repkedő repülök sem.[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
Frozen
őstag
válasz Shadowbull #87 üzenetére
azért drága mert ezer éves technologia nem történt akku fronton átörés kb 40 éve oké reszelgetek meg csiszolgatak rajtuk de lényegében érdemi techologia áttörés nem történt semmi, ez kb olyan mint az űrhajózás mindig csiszolnak reszelnek ,de lényegében úgyan úgy több 10 év egy távoli helyre eljutni...
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
atis78
tag
"azért annyira az újra gondolást nem kell ám komolyan venni,ahogy írod hiszen minden autón van 4 kerék és van fék futamú lengés csilapitó stb. oké nem azt mondom össze raktak egyet és kész" ha csak ennyi lenne meg mindig trabant szintu autokkal maszkalnal.
kb. 20 eve dolgozom kulonbozo autoipari ECU-k fejlesztesen(eleg sok teruleten megfordultam mar) szoval van nemi ralatasom hogy mennyire "nem kell komolyan venni" .
"A kocsi tömege nagyobb a nyomatéka is nagy ergo a gumikat is jobban fogja darálni.Ez fizika szóval hiába jobb ha több hátrányos hátulütője is van" Gondolom ide azt is hozzateszed hogy evente kb. 5 szor kell hasznalni rajta feket ezaltal gyakorlatilag sosem kell tarcsat/betetet cserelni(ez is fizika). Esetleg olajcserek/szurok rendszeres cserejenek a hianya is hatuluto...
Annyira azert nem kiforratlan mint amennyire sokan szeretnek beallitani. Kifelejtetted amugy a "mi lesz a hasznalt akksikkal" nevo Joker kerdest ha mar a villamos vezetekek leolvadasat szoba hoztad .
De a villanyosnal meg ismeretlen lesz injektor csere, a magasnyomasu pumpa halal. a reszcskeszuro eldugulas, a kettostomegu lendkerek csere, az EGR elkormolodas, a turbo elpukkanas stb..... ha mar a kiforrottsagrol beszelunk ....
-
Pythoncobra
tag
Hát ennyi pénzért, ilyen sok kompromisszummal eléggé rétegigényt elégít ki, különösen Magyarországon.
KÍváncsi leszek, hány példány kel el belőle nálunk.
Már azokat a cégeket, szerveket nem figyelembe véve, ahol sajátos inspiráció lehet, hogy vegyenek ilyet. Pl a VW által szponzorált sportegyesületek, környezetvédelmi alapítvány, mittudomén. -
Frozen
őstag
Tudom mindig van egy szaki aki megmondja az elekromos autó a jövő és az a tuti. Meghagyom ezeknek az embereknek ezt a tévhitet.
Mi lesz a használt akkukakkal majd megtudod 40 év múlva hova teszik a sok elektronikai hulladékot.....Villamosnál is van szervíz igény és az akkut mikor cserélni kell bizony akkor majd nyilnak nagyra a szemek,hogy egy összegben hirtelen mennyi.+ a vele járó sok bizonytalanság mikor lerobban vagy ép lemerül stb stb...
egy autónak ,ha van gazdája az nem fogja otthagyni sehol soha ,mert mindig időbe minden alkatrészt kicserél ami közeledik az élete végéhez és nem várja meg az utolsó kilométert is vele vagy nem akar vele még több tízezret elmenni ,mert nincs pénze bevinni egy rendes szervízbe..Én nagyon várom mikor durran majd ki a lufi a nagy zöld autózásos tévhitről
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
BReal
addikt
Egy újabb 2-2,1 tonnás (az 1939 kg-os iV50-et hagyjuk is a 11,3-as 0-100-ával) monstrum. Igen, tudom, a Teslák vagy a Porsche Taycan is hasonló súlyúak (mondjuk azért a Tesla Model 3 közel kb. 250 kilóval könnyebb), ettől függetlenül a környezettudatosságot nem tudom azonosítani ezzel. Ott az i3, 1350 kg és egyáltalán nem kisautó. Ott a Kia EV6, 1900 kg alatt marad a legkisebb változat, mégis 8,5 alatt van 100-on: majdnem 3 mp-cel hamarabb, mint a legkisebb Enyaq iV.
Az ár pedig: az EV6 alap változata ugyan 900e Ft-tal drágább, mint az Enyaq iV legkisebbje, viszont valamivel hosszabb a hatótávja, említettem a 3 mp-cel gyorsabb 0-100-at (gondolom nem kell mondani, hogy ez előzéseknél mekkora különbség), azt viszont nem, hogy mennyivel stílusosabb a dél-koreai modell, belül is, nem beszélve a külsőről.
Ha pedig a nagyobb modelleket nézzük, ugyan az iV80 valamivel többet (kb. 20 km) tud megtenni egy töltéssel az e228-oh képest (long range 2wd EV6), de továbbra is rosszabbul gyorsul (kb. 1,3 mp) és itt már az ár sem mellékes, ugyanis fordul a kocka és a Skoda lesz drágább, méghozzá nem is kevéssel, 2,1 millával (17,5m vs. 19,6m).#15 madkiller: Amikor elkezdtem olvasni a hozzászólásodat, azt hittem, hogy dicsérni fogod, aztán a mondatot végigolvasva leesett, hogy nem erről van szó. Mondjuk ha a Tiguanét sem éri el, akkor nem biztos, hogy akarom tudni, hogy az Enyaq milyen.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz ultrasound #47 üzenetére
Tavaly eladtak itthon 184 - et, ezzel a 9. helyet szerezte meg itthon a villanyautók között. Teljes lista: [link]
#46 icemad: Konyak.
#50 opr: ezt írtam én is, hogy van különbség ott is.
A hibrid is csak egy rétegnek a legjobb, ahogy minden más is. Egyéni szokásoktól függ.#54 lalakov: "30%-kal megyek többet, mint a WLTP" Akkor Te sem pont úgy használod. Nálam télen WLTP/2 a hatótáv, városban.
-
Frozen
őstag
válasz #16820480 #95 üzenetére
Valljuk be öszintén kicsit el vannak szállva az árak egy szaros suzuki is már 7 millio......
Na de az elektromos autó azért is drága ,mert nagyon rövid a hatótávolsága nem használható egy csomo mindenre. (fent már kibeszéltük vagy levitáztuk kár belefolyni)
Semmi gond nem lenne vele ,hogy drága ha ez is menne 1000km-t minimum úgy hogy nem kell kompromisszumot kötni... de amíg ilyen pár száz kilométerel szórakoznak addig nevetséges.
Nekem is insigniam van ha akarom 3,8 literből elmegyek a ból B be ha meg sietek akkor meg 6-7 fölé soha nem ment még, az átlag 4,5 liter 170 ló automata váltó közel 5m hosszú kényelmes kombi. De mint fent írtam lesz itt még a jövőben az árammal gond csak sokan nem hiszik el, egyszerűen a vezetékek nem fogják bírni mivel nem akkora terhelésre vannak tervezve. Nem csak a házakban ,de az elosztoszekrényekben sem sőt a faluk,városok közt a földben sem.Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
8th
addikt
2,1 tonna önsúly. Nesze neked környezetvédelem.