- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Djuree
félisten
válasz zenwalk #10500 üzenetére
190cm, 65 kg? eszel te rendesen?
ha vagy annyi idős, tedd le az A korlátlant inkább, gondolva a jövőre. hidd el ultra nagy szopás lesz, ha majd akarsz nagyobbat és megvan motor pénz minden, csak nem mehetsz vele, mert jogsi kell még. meg ha van rá pénzed persze.
erő nem kell hozzá, nem te tartod a motort, hanem az út én vagyok 95 kiló egy 200kilós motorhoz, mégsincs semmi gond, elrántani persze el tud, annyi a trükk hogy úgy kell tolni hogy rajta ülsz, akkor nincs gondLEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
tutis
őstag
-
vendingo
veterán
válasz zenwalk #10504 üzenetére
Ha a későbbiekbe nem szeretnél nagyobb motorra váltani, akkor kb 150-ből kilehet hozni a komplett ruházatot, de ha a későbbiekbe tervezed nagymotor vételét, akkor inkább adj ki most többet, minthogy 2x-r kelljen mindent megvenni.
Pl tavaly vettem bukót 30-ért, rájöttem, hogy egy f.s, most vehetek másikat.Amúgy biztos hogy eszel, csak nem eleget! Én csak tudom, ugyan ebbe a cipőbe jártam. 195 centi vagyok és 85 kiló. Nekem is van mit felszednem, de rájöttem, ha sokszor eszek sokat, akkor hízok Nem annyit kell enni, hogy éppen jóllakj, hanem annyit, hogy meg se bírj mozdulni.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10504 üzenetére
Az Aprilia RS125 a tipikus tini gépezet, egy pörgős, kétütemű motor. Ha nem vigyáztak rá, csak hajtották, mint az állat, akkor lehetnek vele problémáid.
Nézegetve használtautót, a normálisabb RS125-ök olyan hatszázezertől kezdődnek. Őszintén szólva én egyik négyszázezres RS-t sem merném nyugodt szívvel megvenni a fent lévőek között.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
tutis
őstag
válasz zenwalk #10513 üzenetére
Első körben én a jogsira koncentrálnék, motort kb 5 perc alatt tudsz venni..Nekem a 125-ös sportmotorokkal az a legnagyobb bajon hogy az átlag ember nagyon hamar rá tud unni, hamar hozzászokik, stb..Mivel most kezded a motoros pályafutásodat, én elgondolkodnék nem csak rövid hanem kicsit hosszabb távon is, mivel a mai helyzet nem engedi meg az átlag emberekkel hogy váltogassák a motorjaikat ha megunták..
A magasságod miatt érdemes 1-1 kiszemelt motortípust élőben megnézni, üléspróbát venni rajta, mert sajnos az újabb kisköbcentis motorok kistermetű fiatalokra van tervezve. Ráadásul 2-3 év múlva szinte biztos vagyok benne hogy kacsingatnál a nagyobb köbcenti felé.. Szóval irány a jogsi, utána meg ráérsz nézni bármit is. Ráadásul motort télen kell venni Akkor könyebb alkudni..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
.mf
veterán
válasz zenwalk #10500 üzenetére
192cm és 60-65kg, 200+kg 600-as sportmotorral kezdtem.
S vannak lányok is, akik nem csak könnyebbek, de alacsonyabbak is (alig ér le a lábuk), mégis elboldogulnak hasonló tömegű motorokkal. Egyensúly.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10717 üzenetére
Az első kérdésedre, miszerint Ak-val csak max 100-zal lehet menni, nos ez egy oltári nagy baromság.
Véleményem szerint a 125 és 250-esek között olyan hatalmas nagy különbségek nincsenek, kivéve, hogy az egyik kétszer olyan erős, mint a másik. Komolyra fordítva a szót: még a z AK-s tanulómotor is 250-es volt annó ott, ahol én tanultam vezetni, szóval nem hinném, hogy probléma lenne a nagyobb lökettérfogat. A 125-öst sokkal hamarabb ki fogod nőni.
Amiket nézegettél: Kawa Ninja 250 szerintem kitűnő választás lehet, de van a Hondának is 250-ese. Szerintem jó helyen tapogatózol árban is. Ennyi pénzért, mint amennyibe a linkelt Kawa került, már lehet jó gépeket venni. Szóval, ha rá keret, mindenképpen valami hasonló motort nézegetnék.
Az Aprilia RS 125 kétütemű a 250-es Kawával szemben, ezt azért vedd figyelembe. Pörögnek, mint az állat és ha emellett nem foglalkoznak a géppel, akkor ott csak a baj lesz...
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10720 üzenetére
A motorjogsi kategóriákat a motor hengerűrtartalma és teljesítménye alapján határolják be, nem a végsebesség alapján. Nyugodtan elhiheted.
Négyütem vs kétütem. A kétütemű technológia az elavultabb és az egyszerűbb kategória. A kétütemű motoroknak más a működési elvük, nagy fordulatszámon pörögnek, nagy igénybevételnek vannak kitéve az alkatrészek és ezáltal könnyebben meghibásodhatnak, ha nincsenek normálisan karbantartva. A különbségeket inkább nem írnám le, nézz utána a dolognak, ha érdekel. Csak egy egyszerű példa: a régi Trabantok kétüteműek voltak, szemben bármelyik mai, modern autóval, amelyek kivétel nélkül mind négyüteműek.
Főleg robogókban és kis hengerűrtartalmú motorokban, azt hiszem maximum 125 köbcentiben (pl Aprilia RS 125) gyártanak még ma is kétütemű motorokat, mivel a pörgős motor miatt jobban mennek, mint a négyütemű társaik. A négyüteműek cserébe sokkal megbízhatóbb és modern motorok.
A 125-ös motorok inkább városi szaladgálásra valók, szerintem 90-100 körül mehetnek, ha van lehetőség (nagy táv) a gyorsulásra. Egy 250-es motorral viszont bátran ki mernék menni közútra is. Utóbbiaknak az utazójuk szerintem simán 90-100 km/h, végsebességük változó, de szerintem olyan 160-170-et mennek. Nézz Youtube videókat különféle motorokról és látni fogod a különbséget!
Kawa 250 Youtube Aprilia RS 125 Youtube
Ég és föld a kettő szerintem!
csoki46: Persze, kétütem vs négyütem. Én RS 125-tel nem mernék elindulni nagyobb távra, a Kawával a világból kimotoroznék.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
stifi
senior tag
válasz zenwalk #10717 üzenetére
én ezt a kawát vettem volna ha nem mérik annyiért, amennyibe akkor került amikor néztem...
1 millió felett mentek ezek a vasak akkor, azért meg gyönyörű hatszázasokat lehetett kapni, így végül inkább váltottam felfelé.első motornak viszont tökéletes választás. nem csak szebb mint a honda cbr 250, megbízhatóbb mint a hyosung gtr 250 (annál azért nem szebb), de karakteresebb is a sor2, kiváló motor. simán rábeszélnélek egy ilyen motorra.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10725 üzenetére
Sajna a kávédarálós hang a kétütem egyik velejárója. Jól mennek ezek az RS 125-ösök, de szerintem maximum arra valók, hogy a városban, vagy környékén tökéletlenkedjetek kicsit haverokkal.
Én mindenképpen négyütemű gépet javasolnék. A kettőötvenes kategóriában ott van ugye az általad is kinézett Kawa, ami szerintem egy kiváló gép. Ha csak a 125-ös kategória felé kacsintgatsz később, akkor érdemes lenne megnézni pl egy Yamaha YBR 125-öst, vagy egy Honda CBR 125-öst. Ugyan egyik sem erősebb egy Aprilia RS 125-ösnél, de ezek az életben nem fognak otthagyni az út mellett.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10725 üzenetére
Itt van egy CBR 125-ös videó. Itt látni lehet azért a különbséget a 250-es Kawához képest, de az RS 125-höz képest is. A lényeg: a csávó húzza, húzza a gázt és 8000-en pörgetve százzal tud előzni egyet.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10732 üzenetére
Nyugi, én februárban jöttem ide először érdeklődni, a motoromat a jövő héten kapom kézhez végre.
A 125-ösek igazából eléggé biciklik, a kettőötvenesek azért testesebbek. Ha van lehetőséged mindenképpen ülj rá egyre és feltehetőleg ott helyben el tudod majd dönteni, hogy kényelmesnek találod-e. Szerintem egy kicsit valóban magas vagy ezekre a gépekre, de ha te megfelelőnek / kényelmesnek találod a majdani kiválasztottat, akkor szerintem csak magaddal foglalkozz, ne azzal, hogy ki mit gondol.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10766 üzenetére
A Hyosung koreai márka, sokan ódzkodnak tőle főleg a presztízshiány miatt. A GT 250-es egy jól sikerült konstrukciónak mondható (a GT 650 már kevésbé). A netet böngészve nagyjából azt lehet leszűrni, hogy a tulajok nagy része általában meg van elégedve a GT 250-nel, de persze vannak rémtörténetek is sajnos.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Daywalker
addikt
válasz zenwalk #10766 üzenetére
Inkább egy megbízható japó, mint egy koreai...minden tekintetben. Nem mintha bajom lenne a hyo-val.
Másfelől, épp aug 1-én mutatták be hivatalosan az új, 2013-as 250-es Ninját, amire ráhúzták a mostani ZX10 külsejét, csak épp ram air nélkül. Új műszerfala is van Egy rakás kép
Na inkább ezt venném, vagy a KTM 250-esét.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
KoVee84
senior tag
válasz zenwalk #10766 üzenetére
Tegnap előtt vett egyet az egyik ismerősöm. Eredetileg 250-es Ninját akart, de közben vett egy gitárt, szóval nem volt már annyi pénze rá lol
Én voltam vele megnézni a motort, szerintem nem rossz. A Suzuki GS500 vázába tették be a 250-es (állítólag szintén Suzuki) blokkot. Szóval a 250-es kategóriában ez a legnagyobb testű. Mellesleg a 650-es is ugyanekkora, csak a blokk más. Ki is próbáltam, nem rossz. 4000 km a szerviz intervalluma, ismerősöm 27.000-el vette. A blokk meggyőző, a futómű kurva puha, a váltó meg Hyosung de tényleg nem rossz!mod: ja, a fék is elég takony
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
válasz zenwalk #10766 üzenetére
szerintem ennek eltekergették az óráját (ha a konkrét hirdetés érdekel)
lánc, lánckerék, fékbetét, féktárcsa, gumicsere 9000 kilóméterrel? a gumit még megértem a kor miatt, de a láncot minek? állt és berozsdált? 20-30ezret kell kibírjon egy ilyen kis motoron.. a betétekről nem is beszélve...egyébként amikor én nézelődtem akkor jött be a kawa és a honda, olyan szinten túl voltak árazva hogy a hyo egy szép és reális alternatívája volt a másik kettőnek.. ez a hirdetés szerintem ennyiért drága, de a hyosung nekem akkor is a szívem csücske, ha nem lett volna szériahibás a 650-es blokkja olyat vettem volna.. második motornak még talán most is bevállalnám!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
válasz zenwalk #10766 üzenetére
Ha azt nezzuk, hogy 800k-ert normalis 2004/5os gsxr 600-at el lehet kapni, akkor ez siralmas vetel. Simson utan biztos versenymotornak tunik ez is . Minden nezopont kerdese. Motoroztam vagy 3 hyoval eddig, hasznalhatok voltak, de jonak nem tunt egyik sem.
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
-
KubanitoS
veterán
válasz zenwalk #10804 üzenetére
Amiatt ne aggódj, hogy robogót nem vezettél. Én hét éves robogós tapasztalattal (kb tízezer km) a hátam mögött vágtam neki a jogsinak, azt hittem, hogy a kresz után kb a váltást kell megtanulnom és a többi azonnal menni fog. Hát nem így lett. Saját magamnak kellett rájönnöm, hogy a robogózás és a motorozás ég és föld. A robis tapasztalat kb semmi nem ért. Ráadásul ugye kialakul az emberben egy saját, egyéni vezetési stílus és ezek után bizony nekem akadtak problémáim a 100%-ban kreszt betartós, szabályos vezetéssel. Annyira furcsa volt az egész, hogy a motorozás végén amikor beültem az autómba és indultam hazafelé, volt, hogy ott a volán mögött is elbizonytalanodtam, annyira a hatása alatt voltam az egésznek, pedig naponta autózok és szerintem jól is vezetek.
A motoros tanfolyamot egyébként ne úgy képzeld el, hogy fix időre lövöd be, mert abból úgysem lesz semmi. Közbejön ez, vagy az, el kell utaznod, az oktató lebetegszik, vagy nem ér rá, nincs vizsgaidőpont, csak két hét múlva, stb. Én is olvasgattam a tanfolyam előtt, hogy XY egy hónap alatt letudta az egészet. Konkrétan egyik pesti haverom október elején kezdte az egész tanfolyamot és október végén sikeres forgalmi vizsgát tett. (Mondjuk abba ne menjünk bele, hogy az egész forgalmi tíz percig tartott össz-vissz és rá kellett segíteni a dologra tízezer forinttal.) Nekem durván négy, négy és fél hónapomba került az egész tanfolyam Gyulán. Azt meg sem említem, hogy a jogosítvány megérkezésére is egy teljes hónapot kellett várnom.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
runner 125
nagyúr
válasz zenwalk #10914 üzenetére
Nem.
Sokszor vannak beragadt, készleten maradt régebbi modellek. Hahu-n pár hónapja még volt fent K5-ös új Gixer is 1,7m körül. Ha, ilyenre utazol akkor rá kell kérdezni mindenhol."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
shiNIN
tag
válasz zenwalk #10962 üzenetére
Ezt én se igazán értettem, mindenesetre a 25kW-os a jelenlegi korlátozott A határa, az A2-nek pedig 35kW, ha jól tudom. Bírnám, ha A2-vé változna az Akorl jogsim, a hegyekben és kanyargós úton előzéskor azért néha jól jönne egy erősebb motor (bár én vagyok a gyengébb láncszem, nem a motor. mindazonáltal jól jönne) S a fene akar lenyomni egy komplett A-t, mikor pont olyat csináltam, csak valamivel kisebb motorral. Bár nem bántam meg és a motorom csak 20kW és tuningolható... De most épp fordított irányba megyek, áttételt hosszabbíttatok, ami kicsit gyengíti a motort, megjött a fogaskerék
Fene tudja, miért vagyok ma ilyen lelkes. Hagylak benneteket békén most már.
-
Archer
őstag
válasz zenwalk #10962 üzenetére
Mit variálnak már itt a kategóriákkal. Szerintem az eddigiekkel sem volt gond, egyedül a 21 éves kortól korlátlan jogsi (nekem is úgy lett ) mindenféle motoros előélet nélkül volt átgondolatlan. Valaki 21. életévét betöltve mitől lesz alkalmas egy literes szörnyeteg vezetésére ha előtte még egy Simsonon sem ült...
„A” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 600 cm3 hengerûrtartalommal és legalább 40 kW motorteljesítménnyel" - ez az oktatók álma lesz, a jól bevált ER-5-ösök, GS500-ak már nem lesznek elegek a korlátlan oktatásához de még mondjuk egy 600RR-sem mert az is "csak" 599 cm3
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
DigitXT
félisten
-
-
Daywalker
addikt
válasz zenwalk #11147 üzenetére
Van A régi ZXR például sor 4 volt, az újabbak sor 2
Egyébként a mostanin új kipuff van, simán lehet más hangja. De ha hangot akarsz, rakass rá sportdobot. Én hallottam Bodissal, durván szép hangja volt.Yoda: attól függ mire kell. Mindennapos ide-oda járkáláshoz bőven elég, és állítólag még élvezni is lehet, mert elég jó kis gép. Én is ilyet vennék a Zasszonynak, ha egyszer letenné a jogsit motorra. Sőt, én is azt használnám városban De annyit beszéltünk róla, hogy szerintem hétvégén szétborítom haverral a 250-es Suzukit
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
yodamastah
őstag
válasz zenwalk #11150 üzenetére
Vehetsz barmit, de szamolj azzal, hogy ezeknek kicsi a piaca, foleg ha ujat veszel, akkor szerintem nagyon rossz aron lehet majd eladni mondjuk 2-3 evesen. A jelenlegi hasznalt piac mellett ujonnan ez a motor egyszeruen brutalisan draganak tunik. Persze lehet nincs igazam, mert mindig lesz egy-egy fiatal akinek pont egy 250R kell
Egy biztos, ha 1x is raulsz egy 600asra egy ilyen utan, azonnal azt akarsz majd. Masik hogy kozutra nem art egy kis plusz motorero. Nagyon jo amikor a problemas szitukbol elorefele is tudsz menekulni. Ezert irtam hogy utcara nem az igazi. Persze ez igaz akkor is ha mondjuk egy 250es sportrobogot veszel. Ahhoz kepest biztos jobb a Ninja
-
yodamastah
őstag
válasz zenwalk #11157 üzenetére
Az en velemenyem, csak egy a sok kozul. Nem fontos erre hallgatni. Berakhatod a tobbi velemeny melle, es merlegelj.
A lenyeg hogy most bele vagy szerelmesedve ebben a 250es ninjaba, es azok a szempontok elegge hatterbe szorulnak, amik 2-3 ev mulva lesznek fontosak amikor mar nagymotor jodgsid van.
Van olyan 250es ami egesz jol megy. 250es RS Aprilia. Palyan is jo gep. De hogy ebbol mindennapokra lehet e talalni hasznalhatot es megbizhatot..... azt nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Prof01
veterán
válasz zenwalk #11164 üzenetére
Nem tesz jót, minél nagyobb a fordulatszám, annál gyorsabban kopik a motor. Egy ilyen 250-es sor4-gyel soha nem fogsz 100ezer km-t, vagy többet elmenni. Egyszerűen nem végsebességre (utazóra), hanem gyorsulásra van áttételezve. Az én 250esem is 10ezret pörög 110km/h-nál, 12ezret 130-nál és így tovább. Folyamatos utazó tempóban én se szoktam 120-130 felett menni. Előzésekkor viszont kihasználom a 16-17ezres fordulatszám-tartományt, mert másképp nincs bennük erő.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz zenwalk #11157 üzenetére
Persze, hogy bírják. Ezt ne úgy képzeld el, hogy mész 100-zal, és amikor előzni kéne 120-nál tönkremegy.
Ezek precízem meg lettek tervezve, bírniuk kell a magas fordulatszámot. Nyilván nem ajánlatos folyamatosan úgy menni velük, de 1-2 kigyorsítástól semmi bajuk nem lesz.
Az enyémnél 100-nál visszakapcsolok 2-t és már mehet az előzés. 160ig szépen szedi is a lábát, utána már csak lassabban.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Path of Exile (ARPG)
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- LEGO klub
- Toyota topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...