- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone 16 vagy Oppo Reno13?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Magisk
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #9847 üzenetére
ezt már írtam neked én minden 2.-ik cserét mosással csinálom. az STP adalékot használom, nagyon jó cucc szépen kihozza a mocskot. egy biztos a ráírtakat be kell tartani!!!
azaz mész az autóval 5-10 km aztán beöntöd a tisztító folyadékot megemeled az alapjáratot (én meghúztam a gázbowdent és egy patentfogóval ráfogtam) 1500-2000 közé 10 percig járatod, majd leengeded. szvsz ahogy a tiéd néz ki én levenném a szelepfedelet és féktisztítóval telenyomnám aztán törölgetés tömítés csere szelepfedél vissza és csak utána adnám, hozzá a tisztító lötyit.szerintem a te kocsidból nagyon durva dolgok fognak kijönni.
Renault power
-
tresh
veterán
azért tettem idéző jelbe mert nem találtam rá a szakszerű helye szót amúgy nekem mindig sűrűn(sűrűbben) cserélgetem az olajt mint amit írnak így van otthon picit gyengébb olaj bőven jó..de biztos jó cuccok ezek az adalék anyagok de még nem vettem rá magam jó nekem a régi módszer
-
Nordik
őstag
Basszus egy bontoba nem talalok jobbos fenyszorot a Clioba. Az osszes szet van tordelve itt-ott...
Honnan lehetne szerezni normalis allapotban levot?Igazabol azert kellene mert kicsit jobbra vilagit, a beallito mechanika pedig szet van torve. Ha hagyom a fenebe muszakin szolnak erte, hogy kicsit jobbra visz? Ha nem akkor lehet hagyom, annyira nem veszes a dolog.
-
tresh
veterán
Hát amennyi rosszul beállított fényszóróval maszkaló kocsi van az utakon csak annyi 5 ft-os kapnék nem dolgoznék pár évig De műszakin ez a legkevesebb max szól érte hogy picit igazítani kéne rajta de nem hiszem hogy ez fogja érdekelni..amikor az enyémmel voltam 2-3 hónapja nekem is rosszul volt az egyik beállítva le se sz@rta..mellesleg a ha sérült is a lámpa de a mechanikája jó akkor szerintem azt át tudod tenni vagy veszel egy utángyártottat és annak a mechanikáját aplikálod bele bár ez az opció nem hiszem hogy fog játszani...mikori a gyártású a cliod? 18 ker királyhágó utcai bontót kérdezted már ?[link]
-
Nordik
őstag
Szhelyen keresek bontót. Valami oldal nincsen ahol magánszemélytől lehetne rendelni vagy ilyesmi?
Egyébként gondolkodtam én is rajta h szét kéne szedni, de félek, hogy nemtudnám összerakni rendesen, meg ahogy néztem nem is igazán lehet külön a mechanikát kibontani a lámpatestből. Bár kitudja. 91-es évjárat.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Szóval akkor szét lehet szedni?
Az üveget azt le lehet venni, azt néztem. A krómozott részt ha valahogy ki lehetni szedni a lámpatestből már semmi gond nem lenne, nagy valószínűséggel a mechanika is kijönne akkor.Körülnézek majd ezen az oldalon, esetleg Vaterán. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Nah bejártam az udvarba és nekiláttam.
Nem tudtam leszedni a kárpitot. Az összes csavart amit írt a könyv kitekertem, mindent jól csináltam, de nem tudtam szétszedni. Van a kartámaszba is ilyen beépített nyitható kis fakk, abból is kiszedtem a pöcköket de nem tudtam magát a dobozt kivenni. Pedig ezt is ki kellene.No mind1. Alul megfeszegettem a műanyag borítást és kifolyt egy kicsi víz belőle. Már nem lötyög bent. A repedést jó vastagon ragasztópisztollyal megoldottam (majd kiderül a legközelebbi esőnél)
Füge007: Ellenőriztem körbe a gumit, nem volt sehol semmi hiba/eltérés. Szép állapotban volt. Egyedül annyit vettem észre hogy kívülről a közvetlenül az ablaküvegnek simuló kis szivacs szerűség a kilincs felőli oldalán nem ért hozzá az ablakhoz, hanem elállt attól.
Azt visszatettem a helyére.
Annyi hely talán volt ott, hogy ott folydogált be szép lassan a víz. Nem tudom -
Ghandi
aktív tag
Hát ez nem igaaz! Már megint kigyulladt a motor ikonos jezőlámpa a műszerfalon.
Megane 2-es 1.4-es 16szelepes.A multkor már kigyulladt egyszer,akkor utánéztem a dolognak és sok helyen azt irták hogy a trafó miatt van ez.Akkor végigprobálgattam alapjáraton az összes hengernél,lehuztam a forduat visszaesett,mindegyik hengernél ugyan ez volt.Ezekután elaludt a lámpa csak ma olyan 2héttel az előző eset után gyulladt ki megint.Az alapjárat jó,nem gyenge az autó,most is lehuzogattam egyenként aa kábelokat alapjáraton,minddegyik henger megy.
Akkor meg mit jelent ez a kis motor formájú sárga lámpa?
Egyébként 3db Valeo trafó van benne és egy Beru,de mindegyik működik!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
rob210
Topikgazda
Az koránt sem biztos, hogy a trafó miatt van.
Ez a motor ikonod van és csak ez semmi más ugye?Renault power
-
tresh
veterán
A helyedben a valeot is beru-ra cserélném mivel a valeo-t is a sagem gyártja csak a színe más ergo kalap sz@r... csak a biztonság kedvéért Nekem is sagem volt igaz megane 1 de mindig volt valami baja aztán kicseréltem és lás csodát a motor mint a svájci óra úgy jár
szerk: a képe egy mazda műszerfala de az ikon neked is hasonló ezért linkelte a kolléga
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
Fura dologra lettem figyelmes. Minap tankoltam (külföldön) és tankolás után elinduláskor az autó meg-megtorpan, de a fordulat nem esik. Ilyenkor elerőtlenedik és mig haza nem érek (36km) addig ezt is csinálja. Ezután pl másnap mint akitől elvágták, nincs. Ezt csak tankolás után csinálja. EGR-re gondoltam de annak állandó problémának kell lennie. Benzinszűrőt minden évben cserélek olajcserekor. Találkoztatok már ilyennel. Gondolkodom, hogy most tele a tank venni bele vmi tisztító adalékot, érdemes lenne?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
tresh
veterán
válasz FRENK1988 #9874 üzenetére
Értem most azon gondolkozok hogy mi a francért csinálhatja ezt mert kint minőségibb mindig az üzemanyag mint itthon...szóval nem hiszem hogy ez okozná a gondot.. csak tankolás után volt ez a jelenség utána eltűnt? Esetleg az próbáltad hogy amikor erőtlen a motor félre állsz leállítod majd picit vár és újra beröfented? Mellesleg ez a megtorpan dologhoz nem párosul semmi csak hogy nem "húz" úgy ? tehát nem dadog be,nem fulladozik?
-
biker
nagyúr
én az OIL kútnál tankoltam, kokrétan azt hittem, megint elromlott az üza. szivattyú, kocsi nem indult, rángat, köhög
rátankoltam maxx motiont, mint az álom.meséltem Zoltánnak, aki mondta, a felesége nemtudomkijénak konkrétan megállt a fiatja tőle menet közben
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ghandi
aktív tag
Szivesen cserélném én az összeset Berura csak most nem fér bele
Kuplungszettet kell cserélni azautóba,az anyag már megvan,csak a szerelővel kell még időpontot egyeztetni.Nem lesz egy olcsó mulatság,a trafók már sajna nem férnek bele
Egyébként is a trafók vásárlásához össze kellene állni pár embernek akkor érné meg igazán.
Ha lenne még 2 Meganos akinek kellene fejenként 4trafó akkor 7500Ft/db áron lenne ami szerintem nagyon best buy!Szerintetek egy zsugorcsöves gyorsmegoldás hozna valami eredménytaz én helyzetemben?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
tresh
veterán
válasz FRENK1988 #9876 üzenetére
ha rángat akkor üzemanyag szűrő / ac pumpát kéne ellenőrizni mert szerintem nem kap elég üzemanyagot és ezért csinálja..anno 306omnál is ez volt hogy az ac felszívott vmi piszkot és nem kapott elég üzemanyagot a kocsim ugyan ezt játszotta majd szétszedtem kitakarítottam mindent csatikat helyre tettem és kapott 10 liter 98-ast majd meg hajtottam hibátlan lett Amúgy semmi hiba kódot nem dob fel ilyenkor?
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #9876 üzenetére
Az üzemanyagban van valami amit nem szeret a renyód.
Nem feltétlen rossz nyál az amit betankolsz, csak lehet a renó nem szereti azt az adalékot.
Egy STP injektor tisztítót löttyints hozzá.
Ha jobban el kezd rángatni akkor kosz van a rendszerben nem kevés, ha megjavul akkor semmi gond. Akkor csak felkavarta a jobb benzin a leülepedett dzsúszt a tankodban.Egy szűrő csere azért nem árthat.
Renault power
-
tresh
veterán
Szerintetek egy zsugorcsöves gyorsmegoldás hozna valami eredménytaz én helyzetemben?
Mit szeretnél evvel a megoldással orvosolni ?
Mellesleg én megane 1 hez gyújtótrafó 2db mert ugye az még nem külön van mint a 16v -knél 19.700Ft (angol márka nem jut eszembe de mindenki ezt viszi) plusz kábel 4 db 4000ft tehát 24000Ft-ból kijött a komplett felújítása...ami pl a nagyon bárdi stb nél kedvezményel is 40-50 ropi lett volna.. ezt csak azért írtam mert az a 7500 is kicsit soknak tűnik nekem.. (jó tudom másabb de akkor is) hol nézted?rob210: még a rönyó is tudja hogy a sagme/valeo hulladék és vissza is hívták öket cserére és denson(made in japan) trafókat tettek be ill berukat Nekem is le lett cserélve a sagem és lás csodát olyan gyönyörűen jár a motor hogy csak na..édesanyám vw 1.6 -ja traktor mellette
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Melyik trafód van?
A szürke színű?
Mert arra érdemes zsugorcsövet húzni az élettartama is megnő és a hibák is megszűnnek.
De azért ha lesz léd cseréld ki őket, mert nem egy életbiztosítás, sajnos.
Érezni fogod a különbséget, haverén amikor kicseréltük, esküszöm még dinamikusabb is lett a kocsi, ami mondjuk érthető.Renault power
-
FRENK1988
veterán
Semmi hibaüzenetet sem kapok. Még az indításkori visszajelző piktogramok se világítanak hosszabb ideig. Ezért is furcsálltam, és hát gondoltam megkérdezem itt.
rob210: Köszi a tippet. Ma körbenézek mi van az autósboltban[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Ghandi
aktív tag
Ez a hengerenkénti trafűs megoldás nem olcsó dolog! 7500 uj Beru trafóért szerintem nagyon,nagyon jó ár! Szervízben olyan 20ezer/db a csere és az álltalában Sagem/Valeo.A legtöbb autósboltban olyan 10-15/db áron mennek szinte mindegyik márka.
Hogy mit szeretnék orvosolni? Na ez jó kérdés.Világit a motor kontrol lámpa,és ahogy a netet olvasom mindenki erre azt irja hogy a trafóval ilyankor baj.Érdekes módón szépen jár a motor.
Na de milyen más hiba lehet még amit ez a lámpa jelez?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Tudom csak párban érdemes cserélni ezeket a trafókat,de ezzel az előző tulaj nem igazán foglalkozott.3db Valeo van benne(zöld kupak,rá van irva a márka) és van egy tiszta fekete.Márkát nem látok rajta,csak gondolom hogy Beru.Egyébként ha kiszedem akkor valahol az oldalán rajta van a Beru logó?
Most sajna nem lesz pénzem a cserére,de a zsugorcső az nem egy összeg,azt akkor ma veszek,bezsugorozom az összeset,meg beállítom a gyertyahézagokat.Lehet már lassan gyertyát kellene cserélni benne? Hány km után kell gyertyát cserélni?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
tresh
veterán
Hát azért én majd rá kérdezek erre kíváncsiság végett mert diósdon van az a hely ahol én is veszem az alkatrészeket és jóval olcsóbb mint a többi helyen és ugyan az papíros/garis stb...(szak szervizbe még ha ingyen adnák az alkatrészt se vinném a kocsimat soha..se ár se minőségbe nem megfelelő egyik se... )
mellesleg lehet volt benne valami gyújtás hiba és azért jelez vissza(de sok más is lehet amihez mindenképp diagolni kéne a kocsit kb 5 perc ) akku saru le picitpihen majd vissza és elvileg kiveszi a hiba kódot..ha nem akkor 1-2 ezerét kiveszik és várni hogy mi történik mert ha trafó hiba végett jelez akkor szinte rögtön vissza fog villanni a szervizjel.(#9885) Ghandi: 20000Km néz rá és NKG gyertyát használj (legjobb szerintem) ill eg ykis leírás
gyújtótrafó szinte mindenkinél gond nekem amikor elszállt 1db, kivettem a gyertyákat ez kb 50000km-ernél volt a gyertya hézag 1,1mm volt a gyári 0,8mm (elõírt hézag: 0,95 +/-0,05mm. a szerk.) helyett, tehát jótanács kb 20000km-enként vedd ki a gyertyákat ellenõrizd a hézagot állítsd be 0,8mm-re ,hogy miért mert valószínû ,hogy ezért szállnak el a trafók a levegõ átütési szilárdsága 21 kv/cm kb ez a gyújtó feszültség is de a motorban 10-11 bar nál már ez lényegesen több, így ha megnövekszik a gyertya hézag a trafó felépítése miatt a blokknál adja le a szikrát nem a motortérben és így tönkreteszi a trafót, azóta figyelem a gyertya hézagot és láss csodát még mindíg jók a SAGEM trafók kivéve azt az egyet amit cseréltem.Én áprilisban vettem egy Megane I-et, 1.4 16V-t, megbíztható, elsõ tulajtól, megkímélt, nagyon jó állapotban, 44500 Km-vel. Azzal kezdtem, hogy másfél hónapig szétszedtem meg összeraktam a masinát, különösen odafigyelve az ismert hibalehetõségekre. Kivettem a gyertyákat, a hézag 1,1 mm volt, rögtön visszavettem 0,9-re (elõírt hézag: 0,95 +/-0,05mm. a szerk.), mivel manapság a legtöbb gyertya hézaga 0,9. Eredeti Sagem trafóim vannak, semmi gondom velük. Egy cimborámnak 104000 Km-nél szintén semmi gondja a trafókkal, de õ is 30 ezrenként visszaállítja a gyertyahézagot.
[ Szerkesztve ]
-
Ghandi
aktív tag
Ok ha meg tudod kérdezni és nem nagy dolog ennek utánajárnod akkor azt megköszönném!
Én ahogy néztem neten ez a 7500/db eddig a legjobb ár amit találtam Berura,de ha van olcsóbb akkor az csak jobb.
Az aksisarut az ma leveszem,zsugorozás elött ennyit megér,a CD kódját hál istennek már megtudtam közbenElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
rob210
Topikgazda
A gyertya csere változó 50.000.km körül szokott lenni.
Abból brisket densot vagy NGK-t javaslok.
A gyújtótrafó árát kicsit elszabtad.
Kedvezmény nélkül is 9.500.- a bárdinál, kedvezménnyel meg a 7.500.- né is olcsóbbAzért kérdeztem mi világít, mert ha csak a motor lámpa akkor az lehet elkoszolódott egr, katalizátor, illetve néha lambda szondára is bejelez, de az más tünetekkel is jár, így azt kizárnám.
Ha a service lámpa is ég akkor az meg az elérkezett kötelező szervíz ideje.
Egyszerre ütik ki a szervízben, vagy ha van OBDII-es egységed te magad is kilőheted, persze az ellenőrzések elvégzése után, meg a cserék után.Renault power
-
Reaper04
aktív tag
Ezt az injektor tisztítós lötyit bármikor lehet használni, megelőzés céljából is gondolom, ugye?
Megveszem és csak bele kell borítani a töltőnyíláson keresztül? (lehetőleg 50-60 liter benzinhez)Néztem ilyet szeleptisztítósban is. Milyen időközönként érdemes egy ilyen kúrát (mondjuk mindkettőből) megcsinálni?
Illetve lehet a kettőt egyszerre is használni? Vagy külön külön kellene.
Köszi! -
Nordik
őstag
Ma rendeltem autósboltba üzemanyagszűrőt a Clio-ba.
Tényleg érdemes cserélni ezt is, mint az összes többi szűrőt? Igazából lehet cserélte az előző tulaj, szóval lehet fölösleges is lenne, kitudja.A márkáját nem tudom, de Bosch lett volna majdnem 4ezerért, ez 2100 lesz, azt mondta a boltos, hogy ez is teljesen megfelel. Hát remélem is.
Ahogy néztem nem nagy ördöngősség házilag kicserélni, szerintetek neki merjek állni? Sok benzin folyik a csőből ha lehúzom?
-
tresh
veterán
Csak az első oldal ablakért b@szogat ami jogos hátsókért nem
Mellesleg a felni tényleg nagyon baba
De a fólia annyira nem is lényeg nekem se bár az első szélvédőre felülre egy csíkba felteszek a gyárival megegyező fokozatosan sötétedő fóliát mert elég magas vagyok és pont szépen kitakarja a szemembe sütő napocskát...(utálom hajtogatni az ellenzőt)[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
A gyári gyertya nem kérdés sehol nem írtam, hogy nem ez lenne.
A másik kérdésben pedig igazad van.
2 hónappal ezelőtt vettem havernak és 6.800.- volt darabja a kedvezményemmel.
Most felmentem és valóban dúrván megdobták az árát.
A kedvezményemmel lenne. 10.100.-Renault power
-
tresh
veterán
-
Nordik
őstag
Rendben.
Kicseréltem ma a ködlámpa kapcsolómat, vettem új pedálgumikat, flexibilis ablaktörlőt és ugye az üzemanyagszűrőt. Augusztusba pedig megy műszakira, ott minden egyéb meg lesz csinálva, ha egyáltalán találnak valamit.
Remélem meghálálja a sok gondoskodást, bár filléres és apró dolgokat javítgatok rajta, igaz lehet felesleges lenne már egy 20 éves autónál. Kitudja eltudom e adni majd még.
-
tresh
veterán
Szerintem eladni már nem kell azt a gépet használni kell még komolyabb baja nem lesz (ez a típus nagyon jó motorikusan és meghálálja a gondoskodást) én is csak azért adtam el mert megette az idő a kaszniját de én imádtam 1.4 8v 74 paci kis zsebrakéta volt és 6-8 lityóval jártam vele mikor milyen nehéz volt a lábam..viszont valami jó ablaktörlő lapátot nekem is ajánlhatna valaki mert a régi bosch amivel vettem kezdi elhagyni magát vagy csak a gumit cseréljem ?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs