- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Elobb nezd meg, hogy hany kg egy akkupakk, es azt is, hogy milyen vedelem kell neki.
Szerintem ha a formula-e-ben ahol aztan gepesiteni es halalra specifikalni is lehetett volna az akkut es cserejet, megis _auto_cserevel mentek vegig a versenyeken, akkor gyanus, hogy ma erre nincs belathato esely, hogy megvalosulna.
Amugy sose ertettem a gyorstoltes igenyt. Vagy megfelel a hasznalati szokasoknak az auto, vagy nem. Ha alapvetoen megfelel, de valami vis major van, akkor meg mar oly mindegy a varakozas ideje (megjegyzem a fali tolto egyfazison is mar eleve 1.5x-es toltesi sebesseg az otthoni 230-as toltokhoz kepest).[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Ez csak a mai technológia mellett igaz. Sose tudni, mikor lesz áttörés akkutechnológiában és fúziós erőművek terén. Mindkettőbe ölik a pénzt. Addigra nem árt, ha kiépül a kompetencia és infrastruktúra az elektromos autókra."
De, pontosan lehet tudni. Mindig pont tíz-tizenöt év múlva.
Insert vonatkozó pontosan egy perc van teázásig gif from Aliíz tükörországban -
kiezTe90
senior tag
Szerintem csak arra célzott a kolléga, hogy már nagyon régóta azt hallani, hogy X idő múlva jön a nagy áttörés. És érdekes módon, sose jön, mindig csend lesz körülötte. Én nem értek hozzá, meg nem is akarok de azért hihetetlen hogy az elmúlt 10-15 (talán) évben az okostelefonok és egyéb technológiák hova fejlődtek, de amibe a legtöbbet kellene fordítani (akkumlátor) azt pont leszarják.
Nem vagyok összeesküvés elmélet hívő, de szerintem ennek sok köze van azoknak az embereknek, akiknek itt befektetésük van.
De legyen igazad, és tényleg jöljön el mihamarabb egy tisztább jövő, csak sajnos jelenleg erre nem sok esélyt látokEgyre többször egyetértek Thanosal...
-
.DLL
veterán
Egyetértek, és a kis akkuval könnyebb is lesz az autó --> kisebb gördülési ellenállás. Aki csak évente 2-3 alkalommal megy 300km-nél hosszabb távra, pl. üdülés, rokonlátogatás miatt annak ez ideális. Ha autópálya tempóval elmegy 200-250km-t, akkor egy fél órás pihenővel el lehet jutni 400-500km-re , ami pl. egy Mátészalka - Blaton/Győr távolság vagy Sopron - Miskolc, vagy Debrecen - Budapest - Szeged, stb. Ha a fél órás pihenő az egyik napi étkezésre van belőve, akkor még időt sem vesztek általa. Ez még hazánkban is tök használható megoldás, a közepes akkupakkal meg pláne. Aglomerációból/ba bejárni tökéletes.
Nyilván még nem azoknak van, akiknek a rendszeres hosszútávú utazás pl. a munkája része.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
bkercso
nagyúr
Legkésőbb egyébként akkor lesz jó akksink, ha tudunk majd jó kvantumszámítógépeket építeni, ez pedig már nincs olyan messze. A Google pl. várhatóan évekre van attól, hogy ún. kvantumfölénybe kerüljön, vagyis olyan feladatot oldjon meg kvantumszámítógéppel, ami a mai gépeknek irreálisan sok időbe tellne.
Ezután olyan molekulaszintű folyamatokat lehet majd leszimulálni órák alatt, amik mai gépekkel évmilliárdokig tartanának. Ekkor jól modellezhetőek lesznek az elektródafolyamatok stb.
Ehhez jön még az AI fejlesztése, amit az anyagtudományra is adaptálnak, már jelenleg is sikerrel.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
vicze
félisten
Szerintem felesleges a motort belekeverni, a motort és hatásfokokat.
A hajtási láncnak olyan nagy a játék tere, hogy nincs szükséged más áttételre 200 felett se.Az aksi nem tud huzamos ideig magas feszt leadni, ami szükséges a nagy sebességhez, mert túlmelegszik és pont. Ennél nem kell tovább kombinálni, ez a korlátozó tényeződ nem a váltó vagy inverter, stb.
Egyszerűen nem tudod a motort elég energiával ellátni.Egy 400-zal közlekedő villany vonatban sincsenek áttételek se semmi, de annak tudsz elég "kokszot" adni, hogy menjen annyival. Elektromos teszt autók is elérik már a 300-350-es sebességet váltó nélkül, vagy 20percig...
(#84+94) bkercso: Egy modern autóban már motorzajt kell generálni hangszóróból, hogy halj valamit... Egy elektromotor magas frekis nyivákolásából semmit nem hallasz az utastérben, ha értelmesen meg van csinálva a zajszigetelés. Jelenlegi autóknál se hallok az égvilágon semmit a motorból, csak ha odalépek nagyon, az kivéve csak a szélzaj és a útzaj van ami viszont mocsok hangos tud lenni, aszfalt minőségtől függően.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
"Fogysztás? Hatótáv? Ezek mindeggyek?"
Igen mindegy(ugye egy és ugyanaz a kettő), a sebesség kérdésének szempontjából.
Az állítod, hogy a váltó/áttétel befolyásolja a sebességet. -> Nem befolyásolja, messze nem értük el azt a sebességet hogy befolyásolná.
Mi korlátozza a max. vagy tartós magas sebességet? -> Nem a motor nem az áttétel. Hanem az aksi."Az akku feszültséggenerátor, vagyis áramot ad le, a fesz. állandó. Ezen kívül nem csak az melegszik."
Nem ad le állódó feszt(teljesen lehetetlen), a feszültsége folyamatosan ingadozik a hő és a töltöttség mértékében folyamosan nő vagy csökken a cellákban.
Az elektronika az aksiban próbálja folyamatosan szabályozni a cellákat és egyensúlyozni a rendszert szünet nélkül és próbál egyletes feszültséget továbbítani. Ezt csak egy adott pontig tudja, azért szabályozza le X idő után a motort, mert képtelen fenntartani a feszültség leadását, ahogy nő a hő és esik a töltöttség. Ez a sebesség korlát nem a váltó/áttétel/motor még egyszer.Emennyiben van megfelelő méretű aksit ami el tudja látni a motort megfelelő mennyiségű energiával huzamosabb ideig stabilan. Nincsen semmilyen probléma a váltó nélküli hajtáslánccal. A Tesla új Rodsterében se lesz váltó, csak egy 200kW-s giga aksi, amit tökig raknak hűtéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Igen, elméletben nem egyenletes a villanymotor hatasfoka, de pár százalékos különbségekrol beszélünk a legkisebb és a legnagyobb fordulat között, ami miatt a kutya nem épít váltót az autóba, egyébként is többet elvinne mint amit hozna.
Váltó a belső egesu motor miatt kell, aminek 500-as fordulat alatt nincs nyomatéka, elektromos motor fordulatszámat meg kb a forma1-es autók tudják.
A fogyasztásban nem tévededsz, a súrlódás miatt exponencialisan nő a szükséges teljesítmény a sebesség függvényében. Autópályan egy átlagos elektromos a relatíve kis akku kapacitás miatt labdába sem rúg a belső egesuvel szemben. Nem is látom értelmét hogy ezen a téren versenyezzen vele./人◕ ‿‿ ◕人\