Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz Elf #79 üzenetére

    Rosszul emlékeztem, a Toyotával kapcsolatban... :R
    De felhívnám a figyelmed a Nissan és különösen a Renault agymenésére: [link]

  • tomcat78

    őstag

    válasz Elf #79 üzenetére

    Nem nézek tévét régóta.... :U Maximum néha a koszos, büdös F1-et ;]
    A kezdetekkor a Toyotának volt talán egy ilyen reklámja, ha emlékeim nem csalnak. Azóta valóban nem követem. Nem tudom mennyire van meg ez a direkt marketing. Vagy csak burkoltan, mint az általad említett esetben is. De ilyen megközelítésben már a zöld rendszám is sugall valamit. A baj, az hogy akkor is ezt ültették el az emberek fejében, mint megoldást. Holott megoldás, csak akkor lehet, hogy ha változnak a már taglalt problémák.
    Nem tudok egyet érteni a legalább nem itt szennyez dumával. Ez kb olyan, mintha valaki azt mondja, hogy őt itt nem érinti az őserdők kivágása, mert messze van. De, érinti.... Az erőmű is, hiába van akár több száz kilóméterrel odébb. Csak úgy fest ezt nem mindenki éri föl ésszel, hogy egy globális problémának egy apró szeletén rugóznak, hogy ez már kurva jó. Holott nem az. Egyenlőre még messze van tőle.

  • tomcat78

    őstag

    válasz Elf #65 üzenetére

    Basszus.... Pont ezt boncolgattam, hogy az alapvetésen kell változtatni, hogy legyen értelme.... :U
    A nagy különbség, hogy más elektromos eszközöket gyártó cég nem, tolja a képedbe ilyen mérhetetlenül pofátlan módon, hogy az ő termékükkel Te zöld leszel. EZ bosszant benne, nem a létezése. Hanem, hogy egyenlőre simán csak hazugsággal adnak el valamit! Idővel lehet, hogy igaz lesz. Bár én ebben a formában továbbra sem tartom életképesnek a koncepciót magát. A már emlegetett töltéstárolás hiányosságai miatt, de ez inkább réteg probléma. Nekem biztosan nem alternatíva, hogy pár száz kilóméterenként pihengessek órákat adott esetben.

  • tomcat78

    őstag

    válasz Elf #60 üzenetére

    No problem. De azt hiszem nem érted mi a bajom. Meg próbálom máshogyan megfogalmazni: Amíg az elektromosság előállítása nem változik meg gyökeresen, addig csak marketing szövegnek jó a környezettudatosság. Az irány jó, maga az elektromos hajtás is az. Ami ebben a formában szerintemnem jó, az, hogy valami olyannal akarnak eladni egy technológiát, ami pont nem igaz. Csak gondolj bele: mi lenne ha egycsapásra mindenki- jelen háttérrel- elektromos autóba ülne? Tegyük félre a töltési lehetőségek problémát. Vegyük csak pusztán a magasan elszálló energia igényt. Kevesebb lenne a szmog? Kétlem. Hisz az erőműveknek ki kéne szolgálnia az igényeket. És ezt egyenlőre karbon semlegesen egyszerűen nem lehet megoldani. Egy problémát a gyökerénél kell kezelni. És az elektromos hajtás mint olyan, egyenlőre csak hozzá tesz. Nem hajtás módja miatt, hanem a szükséges energia előteremtése miatt.
    Én mondjuk szívesen kötelezném az elektromos autókat gyártó cégek marketingeseit, hogy kötelező jelleggel töltsenek el egy erőmű kéményén napi néhány órát. Épp csak annyit, amennyi idő alatt az általuk eladott autókhoz szükséges energiamennyiséget előállítja az adott erőmű. Hogy maradjunk a Te példádnál. Remélem így érted, hogy mi a gondom az egész jelenséggel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés