Hirdetés
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
Marvel Rivals - Középpontban Loki
gp Az ingyenes hero-shooter elsőként csak PC-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szemünk előtt rohad sz.rrá a pénz. Totál agyrém már így is a (benzines) autók árazása, normális devizákban mérve is megvan az 50% infla 2 év alatt! Egy nyomorék alap corsa 20,4kEUR, 2019ben 14kEUR volt!
Még €urópában is pármillió km2 lakossága alapvetően függ családonként legalább egy egyéni, megbízható közlekedési eszköztől. Ráadásul ezek a területek jellemzően nem befektetési bankárokkal vannak telepakolva.
#43: most húznak fel a környékünkön egy szolgáltatói akksibázist(!) arról elfelejtették tájékoztatni a (brit) lakosságot, hogy hányszáz tonna lítiumot vagy ólmot terveznek használni, hogy ez mekkora zajterheléssel csinál a tárolt elektronokból 230V-ot és hogy az egész projekt mennyibe kerül... Garantált, hogy a "háborús" energiaárak, főleg az áram, maradni fognak hosszú távon az ilyen kreténségek és az atomhiszti miatt.
#36: ez van sajnos, egy katasztrófa. És nem csak a Ft-gyengülés miatt, €-ban, £-ban is agyrém. Használt autók is másfélszeres áron mennek.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
És ahogy írtam is, nálunk szépen építgetik a soksoktonna akksi kapacitást. Eszméletlen mennyiségű nehéz és színesfém, terület, oda-vissza alakítgatásnál veszteség, stb-stb. És ugye többe kerül az egész kóceráj, mint egy hasonló kapacitású dízelgenerátor 10év üzemanyaggal. Nyilván a jóisten fog gurulódollárokat/eurókat/fontokat potyogtatni az égből ezek üzemeltetésére: hátnem, az áram, ami simán lehetne annyi, mint 2éve, kerülni fog majd mindenkinek 4x annyiba (most kb 2-3x-os) miközben a fizu nagyrészét elviszi a #hanyatlónyugaton 50%, pannonpumánál 100% reálinfla.
#51: hja, maga a feszültségprobléma lehet tényleg nem jön elő, mert beleöntöttek a rendszerbe x milliárd EUR-t, amiből mindenféle környezetromboló sz.rokat üzemeltetnek. Fantörpikus...
A falunkban amúgy pont most gyűjtik a lakossági visszajelzéseket egy akksiállomás létesítéséhez. Hogy gyorsan meglegyen a "beleegyezés", 0 infó, kiírástól számítva 7nap határidő a visszajelzésekig. Megj: arra, hogy a szomszéd airBNB-ből lakóházzá akarta nyilvánítani az eddig kiadott házikóját, egy egész hónapom lett volna reklamálni... (UK)
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Lassan érlelődik a villanyos beetetés vége. Pár évvel ezelőtt mifelénk még voltak ingyen töltők - persze akkor az áram se került kWh-nként 30pennybe - stb. Aztán ha tényleg fizetni is kell a dolgokért, akkor rögtön jön is a hidegzuhany. És még távolról sincs neve szerint véve a dugóadó vagy útadó... Ezeket persze gyorsan kikoptatták a köztudatból, nehogy a usernek feltűnjön, hogy hé, a tesla ugyanúgy dugót okoz, aszfaltot koptat, mint a 40éves Wartburg... A valóság viszont csenget, a dugó ott lesz, az aszfalt kopni fog = ha tetszik, ha nem, teslás barátunk szépen járulhat a kasszához. A belsőégésűt meg nem fogják kiirtani, mert a villanycsodák vidéken életképtelenek.
#56: "valamint az akku sem fog kibirni a 30 evet, valoszinu meg 10-15evet sem." - ott a pont.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz hypno skate #67 üzenetére
Nosza tudósok, találjátok fel a szupravezető elektromos hálózatot, mellé a jelenlegi benzin+gázolajfogyival ekvivalens energiatermelési megoldást , természetesen holnapra...
Ez van, ha a politika és a zöldszervezetek tagságát kontraszelekció alapján fújja össze a szél.
De a politika hálistennek ennyire nem extrém, a jelek szerint 20év múlva még bőven fognak futni belsőégésűek (még ha új kocsiként abba is hagyják a forgalmazást az EU területén). SzVSz 30-40 év alatt át lehet alakítani a rendszert ízlés szerint.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
"mindkettő drága
lesz." van .Lusta vagyok kiguglizni, de valószínű kb mindenhol recseg a medián órabér vs adott kategóriájú személyautó ár viszonya igen erős 2számjegyű romlással a bezzegnémetektől Moldáviáig. Mondanám, hogy a "nyugatikibírja" - ez messze nem így van. Persze, a nyugatinak esélyesen az autózásról nem kell lemondania, de valószínű pár dologról már igen. És ebben a pár dologban az is benne van, hogy a kocsiját nem 3, hanem 6-10évesen cseréli le, illetve kvázi roncsként sózza rá a vevőre. Autós topikban már elsírtam a sirámaimat ezzel kapcsolatban: a brit piac jó indikátor a megőrült szitura, uis ott a másik oldalon lévő kormány+vámhatár miatt kvázi 0 a k-EU autófelvásárló hordák árfelhajtó hatása. Ennek ELLENÉRE még a 10éves kocsik is másfélszeres áron mennek a 2évvel ezelőtti szinthez képest.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Meglássuk. Ha ezzel bepróbálkoznak, akkor a 60-70%-nyi vidéki lakosság fel fogja gyújtani a rendszert. 2óránként járó "tömegközlekedéssel" vagy 3 szomszéddal megosztott "akkornincs amikor nagyon kéne" közösturháshátúval családok százmilliói nem lesznek megsegítve, és sok jóléti országban is bukik a HDI, GDP és társai.
A helyzet az, hogy a legtöbb EU-s ország úgy néz ki, hogy van pár többmillió lakosú metropolisz, aminek a használható tömegközlekedéssel ellátott agglója mondjuk az ország területének 5%-át fedik le, lakosságuk az ország pl 30%-a. A maradék igen nagymértékben egyéni közlekedésre alapvetően rászorulva TERMEL, dolgozik, stb - jellemzően a városi fizetések 2/3-feléért. Zöldbaromék kirúgják ezek alól az egyéni közlekedést, akkor mehetnek maguk epret szedni, 300km-re a lakhelyüktől...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Gyorsan rápillantottam, nálunk elektromos corsa: 30k font, benzines: 18k, ezt tükrözik a lízingárak is. 12k fontból még az itteni európában drágának számító benyából is kijön 110km-nyi adag, ennyit kéne ingyen tölteni az elektromosba.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
"ezt úgy kell számolni, hogy az a 12 ezer mennyit fialt volna neked adott idő alatt. "
Úgybizony, mert a 12k vagy bent van valami befektetésben, vagy ha részletre veszed a járgányt, akkor ott figyel az alsóhangon évi 5-7% kamatláb, szóval lesz az 14k is. A dízeles dög octaviámra nem költöttem 10év és 250k km alatt 4k fontot szervizre, pedig kapott az már mindent szíjtól kezdve új kuplungig, minden nyugatisztánban cserélve.
+ráadásképp itt a mitvegyünk-topikból a leasing-hisztim: egy 5éves használt nem kicsit olcsóbb biznisz. Elektromosból meg ugye igencsak fajsújos kérdés, hogy mit kapott az az akksi 5év alatt, illetve most akkor mennyit ér, mennyit tud(!) majd 10éves korában a járgány. Azért villanyautó topikban olvastam én olyat, hogy az illető az 5+éves kocsijával télen már max 30-40km-re mer elindulni...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Szépjóreggelt , egy szintén vidékenélő . És ez bizony itt a #hanyatlónyugatiában is így van. Egyszer szagoltam márkaszerviz környékére a kocsival, faékprimitív feladattal (ködlámpa átprogramozás): hímezés-hámozás után az ajtónálló csaj mondott egy 170 fontos "ajánlatot". Azon kívül, hogy egy 20£-os ebay-es kábellel magam megcsináltam, egy szomszéd faluban lakó szaki szintén megcsináltan volna 20£-ért. Szóval ennyit a szépen padlókövezett, légkondis, egyenruháskisasszonyos márkaszervizekről. Többet olyan helyre nem teszem be a lábam, ahol a főnök keze nem látott szerszámot.
A dotációnak (alias beetetés) lassan vége, többek közt azért is, mert a különböző államok hiper-túladósodták magukat. Nem a #soroscionistagonoszusaháborúja miatt, hanem mert szimplán ellustulták a 10+évnyi hiperalacsony kamatos konjunktúrát, a szigorú pénzügyi környezet itt lesz velünk a következő évtizedben, igen sok racionális lépést magával hozva.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Mert a sarki maszek szerviz anyagárban dolgozik, pláne nyugaton ? Mesélj még.
Igen, a "szakszervizben" kb 3x annyi lótifuti ember bérét kell még feleslegesen kifizetni, de bőven több órabért hagyok a sarki ügyesembernél is, mint a munkásainak adott bér duplája. (ha jól rémlik a kuplungcserénél 40font/óra volt az óradíj-rész).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Semmiféle bontó. Én boltból megkapom az eredeti sachs kuplungkészletet újonnan 180fontért, szakszerviz anyagktg-re felszámol 500at a molekulaszinten azonos alkatrészre. A szerviz, ahol voltam, hóttziher nem vakerált 6 órát a ki-be szereléssel, órabér formájában terhelték rám az ütemköltségeiket. SEMMIVEL nem kaptam volna jobb szolgáltatást egy csilivili szakszervizben, mint ezeknél a srácoknál.
Még1: ismerek egy maszek szervizest: hozzá mennek a környékbeli öltönyös szakszervizesek motorikus problémákat felderíteni-javíttatni. Frenetikus...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz parandroid #113 üzenetére
Nem az öreg halászról beszélek, hanem pl egy Baden-Württembergi szakiról, akihez fél Zürich hordta át a kocsiját trabanttól(!) ferrariig. Nem a "kioperáltam a bontott mergából a turbót, ráapplikáljuk" műhely - persze külön rendelésre olyat is lehet.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
Egyelőre ennyi független mérés van, ha tudsz elfogulatlan forrásból valamit mutatni, csupa fül vagyok .
Emlékeim szerint pl a zoe akksibérlős konstrukcióban 10év alatt bőven kifizettetik veled egy egész új akksi árát a km-korlát mellett. Nem véletlen.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz Shadowbull #153 üzenetére
$zuper...
#159: magyarul hiszti$ típus vagy, evvan, ennek meg vannak a költségei . 14év után továbbra sem extrém 900EUR-t kiadni egy kocsira, elektróra is fogsz, max más jogcímen.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Én többször is tervezgettem, de sehogy se adta ki a matek, főleg úgy, hogy itt nyugatisztánban szereltettem volna nem épp 2 fillérért. Mindíg gondolok rá, amikor vmelyik (messze nem mindegyik!) kúton meglátom a "félárú" üzemanyagot, de ha egyszer max nullszaldós, akkor max nullszaldós dízellel szemben.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
pontosan, ezeket bogarásztam hónapokon át, fórumok mély bugyraiból - már a konverzió valós, 1000+EUR-s/Fontos költsége elgondolkodtatott. Gyárilag LPG-s kocsi meg fehér holló tollában kockás kullancs kategória, gyártóhoz és modellhez is kötve vagy.
#287: így-így!
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
hátrányok: nem ritkán == pénzkiadás. Ha mondjuk 500£/250e Ft alatt meglenne a komplett átalakítás mindenestül, és még a kompokra is felengednék+könyvelnék az alacsonyabb emissziót, így törölnék az itteni járműadót, akkor belevágnék egy lpg-benzines octaviába. A valóság viszont inkább a duplája induló ktg, és hiába hívogató az lpg literes ára, kb 20-25%-al több kell belőle. sok apró bukta sokra megy...
még a környezetvédelemben sem vagyok annyira biztos, nem tudom az lpg tartalnaz-e 1%-nál több metánt, ha igen, akkor a logisztika alatt megszökő metán nagyobb kalamajkát okoz, mint a megspórolt CO2.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz 7Heads Drago #301 üzenetére
óriási +1!
ez mondjuk nem kocsi, de jól illusztrálja a problémát:
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.