Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    "...ugyanis hamarosan drágább lesz hagyományos autókat gyártani, mint elektromos verziót. A belső égésű motorokkal szerelt járművek gyártási költségei egyre csak emelkednek."

    A lényeg: NEM lesznek olcsóbbak az elektromos autók, sőt talán konkrétan drágulni fognak azok is, viszont a belső égésű motorral szerelt autók BRUTÁLISAN SOKAT fognak drágulni, GYORSAN, szóval összességében többe kerülnek majd az elektromos járműveknél.

    Eközben meg majd szépen elvesztik az elektromos járművek szinte az összes eddigi előnyüket, pl. olcsóbb üzemeltetés (bár a szervizelésük egyelőre még talán olcsóbb lesz), illetékmentesség, ingyenes parkolás. Ezzel együtt azért valószínűleg még mindig pozitív lesz a mérleg. A szennyezés mértéke talán hasonló lesz összességében, de legalább nem a városokban, diszperz módon, hanem erőművekben, pontszerű forrásokban koncentrálva.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz bambano #106 üzenetére

    Ha egy új benzines/dízel autót is a márkaszervizben KELL szervizeltetned (mert különben pl. nem él a garanciád), akkor biza' olcsóbb lesz, vagyis lehet az elektromos szervizelése átlagosan. (Amíg nincs nagy krach, pl. teljes akkucsere.)

    Értem én, hogy az én 17 éves autómat Józsibá' is meg tudja javítani, de ha a vadonásúj kocsimon olyan hibakód jelenik meg, amit (elvben) csak a szakszervizben lehet kiüttetni (vagy pl. el se hagy vele indulni az autó, vagy pl. csak korlátozott sebességgel), akkor magyarázhatom a majdani vevőmnek, hogy becsszóra volt olajcsere, csak megcsináltam magamnak anyagköltségen 10 ezerért (de a hibakód kiütése nélkül), nem pedig a márkaszervizben 50-ért...

    Elektromos autót fenntartani meg már most se feltétlenül (annyira) olcsó, ha nem tudod ingyen megoldani a töltését. Töltőpontokon bőven 100 Ft/kWh fölötti áron lehet bele venni az elektronokat (de lehet, hogy jobb helyeken inkább 200 fölött, ha nem még többért), úgy meg már nem is annyira jó biznisz.

    Persze nem feltétlenül azért veszel egy full extrás elektromos autót mondjuk 30 millióért, mert olcsóbb vele gurulgatni, mint egy 2-es Swifttel, hanem mert jobb.

    Aztán lehet otthon 10+ kWp-nyi napelem, ha Viktor hirtelen úgy dönt, hogy oké srácok, eddig volt szaldó, innentől köszönjük szépen! :K Azután már majd télen nem fog annyira jólesni a töltés.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz 8th #137 üzenetére

    Azért tegyük hozzá, hogy az Opel jómunkásautód került mondjuk 1-1,5 millába, egy elektromos kisbusz meg használtan is minimum 10, és az még full gagyi. Menj vele összesen 150 ezer km-t. Spórolj vele mondjuk 30 Ft-ot kilométerenként (többnyire az elektromos se ingyen van; ha otthon töltöd "ingyen", akkor vedd hozzá a napelem pár milliós beker költségét is a korrektség kedvéért). Az akkor 4,5 milliós spórolás. Az eddigi szervizeidet kerekítsük fel fél misire, és tegyünk hozzá még egyet, a későbbiekre. Vagyis 10 - 1,5 - 4,5 - 1 - 1 = 2, vagyis még mindig alsó hangon 2 millióval többe került az "új" elektromos szörny. Persze jobb esetben azért többnyire komfortosabb, mint a benzines/dízeles társa, viszont ha egyszer benézed vele a hatótávolságát télen, akkor nagyon megszívhatod. Pénzt meg arra is kell költeni, tankolni pedig hosszabb és macerásabb. És akár drágább is lehet, ha nincs szerencséd (pl. 150-200 Ft/kWh áron).

    Oké, alapból persze olcsóbb fenntartani, hurrá. De ehhez ki kell pengetned pluszba kapásból mondjuk 8,5 milliót. Ha az nem zsebből megy, hanem a vételár egy része hitel, akkor még sokkal többet. Szóval pusztán anyagi oldalról nem annyira egyszerű a helyzet... De persze nem csak anyagi oldal van.

    És ezzel együtt sokkal szívesebben vennék zsebből egy fullextrás Plaidet, mint egy 20 éves szívó benzines bármit.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz madgie #215 üzenetére

    "És természetesen vinnyog, mint az állat, ha ezek mellett valahogy összehozod, hogy "sebességben" akarsz kiszállni. "

    Ez egy volt angol kolléganőmnek momentán jól jött volna, mert elindult az automata kocsija, miután kiszállt belőle. Ő meg utána ment, de nem tudott beszállni menet közben, viszont valahogy elesett (vagy beleakadt a ruhája az ajtóba??? nem vagyok benne biztos), és a kocsi húzta magával. Aztán talán a másik kocsijuk fogta meg (?). Nem sokon múlott, hogy agyonnyomja a két kocsijuk. Végül megúszta sok bordájának és talán a szegycsontjának (?) a törésével (de lehet, hogy a lába is sérült), és egy hosszú, fájdalmas, lassú rehabilitációval...

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz t72killer #302 üzenetére

    A Széll Kálmán téren brutálisat tudtak bűvészkedni a hosszas hidegjáratással. Direkt messzebb mentem a megállótól, hogy kevésbé érezzem azt az amúgy rendkívül egészségkárosító bűzt.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák