- Milyen okostelefont vegyek?
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22748 üzenetére
Na, most már világosabb, főleg a kipufogó. Aki meg nem cseréli a motor olajat időben, az meg is érdemli, hogy behaljon neki...
Nálunk az útadó 2.2-re 951euró/év a 3.2-re meg 1809euró/év lenne
Én ebből indultam ki. A biztosítás majdnem ugyanennyi.
Így már azért máshogy fest, nem ?Logitech hardware tester
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22751 üzenetére
az időben motorolajcsere normál használat mellett az, amennyit a gépkönyv ír. ilyen rövidutas használat mellett (szlengben: háziorvos használat), kevesebb, esetenként jóval kevesebb lehet, mint az alap esetre vonatkozó gyári előírás.
nálunk is lehet, sokkal több a különbség fiatal autónál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
Azt vágod, ugye, hogy az olaj közvetlen kapcsolatban van súrlódó alkatrészekkel, és ugyanolyan járatokon megy mint a víz? Ráadásul kisebb a hűtője is (már amelyiken van). Ezzel szemben a víz csak a felmelegedett motort próbálja hűteni (üzemi hőfokon tartani), ami azért még ha nagyobb feladat is, nem akkora stressz, mint a mozgó alkatrész.
Ezt csak kérdem, és nem zárom ki, hogy igazad van, csak józan paraszti ésszel nem hiszem el.Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
Oké, akkor elmesélem azt is, hogy a hűtővíz hidegebb, mint a motor hőmérséklete.
Amikor a víz 88-90 fok felé mozdul, akkor már a motor simán 95 fokos. A hűtővíz minden esetben hidegebb, mint a hűtendő alkatrész, különben nem lenne értelme.Amikor meg a motor már 95 fokos, az olaj ne legyen már 50 körül, mert akkor ott gubanc van. Legfeljebb az automata váltó olaja tarthat ott. De a motor olaj (ismétlem) a motor belsejében, járatokon közlekedik, és ne legyen már 40 fokkal kevesebb, mint a motor, csak szimplán a fizika törvényei miatt is.
Logitech hardware tester
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #22757 üzenetére
pedig de, mert az olajat felspricceled a hengerfalra, ami közvetlenül érintkezik az égéssel, a víz meg csak több centi vason keresztül kapja meg a hőt. ráadásul az olaj keveredik, tehát nem csak a hővezetési tényező játszik.
nem véletlenül zárják el termosztáttal a nagy vízkört induláskor, különben nehezebben melegedne fel a motor.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #22759 üzenetére
Ezen lehetne vitázni, de az acél és az alumínium kiváló hővezető, és nagy felületen érintkezel a vízzel. Az olajadból pedig csak egy vékony filmréteg kerül fel, ami az összes olajmennyiség töredéke. A motorolaj üzemi hőmérséklete szintén 90-100°C, és ahogy Zenke írta, mikor a víz már beállt, az olaj kb. a felénél jár.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
-
zolikaDB
veterán
És mi van a taxisokkal? Elindít, megy egy keveset, leállít. És ezt több-kevesebb alkalommal... Ez nem árt?
Ja, miért van az, h a Z14XE motoromat, amikor reggel indítom, ilyen időben is, nemcsak télen, fordulat rögtön felugrik 2000rpm-re, majd vissza alapjáratra. Ha használom a kocsit, jövök-megyek, utána szépen alapjáratra ugrik indítózás után.
Igazából lehet, h én nem figyeltem eddig, de megkérdezem már, hogy van-e ennek vmi oka? Tkp a legfrissebb szoftver van fent, és azóta tapasztalom ezt. (ami ugye már az új ECU-n van rajta)[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #22760 üzenetére
semmiféle logikát nem látok abban az állításban, hogy amikor a hűtővíz jelző már beállt (ami normálisan akkor áll be, ha kinyitott a nagy vízkör), vagyis a blokk már egységesen átmelegedett, akkor abban fele olyan meleg motorolaj keringjen. az 55 fokos mért értéket csak úgy tudom elképzelni, hogy:
- a váltóban mérte és nem a motorolajról van szó
- az olajdekli legaljában mérte, amit hűt a menetszél.
- téves mérés vagy magyarázat.egyébként valószínűleg figyelembe kellene venni, hogy a te motorodban majdnem kétszer annyi olaj van, mint az enyémben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
őstag
Találtam egy komplett fűtésblokkot, amit megbontana a tulaja. A kérdés, hogy vajon cserélhető e ez az tengely?
A bekarikázott helyre van beapplikálva a lemez, csavar kombó.
(katt a nagyobb képért)És szerintem, de nem vagyok benne 100%-ig biztos, ez lehet, ami nálam el van törve.
(katt)A másik kérdés. Ha jól gondolom, csere közben elszáll a klíma gáz? Most lett töltve
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #22764 üzenetére
Így van. Van 7liter olajam, plusz olajhűtő, termosztát nélkül.
- a váltóban mérte és nem a motorolajról van szó Nem, a motorolajat méri.
- az olajdekli legaljában mérte, amit hűt a menetszél. Lehet, hogy alul van, de ott nincs menetszelem, mert teljesen fedett. Sőt, még hőpajzs is van ott.
- téves mérés vagy magyarázat. Ezt nem hiszem.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
pempellini
senior tag
Corsa c-nél ,EGR -nél melyik pontra kell adni áramot hogy megmozgassam?
Gigabyte Z77X-UD3H,Intel I5 3470@3800mhz,Chieftech 450w,Sapphire 7770 vapor-x 1Gb,Zalman 9700 cu.
-
őstag
válasz KonzolKartel #22766 üzenetére
No mind1, fűtőmotor nélkül, de elviszem egyben 15 pénzért.
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz KonzolKartel #22769 üzenetére
Az jó ár. Vedd meg. Így a legtisztább.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
kisjimy
aktív tag
válasz bambano #22749 üzenetére
Azért nem olyan rossz az autómata!Pl. nekem ott van a tetején a sport gomb,alapből a Tc kikapcsolom(bekapcsolva 15% minusz teljesitmény), és ha a pályán 90km/h val haladó kamionsort akarsz elözni megnyomod a gombot visszavált,odalépsz neki,ha kell 2 is vissza vált,és amit a 2.2 el nem mernél kilépni a belső sávba a 3.2-es ki tudsz,és gooo! Észre sem veszed,és már 160körül jársz!
-
bambano
titán
válasz kisjimy #22771 üzenetére
csak ezt a túlmozgásos ó gombot ne látnám...
autópályán nem gond az előzés, kamion nem mehet a belső sávban, kész. elmondom, hogy zajlott az előzés, mikor teszteltem egy automata váltós insigniát:
utolértem vele valakit, országúton, jöttek szemből, várni kellett. amikor lett hely, tapostam egy kövér gázt, rendesen, telitalppal. az automata elkezdett agyalni, hogy dicsák he, mit akar ez a 46-os cipő, tán csak nem sietne... visszaváltott egyet. de a 46-os cipőm továbbra is taposta, jól megfontolta, úgy döntött, csak visszavált még egyet. amikor visszaváltott, kinyitotta a pillangószelepet, elkezdte szívni a levegőt a motor. kisvártatva emelkedett annyit a motor fordulatszáma, nyomaték még nem volt, hogy jöjjön belőle rendesen kipufogógáz. a turbó kezdett forogni, majd felpörgött végre, felépült végre a turbónyomás a szívó oldalon is, na akkor meg elszabadult a pokol.de ez kb. ennyi ideig tart, mint amennyi idő alatt elolvasod. ehhez képest a kéziváltóval annyi, hogy látom a forgalmi helyzetet, büntető módra kapcsolom a vekit (=visszateszem 3-ba, néha 2-be), és odagurulok a kamionok mögé, felengedem a kuplungot és adok annyi gázt, hogy ne toljam le az útról. Majd mikor lesz hely, akkor padló (vagy amennyi a nyomatékhoz kell) és huss. nem nyitok vitát a váltóval, hogy hanyadik, nem pereg le előttem életem filmje, mire megindulna a turbó, ott és azonnal elkezd húzni és mire a turbó insignia megindult volna, én addigra megelőztem az előttem menőt.
összességében a 225 lovas kétliteres turbó benzines insignia nem gyenge. csak az előzést, na azt nem bizottságnak kell megterveznie meg megszerveznie, mert azt nem bírom, hogy sms-t kell küldeni a motornak, hogy átültetem másik autóba, ha nem kezd el végre húzni, mint disznó. nálam a vectrában kőkemény diktatúra van, nem is szokott beragadni semmi mögé...
de mindez kicsit se számít, ha neked az autó utazásra kell. mondom, egyéni igények és tapasztalat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22772 üzenetére
Érdekes egy váltó lehet. Mint mondottam 85-nél (lehet hogy 90-nél is) az enyémben a tiptronic kérdés nélkül 2-be teszi vissza 5 -ból, ha lepadlózom. De olyan gyorsan, hogy manuálisan sem lehetne gyorsabban. Pedig csak 44-es a cipőm, viszont nike. Nem lehet hogy neked puma cipőd van?
Kicsit jobban meg kellene már ismernetek azokat az autókat, amiket aláztok, hogy gyengék, meg szar a váltójuk, de mindegy...Logitech hardware tester
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22773 üzenetére
ne csinálj úgy, mintha az opel csak egyféle automata váltót használna.
viszont csinálhatnál úgy, hogy elolvasod, amire válaszolsz, és annak megfelelően válaszolsz, amit írnak... hint: "Kicsit jobban meg kellene már ismernetek azokat az autókat, amiket aláztok, hogy gyengék,"
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22774 üzenetére
Aki feldobta az automata váltó témát, pont egy 2.2 Direct motorossal szemez. Neked meg volt egy rossz tapasztalatod egy másik motorossal, és rögtön általánosítassz. Ez nem profi. Hidd el, egy normális automata váltó jobban reagál, mint ahogy egy átlagos user egy szinkron váltóval.
[ Szerkesztve ]
Logitech hardware tester
-
bambano
titán
-
JanR
addikt
Minden esetre mind a 2 féle váltót ki fogom próbálni, mind a 2 féle motorral.
Akkor még 1 kérdés: Ha 2005 előtti autót nézek, bár annyira nem szeretnék, akkor, hogy tudom megkülönböztetni a 2.2 sima és a 2.2 direkt motorost? Vectra C vagy Signum lesz az áldozat.
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22776 üzenetére
Mindenek elott szeretnek elnezest kerni a stilusom miatt mindenkitol!
Sajnos ez ilyen, es nehezen tudok valtoztatni rajta. Azt hiszem hogy vicces, van akinek tetszik is, de aztan kiderul, hogy tobbnyire nem vicces vagyok, hanem arogans bunkoVisszaterve ide, nem probaltad ki az automata valtot 2.2direct-ben, ugyhogy egyaltalan nem ismered. Altalanositani meg ugye nem lehet, mert magad irtad, hogy tobb fele valto van. Mennyit vezettel azzal a signummal? Nekem egy ev alatt sikerul 35 ezer merfoldet beletekerni a kocsiba, igy azt hiszem, nagyobb a tapasztalatom.
Reggel probaltam, 92 korul mar nem kapcsol 2-be, de 88-nal meg igen. Szerintem ettol sportosabb valto nem nagyon kell.
Imadom, mert valthatsz benne manualisan is, ha akarsz, de nagy hulyeseget nem enged csinalni, mert felulirja tul magas es tul alacsony fordulatnal.JanR: hat most mondom, hogy 2005 elott a z22se a motorkodja a direct-nek De nem tudom, hogy az hany loeros
szerk2: az az, csak kicsit gyengebb
szoval a z22yh-val jobban jarsz[ Szerkesztve ]
Logitech hardware tester
-
JanR
addikt
válasz gabipaci #22780 üzenetére
Majd kiderül mit sikerül megvenni, még pár hónapom van rá, csak addig az összeszedem a legtöbb infót amit lehet. Bár most akkor se értem Mert 2005 előtt kettő féle 2.2 motor van. A 147 és a 155 lovas... Értem én, hogy 2005 után van a Z22YH, de előtte, akkor melyiknek mi a motorkódja? Emlékszem Omeganal is volt anno kettő féle 2.0 motor.. ott is figyeltem arra, hogy az erősebbik legyen az enyémben
Automata téma: Nekem tetszik és vezettem már automata autót is, de manualissal járok többet. Igazazt megvallva megvenném, ha olyat találnék. Manuálisból viszont ragaszkodnék a 6 sebességeshez.
szerk: A Z22YH-ra azt írják, hogy 2003-tól tették a Signum-ba és a Vectra-ba is egyaránt. Akkor gondolom a kW közti difi alapján tudom megkülönböztetni külsőleg, belsőleg, meg ránézek és motorkódot sasolok
[ Szerkesztve ]
-
gabipaci
addikt
Nem, ha a motorkod megegyezik, akkor az egyforma, lehet hogy en tudtam rosszul, es nem 2005-tol van a 155 lovas z22yh
leg egyszerubb, ha felhivod csergo-eket, biztos megmondjak. Segitenek, mert kesobb potencialis vasarlo leszel.
ami fontos, hogy a z22yh-t kesobb nem nagyon tudod tunningolni, illetve ha gazuzemet akarsz, az sem olcso bele, dragabb mint a tobbibe. es nem is mindenhol csinaljak. ezeket tartsd szem elott.Logitech hardware tester
-
JanR
addikt
válasz gabipaci #22783 üzenetére
Nem tuningolok, és nem gázozok, nem az én világom egyik sem, na meg nem szeretnék sokat költeni az autóra a kötelezőkön kívül. Ha fogyasztás meg tuning miatt vennék autót, akkor diesel lenne, de nekem fontos, hogy egy motor szépen csendben járjon és azért relatív dinamikusan húzzon. Ezért is nézem a 2.2 direct-t és a 3.2 V6-t, ez a két motor szépen viszi a vectra c illetve a signum kaszniját is egyaránt. De a signum nekem jobban tetszik, remélem a babakocsink belefér, mert ezen fog eldőlni minden.
[ Szerkesztve ]
-
gabipaci
addikt
Nem olyan kicsi az a signum,, ha nem azt veszed, ami jobban tetszik, sokaig fogod banni. minden reggel eszedbe fog jutni...
Az biztos, hogy nagyon csendes joszag, es szep hangja van gyorsitaskor, nem hngos.
A V6-t viszont sokan a hangja miatt szeretik, nekem nem tetszik.
Ki kell probalni, a puding probaja az eves
Viszont a signum konnyebb is elvileg, boven eleg a 2.2 (szerintem)Logitech hardware tester
-
JanR
addikt
válasz gabipaci #22785 üzenetére
Nálam vagy-vagy van Mind a 2-t ki fogom próbálni, én a 3.2-t venném inkább, asszony meg az
1.4-t2.2-t. De azért ő is szereti, ha megy egy kocsi. Leginkább a 3.2 V6 automatat tudnám elképzelni magunknak, mert asszonypajtásnak is nagyon tetszik a V6 hangja. A Signum kasznija, pedig mind a kettőnknek favorit.De akkor egy kis szakmai: Neked volt már gondod a váltóval? Mire kell figyelni ez automatanál? A 2.2 direct vezérlés cseréje mennyibe fájik?
-
gabipaci
addikt
egy eve van nalam a kocsi, igazabol semmi baja nem volt meg, en pakoltattam bele extrakat, ennyi amit rakoltottem, plusz a szervizkoltseg.
most megy ra fekbetet hatra, az elso meg nagyon jo.
szilenteket kellet cserelni hatul, meg kanyarstabilizatort elol. de ezek fogyo eszkozok.
Valto csinalt mar olyat, hogy gyorsitottam padlogazzal, aztam mikor valtott volna feljebb, pont akkor hagytam abba a gyorsitast, es szegenykemm ahogy feljebb valktott, valthatott meg egyett.
ez olyan furcsa volt, randult egyet.
de pl az asszony eszre sem veszi, hogy mikor valt a kocsi alattam. en is csak akkor ha taposom, es figyelek.
vezerles csere alatt mit ertesz?
vezermuszij nincs benne. (tudtommal )
Vizpumpat most fogok, de csak magyarban szerintemLogitech hardware tester
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22780 üzenetére
próbálom értékelni a bocsánatkérésedet, tényleg, komolyan, de ha ilyen van benne: "Mennyit vezettel azzal a signummal?" vs amit én írtam: "mikor teszteltem egy automata váltós insigniát"
na mindegy, zárjuk le ezt a dolgot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22788 üzenetére
Ja, varjal, atsiklottam felette...
Szoval a forumtars kerdezett egy automata valtos, z22yh motoros signumrol vagy vectrarol, te meg jol eloadtad a tapasztalataidat egy 2.0 turbos insigniarol, es leallsz velem vitazni? Ez tenyleg nem profi... Hat, ne haragudjal magadra, mert ram meg nincs miert.
Szerintem is jobb, ha lezarjuk...Logitech hardware tester
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22789 üzenetére
akkor afölött is átsiklottál, hogy valójában mit is kérdezett a fórumtárs és mit is válaszoltam.
ez volt a kérdés:
(#22747) JanR: "Az automata váltó mennyire ajánlott?" (miután ezt egy olyan hsz-re válaszolva kérdezte, specifikus megjelölés nélkül, ahol pont te még a 2.2/3.2-ről értekeztél, ezért nem sanszos, hogy a 2.2-es direct motoros vectráról van szó.)erre válaszul írtam, hogy általában hogyan tudja eldönteni a választ.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22790 üzenetére
A teljes hozzaszolas:
"Na és akkor még 1 utolsó kérdés:
Az automata váltó mennyire ajánlott?
Amúgy így a végére kialakul bennem, hogy elég lesz az a 2.2 direct motor számomra"Tekintve hogy az elott meg szo volt a 3.2-es motorrol, meg mindig nem ertem hogy hogyan jutottunk el a 2.0-as insigniahoz
Altalaban ugy tudja eldonteni, ha kiprobalja, vagy meghallgat valakit, aki legalabb mar latott olyat...
Signumot/Vectrat, 2.2 vagy 3.2-es motorral, automatat.Logitech hardware tester
-
zolikaDB
veterán
UP!
"Ja, miért van az, h a Z14XE motoromat, amikor reggel indítom, ilyen időben is, nemcsak télen, fordulat rögtön felugrik 2000rpm-re, majd vissza alapjáratra. Ha használom a kocsit, jövök-megyek, utána szépen alapjáratra ugrik indítózás után.
Igazából lehet, h én nem figyeltem eddig, de megkérdezem már, hogy van-e ennek vmi oka? Tkp a legfrissebb szoftver van fent, és azóta tapasztalom ezt. (ami ugye már az új ECU-n van rajta)" -
gabipaci
addikt
válasz zolikaDB #22796 üzenetére
Na jó, de ha valami védelmi mechanizmus, hogy hidegen pörgeti egy pillanatra, hogy legyen olaj nyomás, vagy valami ilyesmi, akkor az az enyémben is benne van. Bár olaj nyomás már akkor van, ha csak teker az önindító, ha jól emlékszem.
Szerk:
Kimentem, megnéztem, nekem 1300 körülre ugrik fel egy másodpercre, aztán 900-ra beáll, és kb 10-15 mp alatt megy lefelé. Olajnyomás és töltés lámpa már az önindítózás közben elalszik.[ Szerkesztve ]
Logitech hardware tester
-
adidas4death
aktív tag
válasz zolikaDB #22798 üzenetére
Nekem is ez van az 1.6-os B1-es vekinél, napi első inditásnál (vagy amikor épp lehült teljesen a motor) 1600-1700-ra felugrik és visszamegy 1400-1500-ra olyan 1 percig kb. (de lehet kevesebb, még nem mértem ) után meg alapjáratra be is áll szépen. (olyan 900 környékére)
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Milyen okostelefont vegyek?
- Battlefield 2042
- Politika
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Toyota topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen