- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Mobil flották
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Hirdetés
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
"Modularer E-Antriebs-Baukasten, magyarul: moduláris elektromos hajtáskészlet"
Nem hajtáskészlet, építőkocka lehet nyugodtan. Vagy modul. -
Plug Life
senior tag
Király lett, bár a töltési sebességeket elég fukarul mérték. De ha már ilyen „menő” neveket használnak, mint Crozz, Roomzz stb. a céget is átnevezhetnék Pholkzwagenz-ra, yo dawg!
-
EnterR
veterán
Megindult az e-trend, örvendetes.
PSN ID: marquuard
-
noPublicFG
senior tag
A feláras gyorstöltés miatt csalódott vagyok... A sebességmérőt is rárakhatnák az extralistára
plus ça change, plus c'est la même chose
-
#72630400
törölt tag
A 77 kw/h már jó(550km) hatótávnak igérkezik.A többi felejtős.
-
Máté94
addikt
Érdemes EPA-ba konvertálni, ami 1.12-es osztást jelent WLTP-ről. Természetesen ez nem szentírás, de csak 8%-os hibahatárral dolgozik, tehát viszonyításnak tökéletes.
Ez tehát EPA ~491 km, ami szerintem ha azt mondjuk, hogy 450-500 km között valahol. (130 és valódi 130 km/h folyamatos autópálya tempó inkább egy százassal kevesebb). -
bkercso
nagyúr
A többi felejtős.
Pedig pont a kicsi akkutól lesz környezetbarát az elektromos városi autózás. (Városon kívülre nem ez a műfaj való; ezért sem vennék tisztán elektromosat).
Pl. a Tesla Model S-nél a teljes élettartamra vetített környezetterhelés kb. 40%-a származik az akkugyártásból, ha jól emlékszem. (Hogy hány %-ban megújuló energiáról töltve, azt nem tudom...)Töltési idő:
Rendszeresen 1 óránál rövidebb idő alatt töltve az akksit jelentősen csökken az élettartama. Szerintem előbb-utóbbi közösségi szinten kellene cserélhető akkukkal megoldani ezt (nem a konkrét akkupakk tartozna a kocsihoz, hanem egy akkupakk, amit cserélhetsz, és a kötelező biztosításba benne lenne az amortizációja).[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
axioma
veterán
Elobb nezd meg, hogy hany kg egy akkupakk, es azt is, hogy milyen vedelem kell neki.
Szerintem ha a formula-e-ben ahol aztan gepesiteni es halalra specifikalni is lehetett volna az akkut es cserejet, megis _auto_cserevel mentek vegig a versenyeken, akkor gyanus, hogy ma erre nincs belathato esely, hogy megvalosulna.
Amugy sose ertettem a gyorstoltes igenyt. Vagy megfelel a hasznalati szokasoknak az auto, vagy nem. Ha alapvetoen megfelel, de valami vis major van, akkor meg mar oly mindegy a varakozas ideje (megjegyzem a fali tolto egyfazison is mar eleve 1.5x-es toltesi sebesseg az otthoni 230-as toltokhoz kepest).[ Szerkesztve ]
-
David75
őstag
Borzasztóan érdekelnek az elektromos autók, tulajdonképpen ki is tudnék gazdálkodni egy £30k-s autót(annyi lesz a kezdő ár), de ötletem nincs mivel lehetne rávenni, hogy ennyit adjak egy vw polo méretű hatchback-ért amiben van pár gadget meg touchscreen. Körülöttem lévő embereken ugyan ezt látom. Ennyiért kevesen vesznek autót, aki esetleg igen az suv-t vagy valami BMW/Merci/Audi-t vesz. Meg ott a használt piac is, ennyiért elképesztő dolgokat lehet venni kevés kilóméterrel. Ezen az ár szinten már álmot meg státuszt vesznek az emberek(annak ez viszont nagyon halovány), aki csak a-ból b-be akar menni az ennyit autóért nem igazán ad.
[ Szerkesztve ]
iPhone 14 pro | Cube Acid 2020
-
vicze
félisten
Ugye a törekvés az, hogy az elektromos autók is elérjék a üzemanyagosok töltési kényelmét.
Tehát a cél az, hogy egy elektromos auto 1perc alatt megtölthető legyen.
Nyilván lehetetlen, de 10-15perc technikailag lehetséges, legalább annyira, hogy 60-80%-ig eljusson.
Nyilván teljesen igazad van, hogy a saját felhasználáshoz kell igazítani az igényeket, de ahhoz, hogy elektromos autó valós alternatívát tudjon hosszútávon és nagy tömegeknek mutatni, kell a gyorstöltés, még ha nem is most, de idővel biztosan.
Illetve egy publikus töltőállomáson nagyon nem mindegy, hogy valaki több órát tanyázik és foglalja a töltő pontot, vagy 10 percetTesla se véletlen találta a rendszerét a superchargerre alapozva.
-
NumberGuy
tag
Oké-oké, és ha az akku pack élettartama 10%-os lesz? Akkor elektromos autó eladó 5km-es hatótávval?
-
David75
őstag
Ugyan ez sokat nem változtat azon amit írtam, de pl Audi A4 is 30k-tól indul. Azért a kettő nem ugyan az a szint. Én nem vagyok nagy német autó mániás, de azért a kettő elég messze van egymástól szerintem.
A lényeg még mindig az, hogy átlag ember nem akar ennyit kiadni úgy általában autóért nyugaton se.Amúgy se értem a hangnemet, mindketten az elektromos autózás mellett vagyunk. Csak engem beteg környezetvédő kislánnyal még bőven nem lehet rávenni, hogy egy ilyen förmedvényt vegyek £30k-ért.
iPhone 14 pro | Cube Acid 2020
-
<Adamsky>
nagyúr
Akit tényleg érdekel a téma, annak melegen ajánlom a Totalcar Mesterkurzus: Meddig lesznek dízelek, mikor tűnnek el a benzinesek? c. előadását.
Nagyon röviden a lényeg: piszok messze van - ha egyáltalán eljön (!) - az az idő, amikor a villany valódi alternatívája lesz (minden téren!!) a belsőégésű motoroknak. A hype-nak és a hülye EU bürokratáknak és/vagy politikusoknak köszönhetően nagyon fura módon próbáljuk megmenteni a földet (értsd: így nem fog menni). Félreértés elkerülése végett: a villanyautó jó. De perpill. csak bizonyos feladatokra. Nem kéne úgy járjunk mint az egyszeri ember, aki ha kap egy szép, új kalapácsot, mindent szögnek néz. -
effendi2
tag
"Ugyan ez sokat nem változtat azon amit írtam, de pl Audi A4 is 30k-tól indul. Azért a kettő nem ugyan az a szint."
Valóban nem, a villanyos sokkal csendesebb, a fenntartása pedig nagyságrendekkel olcsóbb
Nyugi, értem én, mit szeretnél mondani, de az Audi prémiumságát és hatótávját sokaknál ellensúlyozza az elektromos hajtáslánc kényelme és gazdaságossága.
Én például gondolkodás nélkül a villanyost választanám, ha olyan szerencsés helyzetben lennék, hogy csak böknöm kéne az egyikre. Az éves autózásom 80-90%-ra elég lenne ez a hatótáv (még a legkisebbé is), a maradékot megoldanám autócserével.
Viszonylag rendszeresen használok elektromos autót (Leaf), és abból átülni egy robbanómotorosba mindíg olyan kőkorszaki érzésÖrökké akarok élni! Eddig sikerült...
-
bkercso
nagyúr
Formula-e:
Ha a cserélhető csatlakoztatás jelentette többletsújt megspórolhatják autócserével, már megérheti ott ez a megoldás.Gyorstöltés:
Ha néha hosszabb utakra mész, akkor alkalmanként azért számíthat, mennyit állsz a kútnál. De napi szinten ökörség gyorstöltést használni a mai akkukkal.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Nem is ez a lényeg, hanem, hogy ezt egy új technológia, és mint ilyennél, a korai felhasználóknak kell megfizetniük a fejlesztéseket. Várhatóan többségében nem magánemberek lesznek ezek, hanem cégek. Illyetve valakinek lehet álom egy 200 LE-s autócska is, ami indulásból tudja a max. nyomatékot és legyorsul egy ferrarit is...
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz NumberGuy #15 üzenetére
Ki lehet erre alakítani üzleti konstrukciót. A kötelező biztosítás fedezheti az amortizációt.Nyilván az akkukba és töltőkbe kellene diagnosztikát és naplózást rakni.
Ha pedig az akkuban valaki kárt tesz véletlenül, emelkedne a biztosítása.Oké, és most vettem egy új autót 100%-os akkupakkal
Nem. Autót vennél, cserélhető akkupakkal, amit bármelyik kúton olcsón kicserélnek.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz <Adamsky> #17 üzenetére
piszok messze van - ha egyáltalán eljön (!) - az az idő, amikor a villany valódi alternatívája lesz (minden téren!!) a belsőégésű motoroknak.
Ez csak a mai technológia mellett igaz. Sose tudni, mikor lesz áttörés akkutechnológiában és fúziós erőművek terén. Mindkettőbe ölik a pénzt. Addigra nem árt, ha kiépül a kompetencia és infrastruktúra az elektromos autókra.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
-
#06658560
törölt tag
"Ez csak a mai technológia mellett igaz. Sose tudni, mikor lesz áttörés akkutechnológiában és fúziós erőművek terén. Mindkettőbe ölik a pénzt. Addigra nem árt, ha kiépül a kompetencia és infrastruktúra az elektromos autókra."
De, pontosan lehet tudni. Mindig pont tíz-tizenöt év múlva.
Insert vonatkozó pontosan egy perc van teázásig gif from Aliíz tükörországban -
bkercso
nagyúr
-
#72630400
törölt tag
válasz #06658560 #27 üzenetére
Ja.
De vannak (s egyre többen) akik ezt bevállalják.Nekik készülnek elsősorban az ilyen autók.(mi most az autózás aranykorába élünk,MÉG.Van választásunk.)
30-40 év mulva ,ha addig ki nem pusztítjuk magunkat,forditott lesz a helyzett az akkus autók javára.Az 1895ös állapotokhoz képest már ez is nagy előrelépés(500-550 km hatótáv) -
kiezTe90
senior tag
Szerintem csak arra célzott a kolléga, hogy már nagyon régóta azt hallani, hogy X idő múlva jön a nagy áttörés. És érdekes módon, sose jön, mindig csend lesz körülötte. Én nem értek hozzá, meg nem is akarok de azért hihetetlen hogy az elmúlt 10-15 (talán) évben az okostelefonok és egyéb technológiák hova fejlődtek, de amibe a legtöbbet kellene fordítani (akkumlátor) azt pont leszarják.
Nem vagyok összeesküvés elmélet hívő, de szerintem ennek sok köze van azoknak az embereknek, akiknek itt befektetésük van.
De legyen igazad, és tényleg jöljön el mihamarabb egy tisztább jövő, csak sajnos jelenleg erre nem sok esélyt látokEgyre többször egyetértek Thanosal...
-
axioma
veterán
Tesla ebbol a szempontbol irrelevans, mert USA-ra talaltak ki (ott indokoltak a tavolsagok, egy Bp-Szeged siman lehet ingazas merteku).
A gyorstoltessel nem az a bajom, hogy van, sot kulon orulok neki hogy itthon (ha nem is mind de van olyan) szolgaltato akinel a lassu toltes ingyenes, a gyors fizetos; hanem az hogy rengetegszer hallom azt az ellenervrendszert, hogy felszorozza a gyorstoltok szamat full teljesitmennyel es kihozza hogy "ennyi Pakson sincs".
Ehhez kepest otthon egy bedugott Ampera alaphelyzetben 1300-1400W korul eszik (6A a default beallitasa), tobbek vasaloja/mikroja/akarmije magasabb teljesitmenyu.
Megjegyzem az en elvem amugy is csak ingazasra elektromos, ha ingazas + videk a cel akkor hibrid, ami tudja az ingazast valosan csak elektromos uzemben.
Amugy me'g egy megjegyzes: lehet, hogy mar csak a lapcsalad miatt is tobbsegben pasik vannak itt, en meg nobol vagyok, de en bizony jobb szeretem a kicsi meretu kocsit vezetni, foleg hogy az ingazashoz boven eleg (iOn). De ha nem farokmeregetesre van, hanem a kozlekedesi objektiv szempontokhoz keresunk ingazos autot, az a legtobb pasinak is lehetne optimalis, csak ugye a hormonok...
Lassan beirom a cuccaim koze az autokat ha ennyire temaba vagnak ) -
axioma
veterán
válasz <Adamsky> #17 üzenetére
Huhh ezt en vegigneztem es nagyon egysiku... konkretan az urge robbanomotorokkal (most hivatkoznek arra hogy no vagyok, nekem szabad rosszul mondani ) , fejlesztesukkel is talan foglalkozik, meg is lepne ha nem azt hozna ki (tudottan vagy nem, de rengeteg csusztatassal), hogy az elektromos nem megoldas...
-
repvez
addikt
Azt azért nem hiszem el, hogy nincs annyi kapacitás, hogy egy normális integrációt megoldjanak a központi kijelzőnek.A legtöbb mostani autóba csak egy nyavad tabletet odabiggyeztenek egy tetszoleges helyre a müszerfalon és kés, semmi kreativitás vagy esztétika nincs, hogy beépitenék .
Egyrészt sérülékenyebb , fogja a port, nehezebb takaritani , takarja a kilátást némelyik.Ennyi erővel levehetőre is csinálhatnák, hogy magával vigye a tulaj, vagy el tegye , mint a levehető elölapos rádióknál.Érdekes modon a HD nem igen gyakori a elektromos kocsiknál, pedig sokkal több értelme lenne és kevésbé venné el a figyelmet az utról, mint egy középkonzolon elhelyeett kijelző, föleg , ha mindent ott lehet csak állitani , a kormányról vagy fizikai gombról nem.
Mindenhol irkálják, hogy mennyire veszélyes, ha telefonálunk vezetés közben, söt már valahol a kihangositóval való vezetést is be akarják tiltani, mert nem tud koncentrálni a soför az utra közben.
És emellett meg mindenféle egyébb dolgokkal teletömik a kocsikat amiket a kijelzőn kellene állitgatni -
Feketelaszlo
senior tag
A levehető kijelzőt már megoldották - úgy hívják telefon csatlakoztatás.
Ezt itt pl. a Fiat találta ki, mivel a kisautóikba drága lenne egy fedélzeti kijelző, inkább alapáron adják a telefontartót és azt használod egy applikációval az autó képernyője helyett. Szerintem félúton van az olcsójános és hiper-zseniális megoldás között, mindenesetre 100%-ig azt tudja, amit te körülírtál. Kivéve, hogy középen van - de ebben mondjuk nem értek egyet, hogy hiba lenne, a sznobul "infotainment system"-nek csúfolt megoldás még mindig csak egy okos autórádió, aminek bizony ott a helye. -
repvez
addikt
válasz Feketelaszlo #34 üzenetére
ez ugyan olyan szar megoldás ha nem rosszabb mint ami most van.
Ennél feltételezik, hogy van megfelelö telefonod, fel van töltve külön csatlakoztatni kell a töltéshez ez mind mind macera be és kiszálláskor is.
Nem az a baj, hogy többet tud egy egyszerü rádiónál a baj, az, hogy még mindig sok olyan dolgot kell tenni ott ami elvonja a figyelmet az utról.
DE ha lenne egy tapipad két gombbal a kormányon+ egy HUD azzal mindent ugyan igy ell lehetne érni anélkül , hogy a kezed és a szemed az utról levennéd.
A figyelmeztető jelzések egyból ott lennének ha mégis valamelyik menüt tovább néznéd, de egy jó szoftverrel meg lehetne tanulni, hogy a fő funkciók hány jobbra balra vagy föl le irányba kellene nyomni .A másik, meg, hogy egy e autónál, minden energiával megy és sporolni kéne vele, hogy hatékonyabb legyen és nagyobb hatótávot érjen el, erre mit csinálnak, mindenféle ledeket pakolnak csak desing elemként beléjúk, igen nem sok, de akkor is felesleges, ugyan ugy mint a PC-knél az RGB ledes hülyeségek mindenen, amitől semmi nem lesz jobb csak nagyobb táp kell hozzá meg az egész lakás karácsonyfa lesz .
-
.DLL
veterán
Egyetértek, és a kis akkuval könnyebb is lesz az autó --> kisebb gördülési ellenállás. Aki csak évente 2-3 alkalommal megy 300km-nél hosszabb távra, pl. üdülés, rokonlátogatás miatt annak ez ideális. Ha autópálya tempóval elmegy 200-250km-t, akkor egy fél órás pihenővel el lehet jutni 400-500km-re , ami pl. egy Mátészalka - Blaton/Győr távolság vagy Sopron - Miskolc, vagy Debrecen - Budapest - Szeged, stb. Ha a fél órás pihenő az egyik napi étkezésre van belőve, akkor még időt sem vesztek általa. Ez még hazánkban is tök használható megoldás, a közepes akkupakkal meg pláne. Aglomerációból/ba bejárni tökéletes.
Nyilván még nem azoknak van, akiknek a rendszeres hosszútávú utazás pl. a munkája része.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
bkercso
nagyúr
-
bkercso
nagyúr
Meg hát cél lenne nem szétb.szni a Földet. India most ül autóba... ott az 50kW alatti hajtásokat fejlesztik.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... csak ezt a propaganda anyagot ne ..."
Végig is nézted, vagy csak alapból elutasítász mindent, ami nem egyezik a te meglátásoddal?" ... Hanula úr igen elfogult ... "
Frászt! Hanula Úr egy sokat tapasztalt mérnök ember. Tény, hogy belsőégésű motorok fejlesztésével szerzett - nem kis - hírnevet, de az is látszik, hogy nyitott az új dolgok iránt. És, bármi hihetetlen, nem azt mondja (szemben azzal, amit te állítasz), hogy az elektromos hajtás úgy sz@r ahogy van. Csupán azt, hogy jelenlegi formájában egy csomó felhasználási területén nem alternatíva, valamint nem a villanyautózás menti meg a földet. Hangsúlyozom: a jelenlegi (!) formájában.(#24) bkercso
Köszönöm az értő olvasást!
"Ez csak a mai technológia mellett igaz."
Igen, így van. A baj csak az, hogy nagyon nem akar jönni az áttörés (pedig még pl. a Tesla sehol sem volt, amikor már olyan hírek láttak napvilágot, hogy jön a mobil, amit 2 hétig nem kell tölteni)(#32) axioma
" ... fejlesztesukkel is talan foglalkozik ... " - igen, így is mondhatjuk
" ... meg is lepne ha nem azt hozna ki (tudottan vagy nem, de rengeteg csusztatassal), hogy az elektromos nem megoldas..."
Szerinted pl. ha - legfőképp nagy távolságú - fuvarozásról beszélünk, akkor alternatíva az elektromos hajtás?Azt értsétek meg, hogy emberünk valami olyasmit próbál magyarázni, hogy az elektromos hajtással is az a helyzet, mint a dízel vs. benzin autó esetén. Ugye nyilvánvaló, hogy másra való a dízel üzemű jármű, és másra a benzines?
-
bkercso
nagyúr
válasz <Adamsky> #39 üzenetére
Fog jönni az áttörés, csak kiszámíthatatlanabb, mint más területen történő fejlesztéseknél. Aki korán rámozdul, annak lesz kompetenciája. Ezt most "meg kell hitelezniük" a szereplőknek. Nem lehet várni az ideális körülményekre; egyszerűen nem így működik a világ.
Szmogos nagyvérosokra gondolva könnyebb lehet megértenibazbigényt azvelektromosbautókra, Bp. nem a legdurvább ebből a szempontból.
Ráadásul a megjulóenergiás erőművek is egyre terjednek.De jelen állás szerint szerintem is több értelme van a hibridnek, mint a tisztán elektromosnak.
Egyébként nagyon örülök az MEB-nek. A kínaipiacos verziójához van egy kis közöm.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Legkésőbb egyébként akkor lesz jó akksink, ha tudunk majd jó kvantumszámítógépeket építeni, ez pedig már nincs olyan messze. A Google pl. várhatóan évekre van attól, hogy ún. kvantumfölénybe kerüljön, vagyis olyan feladatot oldjon meg kvantumszámítógéppel, ami a mai gépeknek irreálisan sok időbe tellne.
Ezután olyan molekulaszintű folyamatokat lehet majd leszimulálni órák alatt, amik mai gépekkel évmilliárdokig tartanának. Ekkor jól modellezhetőek lesznek az elektródafolyamatok stb.
Ehhez jön még az AI fejlesztése, amit az anyagtudományra is adaptálnak, már jelenleg is sikerrel.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#06658560
törölt tag
HUD, amit keresel. Létezik, rendelhető sok autóba, hajtási módtól függetlenül. Csak nagy, drága, nehéz, a mérete sok gondot okoz a klimatizálási homologizáció során. JLR-nak fejlesztve szoptam vele sokat. Régebben voltak elbújtatható kijelzők, de azok is drágák voltak. A vevőknek kell a nagy tepsi, azt nem lehet esztétikusan beépíteni.
-
tdhenry
tag
Hú itt nagyon sokan vakon vannak.
1; 500 km alatt nem felejtős, aki egy hónap alatt megy annyit annak nagyon is elég a 44 kwh.
2; Model s-ről van videó youtubon ahogy kB. 2 perc alatt kicseréli egy automata az aksit.
3; Ennek ellenére szerintem butaság az akksicsere.
4; Ez nem polo méret, a golfnal is nagyobb (belül)
5; nagyon sokan vesznek 10 milláért auror.
6; nem azért adják 30k euróért mert szerintük ez a jó ár, hanem azért mert akarnak veszteséget -
veterán
Hat nem tudom... ez meg mindig a gazdagok jatekszerenek tunik es nem anna a kisembernek az autoja aki sporolni szeretne. 10 millio ft??? Annyiert veszek egy Corolla Hybridet kimaxolva vagy egy Camry-t ami azert kicsit mas kategorai.
550 wltp? A valosagban (foleg palyan) jo lesz az 400-naj nagyon max, utana meg 1-1,5 orat toltogethetem. Biztos vannak idomilliomosok de en inkabb megtankolom az enyemet 4-5 perc alatt es megyek vele 6-700 km-t palyan 140-el.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
David75
őstag
Igen sokan vesznek 10 millióért autót de az akkor vagy arról szól, hogy státusz szimbólum de legalábbis olyan autó amivel nem ciki megjelenni. Mx-5-ért nem sajnálnék £22k-t mert élvezném. Ez ahogy kinéz nekem borzasztó ciki lenne pedig nekem a hatótávból kb 200km elég is.
Vagy arról szól, hogy az autó ronda de kurva sokat spórolok vele az is jó, de ez nekem 10 év alatt nem hozza vissza az árát amilyen keveset megyek. (8km a munkahely) Nyáron pl biciklivel jártam melózni, szóval idén kb 6000 km autózás se lesz meg év végére.
Harmadrészt ott a használt piac. Tudom ez új, de aki venni akar autót az a használtat is számításba fogja venni és csak azt fogja nézni, hogy hol mit kap a pénzéért.
iPhone 14 pro | Cube Acid 2020
-
tdhenry
tag
Király. Te ne vedd meg.
Én azt szeretném, ha mindenki beírná, hogy neki miért jó, vagy miért nem jó. Nagyon előre vinné a témát...
Az emberek nagy része olyan mint egy szemellenzős ló. Semmi mást nem lát csak a saját autóhasználatát, és ha ahhoz nem passzol valami, akkor szar.
Az emberek nagyon nagy része 1 hét alatt nem megy 500 km-t, egy évben pár alkalommal megy több százat egy nap, nekik tökéletes akár a 44es akksival is. -
veterán
10 millióért?
Már ne haragudj de aki egy hét alatt nem megy 500-at annak városi használatra bővel elég egy swift 3 millióért és a büdös életben nem hozza be az árát ez a gép. Főleg úgy hogy most már az e-tankolás sem ingyenes.
Nem látom, hogy kinek éri meg gazdasági racionalitást szem előtt tartva.
Én azt szeretném, ha mindenki beírná, hogy neki miért jó, vagy miért nem jó. Nagyon előre vinné a témát...
Igen az emberiséget pont ez vitte előre, hogy mindenki elmondta véleményét és így tudtunk fejlődni. Kanyargósan de így.[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
flexxx2
őstag
Pont a hybrid ami engem a legjobban elriaszt. Benne van egy motor aminek kell olaj, meg minden. Bonyolult szerkezet. Horror költségek, ha elromlik valami benne, ha találsz szerelőt hozzá. Szerelő haverom volt oktatáson, elmesélte, hogy be kéne öltözni szigetelt ruhába, áramtalanítás, stb. Nem volt elragadtatva akkora macera. Szóval ő nem is vállal ilyet, mondjuk megteheti, megél a nyugdíjig a sok ócskavasból amit behoznak az országba.
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vallás
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós topik
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Robotporszívók
- További aktív témák...
- Használt Surface Go 2 4/64GB - repedt kijelző
- Magic Mouse fekete
- Apple Magic Keyboard harmadik generációs 11 hüvelykes iPad Próhoz és ötödik generációs iPad Airhez
- ASUS GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5 192bit (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) Videokártya
- iPhone 15 Pro / 0 perces / Blue Titanium / 128 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- GoodRAM 1 4Gb GR1333D364L9S/4G
- Monitor tartó, állvány, talp, monitorállvány bazár! Sokféle típus!!!
- Asus B360M PLUS GAMING és egyebek
- Acer Nitro 5 AN515-45 High-End Gamer Laptop (TOP ÁLLAPOT AZ EGÉSZ VILÁGON!)
- ASUS TUF GAMING B76 DDR5 /Intel Core i7-12700K/16GB 5200MHz DDR5 RAM Kingst RAM!!! Garancia!!!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen