- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tabaga
tag
Én úgy tudom, hogy a C-s olajokat a kipufoggáz-utókezelő rendszerek elterjedése hívta életre, ami együtt járt ugyan a dízelekkel, de az ACEA B minősítés is azokra vonatkozik, így úgy vélem, hogy egy Ax/Bx minősítéssel rendelkező motorolaj tervezésekor is számoltak a nagyobb koromképződéssel. Továbbá a modern motorolajok egyik elemi feladata a szennyeződések lebegtetése, így nem hiszem hogy ebben a tulajdonságában számottevő előnye lenne egy C-s olajnak a B besorolásúval szemben. Ami viszont egyértelmű előnye a Ax/Bx-nek, hogy jobban ellenáll a savasodásnak, kémiai degradációnak, amiből egy benzinmotor több feladatot is ad a kenőanyaganak, mint gázolajos társa.
Mondjuk ha már C-s olaj, akkor tényleg előnyösebb lenne egy C3. -
Kornel
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
A C-s olajok (így a C3 is) alapvetően a katalizátoros és a részecskeszűrős benzin / dízel autókhoz lett fejlesztve, nagy hangsúlyt fektetve ezen eszközök tartósságára és hatékonyságára.
A C-s olajok másik nagy előnye a magas HTHS érték ami csökkenti a turbós motoroknál fellépő alacsony fordulat mellett (még nem optimális olajnyomás) jelentkező magas nyomaték által keltett csapágyterhelést. Ezek az olajok általánosságban a magas HTHS érték miatt jobban védik a csapágyakat ezáltal nagyobb motortartósságot biztosítanak. Cserébe mivel nehezebben is pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Itt egy jó kis ábra BlacKSouL fórumtárstól, és hozzá némi magyarázat: [link]
Érdemes átolvasni.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jaj nem válaszoltam neked.
C3 jobban védi a csapágyakat az A5 meg üzemanyag takarékosabb, javul a motor hűtése és elvileg erősebb is lesz (igaz nem érezhető mértékben).
Amelyik szempont fontosabb azt vedd. Én C3-at használok Bubiba de most visszaállok A5-re (mert úgy sincs benne tartalék ).
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
Olajszűrő az Audi számára - Fram, Bosch, Muller filter, Champion, Hengst, Mahle, Mann #1
#2 [link]
#3 [link]És az Extra link nem maradt el [link]
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Hali!
Tudjatok mi a kulonbseg a Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 es a Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 kozott? Azt latom, hogy a Pro dragabb, de nem irnak kulonbseget.Eddig Castrol Edge Professional -t hasznaltam, de rabeszeltek a Shell olajra(elvileg most mar az a gyari is). Sokat olvastam errol a Shell PurePlus Technology -rol, neztem Vezessen is ismertetot rola, es engem meggyozott.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Manitou
addikt
válasz MPowerPH #612 üzenetére
Én is most pont két Shell 5W30 között dilemmázok.
Shell Helix Ultra 5W-30
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30
(Esetleg még HELIX HX7 P AV 5W30 )De még képben van a MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 is.
Egy 7. generációs 1.6-os Civicbe menne. Jelenleg 5W30 Shell van benne, amivel semmi gondom, csak a pontos típusát nem tudom sajna. Jelenleg a sima Shell Helix Ultra 5W-30 felé hajlok. De mivel nem egy mai autó egy HX7 is elég lehetne szerintem bele.
[ Szerkesztve ]
-
humax
senior tag
Budapesten hol érdemes cserélni az olajat?
megbízható illetve jó áron
2007 ML merci 320 dízel
ha jó tudóm 5w30 olaj kenne
milyen olaj? marka stb
Elnézést kérek a rossz magyar írásomért, külföldi vagyok
-
bexinho23
őstag
Udv!
Opel C Corsa 1.2 z12xe tipushoz az 5w30 vagy 5w40et ajanlottak az opeles topicban. Viszont dilemmaban vagyok, hogy megis melyiket vehetnem meg az autohoz. 235ezer van az autoban.
Jovahagyasnal ott a dexon2.
Szerintetek?
-
bexinho23
őstag
Ertem. Végülis ez egy laikusnak is feltunhet, hogy gány a csomagolás. De az is megtortenhet, hogy szerelonel, rosszabb esetben markaszervizben gany olajat toltenek bele, mint ami papiron van. Raadasul evekig igy mukodik a dolog. Par eve meg orszagos balhe volt belole a mediaban. Na most lehet azt mondani, hogy cserelje maganak az ember, de ugye nem mindenki tudja megoldani. Egyreszt sokan nem ertenek hozza, masreszt ha meg is tudnad, szerezz szereloaknat. Vagy megveszed az olajat, elmesz egy szerelohoz, nem mindenhol tudsz odaallni, vagy ha kierőszakolod, meg rad fognak furan nezni. Persze kivetel mindig erositi a szabalyt. Sajnos maga az autojavitas, beleertve az olajcseret is, elegge bizalmi alapu. A magas ar nem feltetlen aranyos a minosegi, odafigyelos munkával.
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Autóba eddig Mobil 5W40 olaj ment, most 0W30-at tennék, hol érdemes venni, és konkrétan melyiket? Honda Jazz 2008.12 havi 1.4 Elegance. 80%-ban országúton van használva
[ Szerkesztve ]
-
mikoljan
tag
-
K Norbi
addikt
-
tdna
csendes tag
Most vásárolt 2012-es 9. gen civic ben utoljára 2017.09.05-én volt olajcsere 73000km állásnál. Most 84000 van benn.
Érdemes most cserélni vagy még kihúzza egy kicsit?Ahogy nézem a szervízes papírokat, volt benn edge prof c2 0w-30-as, meg 5w30 913D is.
Milyet érdemes?
Szűrőkből jó az utángyártott? -
Qru
MODERÁTOR
Normál üzemben el lehet menni 15 ezeres periódust, ha nagyon kímélnéd vagy sokat jár hidegen a gép (sok rövid út) akkor mehet 10 ezrenként a csere.
Olajból inkább 0W30 de az 5W30 is jó bele. Acea A3 vagy A5 (utóbbi a longlife, több adalékkal). A C-s olaj inkább a részcskeszűrős dízelekhez lett fejlesztve (de a benzinesnek sem lesz tőle semmi baja).
Márkából Eneos, Mobil1, Motul, LM...Szűrőből jó az utángyártott, a gyári aránytalanul drága. Én Mann-t szoktam de egy olcsóbb is jó.
#nincsbennetarcsi
-
Cicero
őstag
Update: Február végén megtöltöttem az autót (Mazda2, 2008, 1.3, 55kW) Total Quartz 9000-el. Szűrőcsere is volt, így 4 liter olaj ment bele. Tegnap megnéztem az olajat, sajnos a nívó alsó jelzése fölött volt kb 5 mm-el. A quartzból maradt még, így bele tettem fél litert, most nívó közép fölött van picivel.
Az olajcsere óta futottam vele 1800 km-t, ami alatt beevett 0,6-0,7 liter olajat. Mennyire vészes a helyzet, egy óra szerinti 150 000 km-es autótól/motortól?
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt