- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Findzs
addikt
válasz ncc1701 #107148 üzenetére
A műszakin megbukik ha világít.
Mondjuk ha leszarom nem hiszem, hogy keresztül világítja az a kis ledMaddeNNNN:
Honnan lehet tudni ha elmegyek egy kereskedésbe, hogy abban amit kinéztem autót van -e? Menüből? Nem mindenhol lehet beülni és nyomkodni a menüt. Mert a szelep kinézetre ugyanolyan mint egy sima szelep."Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
mephi666
nagyúr
válasz Findzs #107151 üzenetére
...az a vicc, ha ezzel szívóznak, közben meg ilyenek simán átmennek a műszakin az a sztoriban a vicc, hogy 750ért megvették a rozsdaboglyát, amiből ömlik mindenhol az olaj, ahol csak lehet... kivéve ahol fbs-el lezárták pluszba... fék is rotty... 800ezer feletti árat hoztak ki a javításra, ami túlzó lehet, mert drága a szerviz, de felét simán rá lehet önteni bárhol... erre a tulaj visszarakta hahu-ra, hogy "kihasználatlanság miatt hölgy tulajtól eladó... egyedül fékekkel lenne kis munka 100ezer körül" ...videó alatt érdemes nézni a kommenteket, ahogy az élelmes jutúberek megtalálták azonnal a hirdetést és nem féltek kritizálni a hozzáállást
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
JanR
addikt
válasz Findzs #107147 üzenetére
Erről a lemerülésről én nem tudok. Nekem 4+ éve van az Astramban és egyszer sem fordult elő lemerülés, vagy jelveszteség, vagy akármi.
Érdemes amúgy szettenkén külön venni, mert különben mindig gumi le, szenzor ki, gumi fel. Azért ha jobban körülnéz ag ember, akkor nem 25/db egy ilyen szenzor.
A "programozás" nem egy ördöngős dolog. Ebay-ről 1700-2000 forint egy ilyen kütyű.
-
csoszogi
tag
válasz Findzs #107151 üzenetére
"Az EU-ban 2014. november 1. után forgalomba hozott új gyártású autók esetén kötelező széria tartozék a TPMS (tire-pressure monitoring system), magyarul az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer."
JanR: 3V-os gombelem van benne. Egy csomó mindenben van, van amelyik tovább bírja, van amelyik nem.
De akkor is, azért fura, ha egy eszköz attól már kuka, ha egy elvileg cserélhető jelen esetben 3V-os elem tönkremegy. Környezetvédelem, elektromos hulladék, meg kötelező szerelhetőség mint EU-s alapelv..vicc az egész ilyen formában.
"Az idei első 11 hónapban 9 681 752 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, "
[link]
Mennyi szenzor is ez? ~36 milla?[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
válasz ncc1701 #107153 üzenetére
Köszi, akkor erre külön oda fogok figyelni
JanR:
Pedig elem van benne ami lemerül ahogy olvastam 2-3 évente. A gyári biztos többet bír.
Itt egy jó kis cikk a témáról ahol 3-5 évet írnak: [link]Attól is függ, hogy direkt vagy indirekt tpms rendszer van a kocsiban. Az indirekt sokkal jobb mert az abs adataiból számítja ki a rendszer a guminyomást ami persze nem olyan pontos mint a direkt rendszerű ahol kerekenként van egy szenzor.
Ahogy olvasom biztosan csak akkor derül ki, hogy melyik van a kocsiban ha lekapják a gumit és kiderül hogy van vagy nincs szenzor.
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
ArthurShelby
addikt
válasz ncc1701 #107145 üzenetére
Ahol külön van a modul, ott csak kihangosítás lesz Bluetooth-szal, zene nem (nincs meg valamelyik bt kodek).
Szerintem könnyedén menni fog, de a bontósokat kérdezd, ők vannak ebben otthon.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ncc1701
veterán
válasz ArthurShelby #107159 üzenetére
Köszi szépen, ez jó hír. Zene nem érdekel, van jack bemenete a gyári rádiónak. Meg eleve nagyon gatyán szól, összes hangszóró cseréje kellene. Őszintén szólva a suzukimban jobb a zene, mint egy ~10 éve ~10 millás autónak, számomra ez meglepő.
-
espi38
őstag
Sziasztok!
A gyönyörű zafirám megjárt egy Opel markakereskedést is és sajnos nem lettem okosabb ott volt 4 napig de csak ötletet tudtak adni, hogy első körben szelepfedél csere - de nem biztos hogy ez a baj ez csak próba.
Mondjuk ha nem ez a baja akkor vissza és nem kell fizetnem a szelepfedelet csak a csere munkadíját.
Viszont a szelefedel le lett chekkolva nem szív vákumot legalábbis a pcv szelepnél biztosan nem.
Ötlet? -
kocolaci
csendes tag
válasz peet137 #107093 üzenetére
Szia!
Kihangosító beépítéshez (Astra H/Zafira B):
- a rádiónak UHP képesnek kell lennie (a lábkiosztáson szerepel a Ph+ és Ph-)
- kell egy UHP4 + kábelköteg (utólag legyártható), UHP tartót egyénileg lehet helyettesíteni egyéb rögzítési módon
- mikrofont a képen látható helyre (pontosabban a takaróelembe kell rögzíteni)
- mikrofonhoz is fel kell húzni vezetéket
- programozás opcom-mal vagy Tech2-vel
- jó ha van multikormány, mert a CD30-ról nem minden telefonfunkció érhető el[ Szerkesztve ]
-
peet137
tag
válasz kocolaci #107162 üzenetére
Szia,
vagyis nem is minden CD30MP3 tud BT-t? ez egy fontos info... A tartó nem érdekel, kreatív vagyok A mikrofon befűzését megoldom, az nem para, OPCOM is van, meg multikormány is.
A kábel az egyetlen, amit nem szívesen bontanék meg, korábban ebből volt galiba másik autóval... Ráadásul ahogy néztem, ehhez a rádióhoz létezik is gyári "korbácstoldat" -
e.vid
senior tag
válasz Findzs #107147 üzenetére
Ugyan Astra K, de tpms. Nekem 2 szett alufelni van, téli/nyári. A gyárin van a téli gumi, gyári szelepekkel [kép] , ami nem túl szép de eddig (nemsokára 4,5 év) köszönik jól vannak.
A nyári gumik mentek AEZ felnikre [kép] , Alcar szenzorokkal [kép] 2020-ban. Ezek szerintem jobban illenek alufelnihez, de nagyon változó a tartósságuk...
Egyet már 2021-ben cserélni kellett, szerencsére még élt az 1 év garancia. 2023 tavaszi kerék váltás, ismét nem ment 2db, az egyik az volt ami már egyszer cserélve lett, darabja 15k körül volt... Kíváncsi leszek, hogy idén kell-e és mennyit cserélnem, mert most van 2db 1 éves és 2db 4,5 éves a nyáriakban.'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
Findzs
addikt
-
mephi666
nagyúr
válasz ncc1701 #107166 üzenetére
józan paraszti ésszel: annyi kinetikus energia közt nem tudták megcsinálni öntöltőre, hogy örökélet legyen az elem?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dave0825
őstag
Üdv. Itt már kérdezték pár éve, de válasz csak 1 jött rá, és azt a megoldást nem szeretném.
Opel Meriva B 2010, CD300-as gyári rádió, AUX csatlakozó van, ehhez megoldható a gyári rádióhoz USB aljzat, vagy marad a beépítő keretes 1 dines nem gyári rádiós megoldás?
Láttam külföldi oldalon, hogy cserélhető az a kis kocka USB-sre, de kérdés, hogy a rá menő csatlakozó ugyanaz-e, és a rádió tudja-e kezelni az USB-t.Édesapámnak lenne, nem bontanám neki szét az autót a rádió csere miatt.
(Az én G Astrámban, és feleségem D Corsájában nem okozott gondot a csere, a multikormányos kenwood adapter bekötése sem. )Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
e.vid
senior tag
válasz Findzs #107165 üzenetére
A szenzorokat nem kell ragasztani, a szelepszárhoz vannak csavarozva. A gyári szelepet azt át kell nyomni a felni furatán (gumi az egész) így tömít. Az Alcar az fém és ketté csavarható, ott egy gumigyűrű tömít.
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
kocolaci
csendes tag
válasz peet137 #107163 üzenetére
A legtöbb CD30 tudja, de nem mindegyik. A házilag elkészített kábelköteg tökéletes, akár a gyári quadlock van megbontva, akár toldatként elkészítve. Gyári toldat nem létezik, azonban van pár lelkes srác, akik készítenek ilyet (illetve korábban én is raktam már össze néhányat).
Ha magad állnál neki, akkor tudok adni kapcsolási rajzokat, illetve Budapesten szívesen segítek is.ArthurShelby: az UHP a gyári kihangosító rövidítése/megnevezése. Ezek leginkább csak a kihangosítást tudják kezelni, a zenelejátszásra nincsenek felkészítve. Talán a K Astra-tól kezdődően volt a rádióba integrálva és így az A2DP profil is működött. Ebbe azonban már nem ástam bele magam. Én leginkább az Astra H/Zafira B/Vectra C típusok kihangosítóit szerelgettem be utólag (ez az UHP4 jelű).
[ Szerkesztve ]
-
Honda567
junior tag
Most a hideg miatt az ékszij elkezdett zörögni opel h astra-n mivel lehetne be fújni?
-
ArthurShelby
addikt
válasz kocolaci #107172 üzenetére
Köszi!
A J astra facelift-től, a C zafira egy mini facelifttől már tudja az a2dp-t (azokban már navi 650/950 van) és itt már a bluetooth modul nincs külön, hanem a fejegységbe van beépítve (elvileg).
Én csak szimplán nem bírom felfogni, hogy anno hogy lehetett a2dp nélkül bluetooth-t kiadni...A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
peet137
tag
válasz kocolaci #107172 üzenetére
Ebay-en jöttek szembe olyan pakkok, amiben egy "kábelköteg" is van, amit csak be kell kötni a gyári csati és a rádió közé. Akkor ez nem egy gyári megoldás?
Ha ennek megvan a lábkiosztása, akkor onnan már én is meg tudom oldani, feltéve, hogy a csatlakozókat is meg lehet venni boltban. Gyári kötegbe nem szívesen forrasztanék bele.
Ez amúgy valami spéci mikrofon? Maga a modul "fillérekért" van, de a komplett szetteket elég borsos áron mérik és ha jó bele bármilyen mic... -
-
kocolaci
csendes tag
válasz peet137 #107177 üzenetére
A kábelköteg nem gyári, de tökéletesen megegyezik a gyári megoldással. Ezt nyugodtan megveheted, mert mindent tartalmaz, megfelelően bekötve. Neked csak be kell szerelni és az egyes vezérlőket felprogramoz(tat)ni (aki használ opcom-ot annak ujjgyakorlat).
Sok sikert a beszerzéshez/beszereléshez. Ha felmerül még kérdés, keress nyugodtan. -
espi38
őstag
Sziasztok! Ha már autóhifi-akkor esetleg tudja e valaki, hogy Opel Zafira C be, be van e kábelezveba hátsó ajtóba hangszóróknak, mert sajnos hátul hangszóró nincs - illetve a gyári fej tudja e hajtani ha utólag beépítem?
A fejegyseg tipusa cd300[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Hülye allianz kiküldött a kötelezőről egy tervezetet, miszerint utaljak 150-et nekik a következő évre. Netrisk, legolcsóbb valami alfa bigyó volt 50-ért, 60-ért átkötöttem a magyar postára.
Ezek annyira sügérek, komolyan azt hiszik, h valaki kicsengeti a 3x árat? -
Findzs
addikt
Van valakinek tapasztalata az 1.4 es turbos 120 le j astrákról?
Elvileg ebben nincs kettős tömegű. "Egyszerü turbó" ahogy a kereskedő fogalmazott
Tippek trükkök jó tanácsok hibák?Hülye kérdés :
Ezekben a j astrákban, hogy lehet saját zenét hallgatni?
Néztem már pár autót az elmúlt hetekben de már egyikben sincs cd csak rádió. Usb nyílás van de azt nem tudom, hogy az csak töltésre használható vagy egy mp3 -omal telerakott pendrivról lejátssza -e a számokat?Másik:
Azt hallottam, hogy a külföldi opeleket is le lehet ellenőrizni magyar opel szervizekben alvázszám alapján.
Ez hogy működik? Pénzbe kerül?
Köszönöm"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Findzs #107187 üzenetére
A14NET motor van benne, szóval a kereskedő hazudott a kettőstömegűről.
A turbo egyszerű, olyan egyszerű hogy szeret megrepedni az öntvény ház. Ezt vásárlás előtt le tudod ellenőrizni ha üzem meleg autóval országúti tempóban nyomsz egy padlógázat 2000 feletti fordulaton. Ha elmegy az ereje és kiírja hogy vidd szervízbe akkor problémás a turbo.Ha komolyabb fejegység van benne akkor bt-ről vagy usb-ről is tudsz zenét játszani.
Hivatalos szervízbe biztos pénzes, én sosem kérdeztettem le az enyémet mert papíron megvolt minden.
Ha ide beírod az alvázszámot akkor elég sok mindent megtudhatsz az autóról:
Catcar.infomagyarul:
https://opel.7zap.com/hu/car/amire figyelj vásárlás előtt:
Karosszéria: ajtók alja szokott belülről rohadni mert megáll benne az esővíz, mind a 4. csomagtérajtó alja szintén ha hatchback
kuplung munkahenger néha megadja magát ha nagyon sokat városoztak vele. illetve a kuplung stift tud eltörni mert műanyag. ha nagyon tudod jobbra-balra kézzel mozgatni a kuplung pedált akkor várható az is.motor: turbóról amit írtam, szelepfedél membrán szokott elszakadni=egyenetlen alapjárat, sziszegő-süvítő hang alapjáraton is, olajhűtő tömítés kikeményedik és elszakad akkor olajos lesz a hűtővíz. hűtőcsöveket nézd át mert azok is műanyagok és 10+ évesek,
láncos hajtású, ha beindításnál megcsörren akkor az vezérlés csere. az meg 300k+
gyerták+gyujtótrafóra is érdemes figyelni, gyertyából csak irridiumos. ha rángat az autó gyorsításkor akkor ezt a kettőt érdemes egyszerre cserélni.
olajnak csak dexos 1 gen2 vagy gen3 mostmár és 5w30váltó: M32-es váltó híres arról hogy megeszi saját magát. ha facelift utáni akkor már valamelyest javították de még így is hajlamos rá. ha berakod sebességbe és látod hogy mozog a váltókar az még csak kezdődő baj. váltóólaj csere és töltét 2.6-2.8 literre. gyárilag kevesebbet rakna bele és nem ér el mindenhova. ha már búg is a váltó akkor az biztosan váltó javítás.
egyszerű motor egyébként, egy kompetens szerelőnek nem szabad hogy gondot okozzon. bontókban a kerítés is j astra alkatrészekből van de van amiből nem érdemes utángyártottat venni hozzá.
lassan 2 éve van meg nekem a mostani. lekopogom a kezdeti problémák után amikbe belenyúltam első autó vásárlással azóta csak pár apróbb tétel volt.
de nagyon sok múlik azon milyen volt az előző gazdája. ennél a motornál kurvára számít hogy időben volt benne cserélve jó minőségű és megfelelő olaj.[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
ArthurShelby
addikt
válasz Findzs #107187 üzenetére
Mp3-mat usb-ről lejátszik, bluetooth-on csak kihangosítás van (zene nincs) fl előtt, utána már az is van (navi 650/950). Töltésre az az usb kb nem is alkalmas, nálunk 300mA-t ad le, az inkább média usb. Usb töltéshez szivargyújtós usb kell.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Findzs
addikt
válasz MaddeNNNN #107188 üzenetére
Nagyon köszi a kimeritö választ sokat segitett
Ugy érzem maradok a szivo 1.6 nál amit ma egy kereskedésben ki is tudtam probálni.
Tegnap egy 1.4 es szivot probáltam ami elég vérszegény volt. Mondom ezt ugy hogy nekem is 1.4 van de h astra. 90 lo vs 100 lo igaz hogy kb, 250. kiloval nehezebb a j astra.
De meglepö volt milyen gyenge. Pedig kevés km es magyarorszagi 1 gazdás szép kocsi. Nem vagyok egy versenyzö tipus a mostani h elött 1.2 g astram volt de az is jobban ment mint ez az 1.4 j. Az 1.6 al nem volt gond az ment rendesen.ArthurShelby:
Köszi neked is"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
-
Findzs
addikt
válasz Bilux #107191 üzenetére
Ezt nem tudtam.
Akkor ezért nem mennekMaddeNNNN:
Amit linkeltél azokban sajnos nem talál infót a kocsiról.
Az érdekelne egyébként, hogy az egyik kinézett 1.6 os j astrában szervizkönyve szerint cseréltek vezérlést német opel szalonba 2021 ben. És mivel szíjas motor erre jobb odafigyelni. Ezt szeretném valahogy kideríteni."Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
ncc1701
veterán
Bakker. Insigniába elkezdtem tankolni shell kúton, prémium dízel kell, ugye valami 70 liter a tankja. Na, 100-as V-power benzinből sikerült beletennem 3 litert. Filóztam, mi legyen, de egy teli tanknál ez csak pár %, úgyhogy kifizettem, teliraktam prémium gázolajjal, hazajöttem, semmit nem vettem észre. Mák, h észrevettem majdnem időben...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz ArthurShelby #107195 üzenetére
Az fordítva van. Benzinesbe nem megy bele a dízel. De az minden autónál így van
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
ArthurShelby
addikt
-
ncc1701
veterán
válasz ArthurShelby #107195 üzenetére
Benzinesbe nem tudsz gázolajat tölteni, mert vastagabb a pisztolya. De elég para volt a dolog. Ilyen, mikor van a családban 3 autó, és kettő benzines, ráadásul a kúton nem egyértelmű a dolog, mert megszoktam, h a dízel az fekete, a benzin meg zöld, és annyi. Shellnél meg piros a dízel-benzin racing is.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz ncc1701 #107193 üzenetére
Akkor te most magadnak akartad eljátszani a most felkapott félre tankolós dolgot
Pl videók
I added diesel in the car prank on DadHUSBAND PRANKS! Wife Tells Husband She Put Diesel In Her Petrol Car!
Telling My Dad That I Put Diesel in My Car!!!!!
PUTTING DIESEL GAS IN MY HUSBAND CAR TO SEE HIS REACTION! *CAR BROKE DOWN*
(Automatikus fordító elég jól dolgozik)
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!