Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz axioma #10 üzenetére

    Ugye a törekvés az, hogy az elektromos autók is elérjék a üzemanyagosok töltési kényelmét.
    Tehát a cél az, hogy egy elektromos auto 1perc alatt megtölthető legyen.
    Nyilván lehetetlen, de 10-15perc technikailag lehetséges, legalább annyira, hogy 60-80%-ig eljusson.
    Nyilván teljesen igazad van, hogy a saját felhasználáshoz kell igazítani az igényeket, de ahhoz, hogy elektromos autó valós alternatívát tudjon hosszútávon és nagy tömegeknek mutatni, kell a gyorstöltés, még ha nem is most, de idővel biztosan.
    Illetve egy publikus töltőállomáson nagyon nem mindegy, hogy valaki több órát tanyázik és foglalja a töltő pontot, vagy 10 percet

    Tesla se véletlen találta a rendszerét a superchargerre alapozva.

  • vicze

    félisten

    válasz Atom_Anti #80 üzenetére

    Túlmelegszik az aksi. (Tesla pillanatok alatt lekorlátoz.)

    "Vajon úgy 160al haladva mennyi a hatótáv?"
    Hol szeretnél konstansan gyors hajtani? :U

    (#85) bkercso: Az áttétel nem különösebb probléma, de igazad van lehet kisebbre belőni. A 160 mindenképp SW korlát, ahogy Teslánál is van.

    "Különben az is igaz, hogy nagy sebességnél hangosan zörög a motor"
    Mi a fenétől lenne igaz, a szél és útzaj sokkal hangosabb lesz. A villany motort nem nagyon érdekli mennyivel mész(egy kicsit gondold végig hogy működik), az aksit viszont mocskosul, mert ki kell szolgálja a motort, és a nagy teljesítmény leadás nagyon gyorsan leapasztja.

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz bkercso #91 üzenetére

    Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
    A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.

    Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont. Ennél nem kell tovább kombinálni, ez a korlátozó tényeződ nem a váltó vagy inverter, stb.
    Egyszerűen nem tudod a motort elég energiával ellátni.

    Egy 400-zal közlekedő villany vonatban sincsenek áttételek se semmi, de annak tudsz elég "kokszot" adni, hogy menjen annyival. Elektromos teszt autók is elérik már a 300-350-es sebességet váltó nélkül, vagy 20percig...

    (#84+94) bkercso: Egy modern autóban már motorzajt kell generálni hangszóróból, hogy halj valamit... Egy elektromotor magas frekis nyivákolásából semmit nem hallasz az utastérben, ha értelmesen meg van csinálva a zajszigetelés. Jelenlegi autóknál se hallok az égvilágon semmit a motorból, csak ha odalépek nagyon, az kivéve csak a szélzaj és a útzaj van ami viszont mocsok hangos tud lenni, aszfalt minőségtől függően.

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz bkercso #96 üzenetére

    "Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?"
    Igen mindegy(ugye egy és ugyanaz a kettő), a sebesség kérdésének szempontjából.
    Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet. -> Nem befolyásolja, messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
    Mi korlátozza a max. vagy tartós magas sebességet? -> Nem a motor nem az áttétel. Hanem az aksi.

    "Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik."
    Nem ad le állódó feszt(teljesen lehetetlen), a feszültsége folyamatosan ingadozik a hő és a töltöttség mértékében folyamosan nő vagy csökken a cellákban.
    Az elektronika az aksiban próbálja folyamatosan szabályozni a cellákat és egyensúlyozni a rendszert szünet nélkül és próbál egyletes feszültséget továbbítani. Ezt csak egy adott pontig tudja, azért szabályozza le X idő után a motort, mert képtelen fenntartani a feszültség leadását, ahogy nő a hő és esik a töltöttség. Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.

    Emennyiben van megfelelő méretű aksit ami el tudja látni a motort megfelelő mennyiségű energiával huzamosabb ideig stabilan. Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal. A Tesla új Rodsterében se lesz váltó, csak egy 200kW-s giga aksi, amit tökig raknak hűtéssel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák