- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Az R5 Turbóval csak annyi a gond, hogy ahhoz megszállottnak kell lenni, mert sok nyűgje van. Ezt mondják a GTT tulajok mind, akik szeretik és ápolják az autójukat. Tehát hiába olcsó autó, nem mindenkinek alternatíva egy olyan huszonéves gép, aminek rendbetétele, fenntartása sok munkába és vesződségbe kerül. Ha valaki pedig a Cliot szereti, annak hiába példálózol egy R5 (vagy R11) Turbóval.
Olyan hihetetlen, ha valaki egy Cliot akar tuningolni, és nem akarja egyben kidobni belőle a motort? Egyébként nem tudom, hogy jelen pillanatban te honnan szereznél abba az autóba komplett turbós Renault motort, ami hasonló paraméterekkel bír. Mint mondtam, komoly munka eredménye az az autó, és tényleg megbízhatóan üzemel.
Számodra a legegyszerűbb dolog egy komplett valamit venni, és értelmetlennek nyilvánítani sok-sok befektetett energiát. Én viszont becsülöm azokat az embereket, akik szívvel-lélekkel nyúlnak az autójukhoz, valami szépet hoznak létre, és nem érzelemmentesen cserélgetik az autójukat.
Lehet, hogy mások szemében teljesen értelmetlen, hogy az én álmom a Twinit turbósítani, mert egyszerűbb lenne belefabrikálni egy RS motort, vagy venni egy Clio RS-t. Lehet. De szerencsére rajtam kívül még van pár őrült, akik nem racionálisan gondolkodnak...
Szerk:
Nem túl rég készült el az egyik klubtag turbósított Clio 16V-je. Nyilván annak sincs értelme.
[ Szerkesztve ]
-
Ebit
addikt
R5-t én azért , irtam, hogy egyértelmú legyen mióta van sorozatgyártású turbos motorja a Renaultnak.
"Olyan hihetetlen, ha valaki egy Cliot akar tuningolni, és nem akarja egyben kidobni belőle a motort? Egyébként nem tudom, hogy jelen pillanatban te honnan szereznél abba az autóba komplett turbós Renault motort, ami hasonló paraméterekkel bír. Mint mondtam, komoly munka eredménye az az autó, és tényleg megbízhatóan üzemel."
Bármelyik hazai bontó, esetleg külföldi, valamint aprohirdetések.
Számodra a legegyszerűbb dolog egy komplett valamit venni, és értelmetlennek nyilvánítani sok-sok befektetett energiát. Én viszont becsülöm azokat az embereket, akik szívvel-lélekkel nyúlnak az autójukhoz, valami szépet hoznak létre, és nem érzelemmentesen cserélgetik az autójukat.
Konkrétan leirtam milyen személyi, és tárgyi feltételek szükségesek az ilyen átalakitáshoz, ezért nem szükséges külön ideologiát gyártanod.
Személyes véleményem alapján, ha valami átgondoltan kerül kialakitásra , lásd az erősebb motorhoz, megerősitett futómú,fék erőátvitel, és karosszéria is tartozik, akkor minden tiszteletem a kivitelezőké.
Megjegyzem, a mai motorépitési trend nem az, hogy csináljunk 60 LE, helyett 140-t, inkább a motor paramétereinek összehangolása.
[I]
"Lehet, hogy mások szemében teljesen értelmetlen, hogy az én álmom a Twinit turbósítani, mert egyszerűbb lenne belefabrikálni egy RS motort, vagy venni egy Clio RS-t. Lehet. De szerencsére rajtam kívül még van pár őrült, akik nem racionálisan gondolkodnak..."Az a baj, aki nem racionálisan gondolkodik tehát őrült/te irtad/, az egy ilyen munkát nem tud, korrekten kivitelezni,anyagi és a fent részletezett egyéb okok miatt potenciálisan veszélyforrás a közútakon haladó szabályos autósoknak
[/I][ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Legyél szíves egy konkrét Renault motort (turbós, benzines, Clioba beépíthető) mondani alternatívaként.
Sajnálom, hogy a felelőtlenül "tuningoló", a munkához átgondolatlanul hozzákezdő emberekhez hasonlítod az "őrült" (szebb szóval élve: fanatikus) embereket. Nyugodtan kösd az ebet a karóhoz, és bizonygasd tovább, hogy a hozzám hasonló emberek potenciális veszélyforrások, és egyébként sem éri meg tuningolni, mert inkább komplett motort kell kukázni ilyen-olyan forrásból.
Amiket a tuninggal kapcsolatban leírtál, azokkal tisztában vagyok. Sőt, szerintem a többség szintén tisztában van bele, nem sok újdonságot mondtál. És ha vetted volna a fáradságot, akkor képekről te magad is meggyőződhettél volna arról, hogy az említett autó nem sufnituningolt valami, és nem szedett-vedett autóval példálózom. Amikor azt írtam, hogy alaphangon 1 millát jósoltak a Twini átépítésére, akkor gondolom nem tűnt fel, hogy ott sem felelőtlen berhelésről beszélek...
-
Ebit
addikt
Tisztában vagy vele, akkor linkeld be ide, vagy küld el az emilemre az egyedi átalakítási engedélyt és mûszaki dokumentációt.
Ezidáig olyan sok konkrétumot a 60le, és 140 Le kivúl, nem tudtam meg, de azt irtad, hogy ez nem a te autód, de ha részleteiben ennyire ismered, gondolom a mérési jegyzőkönyveket közzéteheted, a tulaj hozzájárulásával,és ha te úgy gondolod, hogy ennyire jártas vagy a tuningolás terültén, oszd meg milyen karosszéria, fék,futómú és egyéb átalakitások történtek, természetesen az általad leirtakat, nem fogom felhasználni..
Gondolom, ezt kb 5 percen belül tudod prezentálni.
-
ABE
őstag
Mint írtam, nem tudok minden apró részletet, viszont én speciel élőben is találkoztam az autóval, és tudom, hogy sok és minőségi munka van benne. És veled ellentétben én hiszek a saját szememnek és a tulajnak, mert normális helyeken nem mások munkájának leszólása megy.
Amennyiben nem a kötekedésre mennél rá, és ténylegesen érdekelne a dolog, akkor te magad is megtaláltad volna a korábban jelzett helyen az autó rövid jellemzését. Ezt most is megteheted, épp ezért semmit nem írok be. Amennyiben jegyzőkönyv, dokumentáció kell, hát vedd fel a tulajjal a kapcsolatot, mert nylvánvaló, hogy ezek az én számomra nem elérhetőek.
Szerk:
Továbbra sem említettél konkrét motort. Azt hittem, hogy 5 perc alatt ezt tudod prezentálni, ha már ilyen jártas vagy a kötözködés terén...
Szerk2:
Ta valami közlekedési hatóságnak, vagy hasonlónak dolgozol?
[ Szerkesztve ]
-
Ebit
addikt
Érdekes, be vagy jelentkezve, de a válaszodat nem látom.
Clio-ba a motor iránt itt is érdeklődhetsz:
Néhány bontó a teljesség igénye nélkül:
Autó France 220-531606-30-999-1959
06-30-971-2111
1142 Budapest Tengerszem u. 82/a.
Autó Paris
308-3510
1151 Budapest Szántóföld u. 1.
Autó Agence West France
06-27-348-360
06-30-201-1287
Dunakeszi Fóti út 100. 8-17 óráig
Rönorha Kft.
257-0136
06-30-948-8902
1171 Budapest Ecsedháza u. 11/b.
Renault & Peugeot bontó 290-2734
291-6511
XVIII. ker. Királyhágó u. 10. 9-17 óráig
Pleso Autóbontó 416-08-84
1158 Budapest Késmárk u. 4.
Szira Bontó 260-3919
Itt a Karcsiéknál volt Renault, de mivel nem tegnap voltam ott, nem tudom,hogy motor volt hozzá.
Ta valami közlekedési hatóságnak, vagy hasonlónak dolgozol?Nem én egy kicsit régebb óta foglalkozom autóval, motorral, és a jogszabályi környezettel is tisztába vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Azt mondtad, hogy manapság nem sok értelme egy ilyen tuningnak. Nyilván azért mondtad, mert tudsz alternatívát. Így harmadszorra is megkérlek, hogy legyél szíves egyetlen konkrét motort megnevezni a korábbi kritériumok alapján, amellyel kiváltható a tuningolt 1.2-es. Kérlek, hogy további bontók és boltok címét ne add meg!
Szerk:
"Nem én egy kicsit régebb óta foglalkozom autóval, motorral, és a jogszabályi környezettel is tisztába vagyok."
Így már gyanítom, hogy miért akarsz mindenkit kioktatni...
[ Szerkesztve ]
-
nemma
addikt
Csak úgy offba mondom, hogy Renault topikban nincs ám veszekedés!
-
Ebit
addikt
Beépithető pl a Renault 1.2 TCE 100 motor, és kisebb, nagyobb átalakitásal, még sok más tipusé is, kérdés, hogy anyagilag megéri-e, valamint, hogy az autó teljeskörű átalakitását, hozzá lehet-e igazitani.
Így már gyanítom, hogy miért akarsz mindenkit kioktatni...
Szerintem a kioktatás nem itt kezdődik,esetleg én látom szakmai szempontók alapján a dolog buktatóit. -
Ebit
addikt
Vidéki műhely, érdemben nem tudok nyilatkozni róluk, bár néhány éve voltam azon a tájegységen.
Konkrétumokkal kapcsolatban annyit, hogy a gyári fejlesztés során, egy 2007-ben kiadott motort, lásd az 1.2 100 TCE-t 100 LE állitanak be, amibe persze még biztos lehet találni, némi + teljesitményt, egy m, vagy több másik paraméter rovására.
Átolvasod az eddig leirtakat, nem véletlenül kérdeztem, hogy minden vonatkozó hatósági engedélynek megfelel az autó, mert ha nem, akkor a használati lehetőségét nagymértékben befolyásolja.
-
ABE
őstag
A 100 lovas TCE 1 éve jött ki, tehát esélytelen volt ezt a motort beépíteni a Clioba. És mivel ilyen új motor, egyelőre olcsón, bontóból se nagyon lehet szerezni szerintem. Mellesleg a paraméterei (legalábbis papíron) igencsak elmaradnak az eddig vitatott motorétól. Habár személyesen még nem próbáltam a TCE-t, az egyik (tuningolással komolyan foglalkozó, abból élő) klubtag szerint igencsak harmatos lett. Gondolom, hogy van összehasonlítási alapja.
Úgy tudom, hogy alapjaiban a 75 lóerős 1.2-esre épül ez a motor, így nyilvánvalóan némileg hozzá kéne nyúlni a TCE-hez, hogy hozza megbízhatóan az elvárt teljesítményt, hiszen 40 lóerőt nem lehet "csak úgy" találni. Mint írtad, valamely paraméter(ek) rovására lehetne növelni a teljesítményét, tehát szó sincs arról, hogy egy kész, komplett alternatívát jelentene, amit csak bele kell pakolni, és kész.
Az már teljesen más kérdés, hogy ezek az átalakítások anyagilag megérik-e. Nem, nem érik meg. Ha az illető "racionálisan" gondolkodott volna, akkor inkább vásárol egy 16V-t, vagy egy RS-t. De nem tette, ilyen vagy olyan megfontolásból.
Az említett Clio rendszámos, van műszaki vizsgája, a forgalomban részt vehet, de ezt már írtam. Mivel elég feltűnő autó, igen nehéz lenne vele eljátszani azt, hogy "csak nem kap el a rendőr".
Én elhiszem, hogy szakmai szemmel nézed a dolgokat, és van alapja is, hogy előítéleteid vannak az ilyen átalakításokkal szemben, én sem szeretem a sufnituningot, az átgondolatlan berheléseket. Ugyanakkor az érem másik oldala, hogy a hatósági szabályozás és a rendőri ellenőrzések nem könnyítik meg azok dolgát sem, akik igényes munkát végeznek...
PEACE
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Ha esetleg érdekel valakit a dolog.
Renault Clio I 1.2E,1.4E,1.9D-hez használt,de jó állapotú alkatrészek eladók.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Ebit
addikt
Az uton a rendőr, nem hiszem , hogy sokat tudna tenni, mert a Renaultok esetében, már néhány éves kor után, a motorszám nem olvasható, a motorkodokkal, sokszor a szerelők sincsenek tisztában, és régebben az ellenőrzés kiküszöbőlése érdekében, legális motorokba,és rá kerültek a tuning cuccok.
Én tovább, nem vitatkozva, de látatlanba azt mondom kicsi a valószinúsége, hogy valaki 60 LE, helyett 140 -re alakitsa a motort, de ha mégis, akkor lehet, hogy többe került, mint ha vásárolt volna bele, egy gyárilag turbos,erősitett beépithető motort, és mint irtam ez csak az egyik és nem biztos,hogy a legnehezebb része, az autó átépitésének, kűlőnős tekintettel, ha szakműhellyel készitetik.
Véleményem szerint, rengeteg tipusból hozzáférhető gyárilag erősitett modell, elfogadható áron, és az is embert próbáló feladat, ha ezeket valaki megpróbálja folyamatosan üzemképes állapotban tartani, de azért úttörő szerepre válalkozni,egyedi átalakitásokat megcsinálni, úgy , hogy nincs sport, vagy versenycélú felhasználása az elgondolkoztató.
Neked is béke,majd kúldőm az olajágakat.
-
AMD Power
titán
Egy szívó diesel motoron lehet egyáltalán valamit "tuningolni"?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
A változatosság kedvért elvittem a szerelőkhöz a kocsit. Kiszedik nekem a hűtőt. Majd holnap reggel megy a hűtő javítóhoz. Utána vissza és bele a kocsiba. Remélem végre jó lesz a gép.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
gabx76
senior tag
Csináltam egy "sajtófotót" az öreg masináról. Gondoltam, megosztom veletek is.
-
AMD Power
titán
De jó hírem van! Kiszedték a hűtőt. Képzeljétek! A hűtő ventilátor lukasztotta ki. De jó mert 2K-ért megcsinálták annyiura minimális volt a probléma!!
Kiderűlt ,hogy miért is olyan rohadt drága a hűtő a kocsimba. Mert rézből van. Ezt a hülyeséget....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
gabx76
senior tag
Köszi! Jöhet a tied is! kiváncsian várjuk!
nemma: Még nem eladó, csak kirándulni voltunk vele, aztán fotózgattam.
ABE Mondjuk nem ezt szándékoztam kihozni belőle, de most hogy mondod valóban hasonlít a főcímre. Csak ott mintha sivatagban száguldozott volna.
Itt fényképeztem a város mellett, a Mecsekben. -
-
AMD Power
titán
Megrendeltem a géphez ezt a ütéscsövet.
Remélem ez az ami kell nekem oda felülre és minden rendben lesz végre ezzel a diesel álommal.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Füge007
senior tag
Na megint beletekertem pár kilómétert a Clioba Horvátországban. Holnap átnézem, kap friss olajat, megérdemli.
Füge
-
Magnum_
nagyúr
uhu, 2napja jöttem meg Horváto.-bol, eléggé délen voltunk, Dubrovniktol nem messze, és igencsak bivalyerös és takarékos volt a kicsi kocsi 5,9L/100km klimával és 150km/h-s autopályatemponál 30 fokban
I humbly and respectfully decline™
-
ABnormal
őstag
haver beállította a twingón a szelephézagot -> sokkal csendesebb lett a kicsike...
-
AMD Power
titán
Megnéztük mit megy nagyjából a gép. Olyan 140-145 körül van a vége. De a 110-t szereti inkább.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...