Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz fank70 #21 üzenetére

    A hatótáv 99%-ban mindenkinek megfelel résznek kicsit ellent mond az az apróság, hogy itt kapásból többen is jelezték, hogy alapvetően röhejes. Biztosan az említett célközönségnek megfelelhet. De alapvetően az emberek nem feltétlen csak a szomszéd kerületig használnak autót. Így az a 99% amolyan költői túlzás. Vagy irónia.... Épp, hogy azt látom ebben, hogy egy szűk réteg, akinek ez megfelelhet. És ott is inkább második autónak. Ahhoz meg azért nem biztos, hogy elég "olcsó".

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • k-adi

    nagyúr

    válasz tomcat78 #51 üzenetére

    Ha második autü kéne akkor se biztos ezt választanám akkor már ha már eauto

  • ncc1701

    veterán

    válasz tomcat78 #51 üzenetére

    Csak városi autónak megfelel. Átlag autós valami 30km-t megy naponta, azt meg több évesen is röhögve hozza.

  • tomcat78

    őstag

    válasz ncc1701 #53 üzenetére

    Viszont akkor nem látom mivel spórol a boldog tulaj, ha évi mondjuk 10e km-t rak bele. Mitől lesz ez jó?
    Nem azt mondom, hogy a koncepciónak nem lehet létjogosultsága. De ebben a formában számomra inkább a parasztvakítás kategória. Főként mert városban még a zöld energia is javarészt csak álom. Így a környezettudatosságot rá húzni is az erős mese. A töltéstárolás egy vicc. Én nem hiszem, hogy ebben a formában önmagában az elektromos autózás képes lenne hatalmas teret nyerni. Az elektromotorok nagyon jók, hatékonyak. Rengeteg helyen használják a közlekedésben régóta. De az infrastruktúra és a kiszolgálásukra kiépített rendszer gyenge és kevés. Arról nem beszélve, hogy az emberiség az elektromosság előállítását még mindig túlnyomó részt fosszilis cuccok égetésével nyeri. Ha innen közelítem meg, akkor egy hybrid mindenképp életképesebb egyenlőre. Kevésbé kompromisszumos és önmagában el tudja látni a rövid és hosszú távú feladatokat. Nem feltétlen kell második autó sem mellé. Városban elektromos, arra elég az az 50-60km is. Minden másra meg ott a benzin. Így nekem ez ebben a formában inkább energia és pénz pazarló megoldás. A pénz is energia, amit meg keresel, gyártás, fejlesztés, stb és lehetne ezt a végtelenségig ragozni. Persze, kell a fejlődés. Az meg máshogy nem megy. De környezettudatosnak titulálni egy elektromos autót, csak azért mert direktbe nem éget üzemanyagot? Szerintem költői túlzás, még ha önmagában a tény igaz is. Persze, ez csak vélemény.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • ncc1701

    veterán

    válasz tomcat78 #54 üzenetére

    Villany autón átlag béla nem fog spórolni. Aki spórolni akar, az használt swiftet vesz. Plö.

  • Füleske

    addikt

    válasz tomcat78 #54 üzenetére

    Ha spórolás szemszögéből nézem akkor leginkább a karbantartáson lehet spórolni a villanyautókkal. A PHEV - ek itt duplán elvéreznek, mivel mind a két rendszert kell karbantartani (vételár sem olcsóbb). Akkor már inkább normál hibrid, azt nem kell töltögetni se. (pl. családi ház nélkül villanyautót lehet venni, a sima hibriddel ugyanúgy jársz tankolni, de hogy a PHEV - vel naponta eljárj 1-2 órát töltögetni...) Mindenre mindig ideális hajtás nem létezik.
    A környezettudatosság nem azt jelenti hogy a villanyautókkal mentjük meg a Földet hanem azt hogy nem fulladunk meg a városban.
    "az infrastruktúra és a kiszolgálásukra kiépített rendszer gyenge és kevés" Az megvan hogy anno nem voltak benzinkutak és kannákban vehettél bizonyos helyeken üzemanyagot ? A fejlesztés elején járunk, azonnal semmi sincs.

    ncc1701 : [link] :)

  • tomcat78

    őstag

    válasz Füleske #56 üzenetére

    Egyrészt egyet értek azzal, amit írsz. De azt gondolom viccnek szántad, hogy az már környezettudatosság, hogy nem fulladsz meg a városban. Ezt mond az erőművek környékén élőknek pl. telibe ki fognak röhögni. A probléma gyökerét sehol nem változtatja meg egy villanyautó sem. Csak térben elhelyezve máshol összpontosul a probléma. Bár ez is csak szélirány függő sok esetben. Ezért tartom ebben a formában parasztvakításnak, amit rá akarnak húzni. Nincs meg semmilyen formában a háttere, hogy a pusztán elektromos hajtás önmagában teret hódítson. Sokan nem tudják, de pl a diesel mozdonyok is elektromos hajtásúak. Mégsem lesznek épp környezetbarátok.
    Nem vagyok a villanymotorok ellen, ha esetleg félre érthető voltam. De ez így simán csak sz@r. Nem a hajtás mibenléte miatt! Hanem pont az ilyen fulladjanak meg inkább máshol mentalitás miatt, és én ettől már baromi környezettudatos vagyok hozzáállástól. Holott pusztán csak annyi történik, hogy nem a saját asztalunkra sz@runk, hanem máséra.... :R
    Persze, ezt a problémát nem az autók generálják. De fel kéne fogni, hogy az elektromosság előállítása önmagában szennyezi a környezetet. És amíg ez így van, egy elektromos jármű sem lesz "zöld". Az energia termelést kéne megreformálni, hogy ez működjön. Addig....? Vakulj paraszt, vegyél, fogyassz, hangzatos szlogenek mögé bújtatva. Szerintem...

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Füleske

    addikt

    válasz tomcat78 #57 üzenetére

    Egyrészt az erőmű és környéke nem egyenlő az összes lakott területtel, másrészt az erőmű nem a villanyautózás miatt épül(t), harmadrészt inkább zárják be ezeket és térnek át megújulóra. A villanyautózástól nem "máshol összpontosul a probléma", hanem lokálisan megszűnik, a megújulókkal pedig globálisan is. [link]
    [link]
    Persze lehet arról ábrándozni hogy mindenki hirtelen kidobja az autóját meg a többi eszközét - nem fogja.

    [ Szerkesztve ]

  • tomcat78

    őstag

    válasz Füleske #58 üzenetére

    Mint írtam is, a problémát nem az elektromos autók generálják. Csak épp hozzá tesznek a megnövekedett energia igényükkel. A lokális megszűnése valaminek mióta egy probléma megoldása??? Akkor mégis csak a szart lapátolod, ha azt az energiát használod, amivel máshol szennyezik a környezetet. Lakott terület vagy nem, épp kurva mindegy. A levét pont ugyanúgy megiszod a városodban, mezőn, bárhol. Az általad emlegetett szmog csak egy része a problémának. Bár azt kétségtelenül elfogadom, hogy lokálisan javulhat a helyzet ilyen téren. Ha le csatlakozol a hálózatról, és termeled magadnak az elektromosságot, bármihez, majd elégedetten csettintek, hogy tényleg igyekszel tenni is valamit. A probléma forrása ebben a formában maga az elektromosság. A megújuló energiák egyenlőre a fejlesztések energia igényét sem fedezik( bár ez vélemény, nem tény, nem jártam utána) És akkor itt még nem vesézgettük a megnövekedett igényeket a lithium iránt, ami jelentősen megugrott az elektromos autókkal. Bányászat: energia. Akkumulátorok előállítása: energia. És ezt lehetne a végtelenségig ragozni.
    Ne érts félre, nem kötöm magam egy fához, ha ki akarják vágni, nem mentek bálnákat, stb.
    A bajom csak annyi, hogy ez így megint csak marketing bullshit a fogyasztói társadalom számára. Ami semmi másról nem szól, mint a profitról. A módjával van bajom, ahogy el akarják adni. Főleg annak fényében, hogy az elektromos hajtás rohadtul nem új találmány. Emlékeim szerint már Tesla is kísérletezett vele, az autógyár épp emiatt vette föl ezt a nevet, ha minden igaz. Sőt, talán Fordnak volt is valami kezdetleges elektromos járgánya (ha tévedek, nyugodtan javítsatok :R ) Így lett volna kapacitás az energia termelést megreformálni, és nem akkor kapkodni, mikor ég a ház. És erre az elektromos autók csak rátesznek egy lapáttal. Remélem így egyértelmű, hogy mi a fő bajom az elektromos autózással, mint jelenséggel. :R

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Elf

    aktív tag

    válasz tomcat78 #59 üzenetére

    Troll mode on:
    Felolvasnád hangosan tagoltan az utolsó három kommentedet úgy hogy odarakod az arcod egy járó motorú belsőégésű jármű kipufogójához? Én szívesen levideóznám.
    Mondjuk ha "bullshit", "kurva mindegy" "parasztvakítás" szavak után vennél nagy levegőt még hatásosabb lenne.
    Troll mode off.

    Bocs nem bírtam kihagyni. :R

    Igen, az elektromos autó nem old meg mindent egy csapásra, de a lehetőséget a a jövőbeni megoldásra.
    A kipufogón kiáramló fostengerrel SOHA nem fogunk tudni mit kezdeni. Kijön, benyeljünk, megmérgez.
    Az összes többivel meg tudom majd mit kezdeni. Most nem. De a lehetőség megvan.

  • tomcat78

    őstag

    válasz Elf #60 üzenetére

    No problem. De azt hiszem nem érted mi a bajom. Meg próbálom máshogyan megfogalmazni: Amíg az elektromosság előállítása nem változik meg gyökeresen, addig csak marketing szövegnek jó a környezettudatosság. Az irány jó, maga az elektromos hajtás is az. Ami ebben a formában szerintemnem jó, az, hogy valami olyannal akarnak eladni egy technológiát, ami pont nem igaz. Csak gondolj bele: mi lenne ha egycsapásra mindenki- jelen háttérrel- elektromos autóba ülne? Tegyük félre a töltési lehetőségek problémát. Vegyük csak pusztán a magasan elszálló energia igényt. Kevesebb lenne a szmog? Kétlem. Hisz az erőműveknek ki kéne szolgálnia az igényeket. És ezt egyenlőre karbon semlegesen egyszerűen nem lehet megoldani. Egy problémát a gyökerénél kell kezelni. És az elektromos hajtás mint olyan, egyenlőre csak hozzá tesz. Nem hajtás módja miatt, hanem a szükséges energia előteremtése miatt.
    Én mondjuk szívesen kötelezném az elektromos autókat gyártó cégek marketingeseit, hogy kötelező jelleggel töltsenek el egy erőmű kéményén napi néhány órát. Épp csak annyit, amennyi idő alatt az általuk eladott autókhoz szükséges energiamennyiséget előállítja az adott erőmű. Hogy maradjunk a Te példádnál. Remélem így érted, hogy mi a gondom az egész jelenséggel.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Atlantis

    veterán

    válasz tomcat78 #61 üzenetére

    Miért kell minden elektromos autó leírásnál előjönni a "zöldvitának"... :F a kérdés költői...de ha már megint előkerült, véleményem szerint:

    1., Az erőműveket nem azért építik, mert elektromosan akarnak a népek autózni...mondj egy példát, melyik erőmű az, amit konkrétan emiatt húztak vagy húznak fel.
    2., Az erőművek - már csak méretüknél fogva is - sokkal alkalmasabbak szűrőrendszerek beépítésére, mintha magát a járműveket látnánk el velük....és akkor a hatásfokról, egyszerűségről, karbantartási költségekről még nem beszéltünk. (józan paraszti ésszel belegondolva is, ugyebár 2-3 kéményt egyszerűbb szűrni, mint több millió kipufogócsövet).
    3., Erőműveket legalább van lehetőség megújuló vagy hulladék-feldolgozásból származó forrásból működtetni...kicsiben, maguk a járművek erre nem valószínű, hogy alkalmasak lesznek, bár én még hiszek a hidrogén alapú üzemanyagcellás megoldásban.
    4., A benzin, gázolaj sem a fán terem, ha már szóba került a bányászat kérdése az akkuhoz, hát a kőolaj sem madárcsicsergés hatására jön elő a földből és ugye még finomítani sem árt.... :)

    Lehet mondani hogy az elektromos autózás csak a probléma helyrajzi áthelyezése, de már az nagy előny, ha a sűrűn lakott területek szennyezettségét lehet csökkenteni. Sokszor jön elő, hogy lakjon az ember erőmű környékén vagy a PR-osokat kötözzék egynek a kéményére....erre azt tudom válaszolni, hogy lakjon akkor olajfinomító környékén, az sem sokkal jobb, sőt...én finomítótól nem messze nőttem fel, tudom, miről beszélek.

    Az meg, hogy a profitról szól az elektromos autózás...hát mi másról, ki a fityfene fektetne bele egyébként? Ki finanszírozná csak szimplán jó szándékból? Nyilván nem újdonság, de a világot a pénz mozgatja, azt meg leginkább csak befektetési célból és/vagy kényszer vagy szórakozás céljából költik. Jelen esetben is erről van szó, ha nem kezdene beledögleni a ma ismert világ a környezetszennyezésbe, a kutya nem foglalkozna ezzel, járnánk most is V8-assal, mint a '60-as évek Amerikája. :) Jobb, ha megpróbáljuk ezt megoldani, ilyen kis lépésekkel kezdve, mert különben a bolygó fogja megtenni és az nem feltétlen lesz tekintettel az emberiség szempontjaira....

    Hogy ON is legyek: az autó nekem nem tetszik, ezzel a dizájnnal, hatótávval, ilyen árszínvonalon még a rétegnél is rétegebb modell. :)

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • tomcat78

    őstag

    válasz Atlantis #62 üzenetére

    Nem a hagyományos autózás mellett "kampányoltam" sztem, vagy nagyon félre érthető voltam. :F
    Nekem az egészben az bassza föl az agyam rendszeresen, hogy Pityuka a PR duma után bőszen mutogat másokra, miután meg vette az elektromos autóját, hogy én,te meg Józsika teszi tönkre az ő hőn szeretett és most már nagyon megvédett környezetét. Holott a probléma forrása semmit nem változik attól, hogy bárki elektromosan autózik. Persze, szempont, hogy akkor ő már direktbe nem pufog ki. De ez így inkább struccpolitika, mint valós megoldás.
    Amúgy meg nem vitatkozom senkivel. Mindenhez hozzá tettem, hogy szerintem. Ez is csak egy nézőpont, mint bárki másé a témában. Biztosan lehetne a körülmények figyelembe vételével rengeteg pro és kontra érvet felhozni és a végtelenségig ragozni, elemezni a jelenlegi hatását a környezetünkre.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Elf

    aktív tag

    válasz tomcat78 #61 üzenetére

    "Csak gondolj bele: mi lenne ha egycsapásra mindenki- jelen háttérrel- elektromos autóba ülne? "

    Vaaagy gondoljak bele mi lenne ha mindenkinek a hátán nőne még egy kéz?
    Az összes kabátot ki kellene dobni meg honnét lenne annyi fél pár kesztyű? És akkor még...He? Mit? Ja hogy a felvetés totális baromság mert ilyen nem fog bekövetkezni? Igaz.
    De akkor minek gondoljak bele?
    Maradjunk a realitásnál. Ha holnaptól 2-vel több elektromos autó tötymörög a dugóban akkor az nekünk jó vagy rossz?

  • Elf

    aktív tag

    válasz tomcat78 #61 üzenetére

    Én mondjuk szívesen kötelezném az elektromos autókat gyártó cégek marketingeseit, hogy kötelező jelleggel töltsenek el egy erőmű kéményén napi néhány órát. Épp csak annyit, amennyi idő alatt az általuk eladott autókhoz szükséges energiamennyiséget előállítja az adott erőmű. Hogy maradjunk a Te példádnál.

    Ok. Tetszik a példa továbbgondolása.
    Az erőmű kéményére nem csak a elektromos autókat gyártó cégek marketingeseit hanem minden elektromos áramot használót oda kéne ültetni.
    Igen mindenhez kell elektromos energia.
    Igen a benzinhez és a gázolajhoz is.
    Meg a benzines autó műszerfal borításához is.
    Meg az elektromos roller akkujához is
    Meg a kerékpár lánchoz is.
    Meg a cipőtalphoz is.
    Minden legyártott tárgyhoz.

    Viszont kipufogó csak néhány tárgyon van....

  • tomcat78

    őstag

    válasz Elf #65 üzenetére

    Basszus.... Pont ezt boncolgattam, hogy az alapvetésen kell változtatni, hogy legyen értelme.... :U
    A nagy különbség, hogy más elektromos eszközöket gyártó cég nem, tolja a képedbe ilyen mérhetetlenül pofátlan módon, hogy az ő termékükkel Te zöld leszel. EZ bosszant benne, nem a létezése. Hanem, hogy egyenlőre simán csak hazugsággal adnak el valamit! Idővel lehet, hogy igaz lesz. Bár én ebben a formában továbbra sem tartom életképesnek a koncepciót magát. A már emlegetett töltéstárolás hiányosságai miatt, de ez inkább réteg probléma. Nekem biztosan nem alternatíva, hogy pár száz kilóméterenként pihengessek órákat adott esetben.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Noukoum

    veterán

    válasz tomcat78 #66 üzenetére

    Az hogy zöld leszel tényleg nem igaz. Zöldebb leszel. De tekintettel arra hogy ma már minden környezettudatos cselekedetet zöldnek nevezünk, ez elfogadható. Ez a jelen, már most sokkal környezetbarátabb az elektromos autózás mint a hagyományos.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • tomcat78

    őstag

    válasz Noukoum #67 üzenetére

    Bizonyos tekintetben persze. De sok függ a környezeti változóktól. Csak egy apróság pl: A közelmúlt adatai alapján 1kwh akkumulátor előállítása 85-100kg (nem elírás!) co2 "termeléssel" jár még most is, hogy próbálják az energiát nem fosszilis energiahordozókból kinyerni. Kínában ennek kb a háromszorosa ugyan ez az érték emlékeim szerint. Persze, ha ezeket a számokat levetítjük egy autó élettartamára, akkor azt gondolom, hogy valamivel környezetbarátabb lehet hosszú távon egy elektromos, mint egy hagyományos autó. Kérdés, hogy jobb e valóban annyival jelen helyzetben, mint amennyire azt meg próbálja mindenki ráhúzni. Te, végfelhasználóként valóban zöld vagy, ha mindent összevetve addig, míg boldog tulaj leszel ilyen számokkal lehet dobálózni? Persze, ez ugyanígy igaz a hagyományos autókra is! Amik utána még közvetlenül szennyezik a környezetet. Míg a villanyos csak közvetve. Így azt gondolom, hogy a sokkal környezetbarátabb azért csak feltételesen igaz. Rengeteg függ a környezeti változóktól. Természetszerüleg nem a technológia miatt!
    Találtam olyan tanulmányt, ami szerint a tesla model s (ami egy "magas" fogyasztású autó a villanyosok között a maga kb 20kwh/100km energia igényével) adott szélsőséges esetben gyakorlatilag szinte semennyivel nem terheli kevésbé a környezetet, mint hagyományos társai a teljes élettartamot és gyártást is figyelembe véve. Természetesen nem a smoke and charm kategóriával összehasonlítva.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Noukoum

    veterán

    válasz tomcat78 #68 üzenetére

    Nem bizonyos tekintetben hanem abszolút az, a mai kibocsátási értékekkel számolva. Természetesen globálisan nézve, mert annak semmi értelme hogy kivisszük a gyártást aztán örölünk hogy az eu-ban csökken a co2-es kibocsátás aztán meglepődünk hogy a világon meg nő...
    Tanulmányt sokat lehet látni, olyat is miszerint a Föld lapos. Ne az eredményt nézd, hanem azt hogyan számolják ki. Valahol mindig sikerül "elrontani", persze nyilván csak véletlen. És igen ha akarom simán kihozom azt hogy a suzuki swift sokkal zöldebb mint a tesla. Nem csalok, szimplán úgy számolok hogy az a suzukinak kedvezzen.

    (PL: elfelejtem hogy az üzemanyag nem a benzinkúton terem, kitermelés szállítás rengeteg co2, csak x km-ig nézem a számítást ami legyen minél kevesebb, ez 50-100-150e szokott lenni. Hiszen ezekután mindenki kidobja az autókat ugye, 100%-ban nem megújuló árammal számolok hiszen tudom hogy az erőmű szennyezése magas, elfelejtek olyan dolgokat mint a kötelező szerviz (olajcsere, fékbetétcsere stb) és a komolyabb szervizek gyakorisága) stb.

    Persze tudok a másik oldalon is "alakítani". Olyan szépek a gyári fogyasztási értékek, hm 6litert ír számoljuk azzal. Lehet hogy a valóságban 10liter alatt nem hozod ki de nam baj (Nálam a fogyasztás nem az amit az autó ír, az csak egy szám. Csak arről nem szoktunk beszélni,) Vagy azzal a kibocsátási értékkel számolok amit a gyártó megad (hahah, dízelbotrány, a mai mapig ezt csinálják sajnos) így milyen alacsony értéket kapunk nem? Lehetne még sorolni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • tomcat78

    őstag

    válasz Noukoum #69 üzenetére

    Maradjunk annyiban, hogy a zöldebb résszel egyet értek. De egyenlőre nem tart ott az emberiség globális szinten, hogy az elektromos autózás a termelés miatt valóban zöldnek legyen mondható. Mert attól még nagyon messze van. Ez igaz másra is, nem csak erre. Mint már írtam is, ezért tartom félrevezetőnek az eladások mögött húzódó marketing szöveget. Pusztán azért, mert a Te példáddal élve kiragadnak egy jónak értékelhető dolgot, majd a többiről hallgatnak. Mondják azt, hogy innovatív (ami szintén nem teljesen igaz, hisz nem új találmány) vagy, hogy hatékony, vagy bármi mást, ami igaz. Mert többlet áram fogyasztásra buzdítani embereket a környezet védelmében minden, csak nem "zöld" egyenlőre. Szerintem legalábbis :R

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Noukoum #67 üzenetére

    "De tekintettel arra hogy ma már minden környezettudatos cselekedetet zöldnek nevezünk, ez elfogadható."

    Nem, nem az.. csak működik a marketing.

  • Noukoum

    veterán

    válasz tomcat78 #70 üzenetére

    Ja persze. A legjobb lenne ha bezárnának, és kinyírnák magukat. (Szó szerint) Lehetőleg olyan helyen ahol nem zavarnak a hullák. Akkor lennének zöldek.

    Ez az egyik marhaság ami gátja a környezetvédelemnek. Ha nem elektromos autót vesznek az emberek, majd vesznek dízelt. Mennyivel jobb lesz

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • tomcat78

    őstag

    válasz Noukoum #72 üzenetére

    Szerintem nyugodj meg, attól meg nyugszol.... :DDD Azt hiszem kicsit elrugaszkodtál... :U
    Nem mellesleg dieselért én pénzt kizárt, hogy adjak.... ;]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Noukoum

    veterán

    válasz tomcat78 #73 üzenetére

    Nem rugaszkodtam el, csak szimplán hülyeség azon rugózni hogy ki a zöld és ki nem.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Noukoum #69 üzenetére

    Két megjegyzés.

    A belsőégésű és az elektromos motorok között az eltolt környezetszennyezés az eltérés.
    Térben van eltolva a szennyezés nagyjából fele. Az akkumulátorban tárolt energia előállítása máshol szennyez.
    Időben eltolt szennyezést az akkumulátorok okozzák.
    A robbanómotorok szétszedve, már alapanyagok. Az akkumulátor meg veszélyes hulladék. Ma nem sokat tudunk kezdeni velük.

    A fogyasztás, amit a gyártók adnak meg csak egy iránymutatás. A járművek fogyasztásának összehasonlítását teszi lehetővé.
    Az teljesen biztos, hogy a megadott fogyasztási adatokat alul és felül lehet múlni. Az utóbbi egyszerűbb.
    Elegendő egy városi útszakaszon végigautózni. Egyszer forgalmi csúcsban, egyszer éjszakai forgalom mentes időszakban.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Noukoum

    veterán

    válasz Hieronymus #75 üzenetére

    Máshol szennyez ami nem is baj. Inkább szennyezzünk ott ahol nincs vagy nagyon alacsony a a népsűrőség mint hogy az unokáink tüdőjébe menjen. Lásd város.
    Még az is nagy különbség hogy a hagyományos belső égésű motort képtelenek fejleszteni, hiába öltek bele kitudja mennyit pénzt. A villanymotorban és az akkumulátorokban pedig óriási a potenciál. Ja és a villanyautó tölthető megújuló energiából, a benzines autó meg soha. És az akkumulátor 90%+ ban újrahasznosítható. Az hogy ez 95 vagy 99 azon nem veszünk össze. Tehát nem veszélyes hulladék. Legalábbis nem abban az értelemben.

    Valóban a fogyasztási érték egy iránymutató, csak ezt mond azoknak akik ez alapján számolnak tanulmányt. Meg azoknak mond akik még el is hiszik ezeket..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Noukoum #76 üzenetére

    amíg az a kérdés HOL szennyezzünk, addig megette a fene.. csak félsiker.. mert nehogy azt hidd, hogy ha eltolod a szart a városból akkor az nem üt vissza rád később.. csak máshogy.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Noukoum #76 üzenetére

    "Még az is nagy különbség hogy a hagyományos belső égésű motort képtelenek fejleszteni, hiába öltek bele kitudja mennyit pénzt."

    ???
    Még nem tartunk a belsőégésű motorok hatásfok maximumánát. Az utolsó fázisa a belső hűtésű motoroknak akkor lesz, amikor. a befecskendezés utolsó fázisaiban üzemanyag helyett vizet fognak hasnélnii. Így alakítják át a hőveszteséget, munkává. Hibrid gőzgép. Ettől még messze vagyunk. Ma olcsóbb a hibrid elektromos motorok fejlesztése.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Elf

    aktív tag

    válasz tomcat78 #66 üzenetére

    "Hanem, hogy egyenlőre simán csak hazugsággal adnak el valamit!"

    Egyetértek. Egy szót módosítanék: Hazugsággal adnak el mindent!
    Mosópor, porszívó, telefon, fájdalomcsillapító, bármi.
    De csak az autóknál maradva nézz meg egy reklámot:
    Csendben suhan a kihalt szerpentinen csillogó CGI verda közben megy a duma arról hogy válaszd ezt és egyéniség leszel.
    Semmi kettőstömegű, meg bűz, brutális értékvesztés, meg dugó, csak a gondtalan suhanás.
    Hazudnak. Értem a problémát. De te miért választod le a villanyautós marketing hazugságot a többiről?

    Más: hol marketingelik azt hogy az elektromos autóval te zöld leszel?
    Lehet más csatornákon tájékozódunk de én ilyet nem tapasztaltam.
    Olyat esetleg igen hogy "zöldebb" vagy "kevésbé szennyező".
    Tudsz esetleg példát? Komolyan érdekel! Köszönöm!

  • Elf

    aktív tag

    válasz k-adi #77 üzenetére

    A félsiker már félsiker!
    Utána jöhet a teljes siker.
    Vagy ha nem tudunk valamit megcsinálni itt és most akkor neki se álljunk?

    Elképesztő hogy mennyire természetessé vált egymás tüdőn fosása csak mert így kényelmesebb hogy ha felvetődik ennek abszurditása akkor értetlenség a válasz.

  • Noukoum

    veterán

    válasz Hieronymus #78 üzenetére

    Aha. Olyan jól hangzik papíron. És ez mikor fog megvalósulni? 10-20-30 év? Ja hogy kb soha?
    Ennyire erővel maradjon a benzin, mert majd pár ezer év múlva levegővel fog menni..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • tomcat78

    őstag

    válasz Elf #79 üzenetére

    Nem nézek tévét régóta.... :U Maximum néha a koszos, büdös F1-et ;]
    A kezdetekkor a Toyotának volt talán egy ilyen reklámja, ha emlékeim nem csalnak. Azóta valóban nem követem. Nem tudom mennyire van meg ez a direkt marketing. Vagy csak burkoltan, mint az általad említett esetben is. De ilyen megközelítésben már a zöld rendszám is sugall valamit. A baj, az hogy akkor is ezt ültették el az emberek fejében, mint megoldást. Holott megoldás, csak akkor lehet, hogy ha változnak a már taglalt problémák.
    Nem tudok egyet érteni a legalább nem itt szennyez dumával. Ez kb olyan, mintha valaki azt mondja, hogy őt itt nem érinti az őserdők kivágása, mert messze van. De, érinti.... Az erőmű is, hiába van akár több száz kilóméterrel odébb. Csak úgy fest ezt nem mindenki éri föl ésszel, hogy egy globális problémának egy apró szeletén rugóznak, hogy ez már kurva jó. Holott nem az. Egyenlőre még messze van tőle.

    [ Szerkesztve ]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Elf #79 üzenetére

    Rosszul emlékeztem, a Toyotával kapcsolatban... :R
    De felhívnám a figyelmed a Nissan és különösen a Renault agymenésére: [link]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Noukoum #82 üzenetére

    "Ennyire erővel maradjon a benzin, mert majd pár ezer év múlva levegővel fog menni.."

    Ezt miből gondolod?
    Gondolom annak tisztának kell lennie, hogy az energia átalakítás hatásfokát lehet emelni. De 100% főlé nem lehet menni, illetve el sem lehet érni. A benzin nem fog megmaradni. A Diesel motoroknak dupla előnye van. A magasabb hatásfok mellett, alacsonyabb a szén-dioxid kibocsájtás.

    De a mai elektromos járműveknek sincs jövője. A trolibuszokhoz hasonló energiaellátással sokkal jobb hatásfok érhető el. Nem kell gyorsítani az akkumulátorokat. Nem lesznek környezetszennyezőek a nem létező akkumulátorok. Sőt veszteséget sem termelnek.
    Nyilván az energiaellátás költsége komoly többletkiadás az utak építésekor.De komoly megtakarítás a járművek építésekor.
    Hatalmas előny, ha csak a garázs és közút között kell saját energiaellátásról közlekednie a járműveknek.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • tomcat78

    őstag

    válasz Hieronymus #85 üzenetére

    Azért némiképp árnyalja a képet, hogy pl a Toyota kivezeti teljesen a dieseleket az új autók között tudtommal. Csak benzines és hybrid lesz. Alapvetően amúgy igazad van. De aki használtan vesz sok kilométerrel common rail rendszerű autót, meg is érdemli a sorsát.... :DDD Arról nem beszélve, hogy városba pont nem alternatíva a diesel. Tény, hogy a korszerű olajkályhák nagyságrendekkel jobbak, de cseszheted, ha mellette nem túl hálásak pl a dugóban ácsorgásért. Ha már valami párhuzam az elektromosokkal kell.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Elf

    aktív tag

    válasz tomcat78 #84 üzenetére

    Oké. Egy pont neked. A Nissanétől majdnem hánytam. :W
    Akkor nem példa nélküli ez a megmented a jegesmedvét elektromos autóval felütés.

  • Elf

    aktív tag

    válasz tomcat78 #83 üzenetére

    "A baj, az hogy akkor is ezt ültették el az emberek fejében, mint megoldást. Holott megoldás, csak akkor lehet, hogy ha változnak a már taglalt problémák."

    Ezzel viszont vitatkoznék.
    A kommentekben/közbeszédben nagyon ritkán jön elő ez a "elektromossal járok mert megmentem a földet" téma és ha elő is jön akkor is csak az anyagilag megéri érv megerősítésére. Önmagában nem olvastam ilyet senkitől
    Szóval mindig azon megy az agyalás hogy olcsóbb-e elektromossal közlekedni vagy sem.
    Meg hogy kényelmesebb-e.
    Meg mennyiért lehet megvenni.

    Értem hogy ki vagy rá hegyezve és ha leírja valaki hogy zöld te ugrassz rá és jórészt igazad is van de nem azért veszik az elektromos autókat mert annyira érdekli ezeket az embereket a környezet állapota. Persze ott van valahol a 86. helyen és jó önigazolásnak is de nem ez a fő ok. Csak kiadta a matek.... :U

    Másik. Elektromos autó csak arra megoldás hogy a belvárosokban nem legyen szar a levegő. Semmi másra. Nem lesz "A megoldás". Soha.
    Egy 1.5 tonnás izével, 20-25-ös átlaggal tötymörögve szállítani 70-90kilós testünket 3-10km-re nem jó megoldás mindegy mivel megy.

Új hozzászólás Aktív témák