- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Ugye a törekvés az, hogy az elektromos autók is elérjék a üzemanyagosok töltési kényelmét.
Tehát a cél az, hogy egy elektromos auto 1perc alatt megtölthető legyen.
Nyilván lehetetlen, de 10-15perc technikailag lehetséges, legalább annyira, hogy 60-80%-ig eljusson.
Nyilván teljesen igazad van, hogy a saját felhasználáshoz kell igazítani az igényeket, de ahhoz, hogy elektromos autó valós alternatívát tudjon hosszútávon és nagy tömegeknek mutatni, kell a gyorstöltés, még ha nem is most, de idővel biztosan.
Illetve egy publikus töltőállomáson nagyon nem mindegy, hogy valaki több órát tanyázik és foglalja a töltő pontot, vagy 10 percetTesla se véletlen találta a rendszerét a superchargerre alapozva.
-
vicze
félisten
válasz Atom_Anti #80 üzenetére
Túlmelegszik az aksi. (Tesla pillanatok alatt lekorlátoz.)
"Vajon úgy 160al haladva mennyi a hatótáv?"
Hol szeretnél konstansan gyors hajtani?(#85) bkercso: Az áttétel nem különösebb probléma, de igazad van lehet kisebbre belőni. A 160 mindenképp SW korlát, ahogy Teslánál is van.
"Különben az is igaz, hogy nagy sebességnél hangosan zörög a motor"
Mi a fenétől lenne igaz, a szél és útzaj sokkal hangosabb lesz. A villany motort nem nagyon érdekli mennyivel mész(egy kicsit gondold végig hogy működik), az aksit viszont mocskosul, mert ki kell szolgálja a motort, és a nagy teljesítmény leadás nagyon gyorsan leapasztja.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont. Ennél nem kell tovább kombinálni, ez a korlátozó tényeződ nem a váltó vagy inverter, stb.
Egyszerűen nem tudod a motort elég energiával ellátni.Egy 400-zal közlekedő villany vonatban sincsenek áttételek se semmi, de annak tudsz elég "kokszot" adni, hogy menjen annyival. Elektromos teszt autók is elérik már a 300-350-es sebességet váltó nélkül, vagy 20percig...
(#84+94) bkercso: Egy modern autóban már motorzajt kell generálni hangszóróból, hogy halj valamit... Egy elektromotor magas frekis nyivákolásából semmit nem hallasz az utastérben, ha értelmesen meg van csinálva a zajszigetelés. Jelenlegi autóknál se hallok az égvilágon semmit a motorból, csak ha odalépek nagyon, az kivéve csak a szélzaj és a útzaj van ami viszont mocsok hangos tud lenni, aszfalt minőségtől függően.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
"Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?"
Igen mindegy(ugye egy és ugyanaz a kettő), a sebesség kérdésének szempontjából.
Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet. -> Nem befolyásolja, messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
Mi korlátozza a max. vagy tartós magas sebességet? -> Nem a motor nem az áttétel. Hanem az aksi."Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik."
Nem ad le állódó feszt(teljesen lehetetlen), a feszültsége folyamatosan ingadozik a hő és a töltöttség mértékében folyamosan nő vagy csökken a cellákban.
Az elektronika az aksiban próbálja folyamatosan szabályozni a cellákat és egyensúlyozni a rendszert szünet nélkül és próbál egyletes feszültséget továbbítani. Ezt csak egy adott pontig tudja, azért szabályozza le X idő után a motort, mert képtelen fenntartani a feszültség leadását, ahogy nő a hő és esik a töltöttség. Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.Emennyiben van megfelelő méretű aksit ami el tudja látni a motort megfelelő mennyiségű energiával huzamosabb ideig stabilan. Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal. A Tesla új Rodsterében se lesz váltó, csak egy 200kW-s giga aksi, amit tökig raknak hűtéssel.
[ Szerkesztve ]