- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Tesla ebbol a szempontbol irrelevans, mert USA-ra talaltak ki (ott indokoltak a tavolsagok, egy Bp-Szeged siman lehet ingazas merteku).
A gyorstoltessel nem az a bajom, hogy van, sot kulon orulok neki hogy itthon (ha nem is mind de van olyan) szolgaltato akinel a lassu toltes ingyenes, a gyors fizetos; hanem az hogy rengetegszer hallom azt az ellenervrendszert, hogy felszorozza a gyorstoltok szamat full teljesitmennyel es kihozza hogy "ennyi Pakson sincs".
Ehhez kepest otthon egy bedugott Ampera alaphelyzetben 1300-1400W korul eszik (6A a default beallitasa), tobbek vasaloja/mikroja/akarmije magasabb teljesitmenyu.
Megjegyzem az en elvem amugy is csak ingazasra elektromos, ha ingazas + videk a cel akkor hibrid, ami tudja az ingazast valosan csak elektromos uzemben.
Amugy me'g egy megjegyzes: lehet, hogy mar csak a lapcsalad miatt is tobbsegben pasik vannak itt, en meg nobol vagyok, de en bizony jobb szeretem a kicsi meretu kocsit vezetni, foleg hogy az ingazashoz boven eleg (iOn). De ha nem farokmeregetesre van, hanem a kozlekedesi objektiv szempontokhoz keresunk ingazos autot, az a legtobb pasinak is lehetne optimalis, csak ugye a hormonok...
Lassan beirom a cuccaim koze az autokat ha ennyire temaba vagnak ) -
bkercso
nagyúr
Ahogy írtam, a motort PWM-mel hajtjuk, és a kapcsolási veszteség minimalizálása érdekében megengedjük, hogy nagy sebességnél nagyobb legyen a jelalak felbontásából adódó zaj.
Zaj egyébként nem csak ebből származik, hanem a motor mágneselrendezése és a fogaskerékhajtómű diszkrét volta miatt is keletkezik nyomatékzaj, ami hallható zajjá alakul.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Mi a fenétől lenne igaz, a szél és útzaj sokkal hangosabb lesz.
Vagy igen vagy nem, de ettől még a motorzajra is léteznek vevő követelmények, amik alapján a fejlesztés zajlik. vagy gondoltad, hogy hasraütésre állapítják meg az áttételt?A motor meghajtásánál meg a zaj és a hatásfok között lehet kompromisszumot kötni a meghajtási mód megválasztásával (létezik egy csomó féle, pl. a SPWM (szinusz) SVMPWM (Super-Sinus) csendes, míg a 6-Step PWM-nek kicsi a kapcsolási vesztesége, így nagy sebességnél ez használatos).
Bővebben[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Mit kell reggelizni, hogy ennyi hülyeséget tudjon írni az ember?...
Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.
Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont.
Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik.A vonat meg nem akkuról megy, így a hatótáv nem kérdés. Egyébként is, ott generátort hajtanak meg motorral, ami feszejt fejleszt, így egy elektronikus áttételük van, mert változtatják a feszültséget. Tudtommal nem PWM-mel hajtják a motort, hanem tiszta szinusszal, de ehhez nem értek.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
Mivel sok mindennek meg kell felelni, ezért mégis befolyásolja. Max. sebességgel sík terepen kell mennie 30-60 percet (attól függ, mennyire tervezték, de van kritérium). Optimális használattal meg kell tudnia a specifikált hatótávot.Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.
De, az is benne van. Meg az akku is, ez igaz.Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal.
Nem mondtam, hogy van. De akkor szerinted miért raknak a városi autókba áttételt?Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
.DLL
veterán
"Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet."
Úgy vélem nem azt állította, hanem azt, hogy a hatásfokot befolyásolja az áttétel megválasztása.
Nomeg egy nagyobb áttétel a nagyobb szorzó miatt alacsony sebességen jobb dinamizmust ad, és kisebb áramokat kell a motornak (vagy kevesebb ideig) felvenni, hogy a városon belül mozgassa a kasznit. Viszont egy ilyen áttétel esetén pl. túlpörögne a motor ha nagyobb sebességgel akarnánk haladni, és ilyen nagy motor-fordulatszámon megnőnek mindenféle veszteségek (pl. back EMF), tehát autó pálya tempónál van egy teljesítmény igény, amit különféle nyomaték−fordulatszám kombinációkkal is el lehet érni -> ezek közül azt kell választani (valószínűleg valami alacsonyabb fordulatszámot) ahol a hatásfok a lehető legnagyobb.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)