- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
A többi felejtős.
Pedig pont a kicsi akkutól lesz környezetbarát az elektromos városi autózás. (Városon kívülre nem ez a műfaj való; ezért sem vennék tisztán elektromosat).
Pl. a Tesla Model S-nél a teljes élettartamra vetített környezetterhelés kb. 40%-a származik az akkugyártásból, ha jól emlékszem. (Hogy hány %-ban megújuló energiáról töltve, azt nem tudom...)Töltési idő:
Rendszeresen 1 óránál rövidebb idő alatt töltve az akksit jelentősen csökken az élettartama. Szerintem előbb-utóbbi közösségi szinten kellene cserélhető akkukkal megoldani ezt (nem a konkrét akkupakk tartozna a kocsihoz, hanem egy akkupakk, amit cserélhetsz, és a kötelező biztosításba benne lenne az amortizációja).[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Formula-e:
Ha a cserélhető csatlakoztatás jelentette többletsújt megspórolhatják autócserével, már megérheti ott ez a megoldás.Gyorstöltés:
Ha néha hosszabb utakra mész, akkor alkalmanként azért számíthat, mennyit állsz a kútnál. De napi szinten ökörség gyorstöltést használni a mai akkukkal.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Nem is ez a lényeg, hanem, hogy ezt egy új technológia, és mint ilyennél, a korai felhasználóknak kell megfizetniük a fejlesztéseket. Várhatóan többségében nem magánemberek lesznek ezek, hanem cégek. Illyetve valakinek lehet álom egy 200 LE-s autócska is, ami indulásból tudja a max. nyomatékot és legyorsul egy ferrarit is...
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz NumberGuy #15 üzenetére
Ki lehet erre alakítani üzleti konstrukciót. A kötelező biztosítás fedezheti az amortizációt.Nyilván az akkukba és töltőkbe kellene diagnosztikát és naplózást rakni.
Ha pedig az akkuban valaki kárt tesz véletlenül, emelkedne a biztosítása.Oké, és most vettem egy új autót 100%-os akkupakkal
Nem. Autót vennél, cserélhető akkupakkal, amit bármelyik kúton olcsón kicserélnek.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz <Adamsky> #17 üzenetére
piszok messze van - ha egyáltalán eljön (!) - az az idő, amikor a villany valódi alternatívája lesz (minden téren!!) a belsőégésű motoroknak.
Ez csak a mai technológia mellett igaz. Sose tudni, mikor lesz áttörés akkutechnológiában és fúziós erőművek terén. Mindkettőbe ölik a pénzt. Addigra nem árt, ha kiépül a kompetencia és infrastruktúra az elektromos autókra.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
-
bkercso
nagyúr
-
bkercso
nagyúr
-
bkercso
nagyúr
Meg hát cél lenne nem szétb.szni a Földet. India most ül autóba... ott az 50kW alatti hajtásokat fejlesztik.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz <Adamsky> #39 üzenetére
Fog jönni az áttörés, csak kiszámíthatatlanabb, mint más területen történő fejlesztéseknél. Aki korán rámozdul, annak lesz kompetenciája. Ezt most "meg kell hitelezniük" a szereplőknek. Nem lehet várni az ideális körülményekre; egyszerűen nem így működik a világ.
Szmogos nagyvérosokra gondolva könnyebb lehet megértenibazbigényt azvelektromosbautókra, Bp. nem a legdurvább ebből a szempontból.
Ráadásul a megjulóenergiás erőművek is egyre terjednek.De jelen állás szerint szerintem is több értelme van a hibridnek, mint a tisztán elektromosnak.
Egyébként nagyon örülök az MEB-nek. A kínaipiacos verziójához van egy kis közöm.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Legkésőbb egyébként akkor lesz jó akksink, ha tudunk majd jó kvantumszámítógépeket építeni, ez pedig már nincs olyan messze. A Google pl. várhatóan évekre van attól, hogy ún. kvantumfölénybe kerüljön, vagyis olyan feladatot oldjon meg kvantumszámítógéppel, ami a mai gépeknek irreálisan sok időbe tellne.
Ezután olyan molekulaszintű folyamatokat lehet majd leszimulálni órák alatt, amik mai gépekkel évmilliárdokig tartanának. Ekkor jól modellezhetőek lesznek az elektródafolyamatok stb.
Ehhez jön még az AI fejlesztése, amit az anyagtudományra is adaptálnak, már jelenleg is sikerrel.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz #06658560 #43 üzenetére
Én a fejlesztések műszaki menetére gondoltam. Haladnak az említett témákkal.
Ma nem az van, mint a hőskorban pl. az atomreaktorral, hogy majd a balesetekből tanulunk.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Atom_Anti #80 üzenetére
Van áttétel: kb. 10x-es körül szokott lenni, de ez sok mindentől függ, többek közt attól, milyen sebességtartományban akarják használni. Más az optimális áttétel városban és más autópályán. Mivel a legtöbb villanyautó nem tartalmaz váltót, lekorlátozzák a sebességet, mert az áttétel olyan, hogy városban is jó legyen a hatásfok és autópályán se legyen rossz.
A másik ok a hatótáv: nagy sebességnél ugye a légellenállás sokkal nagyobb a sebességtől való köbös függés miatt.
Különben az is igaz, hogy nagy sebességnél hangosan zörög a motor, mert az inverter kapcsolási veszteségének minimalizálása érdekében nagy sebességnél már nem rajzolják ki a szép szinuszt a PWM-jellel, hanem egy durvább felbontású jellel hajtják a motort, ami így nagyobb nyomatékzajt okoz. Ez a motorban és a fogaskerékhajtőműben hallható zajjá alakul.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Hogy-hogy más áttétel az ideális városban és pályán? A legnagyobb előnye a villanymotornak hogy minden fordulatszámon leadja a max nyomatékot.
A hatásfok viszont fordulatszám- és nyomatékfüggő (munkapontfüggő). Mivel az e-autózás a városi levegő tisztítását célozza elsősorban, városban is fontos a nagy hatásfok.
Az áttétel megállapításához kell a motorkarakterisztika, járműtömeg, gördulési- és közegellenállás sebességfüggése és az inverter hatásfokkarakterisztikája, aztán különböző menetciklusokra szimulálnak, súlyozva őket a várható felhasználásra tekintettel.Egyébként egy biz. fordulat fölött már nem tudja a max. nyomatékot. Onnantól ún. field weakening szakaszban üzemel.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Ahogy írtam, a motort PWM-mel hajtjuk, és a kapcsolási veszteség minimalizálása érdekében megengedjük, hogy nagy sebességnél nagyobb legyen a jelalak felbontásából adódó zaj.
Zaj egyébként nem csak ebből származik, hanem a motor mágneselrendezése és a fogaskerékhajtómű diszkrét volta miatt is keletkezik nyomatékzaj, ami hallható zajjá alakul.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
A fogyasztás sebességfüggésének van szükséges és paraméterezhető része: a szükséges a közegellenállásból és gördülési ellenállásból jön, a paraméterezhető meg a hatásfok munkapontfüggéséből, amit az áttétellel tolhatunk el.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Mi a fenétől lenne igaz, a szél és útzaj sokkal hangosabb lesz.
Vagy igen vagy nem, de ettől még a motorzajra is léteznek vevő követelmények, amik alapján a fejlesztés zajlik. vagy gondoltad, hogy hasraütésre állapítják meg az áttételt?A motor meghajtásánál meg a zaj és a hatásfok között lehet kompromisszumot kötni a meghajtási mód megválasztásával (létezik egy csomó féle, pl. a SPWM (szinusz) SVMPWM (Super-Sinus) csendes, míg a 6-Step PWM-nek kicsi a kapcsolási vesztesége, így nagy sebességnél ez használatos).
Bővebben[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Mit kell reggelizni, hogy ennyi hülyeséget tudjon írni az ember?...
Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.
Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont.
Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik.A vonat meg nem akkuról megy, így a hatótáv nem kérdés. Egyébként is, ott generátort hajtanak meg motorral, ami feszejt fejleszt, így egy elektronikus áttételük van, mert változtatják a feszültséget. Tudtommal nem PWM-mel hajtják a motort, hanem tiszta szinusszal, de ehhez nem értek.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
Mivel sok mindennek meg kell felelni, ezért mégis befolyásolja. Max. sebességgel sík terepen kell mennie 30-60 percet (attól függ, mennyire tervezték, de van kritérium). Optimális használattal meg kell tudnia a specifikált hatótávot.Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.
De, az is benne van. Meg az akku is, ez igaz.Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal.
Nem mondtam, hogy van. De akkor szerinted miért raknak a városi autókba áttételt?Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Bocs, a fogaskerékáttételt hívom néha váltónak...
Amúgy itt egy 10kW-os PMSM motor fordulatszám-nyomaték karakterisztikája: 5%-nál is nagyobb eltérések vannak hatásfokban azonos nyomaték melett a fordulatszám függvényében.
"Pár százalékért" sok mindent megtesznek az iparban.
Ezeket a p.nákat is lehet nézegetni. Ezekben vándorol a munkapont, miközben vezetsz, és nem mindegy, hogy a menetciklusnak megfelelő trajektóriát hova tolod el az áttétel megvélasztásával.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Gaming notebook topik
- Formula-1
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...