- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
EV-k eladási aránya, 2035-re pedig 54 százalékra
És a maradék 46% az mi lesz? Mert elvileg addigra be lesz tiltva minden belsőégésű? Ennyit fejlődik a hidrogén?
Nekem van napelemem és konyítok valamit az elektronikához, de nem látom ezt a felhőtlen fejlődést az e-autózásban. Az energia árak szépen mennek felfelé, és nagyon sokan szkeptikusak ez ügyben. Nem véletlen hogy ennyire be van öregedve az autók átlagéletkora. Az elektronika és a szoftver lesz az akku mellett a legnagyobb hátulütő itt.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az ingyen parkolást már elvették a legtöbb helyen, meg ingyen töltés is nagyon kevés van. Az illeték mentesség se fog sokáig tartani. A szerviz meg nagyon korlátozott hogy hol ki tud belenyúlni, pont ezért lesz drága. És kétlem hogy helyileg helyben megoldódik. Pedig az idő az pénz.
Jelenleg nagyon alacsony a villanyautók % része. Az eautó tüzet meg nem lehet eloltani és melegedni se jó mellette.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #140 üzenetére
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz parandroid #142 üzenetére
Vagy nem. Épp most néztem a szervizest aki megmutatja hogy egy iPhonen hogy kell a 78% akkuból 100 % nulla ciklusos akkut csinálni. Pont ugyanez lesz majd az autóknál is. Megoldják. A kilométert már most is rendesen hazudják.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
A benzinkutakra jelenleg is mászkál sok 100 tonna plusz tömeg. Amit én láttam is linkeltem videókat ott az egész akkucserét gépek végzik. Oda max egy kezelő kell, amihez nem kell egyetemi végzetség.
A háztartásokba jelenleg is van vezeték. Kérdés hogy elég vastag-e, bírja-e a helyi trafó. Jelenleg ott tartunk ahogy nő a napelemesek száma úgy nőnek a problémák. A trafók régiek és nem tudják kezelni a két irányú betápot. Sok helyen ez miatt nem adnak engedélyt telepítésre.
A villamosenergia fogyasztás egyre csak nő, a szolgáltató meg nem akar új berendezésekbe fektetni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Jelenleg sajnos ott tartunk hogy nem éri meg senkinek se tartós elektronikai paneleket gyártani. Az autó kint áll sokszor a napon és nagyon meleg van benne. A munkahelyemen alig pár személy takarja le a szélvédőt. Pedig sokat jelentene később. Az e.autóknál meg az akkunak se tesz jót a meleg és a hideg se. A temperálás meg nem ingyen van. Sokat dob az áron.
Az egyre újabb autók meg egyre alacsonyabb csík szélességű paneleket alkalmaznak egyre nagyobb számban. Nem is olyan rég még káros volt a mobiltelefon sugárzása.
Az e-autóban mekkora lehet akkor az e-szmog?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Én Kecskemét környéki vagyok. Itt most szűnik meg ha jól tudom. De ahogy olvastam egyre több városban fog megszűnni. Ez már nem érv.
Nem lehet belenyúlni? jelenleg egy 7 éves Golfom van. Helyben, falun szervízelve. Semmi baja. De csak jó minőségű alkatrészt rakattok bele és időben cserélve minden.
A környéken nagyon rossz hírre van az összes márka szervíznek.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz Alaaf Pi #243 üzenetére
Akkor rosszul tudod. Nekem a 2000 évjáratú Renault val rengeteg bajom volt. Az egész agyát kellett volna cserélni csak nem érte meg. Ráhagytuk a hibaüzeteket. Rengeteg autóban van. Csak nem biztos hogy a műszerfalon jelzi. De csak bontottat tudsz belerakni ami nem tudod meddig jó.
Vegyél az MM-ben egy átlag notit. A legtöbb 2-3 év után esik szét, az autóba se raknak jobb elektronikát. A felső kategóriásba persze nyilván, de azt nem az átlag polgár veszi. Az is vicc hogy 2022ben küzdeni kell hogy csatlakozni tudj az autódra. Most cseréltem telót és csak hüledezzek hogy mi megy az iPhone topikban ezen a téren[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Alaaf Pi #248 üzenetére
A családba nem egy autó van és minddel van baj. Van ami újonta lett vásárolva és szervízbe volt hordva. Aztán amikor rájött a papa hogy átverik a szervizzel sose vitte többet szervízbe.
De nyilván mi kifogjuk az összes szart az országban.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Nem mindben, de a lényeg hogy gond van az elektronikájukkal.
Mert ugye nem csak a vezérlés mehet tönkre. Tele van az autó vezetékekkel és szondákkal.
5 évet voltam bent a Mercinél dolgozóként. Szinte mindenki a vezetékek szerelését utálta a legjobban. Nagyon kényes munka és könnyű elrontani.
Arról nem beszélve hogy az elvileg új vezérlőt fogalmad nincs hányszor éri ütés. Attól hogy béna a gépkezelő és borul a paletta simán visszacsomagolják és megy az autóba. A lényeg hogy a kamera és fontos ember ne lássa. Én láttam kazalba borítva önindítót is ami utána beépítésre került mindenféle ellenőrzés nélkül. És kétlem hogy másik gyárba ehhez máshogy állnának.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #252 üzenetére
Magyarországon pont azért maradhatott meg a Merci mert 100 összerakott autóból 70-80 db indult a sor végén. Mindenhol máshol ettől rosszabb volt a kihozatal. Még a német gyáregységben is. Vagyis még több volt az emberi gondatlanság vagy mulasztás.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
És gondold el hogy a szüleimnek az Opel Corsaban ami 2005-ös újonnan vásárolt kb 6-7 évesen már volt cserélve a vezérlő. Most van benne 50-60 000 km akkor jó ha volt benne 25.000. 80-ál többet akkor megy az autó ha én ülök bele nagy ritkán. A másik rokonnak a 2014-es Ford Galaxyban az automata váltóban kellett volna panelt cserélni. Random letiltott. 1-2 millás javítási költséget saccoltak. Inkább eladták.
Egy munka során beszéltünk egy ügyvéddel aki ki ment nyaralni a családdal horvátba. A zsír új BMW turbója nem volt hajlandó leállni és mivel automata volt alig tudtak vele megállni is. Ott szépen az út szélén égett ki az egész autó. Alig pár ezer kilométer volt benne. A BMW meg nem ismerte el a hibát se. Még szerencse volt hogy ügyvéd volt és tudta mi a teendő.
Ettől függetlenül nem az új autókban fog ez előjönni. A legtöbb probléma 10+ év felett van. És ha sokat áll a napon az autó akkor hamarabb. És ezt hivatalos Bosch szervízes mondta aki az Opelt javította.
Nem kell nekem hinni. Meg kérdezel egy olyant aki autó ECU javítással foglalkozik.
by süsü[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Én lent dolgoztam a soron 5 évet. Termelés kiszolgálásban. Te hol helyezkedsz el?
Jelenleg ha jól tudom még ez sincs meg az alkatrész hiány miatt.
Az érdekes az hogy jó pár emberrel beszéltem aki járt Mexikóban és németben is. És talán az se véletlen hogy rengeteg autó legyártását tolják át németből Kecskemétre. Miközben németben kisebb db számmal évi két leállással mennek, nálunk meg 1. Lassan 2 éve nem vagyok már ott, viszont rengeteg ismerős maradt bent. Szóval kíváncsian várom te mit tudsz?Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Elég kevesen hajtunk ilyen öreg autót ezért szerintem ez nem akkora probléma.
Nézz már szét az utakon kérlek. [link]
És itt nyilván nem a saját udvarodra gondolok.
Az átrozsdásodás ellen max 7 évet vállalnak. Ami el is kezdődik utána szépen. Nekem a 6,5 éves autón már volt ahogy vettem. Az utak állapota katasztrófa sok helyen. 10 év felett meg egyre több az elektronikai hiba. Meg a user és a szerelői bénázás ami hazavág valamit az autóban. Elég ha a fesz szabályzó tönkremegy az szépen kinyír mindent. Nyilván hanyagság is hogy nem cserélik le, de a tulajok nagy része csak használni szereti az autót és nem költ rá vagy ha igen gagyi alkatrészt rak bele.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
A legnagyobb segítség az lenne a környezetnek ha azok azok autók ki lennének szedve a forgalomból amik tényleg füstölnek. Sajnos vicc a műszaki megszerzése és a rendőrök is szarnak rá. Egyik-másik autó nagyon komoly koromfelhőt ereget maga után. Nagyon sok teherautó is.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.