Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz cinemazealot #172 üzenetére

    A Mazda csinált ezzel kapcsolatban vizsgálódásokat, hogy tényleg teljes élettartam alatt - onnan, hogy az első alkatrészeket elkezdik összerakni a gyárban, odáig hogy bezúzzák az ezeréves roncsot és mit kezdenek az elhasználódott akkupakkokkal - fogyasztással, üzemanyag származásával/előállításával, veszteségekkel stbstb. számolva végülis úgy igazából jobb-e az elektromos tényleg, környezetkímélés szempontjából. És ha jól emlékszem, az lett a vége az ő matekjuknak, hogy ezek adják a legnagyobb ökológiai lábnyomot: 1) honnan jön az áram, amivel megy 2) mit csinálunk az akkukkal utána (ez egyébként nekem is böki a csőröm, hiszen ha elterjednek, akkor elképzelhetetlen mennyiségben fogják ontani magukból az elhasználódott akkukat. Nem most, hanem 10-15 év múlva, és onnantól folyamatosan. Márpedig jelenleg az elemek is külön gyűjtött "veszélyes" hulladék. Igaz a mostani 5-10 éves elektromos autók akkujai állítólag meglepően csúcsformában vannak korukhoz képest. Mégiscsak más technológia mint a ceruzaelem vagy a telefonok akksijai. Vagy pl. a Nissan kutatgat ilyen újrahasznosítás irányba, vannak tök jó ötletei, valahol azt hiszem egy város éjszakai világítását legyengült és becserélt Leaf akksis+napelemes lámpákra cserélték, amire még sok-sok évtizedik jók lesznek, ami már a kocsiba nem elég). De talán ebből is az első a legfontosabb, vagyis milyen áramról töltöd. És sajnos ismerve a jelenlegi energiaösszetételt, mármint hogy miből származik (fosszilis vs. megújuló aránya) az jött ki, hogy igazából teljes élettartam alatt egy modern, takarékos benzines a legkevésbe környezetszennyező jármű, veri az elektromost. Jelenleg. Éppen ezért ők egyelőre nem is nagyon mennek elektromos irányba, inkább úgy döntöttek, megpróbálják tökéletesíteni a benzinest, mert az energia összetétele egy viszonylag lassan változó dolog. Ki is fejlesztettek egy "fenntartható" benzinmotort, ld. [link], ami ötvözi a dízel fogyasztási és hatékonysági tulajdonságait a benzinesek kibocsátásával. Így a benzines károsanyag-kibocsátását végülis a jóval kevesebb elégetett üzemanyaggal mérsékelnék tovább. Már amennyire értelmezni tudom :)

    Az egész persze azonnal borul, ha a megújuló erőművek jelentősen növelik az arányukat a fosszilisokhoz képest, de ez hosszú folyamat. Vagy ha esetleg otthoni napelem+powerwall/xstorage/akármilyenakku rendszerről töltöd az elektromos autód :DDD

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

Új hozzászólás Aktív témák