- iPhone topik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Blackview A200 Pro - hajtűkanyar a középkategóriában
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Ez most a mai mese délután?
Swift sportban konkrétan megégett az eneos sustina...
Nem is szeretnek dicsekedni a HTHS viszkozitasukkal.
Elárulom: 3,1 MPa.Liqui moly ugyanebben az 5w30-as viszkozitasi osztályon belül tud 3,7 MPa-t a top tec 4300/4600-al.
Nesze neked japán csúcsminőség
[ Szerkesztve ]
-
Gyula84
veterán
Üdv 1.9TDI AFN motorban mehet 5w40es olaj? pl ez? [link]
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
simonjoe
senior tag
..Hát a Swift az nem Japán autóóó!!
Meg lassan már este van.
Komolyra, nem mesélni akartam, csak a tapasztalat. Mazda 6-ba használja egy barátom, teljes megelégedéssel, a lába többnyire a hűtőrácson van, én ezért mertem ajánlani, de én kérek elnézést!
Tudom, h egy ember tapasztalata még nem reprezentatív, de több mint a 0, ja és nem kigúglizott infó, ami mostanság nagy divat!!Joe
-
Kornel
veterán
válasz simonjoe #103 üzenetére
Nem japán?
Mesélj már még.
A motort és a váltót a mai napig becsomagolva hozzák Japánbol.Szerinted én kigugliztam ezt? Saját autóm ette meg az eneos sustina-t, konkrétan megégett az olaj.
Nyilván az átlagosnál nagyobb terhelést kapott (50 km padlógázon), de akkor hol a japán csúcsminőség, ami jobb bárminél?
-
tresh
addikt
Köszi, azt néztem hogy árban a mobil1 elég olcsó..eneos sustina 14-15k,motul 16k, a mobil1 9-10k körül megy. Az eneos-al se lenne bajom de sok helyen írták amit Kornél is hogy megég..az autó taposva nem lesz mert ami nem megy azt felesleges..plusz jellemzően asszony vezeti,ő meg tojáshély a láb alatt típus. Amúgy gyárilag valamiért a mazda szerviz 10w40et rakott bele, de én maradnék a vékonyabbnál a sok város végett. Amúgy a gépbe 129ezer van valósan.
-
Qru
MODERÁTOR
10W40 nagyon vastag mehet bele a vékonyabb, főleg ha sokat városoztok vele. Az Eneos-al a Honda topikban is elég vegyesek a tapasztalatok... én nem erőltetném. Mobil1 viszont tuti jó.
Csak hogy nehezítsem a döntést: a LiquiMoly-t is megnézheted: [link]
mod:
K Norbi:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kurucz7
csendes tag
Tisztelt Fórumtársak!
A most vásárolt autóm (VW Caddy, 2005, 1.9 PD TDI, 77kW, BLS motorkód, DPF nélkül) olajcsere periódusával kapcsolatban kérem a tanácsotokat!
Az autóban 247.000 km van, az előző gazdája 19.000-27.000 km-enként cserélte benne a LongLife olajat.A gyári előírás:
505.01 minősítésű olaj 15.000 km-enként
vagy,
506.01 minősítésű olaj 30.000 km-enkéntMost Motul SPECIFIC 505 01 5W-40 olajat tettem bele, mert a VAG topikban olvasottakból arra következtettem, hogy ez a legjobb a motornak. (nincs DPF, és a vezérműtengelyt talán jobban óvja a kopástól)
Ezt 10 ezrenként terveztem cserélni.Azóta elvittem diagnosztikára egy profihoz, aki azt mondta, hogy ezeknek a motoroknak 507.00 szabvány szerinti 5W-30-as olaj kell, az a legjobb nekik.
Az 5W-40-es olajat ő a benzinesekbe teszi, és felesleges pénzkidobás is 10 ezrenként cserélni.
Az 507.00 olajjal a 30 000-es olajcsere ciklust is be lehet állítani nyugodtan, feltéve hogy hosszú távokat 600-700 kilométereket tesz az autóba valaki egyszerre.
Ha meg sok a városi használat akkor attól függően, hogy mennyi, 15-20 000 km-enként is le lehet cserélni.Most akkor mi a jó választás szerintetek?
10 ezrenként 505.01
vagy 15-20 ezrenként
506.01 vagy
507.00-s olaj?Elnézést a hosszú szövegért!
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
2014-es VW Golf 7, 2.0l 110 kW, CRBC motorkód, 153000 km-rel olajcsere előtt áll. VW 507.00 előírás szerinti olaj kell bele ismereteim szerint, viszont a viszkozitással elakadtam.
5w30 (Mannol Energy Combi LL, Mannol oem VW Skoda) vagy 0w30 (Shell helix ultra av-l LL) menjen bele?
Előre is köszi, üdv: Vikman -
1stVikman
senior tag
Köszönöm!
Ha a helyi pékségben nem lenne beszerezhető, akkor milyen alternatívák vannak még?
Pék nagyon erőlteti a 0w30-as Shellt, mert hogy a szakszervizben is azt teszik bele állítólag.
A 0w30 már vékony lenne vagy felesleges?
Előző tulajnál 30 ezrenként volt cserélve, most 1500km-rel túlhaladt a cserén, így került hozzám. Míg a papírozás megy, megejteném a szervizt.[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz 1stVikman #125 üzenetére
Úgy tudom, hogy még nincs olyan 0W30 olaj ami teljesíti a VW 507 00 standardot.
De ránézek arra Shell-re.
Egyébként én is a Mágus által ajánlót ESP olajat öntöttem az enyémbe. Még nem sült le a motor.
Egyébként én 10 ezrenként cserélem az olajat.Én kérek elnézést. Shell szerint ez valóban tudja a VW 504/507 standardot.
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30:
Is designed to meet the demanding requirements of particular high-performance engines, including Audi and Volkswagen, and those requiring ACEA C3
Passes an extensive range of performance tests to meet engine oil specifications VW 504.00/507.00Specifications: C3; VW 504.00/507.00
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
E szerint a Shell még jobb is mint a Mobil1:
[Shell Helix Ultra ECT 5W30 How well the engine oil protect the engine?]
[Mobil 1 ESP Formula 5W30 How well the engine oil protect the engine?]
Shell 0,06 vs Mobil 0,14
Novum Forum Siculorum
-
Zsolt!!
aktív tag
Sok Opeles mondja, hogy áttért 10w-ről 5w-re ès 10w-el halkabb volt a motor. Nem tudom H a hangja alapján kell-e egy olajat megitèlni sajnos én se tudom máshogy az a jó amelyikkel H ès legkevèsbè fogy. Hozzáteszem, hogy csak castrol meg mobil olaj volt az autómban.
Egy kis èrdekessèg az olajokról.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz 1stVikman #137 üzenetére
Ezen az oldalon találtam [link] nem tudom mennyire állja meg a helyét egy ilyen jellegű teszt.
(#135) Mágus2 Ami nagyon felbosszantott az Opelünknek tiszta olajsár mikor belenéztem az olajbeöntőbe.
Castrol 5W-40 C3 kapott, csak városba van használva évi 25.000Km megy.
10.000Km volt csere az olaj.
Ezt leszűkítjük 7000Km re. És márka váltás.
Hátha.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
"az a jó amelyikkel H ès legkevèsbè fogy"
Ha fogy az olaj az többnyire nem az olaj hibája hanem a kopott motoré (feltéve, hogy gyári ajánlású viszkozitást használunk). Általánosságban a vastagabb olaj hidegen kevésbé ken (ugye a motor teljes kopásának kb 70%-át hidegüzemben szenvedi el), tehát még jobban kopni fog tőle a motor. Persze olcsóbb vastagabb olajat tenni bele mint elvinni egy generálra de ez csak a probléma elodázás igazából.
mod:
K Norbi: Mennyire saras? Lehet nem ártana egy kicsit átöblíteni esetleg...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
Hát ha belenyúlok van benne bőven.
Másik kérdés!Milyen A3 olajok voltak azok amik teljesítették a GM-LL-A-025 szabványt. 2010 előttiek dexos2 forradalom előtt.
Szóval nem akarok a továbbiakban C3 dexos2 olajat önteni a 2006 os benzines Opelunkba.
Mivel a könyvében nem C3 dexos 2 áll.Minősítés nem lesz a címkén, de ha pl X nevezetű 5W-30 A3/B4 annó rajta volt a GM-LL-A-025 minősítés. Akkor ma ugyanez az X 5W-30 A3/B4 nevezetű miért ne lenne jó bele. Kerestem régi képeket hátha találok olyan olajokat. Eddig sikertelenül.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Hát nem nagyon találtam én sem olyan olajat így hirtelen amit dexos2 előtti és tudja a szabványod. De a C3 önmagában nem gond mert a B helyettesíthető C-vel (fordítva nem!!!). De ez nem baj, mert a Dexos2 visszafelé kompatibilis: [link]
Kicsit olyan ez mint Kornél esete a gépkönyve B-t ír a márkaszerviz meg C-t önt bele. Ennek szvsz az a magyarázata, hogy így elég egyfajta C-s olajat tartaniuk (spórolás) mert az jó a benzinesbe is. Én is C-s olajat használok miközben B-s az előírt és nincs olajsár (még ). Szóval amire ő áll át az neked is jó lenne: LM TT 4600
Illetve csere előtt én megküldeném egy öblítővel is: [link]
De majd Mági válaszát is várd be, kíváncsi vagyok ő mit javasol.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi