- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Ha bontva viszed a motor a gépműhelybe (máshogy nem is fogadják be) akkor 200k-ból gatyába rázzák. Szóval egy komplett felújítás 250k-ba simán belenyal de ennek több értelmét látom mint egy kétes előéletű bontottat venni majdnem ugyanennyiért.
Plusz ha nem motorkódos hanem motorszámos akkor még le is kell papírozni, ami megint idő és pénz.Ettől függetlenül én is töltögetném rá az olajat egyelőre.
#nincsbennetarcsi
-
Ádám16
addikt
Qru: köszi a részletes választ!
Olcsó a motor bele. 100-150ért van komplett.
Ha nagyon muszáj lenne, inkább felújíttatnám a mostanit. Akinek MX-e van, nem sokszor vált el 2000 alatt. Ami nem is baj, csak szerintem sokan az első kilométereken leforgatják...
Akkor már inkább 250ért egy komplett felújítás, de az még azért odébb van.
Majd, ha nagyon megindul az fogyasztás, szóba jön, de öntögetem, nem nagy kaland. Az okára lennék kíváncsi inkább.Szelepfedéltömítés után meglátjuk.
Btw ritkán nyírom, AB autó melóba kb. Naponta 2-3x elviszem 6-7000ig, egy megszokott szakaszon, esőben-hóban elteszem keresztbe, de nem gyilkolom szarrá, nekem ennyi is elég. Utazni is kurva jó ezzel a kis gépsassal, én imádok krúzolni is vele a Bükkben/városban tető nélkül. Beteszem a kanyarba, de nem az életemet kockáztatva. Viszont országúton melegszik 3000rpm-nél (ez nála a 90-100 közti tempó). Lehet, ez sem kedvez neki, 2300-2800 körül jobban esne neki, de nincs türelmem lassabban menni.
-
molnarpeter
nagyúr
Ha azt nézzük, olajcsere előtt már nem biztos, hogy érdemes a friss olajat egyből le is engedni, szóval lehet, hogy elég 2 liter is rugdosva, magas fordulaton tartva, stb stb nem tűnik soknak, legalább nem pótolja benzinnel.
Ádám16: elsőre összes tömítést át lehetne nézni, szimeringeket is ideértve (főtengely, vezérműtengely), meg egy hosszú lejtőn megeresztve motorfékkel szelepszárszimering is csekkolható.
-
Ádám16
addikt
Lehet, félreérthető voltam: ~3000-et forog ~90-100 között.
Szerintem ez általános jelenség, sok autónál.molnarpeter: Ja, legalább nem hengerfejes. Szép tiszta az olaj. Mondjuk a vizem fogy egy kicsit, de az is szép tiszta. A szerelőm (meg egy másik is) azt mondta, valamelyik bilincs/csőnél folyhat, de tuti nem folyik össze, az látszana pár dolgon.
-
Ok, köszönöm
Ezzel jobban jövök ki, mert 2,8 liter egy töltet[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Bárdi ilyen drága? kedvességgel 12eFt rendeltem, de utólag akadt meg rajta a szemem, akkor jól láttam, hogy nem láttam különbséget
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
-
zeus_2k14
senior tag
Persze, köszönöm is neki.
Csak 1 gyors kérdés. Azért, mert nincs részecskeszűrő a gépbe, attól még ez jó bele nem? [link]SZERK: Közbe ahol rendeltem volna, ott olvastam a szöveget, ott meg nem volt bele írva. Motul oldalán le van írva. Nemszóltam
Ugye a könyve ezt írja : [kép]
Már bele vagyok keveredve
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Tulajdonképpen dobozból kivéve mindkettőt fogtam (igaz más-mást autóhoz valót), de minőségbeli különbséget én nem vettem észre. Ettől persze lehet eltérés.
#5894 Lauda / #5895 Jenne: Miből veszed/veszitek, honnan gondolod/gondoljátok hogy "szarakodás" megy? Autószerelő a Filtron OE648/6-ot ajánlotta, legutoljára Mann-Filter HU612/2X-et tette bele. Neki mindegy, azt teszi bele amit szeretnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
K Norbi
addikt
Köszönöm
Fater vette melós autónakNem rossz kis autó, én nem látok ki belőle. Vastag oszlopokat látok csak.
Zajra komfortra jobb mint a H. De annyira nem nagy valami.
J Astra elérte a 2001 es B5.5 Passat szintet "Esetleg"
Öreg elvan tőle ájulva, én annyira nem.
Egy Opel sose lehet VW.Fogyasztása olyasmi mint az 1.6 nak volt.
Mondjuk városba csak, pályán viszont kevesebb csak 6 sebességes.
140 lovas motor egész jó lenne, ha nem kombit vettünk volna.Én elfogult vagyok egyébként, ami nem VW vagy Audi az fos.
-
sutszi
veterán
Köszi. Bár most dilemma, hogy 4dl vagy 1l. Próbálom belőni mennyi ment el az utolsó olajcsere óta. Tavaly decemberben volt max szintig töltve a gyári töltő mennyiséggel. 3.9L. Nagy izgalom nincs a történetben, mert most ~ 8000km alatt kb félúton van. Szóval vagy 2dl vagy 5dl ment el... Mondjuk ez is olyan, hogy a motorfékkel jobban kopik az olaj.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
nagyúr
Pedig A5/B5 + DPF kímélés= C2
A5/B5 nem igazán való hatékony kipufogógáz utókezelő rendszerekhez, viszont hosszabb csereperiódus esetén az A5/B5 jobban védi a motort, mert több és más adalékokat lehet használni, mint a C2-ben.
Ez nem azt jelenti, hogy minden A5/B5 jobb, csak lehet, ha akarják.
C2-t lehet tölteni az autódhoz, viszont akkor max 10000km és/vagy 200 üzemóra és/vagy 12 hónap után, amelyik előbb bekövetkezik, cserélni kell az olajat.
A5/B5-tel hosszabb csereperiódus lehet, viszont rövidebb élettartamú kipufogógáz utókezelő rendszert eredményez.
Tehát a long life olajak használata elsőre olcsóbbnak tűnhet, de később máshol fog jelentkezni a plusz kiadás. Például a második tulajdonosnál, garanciaidőn túl."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
abszolút helyettesíti, de a sok hideg üzem miatt 10000km
30k csereperiódus = motor gyilkolás hosszú távon
A5/B5-tel is 15k csere
Hosszú csereperiódussal olyan lerakódások képződnek, amit nem lehet később eltávolítani.
Biztos ki lehet mérni, hogy jó az olaj még 25k -nál, de a korai olajcsere olcsóbb, tervezhető és sokkal gyorsabb, mint hibás rendszerelemek cseréje. (motor, katalizátor, DPF, stb)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
Az aktuális autóm is kapott egy adag Xado 1 Stage revitalizálót pénteken. Nem várok csodát, az előzőnél nem történt semmi érzékelhető.
Azóta mentem 500 km-t, mintha egy picit* finomabban járna, pörögne. Továbbra sem várok csodát, szimplán prevenció. A fogyasztásban nem tapasztalok érdemi változást. (Szerintem nem is fogok. Főleg, hogy előtte nem sokkal váltottam 16-ról 18"-as téli kerekekre, emiatt eleve + 0,5 literrel kalkulálok. Illetve a hideg idő amúgy is ront rajta. És nincs két egyforma út.)
Majd az olajfogyást figyelem, 2.0 TSI, eleve egy olajcsipegetős konstrukció. Nem olajzabáló, de csipegető. Mindegyik - aki mást mond, az önmagát csapja be. (2 olajcsere között 0,5-1 liter elfogy.) De az olajfogyasztás csökkenése nem szerepel a Xado ígéretei között.* Simán lehet, hogy placebo.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Sok kocsiban máig nincs(öreg autók) és mégse halnak meg a benne utazók, és azok akik lehúzzák az ablakot azok se halnak meg, dohányzásról meg ne is beszéljünk
Ha nincs allergiás akinek nagyon fontos hogy pollenek nagyját is megfogja, vagy bármilyen légzőszervi baj, akkor szerintem szinte mindegy hogy milyet tesz be az ember
Csak legyen időben cserélve, legyen passzentos, és legyen jól berakva, hogy tényleg átmenjen a szűrőn a beszívott levegő
(Mert nem egyszer látni hogy rosszul van berakva és megvan gyűrődve, elmegy mellette a levegő)Egy olcsóbb aktívszenes megteszi általános használatra
És ami még nálam nagy szempont szivacs körben, nem is értem sok drága szűrőn nincs körben szivacs hogy is zárhatna az tökéletesen
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
barnam_
nagyúr
Rendben, akkor az lesz.
Magát a boltot persze ismerem, sok pénzt ott hagytam márA saját autómban jelenleg is tőlük vásárolt olaj van, csak más autójával óvatosabb vagyok, inkább utánajárok a témának.
#7506 bul07: hírlevélre nem vagyok feliratkova (nem is kell nekem), de a vásárlások után kapott pontokat szoktam néha beváltani.
-
TommyY2
tag
Mióta beleástam magam az autó témába, én is ilyet használok. Előtte a szerelők minden félét beleburogattak, aztán csodálkoztam, hogy egy év után már műszerrel mérve 1-2% nedvesség tartalmat jelzett.
Egyébként a DOT4 LV helyett lehetett volna az elnevezése DOT6 is, mivel ez Class 6-os, DOT5.1 meg csak Class 5.1-es.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Házimozi haladó szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- 3D nyomtatás
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Xbox Series X|S
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék