- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
Bocs, a fogaskerékáttételt hívom néha váltónak...
Amúgy itt egy 10kW-os PMSM motor fordulatszám-nyomaték karakterisztikája: 5%-nál is nagyobb eltérések vannak hatásfokban azonos nyomaték melett a fordulatszám függvényében.
"Pár százalékért" sok mindent megtesznek az iparban.
Ezeket a p.nákat is lehet nézegetni. Ezekben vándorol a munkapont, miközben vezetsz, és nem mindegy, hogy a menetciklusnak megfelelő trajektóriát hova tolod el az áttétel megvélasztásával.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
axioma
veterán
Az a baj, hogy a fogyasztas szo nem egyertelmu, szerintem a benzinesnel is 100km-re normalva mondjuk (es a futo kijelzon is a pillanatnyinal ilyet jelenitenek meg), de az a fel mondatod hogy 160-nal 60kWh az _szerintem_ sehogy nem allja meg a helyet. Azert teszem szova mert azt is osszezavarja aki amugy erteni velte a kulonbseget a mertekegysegek kozott.
-
Ijk
nagyúr
Nem értem a problémád. 160-nál átlagosan 60kW elektromos teljesítményt vesz fel a motor, akkor a fogyasztása 60kWh. Elektromos fogyasztást kWh-ban adnak meg, de ha úgy tetszik 37,5kW/100km, ha ezzel könnyebb valamit számolni, mint mondjuk a költséget ami kb 1800Ft/100km (20% veszteséggel számolva, 40Ft/kWh).
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
bkercso
nagyúr
-
.DLL
veterán
"Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet."
Úgy vélem nem azt állította, hanem azt, hogy a hatásfokot befolyásolja az áttétel megválasztása.
Nomeg egy nagyobb áttétel a nagyobb szorzó miatt alacsony sebességen jobb dinamizmust ad, és kisebb áramokat kell a motornak (vagy kevesebb ideig) felvenni, hogy a városon belül mozgassa a kasznit. Viszont egy ilyen áttétel esetén pl. túlpörögne a motor ha nagyobb sebességgel akarnánk haladni, és ilyen nagy motor-fordulatszámon megnőnek mindenféle veszteségek (pl. back EMF), tehát autó pálya tempónál van egy teljesítmény igény, amit különféle nyomaték−fordulatszám kombinációkkal is el lehet érni -> ezek közül azt kell választani (valószínűleg valami alacsonyabb fordulatszámot) ahol a hatásfok a lehető legnagyobb.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
#06658560
törölt tag
Álljunk meg egy nulladik pontra! Milyen villanymotor? Háromfázisú aszinkron, egyenáramú soros, párhuzamos gerjesztésű, állandó mágneses, vagy valamilyen compound? Mert nagyon eltérő karakterisztikáik vannak és nem mindegyik jó minden közúti üzemállapothoz. Viszont lehet racionális ok az adott típust használni. És mindegyikhez illik mellé tenni a jármű menetellenállás karakterisztikáját a maga remek négyzetes formájában. Amivel a stabil munkapontot ki kell alakítani.
[ Szerkesztve ]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Meg ott a használt piac is, ennyiért elképesztő dolgokat lehet venni kevés kilóméterrel. Ezen az ár szinten már álmot meg státuszt vesznek az emberek(annak ez viszont nagyon halovány), aki csak a-ból b-be akar menni az ennyit autóért nem igazán ad."
Egyetértek. Kategóriájához képest egészen szép/kellemes ez a VW, biztos nagyon kis csecse, meg gazdaságos, meg high tech, de ettől az árcédulától már nincs olyan messze (sőt!) egy 930 (Turbo), elsőgenes NSX, C4 ZR-1, fullos Esprit SE/Turbo X180-ak és hasonszőrű dolgok (ki-ki behelyettesítheti a saját kis "háremét").
Persze alma a körtével, csak kérdés, hogy azt az orbitális megelégedést/beteljesedést, mikor a gyerekkori posztereid megelevenednek a garázsban, mennyire tudja kiváltani a környezettudatos(abb) észszerűség...
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
.DLL
veterán
válasz Synthwave #113 üzenetére
Engem pl. az elektromos meghajtás térnyerése óta kezdett el érdekelni az autózás. :P
Poszteren volt F50, Carrera GT oké, de ezek elérhetetlenek, és a fentiből adódóan inkább elektromos autót szeretnék.
De pl. egy mai modern autóban sem sok vezetési élmény van, egy fotel mind, a kormány mint egy szimulátoron, nem érezni a futóműből semmit. Tisztelet a kivételnek. Ebből a szempontból az erőforrás tök mindegy, az alap itt is lehet jó, meg lehet fos is.(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows Insider Program
- Kupon kunyeráló
- Anime filmek és sorozatok
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- ASUS routerek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Total Commander
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...