- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
válasz #16820480 #201 üzenetére
Amennyire én tudom (nincs leafem) a Nissan nem temperalja az akkut. Többek között ez döntött anno az ID3 javára. A leafben a fogyasztás viszont alapból jobb talán kicsit ha van ha nincs hoszivattyú.
Viszont ha hosszabb menetben állsz meg tölteni, elképzelhető hogy lassabban kezdi mivel meleg az akku.
Egyik sem jó/rossz csak más. Nálunk játszott még az e Niro is a leaf id3 mellett de végül utóbbi győzött. Hőszivattyu végül nem került bele.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
#16820480
törölt tag
válasz Bandit21 #202 üzenetére
Elég sokat tud azért számítani, legalábbis azok alapján, amit Björn videójában láttam róla, pályatempónál nagyon melegedett az akku, nem is tudta tartani a sebességet vele rendesen. Az iD3-ban nem alapfelszereltség a hőszivattyú? A kettő közül nekem is az VW tetszik jobban, és elég lenne a kisebbik akkuval is, ha lehetne kapni, de egyelőre nem árulják még. Árban mondjuk jóval több. Vagy akkor már egy 39-es Kona.
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #201 üzenetére
A Leaf (bármelyik, a 62 - est is beleértve) akkuja nem léghűtéses. Mert eredetileg városi autónak tervezték (24 - es akkuval), később pedig túl sokba került volna áttervezni. Maximum úgy "léghűtéses", hogy a menetszél hűti alulról az akkut. Ezért hamar túlmelegszik, ami egyrészt a töltési sebességet veszi vissza, másrészt az akku degradációt növeli. Pl. a 28 - as Ioniq az tényleg léghűtéses.
#203: "Az iD3-ban nem alapfelszereltség a hőszivattyú?" Nem: [link] "levitték a hőszivattyú felárát az opciós listán 1250 euróról 990 euróra" Hogy itthon most mennyi a felár, azt nem tudni, mivel ugye konfigurálni se lehet jelenleg.
"de egyelőre nem árulják még" Már árulták, csak jelenleg nem lehet ilyet (sem) itthon konfigurálni.
Amúgy a hőszivattyú jelentősége szerintem túl van értékelve, 300-500 ezret semmiképp sem ér. Ülés és lehetőleg kormányfűtés nélkül viszont nem vennék e-autót.
A Kona kisebb autó, ha az ID.3 méretét szeretnéd akkor annak az e-Niro felel meg.(már ha ez számít) [link] -
#16820480
törölt tag
Elég lenne szerintem méretben a Kona. Csak azért az iD3-at néztem még, mert nincs iD2 egyelőre (az e-UP! meg tényleg túl pici). Az e-Niro amúgy annyival nagyobb az iD3-nál, mint amivel az nagyobb a Konánál, szóval egyik sem teljesen a másik mérete azért.
Hőszivattyú azért nagyon meg tudja növelni a hatékonyságot, és sokkal jobban temperálja az akkut is. Amúgy is majd inkább használtan néznék ilyen autókat, ott pedig nem lesz azért ekkora felára már a hőszivattyúnak. -
Bandit21
addikt
válasz #16820480 #203 üzenetére
Nem, az id3 ban az aktív akku folyadék hűtés / fűtés az alap, az utasteret fűto hőszivattyú nem. Az szerintem sehol se széria.
Kona t nem próbáltunk csak meg néztük, érdemben kisebb a Niro nal. Érdekes módon a Niro inkább bakancs suv forma az id3 meg kompakt 5 ajtósnak néz ki, de a hasmagassaguk azonos és tető vonal is kb. Ennek ellenére az id utfekvese győzött meg minket. Azonos úton azonos körülmények közt a Niro t billegősebbbnek éreztem. (Egy nap volt a két teszt vezetés) Talán mivel a Niro bol van hibrid is, valószínűleg alaposan fel kavarta a koncepciót, hogy a benzin motort minden hozzá kellő alkatrésszel (váltó tank stb) ki pakoltak belőle én legalábbis erre tippeltem, miért volt jobban egyben az id futás érzetre.
Az sem mindegy mennyi a nettó bruttó kapacitás. A kisebb leaf 40/37 a kisebb id3 pedig 55/45. A bruttó 40/55 azért jelentős különbség tartalék szempontjából.
Rengeteg a különbség köztük, (leaf id3 Niro/kona).
Ebből gondolom hogy az id4 /5 enyaq mach e ioniq5 ev6 közt is.
Ami az id3 at különösse teszi az a hátsó kerék hajtás. Kompakt kategóriában nem nagyon van más, az i3 kisebb jóval.
Száraz időben hiába kisebb a nyomatéka mint a többi társ, (310/350) talán jobban moccan mert rá terhel a hajtott kerékre. A gyorsítás érdekes a nagyobb id3 hoz képest a motor elvileg ugyanaz, a kisebb ami nekünk van érzésre 70 körül egyszerűen visszább veszi a tempót.0-40/50 re meglepően gyorsul és a rugalmasság 40-60/70 közt is vicces ez persze minden ilyen elektromos gokartra igaz.A többieknek ott a hagyományos motor térben ( annak ellenére hogy ott ez e motor is) egy mini tartó a kábelek részére. Az id3 ban a vízszintre hozott csomagtér alatt fér el. Vagy egy fekete zsákban lóg. Az id3 orra a leg rövidebb viszont, amivel annak ellenére hogy a hátsó része nem suv hanem lecsapott mégis jó a csomagtér. Rá nézesre előre el van tolva az egész autó a többihez képest, persze ez is optikai csalás mert az id orra lejt a Niro meg inkább vízszintes. A leaf is gömb forma inkább.
A leaf ben van kardán alagút (ami valójában a padlót mereviti) és a hátsó teret rendesen szét cseszi.
Az id3 ban nincs kardán merevites tényleg hatalmas a hátsó láb tér de számomra érthetetlen módon az első két ülés közti pakolo rekesz műanyag széle kb 5 cm rel hátrébb be lóg a hátsó láb térbe mint kellene.
Nekünk a 45 os, 150 lovas id3 van. Prózai okból nincs hoszivattyú, inkább biztonsági csomag ment bele mint az, és ugye 12 M alatt kellett tartani.
Máig nem értem milyen mák kellett hozzá, egy már elő rendelt kocsit sikerült meg szerezni de még módosítható volt a szín felni felszereltség. Tavaly nyár elején szerződtetünk és szeptemberben meg is jött. Sokan sajnos tavaly nyari rendelést at se vették még.
Ha érdekel a téma, inkább nézz at az e autó topicba. Sokan a Niro kona felé hajlanak, én azt mondom meg kell nézni el kell kérni legalább 2 órára és használni és utána dönteni. (Már ha éppen lehet rendelni őket)
Leaf ből rengeteg az előre be rendelt raktári autó, egy barátom karácsony előtt konkrétan 2.5 M Ft ot tudott aludni (a kereskedés terve meg kellett legyen így inkább maguk oda adták az állami támogatás részét) ez mondjuk el gondolkodtatott mennyi lehet a hasznuk egyébként rajta, az e autó hype / támogatás miatt valószínűleg rendesen túl van árazva az összes. A leaf 3.6 az id 7.2 kw ot tud enni AC n ami kis különbségnek tűnik de amíg az AC a leg elterjedtebb és leg lassabb ez is fontos. Egy óra alatt nem mindegy hogy 50 vagy 25 km megy bele, egy nagyobb bevásárlás alatt.
Az ev-database.org oldalon jól össze vannak szedve az adatok.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz #16820480 #205 üzenetére
Annyi hogy a Niro semmivel sem nagyobb belül az id3 nal, (számomra szűkösebb) egy nap ültünk mindkettőben 2 felnőtt 2 gyerek, babakocsi. Egyszerűen máshogy van rajzolva.
A kia hosszabb 10 cm el, (4370 VS 4260) viszont az id tengely tavja hosszabb 7 el, (2700 VS 2770)
Így gyakorlatilag a 10 cm hossz miatt a kia orra hosszabb és a hátsó túl nyulas is. Utóbbi miatt nagyobb a csomagtere, 450/385.
Nekünk a belso hely fontosabb volt. (+7 cm tengelytáv gyakorlatilag egy kategória különbség, az a4 Audi 2820 az a6 2920 ott van 10 cm)[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
kenwood
veterán
Aki nem szeretne a hosszu cikket elolvasni, annak kiemelnem a lenyeget " Az Enyaq viszont megmarad a családapa-vonalon azoknak, akik ugyanennyi pénzért vehetnének Kia EV6-ot, Tesla Model Y-t, vagy Mustang Mach-E-t"
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
kenwood
veterán
válasz Bandit21 #209 üzenetére
En inkabb megvarnam,mig a pionir-koltseg eltunik az arakbol,es nem lesz jelentos kulonbseg a belsoegesu motorokhoz viszonyitva.
A 100%-os difi a Kodiaqhoz kepest teljesen irrealis."20 fokra állított beltéri hőmérséklettel, kormány- és ülésfűtéssel felvértezve roppant komfortosan utaztunk,"
Ezen meg megakadt a szemem. En azt hittem,hogy az ulesfutes arra az 5 percre valo, amig bemelegedik az utaster. Nem gondoltam volna,hogy valaki kepes ugy utazni,hogy megy vegig[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #205 üzenetére
"Az e-Niro amúgy annyival nagyobb az iD3-nál, mint amivel az nagyobb a Konánál, szóval egyik sem teljesen a másik mérete azért."
Nem. Ha az autókra kattintasz, amit linkeltem, akkor váltogatni tudod, melyik legyen elöl-hátul. Az ID.3 annyival kisebb az e-Niro - nál, hogy az eleje, a motortér kicsi. Lent megtalálod a méreteket, amihez annyit fűznék hozzá, hogy a csomagtartó méreteket kár összehasonlítani, a gyári adatok semmit sem érnek (semelyik autónál sem). A Kona viszont egy kisebb autó: [link]
Akku temperálási gondjaid Kona/e-Niro/ID.3 szintjén hőszivattyú nélkül sem lesznek, a folyadékhűtés miatt. A (belső tér fűtési) hatékonyságot meg csak bizonyos esetekben növeli meg a hőszivattyú. Rövid távokra és/vagy mínusz fokokban semmi érdemi jelentősége nincs. Használtan sincs sok értelme ott hagyni egy autót csak azért, mert nincs benne. -
Füleske
addikt
"En inkabb megvarnam,mig a pionir-koltseg eltunik az arakbol,es nem lesz jelentos kulonbseg a belsoegesu motorokhoz viszonyitva."
El fog tűnni az árkülönbség, csak nem úgy, ahogy gondolod. A belső égésűek lesznek felhozva árban.
"En azt hittem,hogy az ulesfutes arra az 5 percre valo, amig bemelegedik az utaster. Nem gondoltam volna,hogy valaki kepes ugy utazni,hogy megy vegig"
Vannak fokozatok, 3 - ason tényleg csak induláskor használható, az 1 - es viszont hosszú távon is. (e-Niro) -
kenwood
veterán
"El fog tűnni az árkülönbség, csak nem úgy, ahogy gondolod. A belső égésűek lesznek felhozva árban." Az ok,nyilvan ha azonos aron mennek, akkor az elektromosra szavazok. Viszont most egy Renault Clio tobbe kerul,mint egy harmas BMW,ha elektromos motor van benne (Zoe).
Nalam a 3-as fokozat mar 1 perc utan is elviselhetetlen, az egyes pedig par perc utan, ha bemelegedett az utaster, ugyan elviselheto, de teljesen felesleges, zavaro.
[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Bandit21
addikt
Élet helyzete válogatja, meg az aktuális lehetőségek. Nekünk egy 10 éves 120 at futott autót cserélt az e kocsi. Ki számoltam hogy mennyibe fáj ha marad 10 évre még a régi. Benzin szerviz+ fenntartás.
Kiszamoltam mennyi most találni és at ülni egy benzines 2-3 éves 50 alatt futott használtba majd 5 év múlva ezt újra meg tenni és közben benzin szerviz stb.És kiszamoltam mennyi most bele ugrani az e autóba. És mik annál a várható költségek.
Figyelembe vettem hogy 10 év múlva vagy a mostani autó lesz meg de már 22 évesen és 300 e + km el, egy kisebb marék üveg golyót talán kaptam volna érte.
Vagy az lett volna amit 5 év múlva veszek majd 2-3 evesen és lesz akkor 8 éves (pár év lesz még benne és utána csere) de 2035 körül egy 10 éves használt benzines félek szintén nem fog sokat érni.
Vagy meglesz most az e autó, kihagyom 2x a használt eladást és 2x a használt vásárlást meg az 5+ ev utáni szerviz aknait.
Igy 10 év múlva lesz egy "első szériás" (az a 1st volt mondjuk) id3 am.
Az se fog sokkal többet érni lehet, de ha 50% os ható távval az év nagy részében akkor is fog tudni menni 150 km-t már el leszek vele.
(Plusz ki tudja 10 év múlva hol tart ez az egész lehet az egész mostani teljes padló lemez 500 kg akku csomagot majd le cserelhetem egy 100 kg os kis táska méretű most meg nem létező cuccra benne.
Vagy épp a benne lévő X kg lítium lesz olyan drága hogy vissza veszi a gyár arany áron.) A zarojeles rész vicc java részt. Az biztos hogy a lítium nem hiszem hogy olcsóbb lesz10 év múlva.A 20 fok / ülés fűtés VS 24/5 fok és ülés fűtés 5 perc után off a két rendszer eltérő voltabol adódik.
Az e autóban hosszú úton a fűtés tud enni, így le veszed és az ülés fűtés kompenzál.
A hagyományos kocsiban meg addig sutod az alsód amíg a motor üzemi hőfoka meg nem jön. Onnantól ha akarod ha nem ingyen futod magad a motor feles hőjét használva. Nyilván ilyenkor ki kapcsolod az ülés fűtést mert az növeli a fogyasztást és minek amúgy is. De próbáld ki 100 km 20 fokra állítva, az első 10 perc után jól fog esni az ülés fűtés alsó fokozaton.Tegyük hozzá itt most arról a pár ritka esetről van szó amikor télen hosszabb útra mész egy e autóval.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Füleske
addikt
Most még van különbség árban, persze, főleg kisebb autóknál. De én is írhatnám, hogy amikor vettem az e-Niro - t, akkor olcsóbban megkaptam, mint a sima hibrid verziót. Támogatással, persze.
"Nalam a 3-as fokozat mar 1 perc utan is elviselhetetlen, az egyes pedig par perc utan, ha bemelegedett az utaster, ugyan elviselheto, de teljesen felesleges, zavaro."
Ezért írtam oda az autó típusát, gondolom Te nem ilyen autóval rendelkezel. -
#16820480
törölt tag
válasz Bandit21 #206 üzenetére
Köszi, hasznosak ezek az infók nagyon
Annyira nem kritikus a belső hely, mivel nincs család, max néha még 1-2 ember beül, ha például elmegyünk hétvégén kirándulni. Most egy Honda Jazz-ben is simán elférek, ami azért jóval kisebb, szóval még az iD3 is jó nagy lenne ehhez képest, szóval a Kona nem lenne talán gond. Illetve a régi Ioniq-ot is néztem, árban az már kezd megfizethetőre esni, és a hatékonysága miatt egész jó távot elmegy azért a kis akkuval is (és elvileg negyed óra alatt feltölti egy 100kW-os töltő).
Amúgy érdekes, hogy ilyen nagy papíron az A4, olyanban utaztam egy Bp-Hannover távot egyszer, és már bárhol lettem volna legszívesebben a végén, olyan kényelmetlenül szűkös (igaz nem a legújabb, hanem 10 évvel ezelőtti modell).
-
Bandit21
addikt
válasz #16820480 #218 üzenetére
Nincs mit, de mondom ha ebben gondolkodsz akkor villany autó topic, és főleg megnézni minél többet. Meg elolvasni az összes tesztet.
A Jazz pedig cseles, van a családban talán a leg csalokabb autó a világon egyszerűen bazi nagy belülről, szertiem egy Kona biztos kisebb lesz tér érzetre.
A b7 A4 tengelytáv még csak 264 cm volt, 10 éve jellemzően azok futottak, én a mostanit írtam az 282 cm tehát kb nagyobb mint egy régebbi A6.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz MrPetya19 #219 üzenetére
Valóban a kia hosszabb orrát ez magyarázza. (Vagy épp az id3 tompe orrát, ami amúgy kissé kamu mert optikailag csaltak vele azért mert az ablak alatt ott egy bazi fekete rész és csak utána jön a színre fújt motorháztető)
Apropó fekete részek. Nem tudom kinek az ötlete és miért kívülről is fekete részeket tenni a kocsikra kb mint belül a zongora lakk annyira hasznos. Azonnal karcolodik és rögtön látszik ha poros.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
MrPetya19
addikt
-
#16820480
törölt tag
válasz Bandit21 #220 üzenetére
Megnézem majd azt a topikot is, nem tudom miért nem nagyon maradt meg, hogy létezik, pedig mintha már írtam is volna oda
Teszteket nézek rengeteget, csak ott is elég vegyes értékelések tudnak kijönni. Az egyik kedvencem ilyen szempontból Björn, mert ő aztán tényleg mindent kipróbál, lemér ami eszembe juthat egyáltalán és még többet isIgen, amúgy ezért imádom többek közt a Jazz-t, mert elképesztően funkcionális a beltere, főleg a magic seats hiányozna, ha egyszer váltanék. Nem is értem ezt elektromosban miért nem csinálják, ott adná igazán, hogy fel is tudod hajtani a hátsó ülőlapokat, hogy a padló is lapos.
-
Bandit21
addikt
válasz #16820480 #224 üzenetére
Felteszem egy csomagtér + utastér akkor tud sík lenni ha vagy az előre hajtott vagy a fel hajtott ülések sikjaval stimmel. A kettő együtt nem megy. Nálunk még a régi jazz van a családban talán úgy emlékszem ott a fel hajtott ülésekkel van gyak. padló síkban a csomagtér alja. Ha meg csak előre hajtod a hátsó üléseket elég nagy lépcső van ott.
Ami mondjuk nem tudom miért zavar mindenkit egy ideje. A csomagtér padlóval döntés után egy sikot képező hátsó üléshez vagy bazi magas csomagért alj vagy alacsony ülő lap kell. Az előbbi elvesz egy csomó helyet a csomagtartobol az utóbbival meg térddel a nyakában ül az ember.
Előbbire az egyetlen épeszű megoldás a 7 személyes suv (mint a kodiaqom) mert ott az emelt csomagtér alja alatt ott a +2 ülés
Így amikor a középső ülés sort le hajtom sik a padló. Hurrá.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
#16820480
törölt tag
válasz Bandit21 #226 üzenetére
A magic seats lényege, hogy amikor döntöd a hátsó támlákat, akkor az ülőlap kicsit előre és lefelé csúszik, így síkba kerül a csomagtér padlójával [link]
Amúgy azért királyság, hogy síkban van, mert így be lehet olyasmit pakolni, mint egy komód akár, és szépen felfekszik lapjában. -
k-adi
nagyúr
[Škoda ENYAQ COUPÉ Production]
konyak coupé videó
Új hozzászólás Aktív témák
- Padavan firmware
- OLED TV topic
- OpenWRT topic
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W