- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- MSM TOOL
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Elobb nezd meg, hogy hany kg egy akkupakk, es azt is, hogy milyen vedelem kell neki.
Szerintem ha a formula-e-ben ahol aztan gepesiteni es halalra specifikalni is lehetett volna az akkut es cserejet, megis _auto_cserevel mentek vegig a versenyeken, akkor gyanus, hogy ma erre nincs belathato esely, hogy megvalosulna.
Amugy sose ertettem a gyorstoltes igenyt. Vagy megfelel a hasznalati szokasoknak az auto, vagy nem. Ha alapvetoen megfelel, de valami vis major van, akkor meg mar oly mindegy a varakozas ideje (megjegyzem a fali tolto egyfazison is mar eleve 1.5x-es toltesi sebesseg az otthoni 230-as toltokhoz kepest).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Tesla ebbol a szempontbol irrelevans, mert USA-ra talaltak ki (ott indokoltak a tavolsagok, egy Bp-Szeged siman lehet ingazas merteku).
A gyorstoltessel nem az a bajom, hogy van, sot kulon orulok neki hogy itthon (ha nem is mind de van olyan) szolgaltato akinel a lassu toltes ingyenes, a gyors fizetos; hanem az hogy rengetegszer hallom azt az ellenervrendszert, hogy felszorozza a gyorstoltok szamat full teljesitmennyel es kihozza hogy "ennyi Pakson sincs".
Ehhez kepest otthon egy bedugott Ampera alaphelyzetben 1300-1400W korul eszik (6A a default beallitasa), tobbek vasaloja/mikroja/akarmije magasabb teljesitmenyu.
Megjegyzem az en elvem amugy is csak ingazasra elektromos, ha ingazas + videk a cel akkor hibrid, ami tudja az ingazast valosan csak elektromos uzemben.
Amugy me'g egy megjegyzes: lehet, hogy mar csak a lapcsalad miatt is tobbsegben pasik vannak itt, en meg nobol vagyok, de en bizony jobb szeretem a kicsi meretu kocsit vezetni, foleg hogy az ingazashoz boven eleg (iOn). De ha nem farokmeregetesre van, hanem a kozlekedesi objektiv szempontokhoz keresunk ingazos autot, az a legtobb pasinak is lehetne optimalis, csak ugye a hormonok...
Lassan beirom a cuccaim koze az autokat ha ennyire temaba vagnak ) -
axioma
veterán
válasz <Adamsky> #17 üzenetére
Huhh ezt en vegigneztem es nagyon egysiku... konkretan az urge robbanomotorokkal (most hivatkoznek arra hogy no vagyok, nekem szabad rosszul mondani ) , fejlesztesukkel is talan foglalkozik, meg is lepne ha nem azt hozna ki (tudottan vagy nem, de rengeteg csusztatassal), hogy az elektromos nem megoldas...
-
-
axioma
veterán
válasz <Adamsky> #39 üzenetére
Soroljam a hibakat az eloadasaban? Nem az adatokkal, az ervelesi technikaban megbuvo hibakat. Peldaul ha ugy jo neki, akkor 1 EUR = x gramm CO2, mig ha ez nem jo (pl. napelem termelese negativ euro), akkor hirtelen nem ezzel szamol. Vagy hogy a hibridet "ugyse toltik" (ami hulyeseg mert me'g nappali arambol otthon is kevesebb mint harmad aron megy mint benzinbol).
Vagy amiket mar itt is irtam hibakat (aramfelvetel az Arpad-hid melletti zold hazban, tavolsag-es teljesitmenyigeny, aram CO2-tartalma nem abban az orszagban merve ahol a sok e-autot fikazza...)
Nagy tavolsagu fuvarozasrol meg ki a fene beszelt? Szemelyautokrol volt szo, mindennapi kozlekedesre. Amugy mar irtam: ingazasra ha masodik auto akkor elektromos, videkre is jaro fo autonak az ingazasra elektromos uzemre elegendo akkus hibrid (nem a kamuhibrid 3 literes motorral). Amugy pedig valahol igen, villanymozdony... vasuti szallitas ahol olyan a tavolsag es olyan a mennyiseg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A beoltozes nem hibrid hanem elektromos autos, HA meg kell bontani az elektromos reszt.
Amugy a hibridbol a hatotavnovelt elektromos pont nem ket bonyolult meghajtas, pl. az i3-ban konkretan egy motorkerekpar motorja van, faek egyszerusegu, es csak az akkura tolteni tud. Igaz, ha hagyja a tulaj nullara esni az elektromost, akkor van egy kb. 80km/h sebesseghatar, amit ez kiszolgal a kovetkezo toltoig.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A lenyeg, hogy az i3 iranya megfelelo lehetne azoknak, akik alapvetoen nem 500km-ekben gondolkodnak, de felnek az akku kifogyasatol (es trailertol, ami masik kozkeletu tevedes, vontathato ertelmes hatarokat - ne tultoltson - betartva, de persze beleirjak hogy tilos mert azt a user honnan tudhatna'...). Tehat letezik olyan technologia, ami megfelelo lenne a piacnak kvazi-hibridkent (az egy mas kerdes hogy tudtommal valami eu-jogszaballyal ezeket visszaminositettek "csak" hibridde, ami egyreszt butasag, masreszt emiatt, mivel kedvezotlenebbek a korulmenyek, a bmw mar nem (pontosabban o sem) tervez ilyen konstrukciot... eh).
-
axioma
veterán
Az ion - nyilvan hasznaltan - 2.25 volt, persze nezni kellett a piacot jo ideig es lecsapni (na meg akkor nem gyengelkedett me'g ennyire a forint). Es az enyem 80-85 km, igaz, nem bovitheto (ha a rex-re gondolsz). Attol fugg, hol laksz, itt hazafele van utbaeso toltesi hely ha muszaj (eddig 1x volt annyira hatareset hogy inkabb megalltam 20 percre, de akkor ennek tudataban indultam aznap 3. alkalommal is azzal el otthonrol).
@jbcs Nekem meg 700 km az 4500 Ft felulrol kozelitve... inkabb telen (a nyari idoszakra me'g nem ertem utol magam a "konyvelesben", de ez most plusz motivacio hogy megcsinaljam).
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Attol fugg, melyik hibridhez kepest. Itt most egy, az en autom masfelszeresebe [hasznalt vs. uj nyilvan, de ez is sporolasi kerdes ] kerulo benzinesrol van szo szerintem. Az Amperaval - ha nem kell tobbet mennie 55-60 km-nel - nagyjabol azonosat fogyasztunk (annyi csalassal hogy az Ampera maga meri, hogy kb. 6km per 1kWh kozvetlen a hasznalatkor, en meg a konnektornal mertem a felvettet, de epp itt van a villanyszerelo es lesz "egyforma" kivulrol meresunk, mobilappokban osszegezve). Az Amperanak nem kellett volna megallnia csak lett volna par deci benzinfogyasztasa is.
Persze attol is fugg, mennyit mesz. Nekem manapsag az ingazas az kb. 35-40km (attol fugg viszem-e a gyereket is). Amikor innen 4.5 km-re dolgoztam, akkor (azon kivul hogy abbol a fizubol nem engedhettem volna meg magamnak a beruhazast) baromira nem tudott volna versenyezni az Alto-val osszkoltsegben. De igy igen. [Ampera napi 50-55km de csak heti 4x megy a parom. Igaz, az 3.85 volt bekerulesileg.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Pontosan. A kerdes a sporolas volt, nem pedig hogy milyen jarmu. A benzinesbol uj kell ahhoz, hogy - a kovetkezo evekre nezve - alacsony legyen a fogyasztasa. Hasznaltnal, ha sok km-t megy, ennel is rosszabbra fog kijonni. (Ha dugozik, meg jobban.) Marmint a km-koltseg. Az Alto megevett kb. 6 litert (jo, nyaron kevesebbet jartam vele es sok rovid ut volt igaz nem az a tipikus dugos), pedig mar az se temetoszokeveny volt.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Mar megbocsass, de irtad hogy 30-40e-et kell futni es evi 10-15e (ami hiheto, konkretan nekem most 9900km es meg nincs meg az evforduloja bar kozelit - de majdnem 2 honap tappenz+wfh, ja es ez 16km-re levo munkahellyel bar persze masra is hasznalom), akkor hogyan jon ki az hogy 10 even tul terul meg? Es ez me'g csak a km-dijon megterules, az auto maradvanyerteke is tobb az elektromosnal.
A zold fulemnek meg a kevesebb idegeskedes. Megjegyzem, mivel a km olcso, az elindulas sem a "draga" motorbemelegitessel kezdodik, konnyebben mondok dolgokra olyat hogy megyek kocsival, a "jaj most artok neki" erzese nelkul. -
axioma
veterán
Az egesz automat vettem 2.25-ert... hasznaltbol hasznaltba ultem. A sporolas ott kezdodik, hogy uj autot nem veszunk, kihozod a szalonbol es bukott 20+ %-ot. A kulonbozet is!
Akku: 2001-es Prius akkujat 17 ev (es 350e km) utan cserelgettuk kevesbe hasznaltra, pedig az me'g a rosszabbik technologia volt. Az ion 11-es (49e km), es az enyem gyenge mert "csak" 80-90km (i-Miev-valtozatban lenne 100-110). Mostantol 5 evig reszemrol nulla akkupara, es amugy is cellankent cserelheto hiaba szeretnek mast reklamozni. -
axioma
veterán
Az a baj, hogy a fogyasztas szo nem egyertelmu, szerintem a benzinesnel is 100km-re normalva mondjuk (es a futo kijelzon is a pillanatnyinal ilyet jelenitenek meg), de az a fel mondatod hogy 160-nal 60kWh az _szerintem_ sehogy nem allja meg a helyet. Azert teszem szova mert azt is osszezavarja aki amugy erteni velte a kulonbseget a mertekegysegek kozott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- A jövőben csak Yahoo-fiókkal lehet használni a cég szolgáltatásait
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Építő/felújító topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Büszke apukák és anyukák topikja
- További aktív témák...
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD