- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Duotts F26 - megoldjuk erőből
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
Az Elite magasabb TBN számmal és alacsonyabb hideg viszkozitással bír, másban nagyobb lényegi különbség nincs. ( emiatt - szerintem- jobb is)
Hidegben érezhetően kevésbé fogja meg a motort az Elite.
Próbáltam mindkettőt, az Elite-nél maradtam. Használhatod bátran. Nagyjából egy közepes szintű, de jó ár/teljesítményű olaj. A sűrűbb olajcserével többet érsz, mintha drágább olajat tovább használsz a gépben.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
MB 229.5 jóváhagyás: Mannol Elite 5w40
-
K Norbi
addikt
-
csiga8
senior tag
Mivel az egyik boltjuk itt van a közelemben, rendszeresen járok hozzájuk. A boltban a pultnál nagyjából 4 fő szolgál ki, ( + 1 fő a webes kiszolgáló) így is sorba állás van néha.
Azt a Mannol olajat úgy viszik, mintha ingyen lenne. Rengeteget. Voltam a ZS+U-ba, na azok is Mannollal vannak kitapétázva...
Ismerősi körben is használják, egyre több helyen a szerelők is. Ha annyira rossz lenne, már zengene az internet a bedöglött verdáktól. De nem...
Vannak - számomra - kevésbé használható és jobb olajok a mannolnál is.
Az Elite nem véletlenül kapta meg a MB 229.5 jóváhagyást. Azt nyugodt szívvel ajánlom.És még valami. Én használom is.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
-
Kornel
veterán
Ez megvan ugye?
És visszatérve az olajra.
7500-ankent saját szakállra köztes olajcserét fogok csinálni, 15000-kent meg márkaszerviz, amíg garanciális.
Márkaszerviz ajánlására csak a benzines ECSTAR F9000 5w30 mehet bele, ha nem akarok az esetleges garanciális probléma esetén bevizsgálásokat és egyéb hercehurcát.
Na most köztes itthoni olajcserenel rakjam ugyanezt bele, vagy menjen bele más, jobb?
Pl. Az előbb linkelt mannol energy Combi LL ami tudja a C3-at és 3,5 MPa HTHS viszkozitasu, emelett API SN, tehát biztosan jó a Boosterjet-be.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
0W-30-ból szerintetek melyiket vegyem?
SHELL Helix Ultra Professional AV 0W30
Castrol edge professional 0W30
Fuchs TITAN Supersyn FE SAE 0W-30Esetleg más alternatíva?
(1.4TSI, caxa, 2009)[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
Mondjuk az indexes fórumban legalább nem 2008-as ACEA táblázatot linkelnek, ami azóta már párszor megváltozott. Én több szakmaiságot vélek felfedezni ott
-
csiga8
senior tag
Vannak ott nagyobb tudású arcok, kétségtelen. Nagyjából 2006-2010 között valahol kettő TÉNYLEG tribológus is írt. Nagyjából ahhoz tartom magam.
Ami p.nci szőrszálhasogatás megy ott a gyártőművi előírásokkal, az inkább vicc kategória, mint a valóhoz való közelítés. A gyakorlatban, ha tudnák mi megy, és mégis minden működik, nem hinnének a saját szemüknek sem.
-
csiga8
senior tag
Az alapolaj ( Mannol ) minősége ( viszk. index) némileg kisebb, ( adatlap szerint) mint az Ecstaré, de lényegi különbség nincs.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy egy esetleges garanciális gond esetén hogyan és mivel azonosítják be az olajat. Gondot az olajzás hiánya okozhatja, ha nincs benne olaj. Hasonló tulajdonságjellemzőkkel bíró olajjal, akár Mannollal, vagy Eneossal, nyugodtan lehet járni.
A kényes(ebb) helyek a turbó és a vezérműtengely bütyök. Először mindig az adalék "fogy" el, elnyíródik az olaj, telítődik, stb. A 7.500 km-el ezt a lehetőséget kizárod.
-
Kornel
veterán
A problémám az az ECSTAR olajjal, hogy a Rendes specifikációit sem adják meg.
HTHS viszkozitas pl. Sehol sincs feltüntetve.Ez a mannol nem feltétlenül az ára miatt szimpatikus, hanem azért mert magas HTHS viszkozitasu, tudja a C3-at, és közben biztosan megfelel, mert API SN-t is tudja. Emelett az importőrtől közvetlenül vásárolva biztosan kizárt, hogy hamisat kapok, szemben bármi mással.
-
Qru
MODERÁTOR
Castrol (ha van tuti forrásod). Fuchs is korrekt de a Shell nekem nem annyira vált be (Jazz-ben ez a gyári olaj de a Castrollal halkabb lett a motor).
Egyéb: Mobil 1 ESP amit Mági javasolt, vagy néznék vmi jóféle Motult.
Kornel: Én nem keverném de a Mannollal sem lősz mellé.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon ritka, hogy gondot okozzon. Mivel miden cserekor marad a régi olajból egy kevés a motorban ezért elképzelhető, hogy az eltérő adalékok kicsapódást eredményeznek.
Mondom kimondottan ritka jelenség de én elkerülném a gyakori olajtípusváltást. Persze lehet csak én vok túl kényes.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Mondjuk igaz, abból kiindulva hogy nálam meg a Shell Helix a gyári... Aztán az se vmi hű de jó olaj.
Morris: Mobil1-el mi bajod? Bögre azt tolja a 1.4T Jettába és minden ok.
Motul nagyon jó olaj nem hype de meg is kérik az árát. Az ilyen polgári normál használatú autókba kb feleslegesen is jó/drága, elég vmi olcsóbb is (pl Castrol). Engem pl az győzött meg, hogy a 3 éves olaj még mindig hozta a referencia értékeket. Néznél meg egy 3 éves Castrolt... Persze időben cseréled így mindegy is, elég bele vmi olcsóbb de minőségi cucc igazad van.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Sebességváltó olajból mi az ami ajánlott? Manuális váltóhoz a gyártó csak azt köti ki, hogy 75W90 legyen.
Első körben a Motul Gear300-at néztem ki...
#nincsbennetarcsi
-
tabaga
tag
Kornél, te meg mindig ragaszkodsz a C-s olajhoz, vagy hazai Suzuki erőlteti ezt?
-
Kornel
veterán
Pont az, hogy nem erőlteti...
Az autó 200 bar maximális nyomáson fecskendezi be a benzint, és kormol is rendesen.Tudomásom szerint a C-s olaj jobban lebegteti a kormot, ami ennél a motornál kulcsfontosságú lehet a hosszú távú problémamentes működéshez.
A suzuki gyári olajkeresője a C2-es ECSTAR F9000-et hozza első számú ajánlásként, de ezt se a szervizkönyv, se a magyar suzuki nem ajánlja WTF
Ellenben a benzines API SN ECSTAR F9000-el, ami szerintük bele való. Most ez ment bele, hogy ne legyen esetleges kibúvójuk a garancia alól, ellenben nem vagyok arról meggyőződve, hogy ez a lehető legjobb választás a motorhoz.A C2-es ECSTAR meg elvileg nem magas HTHS viszkozitású, ami megint fájó pont nekem. A benzinesről meg semmit se tudni.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ha már váltóolaj.
Miért van az, hogy 75W egyfokozatú váltóolaj van előírva az Scross-ba? Sosem hallottam ilyet ezelőtt, alig lehet kapni ilyet.
Lecseréltettem, és álom lett a váltó, igazi japán remekmű, ellenben a gyári feltöltésű olajjal, amikor hagyott kivetnivalót maga után[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Akkor csak szimplán szar a váltó.
Habár szombaton egy ugyanilyen WagonR-rel kellett kiállnom a műhelyből, az sokkal-sokkal rosszabb volt. És még a nyelestengelycsapágy is erősen hallatszott.
szerk.: Mondjuk az egy dolog, hogy nem való bele, attól még simán beleönthették. Legutóbb is 10W30-at öntöttek a motorba 5W30 helyett, de legalább a szintet eltalálták. A pékek körében kedvelt 10W40 is volt már benne egyszer-kétszer.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Persze, benne vannak ezek is a kézikönyvben, ezért nem is reklamálhattunk nagyon, de akkor is az 5W30 az ajánlott.
Váltóolaj is ki lesz cserélve hamarosan, ha nem nehéz hozzáférni (vagyis otthoni körülmények között, aknából is megoldható), akkor megcsináljuk mi magunk. A kézikönyvben biztosan benne van, hogy mi kell.
És tudom, hogy típushiba, azért is említettem meg. A miénknek egyelőre még kutyabaja.[ Szerkesztve ]