Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz vicze #12 üzenetére

    Tesla ebbol a szempontbol irrelevans, mert USA-ra talaltak ki (ott indokoltak a tavolsagok, egy Bp-Szeged siman lehet ingazas merteku).
    A gyorstoltessel nem az a bajom, hogy van, sot kulon orulok neki hogy itthon (ha nem is mind de van olyan) szolgaltato akinel a lassu toltes ingyenes, a gyors fizetos; hanem az hogy rengetegszer hallom azt az ellenervrendszert, hogy felszorozza a gyorstoltok szamat full teljesitmennyel es kihozza hogy "ennyi Pakson sincs".
    Ehhez kepest otthon egy bedugott Ampera alaphelyzetben 1300-1400W korul eszik (6A a default beallitasa), tobbek vasaloja/mikroja/akarmije magasabb teljesitmenyu.
    Megjegyzem az en elvem amugy is csak ingazasra elektromos, ha ingazas + videk a cel akkor hibrid, ami tudja az ingazast valosan csak elektromos uzemben.
    Amugy me'g egy megjegyzes: lehet, hogy mar csak a lapcsalad miatt is tobbsegben pasik vannak itt, en meg nobol vagyok, de en bizony jobb szeretem a kicsi meretu kocsit vezetni, foleg hogy az ingazashoz boven eleg (iOn). De ha nem farokmeregetesre van, hanem a kozlekedesi objektiv szempontokhoz keresunk ingazos autot, az a legtobb pasinak is lehetne optimalis, csak ugye a hormonok...
    Lassan beirom a cuccaim koze az autokat ha ennyire temaba vagnak :) )

  • Ijk

    nagyúr

    válasz vicze #89 üzenetére

    Model X fogyasztása
    160-nál 60kWh. Leaf és a többi autó légellenállása rosszabb, súlyt most nem nézem meg, de jó eséllyel 100km sem jön össze, szerintem 50km után megáll alatta.

    Model 3 azért sokkal jobb.

    [ Szerkesztve ]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • bkercso

    nagyúr

    válasz vicze #89 üzenetére

    Ahogy írtam, a motort PWM-mel hajtjuk, és a kapcsolási veszteség minimalizálása érdekében megengedjük, hogy nagy sebességnél nagyobb legyen a jelalak felbontásából adódó zaj.
    Zaj egyébként nem csak ebből származik, hanem a motor mágneselrendezése és a fogaskerékhajtómű diszkrét volta miatt is keletkezik nyomatékzaj, ami hallható zajjá alakul.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • bkercso

    nagyúr

    válasz vicze #89 üzenetére

    Mi a fenétől lenne igaz, a szél és útzaj sokkal hangosabb lesz.
    Vagy igen vagy nem, de ettől még a motorzajra is léteznek vevő követelmények, amik alapján a fejlesztés zajlik. vagy gondoltad, hogy hasraütésre állapítják meg az áttételt?

    A motor meghajtásánál meg a zaj és a hatásfok között lehet kompromisszumot kötni a meghajtási mód megválasztásával (létezik egy csomó féle, pl. a SPWM (szinusz) SVMPWM (Super-Sinus) csendes, míg a 6-Step PWM-nek kicsi a kapcsolási vesztesége, így nagy sebességnél ez használatos).
    Bővebben

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • bkercso

    nagyúr

    válasz vicze #95 üzenetére

    Mit kell reggelizni, hogy ennyi hülyeséget tudjon írni az ember?... :U

    Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
    A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.
    Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?

    Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont.
    Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik.

    A vonat meg nem akkuról megy, így a hatótáv nem kérdés. Egyébként is, ott generátort hajtanak meg motorral, ami feszejt fejleszt, így egy elektronikus áttételük van, mert változtatják a feszültséget. Tudtommal nem PWM-mel hajtják a motort, hanem tiszta szinusszal, de ehhez nem értek.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • bkercso

    nagyúr

    válasz vicze #97 üzenetére

    messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
    Mivel sok mindennek meg kell felelni, ezért mégis befolyásolja. Max. sebességgel sík terepen kell mennie 30-60 percet (attól függ, mennyire tervezték, de van kritérium). Optimális használattal meg kell tudnia a specifikált hatótávot.

    Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.
    De, az is benne van. Meg az akku is, ez igaz.

    Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal.
    Nem mondtam, hogy van. De akkor szerinted miért raknak a városi autókba áttételt?

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • .DLL

    veterán

    válasz vicze #97 üzenetére

    "Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet."

    Úgy vélem nem azt állította, hanem azt, hogy a hatásfokot befolyásolja az áttétel megválasztása.

    Nomeg egy nagyobb áttétel a nagyobb szorzó miatt alacsony sebességen jobb dinamizmust ad, és kisebb áramokat kell a motornak (vagy kevesebb ideig) felvenni, hogy a városon belül mozgassa a kasznit. Viszont egy ilyen áttétel esetén pl. túlpörögne a motor ha nagyobb sebességgel akarnánk haladni, és ilyen nagy motor-fordulatszámon megnőnek mindenféle veszteségek (pl. back EMF), tehát autó pálya tempónál van egy teljesítmény igény, amit különféle nyomaték−fordulatszám kombinációkkal is el lehet érni -> ezek közül azt kell választani (valószínűleg valami alacsonyabb fordulatszámot) ahol a hatásfok a lehető legnagyobb.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák