Hirdetés

IAA 2019: Bemutatkozott a Volkswagen ID.3

Gyakorlatilag már évek óta várat magára a Volkswagen ID család első tagjának hivatalos bemutatása, hiszen a német vállalat már a 2016-os Párizsi Autószalonon megmutatta a nagyközönségnek a tisztán elektromos hajtással kapcsolatos első koncepcióját, az I.D-t, amelyet azóta 5 darab további koncepció követett (az I.D. Buggy, a Buzz, a Crozz, a Roomzz és a Vizzion). A 2019-es Frankfurti Autószalonon azonban végre lehullott a lepel az újdonságról, amely abban az értelemben azért nem volt teljesen újdonság, hogy pár hónapja már Magyarországon is volt rá egy előrendelési kampány, illetve már azt is régóta lehet tudni, hogy egy Golf-méretű, kompakt autóról van szó. A részletek azonban csak most derültek ki a Volkswagen ID.3-ról.


[+]

Mint a német konszern soron következő újdonságai, az ID.3 is az úgynevezett MEB-platformra épül (németül: Modularer E-Antriebs-Baukasten, magyarul: moduláris elektromos építőkocka), csak úgy, mint a jövőben több tucat modell fog. Ez egyben magyarázat is arra, hogy a koncepció bemutatása után mi tartott 3 évig azon, hogy sorozatgyártásra kész legyen a modell: a márka vezetői nem is győzik hangsúlyozni, hogy ez most egy teljesen más történet, mint az e-Golf vagy az e-up!, itt most egy első pillanattól tisztán elektromosra tervezett autóról van szó, amely ebből adódóan sokkal szofisztikáltabb műszaki megoldásokat tartalmaz, mint a gyártó eddigi e-autói.


[+]

A formavilág sokkal visszafogottabb, mint a koncepcióé volt, ami amúgy a világ egyik legtermészetesebb dolga az autóiaparban. A modell sziluettje nem igazán különbözik a többi elektromos autóétól, ami annak köszönhető, hogy ez már egy kitaposott út, már régóta tudni, hogy hogyan érhető el a legnagyobb belső tér úgy, hogy a légellenállás is jó legyen. Ettől függetlenül az ID.3 igen futurisztikusan néz ki és nagyon más, mint a Golf, pedig méretét tekintve nagyjából ugyanarról van szó, hosszban csupán 5 milliméter a különbség köztük az ID.3 javára. A megkülönböztethetőség elsősorban a többszínű fényezésnek és a több helyen megtalálható, méhsejtrácsos matricáknak köszönhető, ez utóbbiak a fenntarthatóságot hivatottak szimbolizálni, aminek mondjuk inkább maguk a méhek a szimbólumai, de azok sziluettjével mégsem szórhatták tele az új autót.


[+]

A beltér is újszerűnek hat, az információk egy kisebb és egy nagyobb kijelzőn jelennek meg, a klasszikus gombok többsége pedig eltűnt a formatervezők asztalain. Mi még nem nagyon láttunk olyan megoldást, ahol mondjuk a belső hűtési-fűtési rendszert jól lehetett volna kijelzőről kezelni, de előre nem szeretnénk temetni az ID.3 megoldását, majd az esetleges teszt során kiderül, hogy mindez működik-e a valóságban. Maga az utazótér amúgy tágas és kényelmes, az autóból jól ki lehet látni, szóval a térérzet igen jó.


[+]

Az MEB-platform egyben azt is jelenti, hogy az akkumulátorok a padlólemezben vannak elrejtve, így a csomagtartó ha nem épp óriási, de kielégítő méretű. Mivel ez már egy új generációs elektromos modell (amit egyébként a VW logó cseréje is szimbolizál), a vásárlók több akkumulátor-méret közül választhatnak. A belépőszint (a Pure) 45 kWh-s telepe 320 kilométeres hatótávot ígér a WLTP mérés szerint, ami bizony elég kellemes fogyasztást vetít elő, hiszen ugyanezzel a méréssel az e-Golf 230 kilométereset hatótávolságot tud a maga 36,8 kWh-s telepével. A közepes változat (a Pro) 58 kWs-s akkumulátort és 420 kilométert kínál, míg a csúcsmodell (a Pro S) a 77 kWh-s teleppel 550 kilométerre tud elmenni, ami egy nagyon erős szám, a Tesla Model S 100 kWh-s teleppel tud hasonló értéket. Igaz, az a modell valószínűleg jobban is gyorsul, de a 201 lóerős, 310 Nm teljesítményű elektromos gép valószínűleg elég jól fogja mozgatni az ID.3-at is. A töltés kapcsán viszont nem minden tökéletes: a fedélzeti töltő legfeljebb 11 kW-os lehet, ami ráadásul feláras, csak úgy, mint az akár 125 kW-os ultratöltés támogatásának lehetősége. Az alapmodellnél marad az egyfázisú AC-töltés (7,2 kW) és az 50 kW-os villámtöltés a megfelelő oszlopokról.

A végleges hazai árak egyelőre nem ismertek, de Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria Volkswagen márkaigazgatója elárulta nekünk, hogy a forint árfolyamától függően 10 millió körüli összeggel lehet számolni, ami valószínűleg a Pure változatot takarja az állami támogatás után. A konkurenciához képest ez az ár igen kellemesnek mondható, de azért nyilván érdekes volt látni, hogy mennyire máshogy hangzik Németországban ez az összeg, mint nálunk. A gyártónak mondjuk nem nagyon kell aggódnia, a kizárólag egy szériában készülő ID.3 vevői már nagyjából megvannak, az előrendelői kampány ugyanis világszerte sikeres volt.

Azóta történt

Előzmények