- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Én így szoktam: kérek időpontot ózonra, indulás előtt otthon kiveszem a régi szűrőt, elmegyek, megtisztul, visszajövök és végül berakom az újat.
szerk.: Az Ypsilonban sem lesz túl nehéz a csere, de a másik két autónkkal ellentétben ez már igényel szerszámot.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Grande pollenszűrőt is egy megcsavart állapotban lehet betenni a helyére, bár még úgy is szenvedős, plusz kesztyűtartó útban van (nettó gyorszáras, könnyen kijön). Viszont a szűrő fedél ismeretet igényel, rögzítő fül nem látszik, gyakran eltörik, de gyárilag ki van alakítva alul csavaros rögzítésre a hely, szóval csak az és egy lemezanya hiányzik az egyszerű-nagyszerű tartós rögzítéshez. Ahogy látom, Opel is használta ugyanezt az alkatrészt, gondolom platform része.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Gyertya Kauffer, váltóolajat innen: [link]
amúgy nálam a kovácsautónak használhatatlan a keresője + onnan rendeltem az olajat illetve a gyári olajszűrőt. utóbbi darabokban érkezett, és csupa karc a szűrő alja... elég cgány módon volt dobozolva. többet nem rendelek tőlük
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
pepucs
tag
-
bul07
nagyúr
Vagy megnézni hogy mennyi egy bontott Polo motor és valami haver szerelővel kicserélni
Bár a bontott motor is lehet lutri( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Dißnäëß
veterán
Hello, hát nagyon köszi, bíztam benne, hogy nem totál off itt a kérdésem, de végülis olaj témát érint többé-kevésbé.
Kíváncsi vagyok más véleményére is majd.
220-ezernél járok, Ford (benne Volvo, gyárilag) öthengeres 2.5T, nagyon jól összerakták és prevencióra hajtanék én is.
Ugye motorolajjal az van, hogy 10-ből 9x ahány kereskedő és/vagy szakértő, annyifélét mondanak, Castrol jó, Castrol szar, Aral jó, Aral szar, Mannol jó (!!!??) - Mannol szar, és a lista végtelen, lényegében az embert ott vezetik meg ahol akarják, miközben hozzáértés nem nagyon van, se statisztika, se semmi, mindenki mond mindenfélét.
Ergo, legjobb esetben is max. egy "közepes" olajjal etetem az autót, bármilyen csilivilit is nézzek bele, ide állunk fel mint alapvonalra, és akkor a hulladék oktánszámú benzinbe - ezt úgyis kipöfögöm - kevésbé rizikó akármit is beletenni, mehet néha ez-az, Spuritól kezdve ki mit a szájíze szerint (szitu dettó, "ez tuti", "ez szar"....) .. de hogy az olajba mit tesz az ember adalékot extrát, az már kényesebb kérdés, gondoltam behozom.
Szóval, ha mások is szólnának, hálás lennék. Neked pedig köszi mégegyszer.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
Második úgy gondolom, elsô következménye is lehet, de - talán értem a kérdést - arra próbálsz választ keresni, hogy VAN elég olaj, de mégsincs olajnyomás megfelelô.
Erre vonatkozóan sem találtam e motorra infót, ami jó jel. Ad-hoc egyszeri hibáról olvastam, de az tömítés miatti kóros olajfogyás volt, egyszeri eset, illetve itt is mint sok motornál, ha a szelepszár szimeringek öregek, elég az olaj, ez lassú és sunyibb fogyás, mert nem csak annyi hogy fogy és utántöltöget az ember (bizonyos határokon belül), de talán még kokszol is belül az autó.
Szóval egyértelmûen, több, egymással korreláló esetet, ami szériahibára utalna, NEM találtam e motorhoz, épp ellenkezôleg, stabilnak mondják - míg át nem szakad a hengerfej alatt a legfelsôbb ponton 2 hüvely között a fal. Ez általában hôre és extra terhelésre teheti meg, van rá megoldás, de normális használat mellett nem téma, csak "legyen gazdája", szokták mondani.. illetve pont emiatt, hogy a hôre érzékeny, LPG-hez emiatt sem ajánlott, meg amiatt sem, hogy nem hidrotôkés,.. LPG mellett magasabb égéshô van + 20000-enként szelephézag ellenôrzés kell + a felsôkenôk használata kellhet (ez a másik megosztó téma szakik között), úgyhogy .... Alapvetôen stabil mocik, nincs min parázni. Ha RS-em lenne, ami amúgy sosem kellene, újrahüvelyeztetném helybôl.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
1stVikman
senior tag
Hajtani nem hajtják, de sok a városi rövid táv.
Eddig mindig Mannol ment bele, ennyire trágya lett, hogy már nem ajánlott?
Erre a Total - ra gondoltál? : [Total quartz ineo LL 5W30]
Már nincs olyan olaj, ami nem long life - os, de tudja az előírtakat?Motion_Blur
Köszi neked is. -
Dißnäëß
veterán
Őszintén ? Megszeppenés. Fogalmam sincs. Ott gubbasztottam benne, simán eléghetett addigra, ahogy a rossz kenés miatt felhevült ott az alkatrész, nem tudom, de eszembe nem jutott kiszállni és pálcázni egyet.
Az ezt megelőző ~3000km-en jó volt, felkészítve vittem a honosítási vizsgára.
Egy szerelő ismerősöm mondott egy csúnya trükköt, amit kelletlenül, de néha bevállalnak pénzért egyesek (nem ők - elvileg tényleg) , miszerint ahol már érezhető, hogy érik a motornál egy ilyen hiba, vagy urambocsá, ránéznek, "júj ez nagyon szar, komplett szét kell lökni, X ezer EURO, anyagi totálkár", ott vadiúj hajtókar csapágy szett betételével még szar, már itt-ott kopásnak indult tengely mellett is van 2-4000 km viszonylag tünetmentese az autónak, és utána meredek bekopás, majd összefossa magát. Tekintettel arra, milyen brigádtól vettem (az amúgy céges, pályázott autót, egy vezető használta), meg a pasztás tömítés, stb.. kinézek belőlük bármilyen mocskolást, csak párezret bírjon ki az új tulajnál a kocsi, aztán azt kezd vele, amit akar. Szóval, bármi lehetett.
A nagyfelújítás óta nézegetem az olajat hetente, mintha félnék valamitől, de semmi, ott van benne mind. Volt egy kis szimering valamim, kihajtás környékén, Petrányi orvosolta + amúgyis olajcsere jött, elvégezték.
Az olajpumpájuk elvileg strapabíró és erős (bár 220 felett ki tudja, mi milyen állapotú), hát ennyi egyelőre. Használom, nézegetem, jó.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
Motion_Blur
félisten
Ez alapján szvsz nincs jobb választás az 504.00/507.00-nál 5W30 illeve 0W30 esetén, nagyjából bármilyen VAG motorba, amibe mehet ez a viszkozitás.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
1stVikman
senior tag
-
tboldi
nagyúr
Bélyegzőm tényleg nincs, de ilyeneket szoktam irkálni.
Mivel nem dolgozom/tam soha autószerelőként, ezért gyakorlatom is csak annyi van, amennyit a saját autókkal foglalkozom, és amíg ez így van, addig másét nem is vagyok hajlandó elvállalni.
Rengeteg mindent kellene még tanulnom, mert az OKJ tulajdonképpen csak a papírról szólt.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Kemény 360 Forintért vettem 3 éve a Febit, de ha már felhoztad a gyári témát, megkerestem kemény 523 Forint most a gyári csavar.
(#9224) hads:
Feltúrtam VAG topikot.
Ami biztos, hogy 10w40 nem szabad bele, mert csak szétkoptatja a motort.
Volt régen ajánlás, 5w40 és VW 505.00 szabványra.
0w vagy 5w ezt nem tudom, majd jön valaki aki jobban képben van, pl.: (#9226) Qru.(#9227) hads:
Bele való olaj, szal természetesen. -
Asbee
veterán
Nem baj ha megbarnul, szétkened a kezeddel vagy zsepivel, látod, hogy rendben az olaj. Biztos megégett, 10-60 kell bele. Nekem most van 6,5k az ugyanebben az olajban, mostanra már jó sötét, de ezt is ha szétkenem, sokkal világosabb, szép lesz. De ez ugye csak 1.6 szívó. Az viszont nem teszik egyre drágább ez az LM olaj, lehet berendelem ausztriába, amazonról, vagy dobok bele castrolt vagy mobil 1 esp-t. Úgyis 8 ezrenként csere, mostanában az 5 hónap.
-
veterán
A kérdés eldőlt, a Selenia Quadrifoglio 5w40 nem azonos a Selenia Abarth 5w40-nel. (???? biztos más csinálta rá a woodoot.)
Úgy érzem, 90%-ban mókusvakítás van a dolog mögött. 2 (kettő) liter Selenia Abarth olaj 28 006 Ft, azaz literje 14 003 Ft. No-go.
Motul lesz. Abból az 5 literes 13 927 Ft.
Mindhárom olaj teljesíti a Fiat 9.55535-GH2 szabványt ami kell nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
Nekem az eskrossz is váltakozó fordulattal indult, 5 év alatt sikerült összefüggést találni. Ha töltöm az akksit indítás előtt akkor érzékeli, hogy nincs lemerülve és nem törekszik a komjúter arra, hogy azonnal töltse az akksit, mert ha azonnal leállítod, az a xar akksi mégegyszer be nem indítja.
Olyankor lágyan indul.
Ha merültebb akksival indítok (pld 2 hét állás alatt amit megettek a rejtett fogyasztók) akkor jobban zúgatja a motort hidegen. Kb 400 fp vel.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
Elfelejtettem válaszolni tegnap.
Az olasz autóknak lelkük van, és hát a tiedben is olasz szív dobog.
Egyébként az Ypsilon sem reklamált ma, meg tegnapelőtt sem, tegnap viszont igen.Amúgy nálunk az M13A-s WagonR csinálja ugyanezt, ami félig-meddig Opel is ugyebár, de sosem volt gondja az olajzással.
...............................Nemsokára nekiállok a Lancia olajcseréjének, tegnap vettem át a cuccokat.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
Biztos mer' annyira feltöltötted, hogy a villanykurbli 1700al forgatta a komjúter meg nem tért magához egy ideig, hogy végre töltöttél rajta
Amúgymeg nemtom 🙃
Nekem lidis töltőim vannak, ezekkel nem értelmezhető egy mondatban, hogy "tegnap este" meg hogy "100%ra töltöttem"Az nekünk 3 nap. Más töltőt nem ismerek.
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Beteszed auto vagy téli módba, néha felszalad 14 Voltra majd kikapcsol és azt írja tele van. Ilyenkor várok, hogy csökkenjem az akkufesz és pld másnap rárakom motor módban. Akkor 1A-al tölt elviszi 2 nap alatt 14,4re. Akkor van feltöltve.
Nekem is mániám, fogyasztásmérőt rakok a konnektorba, hogy lássam mit csinález a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
veterán
Valószínűleg lehet kereslet ilyen hülyeségekre, a Motul is gyárt Abarth 0101 specifikációjú 10w50-et. Normális áron adják, így se kéne.
Talán egy fűrészelt T-Jet motorba, amatőr versenyzőknek oké lehet, de véleményem szerint utcai használatra nem; és Multiair motorba nem.
Amúgy ez lenne a "gyári": SELENIA-ABARTH-5W-40, helyette ment a megfelelő specifikációjú Motul.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A vizezett lobanyai kissé szarkasztikus volt, de kb ezt a tájékozottsági szintet képzelem el, a pénz nem jár ésszel, ha eszert penzt adnának te is az Adrián vitorlaznal, már ha érted...
Mindenki okosabbnak hiszi magát a mérnököknek akik azt a nyamvadt motort tervezték, erre a jelenlegi tapasztalatod jó példa: a racse olajat ette? És most eszi a belevaló olajat? Ennyike. nem kell ehhez ész, csak belatni hogy nem minden fehér és fekete
Nyilván ha treleren vinned palyanapra ott jó lett volna a racse olaj, csak nem palyaautonak használta ő sem, mint ahogyan senki sem csak arra használja, leszamitva a fanatikusokat. Szerintem utcai körülmények között nem is éri el az az olaj azt a hőfokot amire tervezték.
Ez kicsit olyan mint a szomszéd anyuka akinek phev XC90-e van hogy isibe hordja a 2 gyereket a szomszédos kerületbe... de neki olyan kellett mert nagy és erős (szóval az ura inverze )@Qru: nem tudom mennyit tesz hozzá vagy vesz el, csak ironizaltam, pont mint az elsokerekes octavia hátsó szárnnyal (nem az rs) felesleges parasztvakitas. A turbó siklocsapagya meg köszöni jól van ,főleg hidegen alulról terhelve...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
Most láttam ezt a becsnepper videót [link], T-Jetbe teszik a 10w50-et, az enyém Multiair, abba biztosan nem való.
Tegnap volt olajlámpa indításkor, ma nem. 🤷♂️ Digó feature lesz. A Motul 5w40-et egyelőre nem eszi (< 0,1 liter / 1000 km, üzem melegen nem finomkodva).
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Á értem
Akkor hanyagolomTotal nem szívem csücske
Volt édesapámnak egy 1997 PASSAT Variant (3B5) Dízel 1896 cm3 AHU, egyszer raktunk bele Total Quartz 7000 Diesel 10W-40 olajat
Előtte utána Castrol Magnatec Diesel 10W-40
És a Total olajból jó fél litert utána kellet tölteni, de se előtte se utána nem volt ilyen olajfogyás a Castrolból, pár milliméter csökkenés volt a nívópácán Castrol olajnálOké ezek másfajta olajak de mégis
Azóta én nem is gondolkozok Total olajbaDe akkor mi
Mobil Super 3000 XE 5W-30 [link]
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40[link]
Motul 8100 X-clean 5W-40[link]Lehet jövőre olyan árak lesznek hogy örülhetek ha Mannol olajat ki tudom majd fizetni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette