- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Netfone
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TeeJay
félisten
Ugyanez lesz most a gázzal le kell állni és villannyal fűteni sztorival
Ahogy télen sokan elérik majd a rezsicsökkentett gázfogyasztást és helyette klímával fognak fűteni szépen majd tombol a kemény 180volt a hálózaton.
Nem arra lett tervezve a hálózat hogy mindenki elfelejtse a gázkazánt és helyette menjen a klíma meg hőszivattyú. Télen pont este meg hajnalban van leghidegebb, akkor kell legtöbbet fűteni amikor nincs napelempark ami tekerje a plusz termelést
Ha csak minden 4. autó elektromos lenne és ezeket töltenék vidéken már az problémás lenne esti órákban nyakamat rá. Ahhoz olyan hatótáv kellene hogy ritkán kelljen tölteni ami jelenleg nincs.Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Lassan érlelődik a villanyos beetetés vége. Pár évvel ezelőtt mifelénk még voltak ingyen töltők - persze akkor az áram se került kWh-nként 30pennybe - stb. Aztán ha tényleg fizetni is kell a dolgokért, akkor rögtön jön is a hidegzuhany. És még távolról sincs neve szerint véve a dugóadó vagy útadó... Ezeket persze gyorsan kikoptatták a köztudatból, nehogy a usernek feltűnjön, hogy hé, a tesla ugyanúgy dugót okoz, aszfaltot koptat, mint a 40éves Wartburg... A valóság viszont csenget, a dugó ott lesz, az aszfalt kopni fog = ha tetszik, ha nem, teslás barátunk szépen járulhat a kasszához. A belsőégésűt meg nem fogják kiirtani, mert a villanycsodák vidéken életképtelenek.
#56: "valamint az akku sem fog kibirni a 30 evet, valoszinu meg 10-15evet sem." - ott a pont.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
madgie
titán
Ritka a döglött villanyautó, a Corsa-e szerintem pláne nem az, az alap, kisebb motoros Zoe is úgy megindul, hogy a kipörgésgátló se bírja megfogni a kerekeket, az asszony miatt ECO-ba raktam, úgy kulturáltabban (vagy ha úgy tetszik, döglöttebben) reagál a "gázpedálra".
Az meg, hogy nem olcsóbb üzemeltetni? Előfizu nélküli Ionity-n etetve lehet, nekem nagyjából harmada az útiköltségem, mint a benzinessel.
És ja, 500-1000 kilométerre nem való, ez tény, mint ahogy az is, hogy még Budapesten is meg kell nézni, hogy töltsön az ember. Gyerekcipő még az egész, mint ahogy felesleges azt vizionálni, hogy mi lesz, ha a rengeteg villanyautó agyonterheli a hálózatot. Még az villanyautó/összes autó 5-10% is messze van (itthon), nem hogy a fele.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
azért akar <nincs jelző> váltót, mert hatékonyabb vele a villanyautó.
Ezt mondjuk nem nagyon támasztja alá semmi. Az, hogy azonnal rendelkezésre áll a nyomaték, azt jelenti, hogy a fordulatszám széles spektrumán, gyakorlatilag 0-tól kezdve maximális. Mivel értelmezhető a 0 RPM, ezért a kerékről oldani sem kell megálláskor. Emiatt nincs váltó a hétköznapi villanyosokban.
Autópályán a légellenállás miatt fogyaszt sokat, nem a váltó hiánya miatt, ez egy népszerű FUD.Tegnap még működött...
-
őstag
A gyorsulás miatt, nem a fogyasztás miatt. Mert csak akkor használja, ha jampizol, egyébként végig fix. Ha pedig képes végig 2esben menni, akkor az nekem azt jelenti, hogy nem kell bele. Főleg nem azért, hogy magas sebességen hogyan fogyasszon, mivel az "1es" opcionális. Egy hétköznapibb autóba nincs is. Top sportkocsiba pedig mindig lehet valami, amitől gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
Szépjóreggelt , egy szintén vidékenélő . És ez bizony itt a #hanyatlónyugatiában is így van. Egyszer szagoltam márkaszerviz környékére a kocsival, faékprimitív feladattal (ködlámpa átprogramozás): hímezés-hámozás után az ajtónálló csaj mondott egy 170 fontos "ajánlatot". Azon kívül, hogy egy 20£-os ebay-es kábellel magam megcsináltam, egy szomszéd faluban lakó szaki szintén megcsináltan volna 20£-ért. Szóval ennyit a szépen padlókövezett, légkondis, egyenruháskisasszonyos márkaszervizekről. Többet olyan helyre nem teszem be a lábam, ahol a főnök keze nem látott szerszámot.
A dotációnak (alias beetetés) lassan vége, többek közt azért is, mert a különböző államok hiper-túladósodták magukat. Nem a #soroscionistagonoszusaháborúja miatt, hanem mert szimplán ellustulták a 10+évnyi hiperalacsony kamatos konjunktúrát, a szigorú pénzügyi környezet itt lesz velünk a következő évtizedben, igen sok racionális lépést magával hozva.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
azbest
félisten
ha nem 20-30 éves tragacs, akkor ahoz is kell már spéci kódkiolvasó és elektronika, amit a gyártótól vehetsz meg aranyáron a szervizeléshez.
Az elektromos autónál a nagyfeszültségű rendszer extra, ahhoz kell külön képzettség és felszerelés.
A benzintes autókbál sokféle fogyó-kopó vacak van, amit rendszeresen szervizelni kell, s persze minden látogatáskor megpróbálnak mást is eladni neked. Ez a lényege. Az elektromosnál meg ablakmosót kell tölteni?
#107t72killer
sosem volt újdonság, hogy ha egy vállalkozással dolgoztatsz, akkor nem anyagáron végzik a munkát, hanem az idő pénz és mindenféle bérleti díjakat, fizetéseket és adókat ki kell termelniük. Pont ugyanez van, mint az otthon főzésnél. Ott sem az alapanyagért kell fizetni a nagy pénzt, hanem a szolgáltatásért és a cég költségeinek kitermeléséért.[ Szerkesztve ]
-
leslieke
Jómunkásember
Én sehol nem mondtam, hogy nem kell semmit csinálni, más szavához meg semmi közöm.
Vsz minden gépjárművet karban kell tartani.A számokat meg nem kell elhinned, magánügyed a kételkedés.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
leslieke
Jómunkásember
2 éves Nissan QQ és 5 éves Opel Ampera-e. Az éves kötelező szerviz, amit a gyártó előír, hogy ne bukd a garanciát. Így már könnyebben megérted vagy magyarázzam tovább is?
Egyéb kötekedés? Mire van még szükséged? Mateklecke, hogy melyik szám a nagyobb?A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
bteebi
veterán
Ha egy új benzines/dízel autót is a márkaszervizben KELL szervizeltetned (mert különben pl. nem él a garanciád), akkor biza' olcsóbb lesz, vagyis lehet az elektromos szervizelése átlagosan. (Amíg nincs nagy krach, pl. teljes akkucsere.)
Értem én, hogy az én 17 éves autómat Józsibá' is meg tudja javítani, de ha a vadonásúj kocsimon olyan hibakód jelenik meg, amit (elvben) csak a szakszervizben lehet kiüttetni (vagy pl. el se hagy vele indulni az autó, vagy pl. csak korlátozott sebességgel), akkor magyarázhatom a majdani vevőmnek, hogy becsszóra volt olajcsere, csak megcsináltam magamnak anyagköltségen 10 ezerért (de a hibakód kiütése nélkül), nem pedig a márkaszervizben 50-ért...
Elektromos autót fenntartani meg már most se feltétlenül (annyira) olcsó, ha nem tudod ingyen megoldani a töltését. Töltőpontokon bőven 100 Ft/kWh fölötti áron lehet bele venni az elektronokat (de lehet, hogy jobb helyeken inkább 200 fölött, ha nem még többért), úgy meg már nem is annyira jó biznisz.
Persze nem feltétlenül azért veszel egy full extrás elektromos autót mondjuk 30 millióért, mert olcsóbb vele gurulgatni, mint egy 2-es Swifttel, hanem mert jobb.
Aztán lehet otthon 10+ kWp-nyi napelem, ha Viktor hirtelen úgy dönt, hogy oké srácok, eddig volt szaldó, innentől köszönjük szépen! Azután már majd télen nem fog annyira jólesni a töltés.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
madgie
titán
Kicsiből kiindulva nekem az van, hogy ha nem kell épp mennem, akkor itthon vagyok nap közben, rendszerint a villanytaliga is, és ha termel a napelem, igyekszem az autóba beletölteni azt. Nyilván ez nem oldható meg mindig, télen pláne, de legalább igyekszik az ember a rezsicsöki miatt is elhanyagolt hálózatot kevésbé terhelni.
Aztán visszafelé ez nem megy (autóból fogyasztani), legalábbis az olcsóbb villanyautókkal még nem. -
titán
Nah, egy kupac a összeszedve az összes ismert ostoba előítélet. Szép munka, így legalább csak egyre kell válaszolnom.
Fékfolyadékot nem cseréljük, csak vízmentesítjük. Néhány évente érdemes elvégezni. Szóval nem a cserét, hanem a vízmentesítést.
Hajtómű olajat legfeljebb viccből kell cserélni néhány gyártónál, többinél hozzá se kell nyúlni. Nincs változó áttétel, kapcsolt fokozatok, mint egy sebességváltóban. A hajtómű egy egyszerű fix áttétel. Az elektromos hajtóműnél sokkal bonyolultabb differenciálműben is csak 50-100e kmenként kell cserélni.
Olvastál valami rozsdásidásról, és komolyan el is hitted. Gondolom a féktárcsára gondoltál, nem a "fékre". Szóval nem, még felületi rozsda sem jelenik meg, csak olyanoknál, akik sportot űznek abból, hogy ne használják a féket. Ép eszű ember nem halad gyök kettővel, hogy fék nélkül meg tudjon állni mindenhol, ezért időnként természetes módon használja a féket. Nagyon keveset, de használja. És emiatt be sem rozsdásodik, nemhogy elrozsdál. Az összes autóban van egy csomó felület, ahová nem ér fékbetét, mégse "rozsdál el", bárhogy is képzelted el ez a dolgot.
Hőszivattyú minden autóban van, úgy hívják légkondi. Az autókban az otthonival szemben nem fordítható meg az iránya, de a villanyautókban igen. Nincs itt semmi látnivaló. Az akku temperálást is ez végzi. Hűt-fűt, hisz ez a dolga.
A szigetelést nem amperre (áramerősségere), hanem feszültségre kell elvégezni. Amperre nem tudom, honnan vetted. 400V semmi különös, a hálózati 230V váltó csúcsfeszültsége 350V. Minden szigetelést erre találták ki évtizedek óta.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
én még soha nem láttam olyat, hogy fékfolyadékot vízmentesítettek volna. mindig, ismétlem, *MINDIG* kipumpálják a régit a teljes rendszerből, és közben feltöltik újjal. erre persze lehet nagyzolós szlengben azt mondani, hogy vízmentesítik, hiszen a víz is kikerül belőle.
Javítottam néhánnyal feljebb. A lényeg, hogy nagyon ritkán kell cserélni.
b-s rekuperálásnál simán van, hogy tönkremegy a fék, mert nem használják.
A "simán van" egy mítosz. Borzasztó nehéz összehozni, hogy sose fékezz üzemi fékkel. Sőt, azt is, hogy ritkán fékezz. Vannak persze, akik sportot űznek belőle, és tényleg mindent megtesznek, hogy valahogy összehozzák, de az nagyon ritka, és nagyon hülye. Én is törekszem a lehető legkevesebbet fékezni, de ez csak annyit jelent, hogy egy úton nem 50-szer (belső égésű), hanem 5-ször fékezek üzemi fékkel.Szerintem meg nincs minden autóban hőszivattyú. Másrészt ha az akksicsomagok köré is be van vezetve a hűtőközeg, az nyilván bonyolultabb, mint egy sima klíma.
Hőszivattyú minden autóban van, csak legfeljebb nem úgy hívják, és fűtésre nem használatos. EV-ben egyre ritkább, hogy nem kétirányú a hőszivattyú.hogy kicsit másképp szigetelnek egy kábelt, amin max. 1 amper megy, meg másképp, amin 1000, már csak a melegedés miatt is.
Az áramerősség a választott vezetőt befolyásolja. A szigetelés ugyanaz, legfeljebb a nagyobb keresztmetszetből adódó mechanikai különbség miatt vastagabb. De külön nem kell hitelesíteni a szigetelést amperre. Nincs nagyobb melegedés 1000 amperen, mint 10 amperen, ha a vezető egyformán megfelelően választott.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
7Heads Drago
veterán
A benzinkutakra jelenleg is mászkál sok 100 tonna plusz tömeg. Amit én láttam is linkeltem videókat ott az egész akkucserét gépek végzik. Oda max egy kezelő kell, amihez nem kell egyetemi végzetség.
A háztartásokba jelenleg is van vezeték. Kérdés hogy elég vastag-e, bírja-e a helyi trafó. Jelenleg ott tartunk ahogy nő a napelemesek száma úgy nőnek a problémák. A trafók régiek és nem tudják kezelni a két irányú betápot. Sok helyen ez miatt nem adnak engedélyt telepítésre.
A villamosenergia fogyasztás egyre csak nő, a szolgáltató meg nem akar új berendezésekbe fektetni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
És gondold el hogy a szüleimnek az Opel Corsaban ami 2005-ös újonnan vásárolt kb 6-7 évesen már volt cserélve a vezérlő. Most van benne 50-60 000 km akkor jó ha volt benne 25.000. 80-ál többet akkor megy az autó ha én ülök bele nagy ritkán. A másik rokonnak a 2014-es Ford Galaxyban az automata váltóban kellett volna panelt cserélni. Random letiltott. 1-2 millás javítási költséget saccoltak. Inkább eladták.
Egy munka során beszéltünk egy ügyvéddel aki ki ment nyaralni a családdal horvátba. A zsír új BMW turbója nem volt hajlandó leállni és mivel automata volt alig tudtak vele megállni is. Ott szépen az út szélén égett ki az egész autó. Alig pár ezer kilométer volt benne. A BMW meg nem ismerte el a hibát se. Még szerencse volt hogy ügyvéd volt és tudta mi a teendő.
Ettől függetlenül nem az új autókban fog ez előjönni. A legtöbb probléma 10+ év felett van. És ha sokat áll a napon az autó akkor hamarabb. És ezt hivatalos Bosch szervízes mondta aki az Opelt javította.
Nem kell nekem hinni. Meg kérdezel egy olyant aki autó ECU javítással foglalkozik.
by süsü[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
Csak utólagos. Emiatt esetleges probléma esetén folyton ment az egymásra mutogatás. A szervíz szerint a gáz miatt van baj, a gázszerelő szerint meg semmi köze hozzá. Én meg ott álltam kettőjük között, egy göthös verdával. Volt olyan szervíz, ahol nem is vállalták, mert gázos. De, kétlem, hogy a gyári gázos autó alá külön rozsdamentes kipuffogórendszert raknának. Márpedig a normál az pikkpakk szétrohad az égés során keletkező víztől.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- PayPal
- Gurulunk, WAZE?!
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest