- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Drágább lett a Pixel 8a
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic V2 - origami
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
Hirdetés
-
Summer Game Fest - A 2K legnagyobb és legkedveltebb franchise-a is felbukkan
gp Borderlands, Bioshock, esetleg egy új Mafia játék? Alig várjuk hogy kiderítsük.
-
AMD Hawk Point SoC APU-val szerelt Geekom minigép tűnt fel a láthatáron
ph A 0,47 literes térfogatú, USB4 Type-C csatlakozóval szolgáló megoldás akár Ryzen 9-cel is választható.
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #77167 üzenetére
Te hova hordod a j astra-t?
Egyébként ahogy nézem az autóalkatrészeket sok közös eleme van a tourer-nak a j astrával és az insigniával.
Pl most a gyulai jótállási jegyen nézem, hogy a pollenszűrő, olajszűrő insigniásba (is) való, míg a levegőszűrő pl j astra (nem is értem ezt miért tüntetik fel).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #77254 üzenetére
Az autószerelők (főleg a jók) nagyon elfoglaltak.
Csomó szervizben már az van, hogy az öreg már csak az újoncokat/gyakorlaton lévőket felügyeli. Az újonc veszi le/fel a kereket, féket... csak a nagyobb munkákhoz megy oda, csinálja meg ő. Csak az a baj, hogy ezeknél a rabszolgamunkásoknál (nyilván minél olcsóbban kell üzemeltetni a szervizt, megértem) nagyobb a szórás. Azt már nem te választod meg (mint a szerelőt). Sok a trehány, nem törődöm, jóleszazúgyis...Opel (gyulai) márkaszerviz, ahogy én látom:
-Munkafelvevővel telefonálsz, aki aztán elküldi neked az árajánlatot: nem szakmabeli, egy betanított
-Recepciós, a mindenes: ő igazgatja a kis újonc munkásokat, ő mondja meg nekik mit kell csinálni, ő sem autószerelő
-Kis szerelő, aki csinálja: ő csinálja (elején béna), kinevelik, ha jó és okos kilép a márkaszervizből, csinál egy sajátot (őt kell keresni, ő lesz szerintem a jó szakember), nem vagyok benne biztos, hogy ő is autószerlő már, és nem csak szimpla kisinas
-Karosszériás: ott ül a recepciós fele egy asztalnál, és olyan számokat tud mondani, hogy lefordulsz a székről (pl ajtócsere másfél millió)
-Autószerelő, valószínűleg a főnök: na őt még nem láttamEgyszer írtam a Maxabo fb oldalára egy lesújtó 1*-os véleményt (anno náluk volt szervizelve a kocsi, elhoztuk a téli kerekeket, meg még egy-két infó akartunk kikérni/megkérdezni, bunkók voltak). Utána rám írt valami ügyvezető igazgató, hogy mi alapján írtam ezt, szóval lehet ott is javult. Meg ott a maxabo-nál egy jófej volt (talán Suszt Ákos volt a neve, de nem vagyok 100%ig biztos)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #77259 üzenetére
"Nem tudom, ha az ember 1-2 százezret tervez valahol otthagyni, azt gondolnám jobban akarják a munkát és jobban is figyelnek."
Ő tesz neked szívességet, hogy oda mehetsz."Mind1 legyek túl rajta és akkor nem kell jó ideig foglalkozni a kocsival."
Én is ezt csinálom, de ez nem jó taktika. Hol marad a fegyelmezés...A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
amargo
addikt
válasz amargo #77254 üzenetére
Bocs, hogy még ezen rugózom, de jobban átnéztem a munkalapot és gyakorlatilag csak a vezérlés kit-et cserélték. A Vezérlőmű szimmering, ftg.e.szimmering (ez mi a tök?), szelepfedél tömítés is kimaradt, ezeket nem kellett volna cserélni? Vagy, ha jó állapotban vannak, akkor nem cserélik?
_seth_: Csepel gyártelep biztos ilyen és ezek a képek szerintem itt készültek.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Szada85
aktív tag
válasz amargo #77268 üzenetére
Tippem szerint a ftg.e.szimmering az Fötengely-szimmeringet takarhat. Ezt, és a szelepfedéltömítést - hacsak nem hangsúlyozod ki, hogy márpedig ragaszkodsz a cseréhez -, szerintem sem feltétlen fogja egy idöszakos szervíznél kicserélni, ha nem szivárog az olaj.
Bár, ha ragaszkodsz a cseréhez, és nincs baja Sem biztos, hogy tényleg kicseréli, lehet csak kiszámlázza...
( És valahol ez tényleg elszomorító, mára ide jutott nagy része a szolgáltatóknak, hogy ilyeneken kell az embernek gondolkoznia, hogy 1. nem azt csinálja meg, amit kérsz, 2. amit csinál is sokszor hanyag, nemtörödöm módon végzik el, 3. ezen is lehet parázni, hogy tényleg megcsinálta-e, és nem csak papíron.
S ezt nem csak autószerelésnél lehetne felhozni, de az élet más területein is, legalábbis többször tapasztaltam már ilyet étteremben, internetes szolgáltatóknál, boltokban is. )
-
ixtom
tag
válasz amargo #77268 üzenetére
ftg.e.szimmering -> főtengely első szimmering (első a vezérlés felöli, a hátsó a váltó felöli)
Azt nem tudom, hogy kell-e cserélni időközönként, de ha nincs olajfolyás és nem félő hogy tönkremegy (pl. mert 15-20 éve van bent 3-400ezer km után), akkor szerintem nem kell piszkálni.
Ha direkt kérted, akkor meg kéne csinálniuk. -
Petyyyyy
addikt
válasz amargo #77427 üzenetére
Tényleg nem értek - már - a lovakhoz ebben a témában, de felmerülnek olyan kérdések mint pl hogyan változnak a kényszererők 50 és 70/80 km/h mellett, főleg hogy valószínű csökkentett gördülési ellenállású gumik vannak az autón. Gondolnám, hogy ott csökken a tapadás és hátha az is beleszólhat, de ez már eléggé off.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
ufonauta
aktív tag
válasz amargo #78483 üzenetére
Én most a motorháztető belső borítás beszerzésén gondolkodom ugyanezen oknál fogva. Szerencsére van ismerős Opel szalonban, de nem egyszerű. Az új gyári 40-50 ezres tétel. Azért az elég vicces, hogy ez és az alsó burkolat is alapból benne volt az 1.4-es G Astrában. Az 1.6-os 2017-es J Astrából ezt már kispórolták Azt hallottam, hogy a dieselekben benne van a gépháztető szigetelés.
-
ufonauta
aktív tag
válasz amargo #78487 üzenetére
Nekem sem alul, sem felül nincs.
Neked diesel van, ha jól emlékszem. Abban a motorháztető szigetelés benne van. Tudom, hogy minden apróság dollármilliókat hoz a gyárnak, de ezt már olyan fillérb@szóskodásnak találom a részükről. Kifizetek egy autóért kp-ban 5 millát, amiben minden ésszerű magyarázat nélkül benne van 4 db TPMS darabonként 25 ezerért mindenféle közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi indok nélkül. Ellenben egy motortér szigetelés, ami a gyorsabb melegedés által akár környezetszennyezés csökkentő tényező is lehetne már nem fér bele. Vagy például az utólag megrendelt tolatóradar, ami forgalombiztonsági szempontból jól jöhetne ezért a 82 ezer pénzért, ha nem lenne grafikus kijelzés híján használhatatlan.
Nos elég öreg vagyok hozzá, hogy a mostani után már csak max 1 új autóm legyen, de az már (főleg a csigazabáló befolyás miatt) tuti nem Opel lesz. -
_seth_
veterán
válasz amargo #78564 üzenetére
Jófogás, FB gumis adok-veszek csoportok, hátha...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
beg
veterán
válasz amargo #78805 üzenetére
A 7 fok nem kamu, de kevésbé észrevehető, mint a téli gumi nagy előnye a mély és ritkás bordázat ami "kidobja" a havat. A nyári barázdákat eltömíti, ott nem fejelsz semmit hóban
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
farkas-j
őstag
válasz amargo #78872 üzenetére
Gondolom neked is a kiegészítő elektromos fűtés van benne. Én is rendeltem az új 1,4-es Merivámhoz amikor összeállítottam a felszereltségét. Fantasztikusan jó! Ehhez jött még az ülés és kormányfűtés. Így kerek a téli csomag. Ez volt a leggjobban bevált extra amit rendeltem hozzá. Ehhez a fűtés felszereltséghez gyárilag hetven valahány amperórás aksival adták a kocsit. Ez a fűtési mód szerintem jobb mint pl. a Fordnál az elektromos ablakfűtés. Ez fűti mindjárt az utasteret is. A kollégám Fordjában van elektromos ablakfűtés. Ő panaszkodik, hogy van olyan fényviszony, amikor zavaróan látszanak a fűtőszálak.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Tothgera30
Ármester
válasz amargo #78985 üzenetére
Ebben a négyhengeres 1.4-es Turbo-s verzióban megbízom, bár nem látom még hogy miért lenne nekünk előnye egy szívóhoz képest. Az autós topiban leírtam már, hogy heti 3-4 alkalommal menne rövid távon, hétvégén bevásárlás, illetve időnként versenyre kellene vinni benne/rajta a bringákat. Bár ahogy benne vagyunk a keresésben, inkább az a tényező hogy az autó pedigréje makulátlan legyen, és ne legyen törve a verda. Szerencsére az idő nekünk dolgozik, nem sürgős a csere, a jelenlegi 14 éves autónk hibátlan, újonnan vettük, töretlen, és 117 ezer km van benne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz amargo #79000 üzenetére
A szívó motoroknak már utánajártam, Z16XER, A16XER ami igazából minimális költséggel járhat, ha meghibásodik. Értem hogy nem egy erőgép, ritkán vinném a tetején a cangákat, inkább horogra rakható tartón vagy benne.
#79009 Declare: Még talán egy 1.4T-vel meg is tudnék barátkozni. De biztosan nem lenne kihasználva az sem, pénztárca meg vékonyabb lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
mohabá 007
aktív tag
-
Gergőke88
addikt
válasz amargo #79595 üzenetére
Szerintem ez Enjoy.
Ami van benne:
Első elektromos ablak
Kodfenylampa elol
Bor Multi kormány, tempomat, fedkomp
Dupla digit klíma, cd400
- ergonomikus sportülések elől (ez mondjuk rettenet jó, ég és föld a simahoz képest).
8felnivel volt teli nyári gumival ezeket gyorsan el is adtam és kijött pont belőle az új Michelin CC szett.Illetve a szín nem tucat nem a tipikus területi képviselő szín.
Belül az üléshuzat is lehetett újonnan vagy 50e, mert nagyon szépen meg van csinálva, sokan gyárinak nézik.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz amargo #79830 üzenetére
Jézus mariska, megbolondulna mindenki ilyen sűrű cseréktől
170k km, 12 év és napi 30-35 perc körül számolok tompítottra, plusz néha erre jön rá 0,5-1 óra, ha van bevásárlás is, ha fater is ezzel megy akkor még több.Hát akkor jár a simi az autónak, mert nagyon szépen teljesít az elektromos rendszer. Plusz jár a pacsi a gyári izzóbeszállítónak is, majd meglesem milyen van benne.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz amargo #79840 üzenetére
Én meg ezért írtam le, hogy ha a fele a simának az sem 1 év A felének a felének a fele már talán Márpedig itt van kapcsolás meg idő is, egy kapcsoló már csutakra kopott belül és muszáj lámpát kapcsolni, mert 6 után máshogy nem tudsz hazajönni vidéken. Nincs sok közvill
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
-
-=RelakS=-
veterán
válasz amargo #79940 üzenetére
Azért nem mindegy, hogy a távolságit fel-le kapcsolgatja egy automata, vagy gyakorlatilag felkapcsolva marad, de egy részét lekapcsolja, hogy ne vakítson.
Azért viszont harapok, hogy ha villantok egyet, akkor a leírás szerint lekapcsolja a fényszóró asszisztenst a rendszer. Így hogy jelezze az ember, hogy nem vakítok, hülye vagy? Főleg az olyan agyatlanoknak, akik már villogtak le szemből. Persze, hogy vakítottam őket, mikor egy domb ellenkező lejtőjéről közelítettük meg egymást
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #80034 üzenetére
A hátsó kamera talán kicsit torzít, de én már hozzászoktam Ott jól látni meddig mehetek még, viszont az oldalsó széleken számomra nagyon torzít, középen jó. (mondjuk ilyen időben tisztogatni is kell)
A csipogást meg kell szokni. Az ember ösztönösen is megijed tőle, és ezért az elején utálja. Én már megszoktam, hozzászoktam, tudom mikor kell óvatosnak lenni vele.
A problémám nekem a nagy oszlopok (A, C), amik miatt nagy a holttér, illetve a fordulókör nagy a nagy tengelytávból adódóan (nem annyival kell nagyobb hely egy C zafirának egy A-hoz képest, mint amennyivel hosszabb).Nálam fölfele viszont van kilátás/térérzet (panoráma tető+szélvédő)
kép (lusta voltam most lemenni és képet lőni, és csak ezt a FL-es képet találtam)[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #80036 üzenetére
A 30cm ha jól tudom szabvány, miden kocsinál így van. Én egyébként tapasztalatból tudom, hogy ha még csak most kezdett visítani akkor még mehetek kicsit (illetve hátul a kamerán látom is).
Egyszer én úgy húztam meg a kocsit, hogy kapkodtam, nagy gázzal indultam, és ugye a radar jelzése mindig késik kicsit...bele az oszlopba.Mondjuk volt egy srác az új ford mustang-jával kidöntött egy oszlopot (és ott felejtette a rendszámtábláját ). Konkrétan a feljött az utcakő, meg egy kis föld
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
farkas-j
őstag
válasz amargo #80246 üzenetére
Az új Opeleknél (legalábbis a B Merivánál) szintén nem kapcsol ki kuplungolásnál. A Meriva A-nál amit korábban használtam ott kikapcsolt. Nehéz volt megszokni a B-nél. Jött a kereszteződés, visszaváltottam, hogy lassítsak motorfékkel erre megindult. :-)
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen