Hirdetés
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
ma Elsőként az Egyesült Államokban lehet majd megvásárolni a gyártó első okosgyűrűjét.
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Hi! PSA XUD9TE (a jó kis előkamrás 1.9 TD) eltörte a vezérműtengelyét, és bontott szívóé lett beletéve. Nem most volt a dolog, de elkezdett foglalkoztatni. Anyaghiba, vagy más gond lehetett? Teljesítményre van hatással? (TDI-SDI vonalon ugyebár jót tesz.) Illetve több évi állás után mit csinálnátok az adott motorral beindítást megelőzően? (Jumper testben lakozik )
-
molnarpeter
nagyúr
Olyanokra gondoltam, mint olajcsere, vezérlés cseréje, szűrők cseréje, turbónak adni manuálisan olajat a csövén keresztül... Apróságok majd utána, mint ajtógörgők kenése, kádergumik, zárszerkezetek. Szegény gép elölről egy szarvast kapott (csere géptető megvan), hátulról egy traktor nyomta meg. Kint állt majdnem tíz évet, bár szerencséjére majdnem teljesen árnyékban.
-
molnarpeter
nagyúr
Köszönöm a segítséget Melyik Motkányt?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #739 üzenetére
Illetve a szívó motor vezérműtengelye milyen hatással van a turbós motorra? Több fok nyitott állapot?
-
molnarpeter
nagyúr
1.9TD D8C avagy XUD9UTF motoron hol van(nak) a hűtés légtelenítő(i)? Ennyit találtam csak, a procedúra rendben, csak a lényeg nem egyértelmű. '96-os Jumper.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Mostanában támasztjuk fel kb. 8 év állás után. Időközben elporladt a hűtője és kicsorgatta a hűtőközeget, nemrég kapott jó hűtőt, de csak vízzel lett feltöltve. A hűtő alján lévő csavarral leengedtük a csapvizet, mikor az első fagyhullámok jöttek, most kap fagyállót. Megnézem, találok-e hasonló csaavart a hűtő tetején. A linken így mutatja a légtelenítőket, de sajnos más autón:
-
molnarpeter
nagyúr
Délután megpróbáltam végigcsinálni a procedúrát, de 105 fokig nem kapcsoltak be a ventik az új hőgombával, szóval még egy tétel a listán... Ventiket külön ellenőriztem nemrég, mikor a hűtő cserélve lett, azok jók. Valahol út közben elakad a delej, de a sapkát levéve a tartályról nem forrt még a víz, aztán inkább utastér-fűtéssel visszahűtöttem. Állás előtt baleset volt vele, bár géptető+hátsó ajtók cserések csak amiatt, szóval nem volt komoly.
-
molnarpeter
nagyúr
Köszi, az mondjuk fura volt, hogy a motort leállítva, majd visszatéve a gyújtást kb 70 fokot mutatott (85℃ volt kb, mikor leállítottam), aztán újra beröffentve megint 85 köré ugrott. Kéne valami hőmérő, de még megpróbálom lehúzni a kapcsológombát, plusz megnézem, melegszik-e rendesen a hűtő teljes felülete. Nálad a fokozatok külön kapcsolják a ventiket, vagy egyszerre mennek más-más fordulaton?
-
molnarpeter
nagyúr
Itt is 2 fokozat, 2 venti elvileg, csak azt nem tudom, hogy a lassú és gyors fokozatban is forog-e mindkét venti. Na majd hétvégén nekiesek remélhetőleg megint Az egyik venti csatija le volt húzva, mert a régi gombával folyamatosan ment anno, most lett csak visszadugva, ott is ellenőrizni kellene, hogy eljut-e valamikor a fesz. Ha már írtad, furcsa egyébként, hogy ilyen hidegen működik átlagosan ez a motor, a Golf 4 1.9SDI 90 körül marad mindig.
-
molnarpeter
nagyúr
Ez 75-105 között mutatja úgy, pszichológia Nekünk ki van takarva majdnem az egész eleje télire - se így, se nyáron nem indulnak meg a ventik (egyszer mentek, mikor nyáron ki volt takarva), meg ugye lassú fordulaton kapcsolnak klímázáshoz.
Ha minden igaz, a Citromnál a két fokozatban külön indulnak a ventik. Az a néhány év széthúzva lehet, hogy elég volt egy jó adag felületi korrózióra a csatlakozásnál, eddig amúgy is a kontaktspray volt a megoldás a legtöbb elektromos problémára.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #1156 üzenetére
Egy cső le volt lazítva, még a víz leeresztése miatt - épp szivárgott rajta a hűtőfolyadék, szóval egy indok van is. Légteleníti szerelő, toronycsapágy csere, aztán újra megnézzük a ventiket. Mértem múltkor egyet multiméterrel, megint 105°C-ig melegítettem óra szerint, és az egyik venti csatiján figyeltem a feszültséget. Kb. 1,5-2 Voltra mehetett fel, de nem volt ugrás 12+ Voltra. Kapott egy kis friss naftát is a lassan 8 éveshez, egyébként eddig is meglepően problémamentesen indult.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Bj Brooklyn #1181 üzenetére
Iharos&Gollert kerested?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz teppik_amon #1314 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz PowerBuldog #1335 üzenetére
Vezérlés szett, szűrők legyenek tisztességgel cserélve, olaj 10 ezrenként, hidegen ne tapossa neki Régi előkamrás dízel, izzításra kellhet rászokni. Üzemanyag rendszer sem érzékeny, Bosch adagolóval biodízelt is tűri 100%-ban, sima kuplung van rajta.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Gyertyától is függ azért, egy 2-3-4 pólusú értelemszerűen többet elmegy, mint egy sima - mondjuk inkább olyankor éri meg abból venni, ha nehezen hozzáférhető a helyük.
Pulsar: nézz rá a gyertya gyűrtójának az oldalán is, illetve típus szerint, hátha úgy találsz pontos infót hézag lett ellenőrizve?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz balazs1022 #1588 üzenetére
Próbáld meg magad eladni az autódat, a különbözet kb egy ársávval jobb állapotú autóra is jól jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
1.9TD (XUD9TE) userek (nesa?): kb. milyen felhasználással merül az akku annyit indítgatások és rövid távok miatt, hogy már tolni kelljen a kocsit?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gainwardgs #1896 üzenetére
VIF
-
molnarpeter
nagyúr
Elvileg sima tiptronic, 60 ezrenként olajcsere (nagyon sok méterrel nem merném megvenni, ha nem cserélték soha). 2.0 HDI annyival elterjedtebb és bevált, hogy én annál maradnék, azonos váltó esetén a kisebb nyomaték is kíméletesebb. 2.2-t a furgonokban annyira nem szeretik (az Ford eredetű, ez nem tudom konkrétan ugyanaz-e).
Clain: hetente ki tudod vinni a városból? Őszintén szólva lehet jobb lenne egy Prius+. Városban EGR, ott a hagyományos kuplung a váltóban, és az egyéb dízel kockázatok hosszú távon, valamint a fogyasztás sem lenne túl kedvező rövid utakkal.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Feketelaszlo #2023 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy rüki kapcsolása előtt kicsit várni érdemes (1-2s), illetve a nehéz 1-2 lehet akár beállítás/bak miatt is talán.
-
molnarpeter
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Napelem
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mászós topik - falmászás, via ferrata, sziklamászás, hegymászás
- Milyen autót vegyek?
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000