- MIUI / HyperOS topik
- iPhone 16 vagy Oppo Reno13?
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz #40935168 #42646 üzenetére
Tovább agyalok, bocs: szerintem a lényeg az elméleti maximum és a gyakorlati maximum. Van az elméleti, ami adott papíron, megapixel ahogy nő, úgy sűrűsödik a skála és azt mondja az ember, hogy 4000, ennél többet nem tudunk leolvasni az adott szenzorból kijövő képből akkor sem, ha "nincs előtte üveg" (értsd jól). Tehát a szenzor meghatároz egy elméleti maximum értéket.
Ha pedig van előtte üveg - márpedig van - akkor ez máris nem 4000 hanem kevesebb, hacsak nincs az üveg iszonyú jól megmunkálva, összerakva. De a megapixel növekedéssel nem romlik lineárisan az obik megítélése, mi lesz very good és mi nem. Csak szép fokozatosan. 36-ra szerintem az ilyen nagyonkomoly obik mint a 70-200 VR2, 85 stb. és pár nagytele fix még mutathat csodákat, de az obipark nagyja már rég alatta van.. még a 24-nek is, mert nem sok obit látok Photozone-on megütni a D3x szenzorlimitjét és ez ismétlem, "homályosított" szenzorú AA filteres 24MP, a D800E-t kvázi fingom nincs mi rajzolná ki.
Canonrumors-ról: Prototype cameras with sensors beyond 40mp do exist and are in the hands of very exclusive testers. However, we’re also told that a few lenses in the lineup will need updating before a large megapixel camera hits the market for Canon.
Tehát 40MP és pár üvegre ráfér az update. Valszeg nem a frissebb 24-70 USM II-es lesz az első, de ennyi meg egy bambi, nagy MP-t nem rajzol már ki a lineup zöme és a II-es obiknak sem adok 10 évet, sőt.. ha ilyen iramban elkezdődik a megapixel verseny..
DX-en a D3200 tulajok mit mondjanak a 24MP-re ? Ott még kevesebb esély van jólcsiszolt üvegre, mint az FF D3x esetében, mert ugyanúgy 24MP-nek kell megfelelnie élességben sokkal kisebb üvegfelületnek - ergo, egyetlen mikrohiba sokkal nagyobb torzulást okoz a képen, mint FF-es üvegen.
És jelenleg az obipark pont fordítva van felállítva, a durva legendák nem DX-re jöttek létre (bár van kakukktojás oda is hálistennek) - és ezen az sem segít, ha DX-en FF üveget használ az ember, mert annak is csak a közepét hasznosítja, tehát DX 24MP-t kirajzolni továbbra is nehezebb lesz, mint FX 24-et.
Mindezekután nem lepődnék meg, ha lassan a növekvő MP háborút látva mindkét gyártó még egy utolsót húzna a DX-eken, aztán roló le, egy 40MP-s DX szenzorhoz urambocsá, 60-ashoz, 80-ashoz majd évek múlva milyen üveg kell, ha az objektív mérete marad az, ami ?
Gyártástechnológiában lehet követni darabig, de 10-20 év alatt el lehet itt is érni ugyanúgy az optika, az üveg határait, mint elektronikában, processzorgyártásban a rézét.
Na ezért nem félek én többek között attól, hogy majd holnapután lemosnak minket DSLR-eseket a 40 MP-s piciüveges iPhone-ok, bár amíg olyan finom molekuláris-atomi kitudjamilyen szintre tudják csiszolni az üveget, lehet még simán megélünk ilyet is, végülis a gyártástechnológia is fejlődik, a kérdés csak az ára.
Gazdasági válság kellős közepén vajon ki invesztál olyan gyártósorba, ami 2x-3x netán 10x olyan felbontásban (finomságban) csiszolja 10x olyan pontosra ugyanazt az üveget, utána pedig 10x olyan pontos elektromágnesek és ultrahangok mozgatják 10x pontosabban, hogy az üveg csiszolásának előnye ne vesszen el.. (tehát a nagy MP a fixeknek kedvez sztem)..
Bocs
-
#40935168
törölt tag
válasz #40935168 #42651 üzenetére
Nesztek.
De én nem vagyok optikus, csak elmélkedem.Szóval éljen a középformátum, ami adott, még viszonylag megtérülő üvegcsiszolás-minőség-árszínvonal mellett képes arra a nagyobb üvegfelület miatt, hogy az arányosan nagyobb szenzoron kirajzoljon 120 megapixelt és ez jóóó amúgy, mert FX-re nem biztos, hogy még több MP-t pakolnék amúgy, bár a DX/24MP után még van itt tartalék úgy látszik a 40MP környékén.
De a hosszútávú jövő, ki tudja, egy exponenciálisan gyorsuló technikai fejlődés alatt lehet nem is annyira hosszútávú.. az az, hogy szépen szivárog le a középformátum is majd a hétköznapi lúzer kezébe.
No, szar jövő, felkészülni nagyon nem lehet erre, hogy majd egyszer adni kell el mindent, de még nem holnap lesz, a marketing addig szép finoman egyesével fogja még adagolni az "újításokat" DX-FX-re, mielőtt előbb DX, aztán FX végképp kihalna.
Ne sírjatok.
Lelőttem magam. Bocs tényleg.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz #40935168 #42654 üzenetére
Akkor a hosszú hsz-eket mondatonként tedd külön hsz-be és szerintem a mai teljesítményeddel 1ből nagyúr leszel vagy PH [mittudoménmilyenistencsászár]
Amúgy gondolod, hogy egy belép D3200 esetében a 24 MP mellé úgy tervezték, hogy mikrohibamentes csúcs üveg dukálna?
Biztos vagyok benne, hogy azt a 24 MP-t úgy oldották meg, hogy a normál 18-55VR is adjon elfogadható képet.
Úgy értem belenagyításokr is azért legyen éles.
Egy kezdő - márpedig többnyire kezdők veszik a belépő alját - majd a legtutibb lencséket fogja vásárolni.
Szerintem erre azért odafigyeltek a nikon mérnökei.
ellenkező esetben valami katasztrófa lenne a D3200. Ha jól sejtem nem az...[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
válasz #40935168 #42652 üzenetére
Ezért mondtam én mindig is, hogy a D3200 és a D5200 a lehető legnagyobb butaság. Bőszöm felbontású szenzor, amin olyan sűrűn vannak a pixelek, hogy garantáltan nem rajzolja ki semmi, plusz a diffrakciós hiba is jó hamar elé fog jönni.
Valahol olvastam, hogy a D800 érzékelője kb a D5100 pixelsűrűségével rendelkezik. Én már ezt is sűrűnek tartottam, de sajna nekem kellett a felbontás.
Egyébként állatira ráérsz látom.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
MODERÁTOR
válasz #40935168 #42654 üzenetére
Már jogosult vagy
"Ki jogosult egyéni arcképet kérni?
1/a: 800 napja regisztrált nick és minimum őstag rang, vagy
1/b: 2500 napja regisztrált nick és minimum senior tag rang, vagy
1/c: 10 címlapos, szakmai cikk (fele kiemelt) a Logouton,"Irány ez a topik, de könyörögve kérlek, olvasd el az első hsz.-eket!
Amúgy én élvezettel olvastam a kis agymenéseidet.
Kicsit áttételesen, de a 20-40-60-80 MPixelhez tartozik (szerintem) a Lightbulb conspiracy. Nem vagyok összeesküvés elmélet gyártó, de elgondolkodtató...Mert ahogy te is megemlítetted, miért is kell egy D3200-nak, DX vázként 24 MP - ráadásul olyan üveggel, ami ki sem rajzolja?
[ Szerkesztve ]
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
Throme
veterán
válasz aleister #42658 üzenetére
Ezeket a hibákat valszeg szoftveresen vagy nem tudom hogyan, de csak korrigálja a váz.
Itt többen temetitek a D3200-at de nem tudom elképzelni, hogy amit leírtok az mind elő is jön, vagy láthatóan monitor méretben előjön.
Ha így lenne kukázni lehetne a vázat már a gyártósorról direktben...[ Szerkesztve ]
-
Karima
őstag
Egy Nikon 14-24/28-ért jó ár a 700 dollár? Mert ha igen, akkor lehet, hogy veszek egyet.
-
gab.m
senior tag
válasz Karima #42663 üzenetére
Ne offolj, most megapixelekről van szó... Amúgy lol, jópofa dolog, de 700 dollárt nem adnék érte. Azt hittem egyébként valami nagyon kamu expresszes hirdetést fogsz linkelni.
-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
aleister
veterán
válasz Throme #42662 üzenetére
Nem. Az életlenséggel nem lehet szoftveresen mit kezdeni. A különböző sharpness algoritmusok csak meghágják a képet. Ettől ugyan bizonyos távolságból élesebb hatást keltenek, de ez nem javítás, csak trükközés.
A diffrakciós hiba márpedig életlenséget okoz. APS-C 10MP-s érzékelőnél kb f10-re teszik a határt. Nálam kb f8-nál van mindkét váznál. Egy 24MP-s DX lapkán ez simán jelentkezhet 5.6 - 6-nál, ami már szopás.
[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #42658 üzenetére
Yepp.
- egyre drágább a gyártóknak ugyanakkora szenzorfelületre több MP-t rázsúfolni, tartva egy viszonylag jó iso-t és dinamikát
- egyre drágább a gyártóknak ugyanakkora üvegfelületet úgy megmunkálni, hogy még kevesebb hiba legyen benne a sűrűbb szenzort kirajzolandó (mert üveggel vagy lekövetik a nagy MP-t, vagy kenhetik a hajukra, ideig-óráig megy a régi üveg, de aztán tenni kell valamit).Gyorsan gépelek, volt pár év sokat chat-elő időszakom külföldön.
-
#40935168
törölt tag
(hogy végigolvastál)
@ Throme: előzőek (aleisternek) miatt ez folyamatként tekintendő, szóval nem mondtam, hogy a 3200 szar lenne. (De a kitobi rá már sovány) és a Nikon mérnökei (jóindulatú tech freak szakik) illetve a Nikon marketing gépezete (=hogy mit adnak el Neked) között olykor hatalmas szakadék tátong. El kell adni a megapixelt, üvegnek meg használd ami adott, a marketing látta hogy az átlag user buta, úgyis rárepül, hát nem megéri kiadni ? De. Pont. Pénzből él mindenki.
De ezt mindenki így csinálja, a szomszéd is és egyéb iparágak is.. mindenhol a diszkrepancia, a világ nem értünk user-ekért van és főleg nem racionális döntésekből áll.
Ha megnézem, hány obi rajzolja ki a D3200-t, még siralmasabb a helyzet mint D800-ra.
-
JohnyBlue
addikt
Úristen kutyus!!! Ittál vagy szippantottál ? Bakke' a fejemet leöntöttem vízzel hogy letudjam hűteni ...
Skacok akkor most egy kis D7K fókusz vesézés?
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
M_o_g_y_i
őstag
A D90-et eladtam, lesz helyette egy D7000 és ha kell valakinek a 18-105 akkor kitben veszem.
KIT-ben akkor veszem, ha el tudom mellőle adni a 18-105-öt.[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
M_o_g_y_i
őstag
Pedig 60e. alatt nem érné meg, akkor inkább magában veszek vázat.
Akkor kicsit többe jön ki, de nem kell "nyűglődnöm" a postázással, stb.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Real_Necro
veterán
válasz forceberg #42669 üzenetére
Inkább ne, ott nem csak beszélni kellene. De ha egy könyvet kiadna lehet megszedné magát, csak kell egy jó cím, a téma meg tökmindegy.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
spanyoll
addikt
Há mámeg mi ez a 70 hozzászólás, kinek van ideje ennyit olvasni?
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
Larry303
addikt
válasz aleister #42666 üzenetére
igen a d7000 és a d800 pixelsűrűsége majdnem megegyezik...
viszont amiket én számoltam/olvastam a diffrakciós limitről az én esetemben, az azért odébb volt, és, hogy kleroval is egyetértsek a szememnek is jobban hiszek... szal olyan f11 körül kezdődik, de f11el simán lövök bármikor, f16on sem azon múlik sztem, hogy élvezhető lesz e a képed...https://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
aleister
veterán
válasz Larry303 #42684 üzenetére
Igen, ezek javarészt csak kemény belenagyítással, laboros méréseknél mutatkozik meg. Mindössze a mai nagy szuperélességes téma után tűnik rémesnek.
Ám a 24MP-s DX-es lapkán tényleg kicseszés, hogy pont ott kezd emiatt életlenedni a kép, ahol az üveg pont a legpengébb elméletileg. Persze ez az f5.6-f6 csak becslés, feltevés.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Larry303
addikt
válasz forceberg #42686 üzenetére
szerintem arra gondolt, hogy belépő gép mellé belépő üveget vesz az átlag, ami ugye nem 2,8 ról fog indulni, ergo nem biztos, hogy 5,6 on lesz a legélesebb...főleg ugye ha onnan indul...
24mp re számolva ha jól látom tényleg limites az f8 is már... f7,1 a vége...de mint mondtam nem hinném, hogy f8 on ha használod az üveget amin viszont szinte biztos, hogy a legélesebb ha egy kit obiról beszélünk, bármit is limitálna valós körülmények közötthttps://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
Viperator
őstag
[ Szerkesztve ]
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
Throme
veterán
válasz aleister #42666 üzenetére
Nem, nem, félreértesz, én nem a technológiából adódó törvényszerűségeket, vagy a fizikát akarom megcáfolni.
Nem tudom azt elképzelni, hogy hagynák a nikonnál, hogy egy sima kitobival (mert többnyire ezzel veszik szvsz a D3200 gépet ) fos, életlen képeket lőjön a vevő. Pláne, hogy a belépő kategóriának egyik "feladata" lenne az érdeklődő vásárlót kicsit a magasabb kategória felé is terelni, amellett hogy egyszerű a gép és könnyen csinál vele szép képeket.
Ha vacak képeket lőne a vásárló, akkor elmegy a kedve az egésztől.Szóval én elhiszem, hogy nem egy jó párosítás az új 24 MP-es szenzor + kitobi.
Csak az a kérdésem, hogy ebből mennyi látszik az elkészült képeken?
Én még itt a fórumon nem olvastam D3200-as felhasználótól (tudom kevés van, talán 1 fórumtárs mindössze) rossz véleményt a végeredményről...
Most más fórumokat nincs időm átnézegetni -
MODERÁTOR
válasz Throme #42694 üzenetére
"Nem tudom azt elképzelni, hogy hagynák a nikonnál, hogy egy sima kitobival (mert többnyire ezzel veszik szvsz a D3200 gépet ) fos, életlen képeket lőjön a vevő."
Hogy eloszlassam a kételyeid:
A Sony bevezette az EX-1 és EX-3-at leváltó új szériáját PMW 100, 150 es 200 néven. A nagy mondás az új XDCAM EX kodek ezekben, ami az eddigi 4:2:0 35 Mbit/s helyett 4:2:2 50 Mbit/s-t rögzít.
Csodás a fejlődés nem? Azt elfelejtik megemlíteni, hogy a belépő szintű 800 ezres modell (100-as, amiből majd a legtöbbet eladják) egy egy CMOS-os, Bayer Szűrös modell.
Minek annak 4:2:2? + 50 Mbit?
Eperkutyusnak igaza volt, a belépő kategória mar a marketingesek es nem a mérnökök játszótere.
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
#40935168
törölt tag
válasz Throme #42694 üzenetére
Minden látszik rajta. A 24MP-s szenzor szépen megmutatja, melyik obi hol és miben hazudik. Egy sokkal pontosabb "obivizsgáló műszer" mint egy kisebb MP-s szenzor.
Az átlag user azért nem fog mégsem pampogni, mert amikor lekicsinyíti a képet, hogy megmutassa apunak anyunak havernak, feltegye facebook-ra stb.. gyönyörűen "visszaélesedik" , gyengül a zaj-szemcsésedés, stb. Szépen kisimul a kép.
-
aleister
veterán
válasz Throme #42694 üzenetére
"Nem tudom azt elképzelni, hogy hagynák a nikonnál, hogy egy sima kitobival (mert többnyire ezzel veszik szvsz a D3200 gépet ) fos, életlen képeket lőjön a vevő. "
vs
"Szóval én elhiszem, hogy nem egy jó párosítás az új 24 MP-es szenzor + kitobi.
Csak az a kérdésem, hogy ebből mennyi látszik az elkészült képeken?"Ezzel kb megválaszoltad magadnak a kérdést.
Senki nem beszélt fos életlenségről. Itt konkrétan az érzékelő egymás mellett lévő -túl sűrű- pixeleire eső fényelhajlásról van szó. Az életlenség csak belenagyítva lesz észrevehető.
A belépő kategóriának olyan hálás szerepe van, hogy ha a kompaktról áttérők meglátják a zajmentes képet, szembejön velük egy kis bokeh már le vannak nyűgözve. Arról nem is beszélve, hogy a kompakt kisebb érzékelőjénél ők már rég a diffrakciós hiba világában éltek, így ha jelentkezik is szűk rekesznél a jelenség, akkor sem lesz náluk értékcsökkenés...ha meg f5.6 (hasraütés) alatt maradnak, akkor örülnek, mint majom a farkának.De ismétlem, itt jóval kisebb életlenségről beszélünk, mint pl egy reciprok szabály be nem tartásából adódó bemozdulás esetén. Az utóbbinál normál méretben is kiszűrhető az életlenség, az előbbinél meg egy bizonyos belenagyítás után fog csak feltűnni.
Ami itt számomra inkább vicces volt, hogy pont ott mutat fityiszt a szenzor, ahol a legjobban teljesítene az obi.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #42697 üzenetére
az üvegen ez nem változtat semmit, ergo ugyanannyira (esetünkben mutogatós fullhd) méretre visszaméretezve ugyanazt nyújtja majd ez a kitobi, mint egy 10MP-s szenzor (csak mondtam egyet). Egyedül magas iso-n jobb a helyzet, más a zaj képre gyakorolt "jellege" lekicsinyítés után: egy 10x10 pixeles területet nézve ha lesz magas iso-n csak mondok egyet 30 zajpixel (a 100-ból), a hatás kb. ilyen:
- kisebb szenzorról visszaméretezve fullHD-re látható marad a 30-ból kb. 15-20, gríz, kása, ilyesmi formájában
- nagyobb MP-s szenzorról visszaméretezve fullHD-re eltűnik a zaj, de a kép kilaposodik: a sűrű felbontás miatt a pici mintaterületről megmaradt 30 zajpixel is "összemegy" majd dither-elődik meg mittoménmicsinál a resize műveletek során, így a végső effekt nem grízes kép lesz, hanem inkább "fakóbb" kép, mintha cOxeR a vintage scriptjéből az első világosító layer-t ráhúzná Szóval felfinomodik a zaj, látható lesz, csak nem kásában.Értem ezt "normál" 1600-3200 körüli iso-ig. 25600-on a D800 is olyan grízt produkál hogy ajjaj. (Bár FF-re levéve + vignette ráhúzva ehető).
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest