Hirdetés
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #2347 üzenetére
A reggelek durvák, de ahogy elnézem, most már a nappalok sem lesznek kellemesek. (Szerencsére Alvarónak inkább csak négylábú sötétben állatul közlekedők jutnak a hideg mellé
De hogy az F650.hu-sok miért most szombatra szerveztek találkozót, azt nem tudom. Nekünk ugyan 15 km-re van a helyszínül szolgáló Csókakő (bár ahhoz kitérőre is szükség van, ekkora távra nem indítjuk be a motorokat, főleg hidegben nem), de aki Budapest nem innenső végéről jön pl... azt nem irigylem. -
.mf
veterán
válasz Daywalker #2362 üzenetére
Nem írták azt el: €15000 (kb. 4,5m HUF), amiből már most előre (mivel még csak prototípus fázisban van) le kell szurkolni 1500-at.
Amúgy vicc ez az egész. Várom már, hogy beinduljon a verseny és a kínaiak lenyomják az árakat. Egy benzines motor összetettségéhez képest sehol sincs, mégis aranyár.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
-
senior tag
válasz Daywalker #2425 üzenetére
Plusz azt azért lássuk be, kevesen tudják megtartani, hogy egy nagyobb összeget félretegyenek egy 'tiszta motorra' és egyből egy drágább, jobb állapotút, fiatalabbat vegyenek.
Akármerre is nézek ismerősi körben, (ahol aztán van tapasztalt és előtte fogadkozó személy, hogy márpedig ő nem követ el ilyent) igenis mindenki bejátsza azt, hogy vesz egy motort, mert a körülményekhez képest az olcsóbb volt, és szépen utána költöget rá - mégha így többe is kerül mintha élből jobbat vett volna (ez szinte mindig így van egy bizonyos kort megélt motorok után).
Ezzel együtt a 'ráköltési hajlam' azért egyből nagyobb, ha a motor a garázsban áll, mintsem még csak a hirdetésekben meg a fantáziánkban...
Az ember márcsak ilyen (általában)
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #2445 üzenetére
Nem, most éppen locsolom rá a lóvét
telószimering csere porvédővel, fékfolyadékcsere, kiveszem a hátsó gátlót elviszem olajcserére+felújításra, meg átzsírzom a rugóstag csapokat, olajcsere, injektorházpucolás, szelephézagot megnézem, aztán jöhet a következő szezon. Fiatal motor, nincs sok gond veleNem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Daywalker #2449 üzenetére
Mar 1 palynaap alatt lathatoan mocskosabb az olaj a gatloban. Beledaralodik a fem ahogy mozog a gatlo, meg megy bele a mocsok is. Ez foleg a villaban latvanyos, 20e km utan ugy tud kinezni mintha fem lenne beleontve, nem olaj Evente szerinem siman erdemes a gatlot karbantartani, a vilalkat meg 2x egy szezonban. Palyahasznalat mellett persze. Kozuti hasznalatban evekig el lehet vele karistolni.Egyre sz*rabb ott is, de a kisebb terheles, es a hataroktol tavol motorozas miat nem igazan jelent ez problemat. Szoval utcai hasznalatban amig van megfelelo csillapitas, valamint a hideg es meleg futomu kozt nincs nagy elteres csillapitasban, akkor szerintem nem nagyon kell bantani.
-
-
Integra
titán
válasz Daywalker #2500 üzenetére
én is bevallom, hogy mit adok el (ha eladom), de az enyém szalonautó ehhez képest, patika mechanikával, gyönyörű, korát meghazudtoló állapotban. ez a gyulavitéz meg egy igénytelen proli. az meg egyenesen faszság, hogy eszi az olajat, ha hajtják. padlógázzal közlekedek vele németországban, soha egy fikarcnyi olajfogyasztásom sem volt. hülyének lenni alanyi jog, ez van. sok a barom ebben a világban.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Daywalker #2522 üzenetére
juj, az a bálna.. kevesebb ronda honda van (na jó, a city pl.. ), viszont kétségtelen, hatalmas belül. anyumé is kapott már rendesen (bal hátsó hosszanti bekötő pont hegesztve.. igy vettük), de 6 literrel megy nyáron és nem lehet elpusztitani, ez az autó csak megy és megy és megy.. aki ezt megveszi és rendesen leszervizeli 200ezernél, annak még nagyon sokáig lesz egy végletekig megbizható autója a nyöszörgő kasztni ellenére is.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #2705 üzenetére
Megnyugtatlak, a tolózár membrán mindig kiszárad
Attól baja nem lesz.
Gyertyákat sem muszáj kiszedni. Hondákon van a vészkapcsoló, amit ha Off ba raksz, akkor tudod tekerni önindítóval, de nem fog beindulni. ezzel fel lehet építeni az olajnyomást, de szerintem túl van lihegve, mert egy nagy szaki mondta, hogy fél év állás után kéne ezt csinálni, hogy a csapágyhoz eljusson az olaj, és ne fusson félszáraz kenéssel.
Amúgyis marad olajfilm ott, és alapjáraton csak a dugattyúk/mozgó alkatrészek surlódásából eredő erőt kell legyőzni, az nem terhelés a csapágynak. Ha nem hallasz sikító hangot beindulás után, ami elhallgat, akkor nem volt félszáraz kenés.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Daywalker #2798 üzenetére
...valahol a _luxusautók_ csökkentett reg.adóját be kell hajtani. Mert igen, akinek telik 15.000.000 autóra, 1m már nincs reg.adóra - ezért jövőre több, mint a felére nyomják le nekik.
Megint ki fog szopni?! Az átlagpolgár. Egyszerűen vicc, h a motor vételárának több, mint 10%-át rá kell számolni az átírásra.
No para, most nem a Bentley-k fognak szlovák, floridai rendszámmal futkosni, hanem a motorok.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
Integra
titán
válasz Daywalker #2918 üzenetére
nincsn rajta semmi extra, semmi csili-vili, csak patent ahogy van. vannak menőbbek, erősebbek, vagy egyes részleteiben nagyobb tudásúak, itt meg minden ahogy van, egyszerűen csak jó, szolíd és működik, sehol nem keresel rajta semmi kivagyiságot. vörös-fekete volt, piszok jó. mondjuk ledobálnám ócska fehérre a teljes idomzatot kezdésnek, meg fel a karbon dekliket meg a többit, jól elrondítanám, de nem érdekelne most vagy ugyanakkora mint az rr-em, vagy egy fokkal kisebb, nem tudom eldönteni, de szemre nagyon tömzsi középen. legszívesebben becserélném ráfizetéssel, annyira vágy tárgya, de inkább kialszom magam, nem szeretek érzelemből vásárolni..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #2994 üzenetére
dióhéjban, kövezzenek meg de ha valaki belemélyed ez jön ki:
gyári a jó, nem kell nagy okosság.
A teljesítményszint a legjobb és még hígabb is mehet,
mert nem a nyomás ken, hanem az áramlás. Minél sűrűbb, annál nagyobb a nyomás. a nyomás meg az áramlással szembeni ellenállás.
Hidegüzemben ez fontos nekünk közúton.
Versenyzőknek meg azért, mert visszafogja a motort a sűrű olaj. Szóval szorri, de a híg a jó.
A sűrű egyszerűen a hülyebiztos olaj. visszafogja, de ottmarad. Hidegben viszont nem jut el gyorsan a csapágyhoz. Nem mintha a jó minőségű híg olaj valaha is megszakadna. Van értelme a drága olajnak. de a sűrű drágának van-e?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz Daywalker #3018 üzenetére
Megfelelően kell öltözni. Más kérdés, hogy az időjárásnak ezer más trükkje van, hogy megszivasson
Novemberben a köd (3 hétig jóformán végig ködben közlekedtem, de nap aztán végképp nem volt), ami aztán nekiállt ráfagyni mindenre. Még jó, hogy csak kétszer csinálta. Tegnap munkába menet jól eláztam, aztán mikor hajnalban elállt az a sz@r, nekiállt ráfagyni az útra, olyan lábujjhegyen jöttem haza 40-nel, hogy még... a 81-es még jó volt, de ahogy lejöttem róla, egyből drifteltem egyet a mohai elágazásnál befordulva Csurgó fele, szóval onnantól csak lopakodás volt De óvatosan járható volt, míg novemberben az ónos ködszitálásban sikerült is perecelni a hegyről lefele. Viszont akkor sózták az út, szóval ahogy leértem, onnantól volt min fogjon a gumi. Más kérdés, hogy mennyire utálom a sót
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3114 üzenetére
ragaszkodjunk a gyárihoz lehetőleg.
Bosszantó egy kicsit, hogy az emberek, akár szerelők is ész nélkül nyúlnak a sűrűbb olajért, ahogy meghallják, hogy versenyhasználat, vagy ha nyomja a szemét a motornak.
Nem a viszkozitást kell lecserélni ha nyomja az ember, hanem a teljesítményszintből kell a legjobb, és a viszkozitásstabilitásnak kell a legnagyobbnak lennie. A viszkozitás értékeknek a gyárban kitaláltnak kell lenniük. A csapágyaknál az illesztés miatti nyomásveszteség stb, ez mind így lett kiatalálva. Vannak motorok, ahol kalibrált olajfúvókák vannak az olajzási rendszerben, hogy azokon a helyeken, ahol nagyobb nyomásra van szükség ott nagyobb maradjon.
Ha már kopott a motor, akkor kell belerakni a sűrűbb olajat, de azt is azért, hogy meglegyen a nyomás, amit le kéne mérni egy bizonyos fordulaton olajnyomásmérővel. Na ezt ki szokta megcsinálni, hogy kell-e sűrűbb bele? Van egy ökölszabály, hogy 1000 fordulatonként kb 1 barnak kell a nyomásnak lennie. Ha ez megvan akkor csokolom. Akár hígítani is lehet addig, ha megvan. nem a viszkozitás fog kenni. A teljesítményszint a legfontosabb. A motul factory egy jó olaj 5w40est rakok bele én is. Yamalube-ból is a fullszintetikus 40es olajat raktam bele mindig is, annak a viszkozitásstabilitása roszabb volt, mint a motulé, most megnézem a motult én is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zack
nagyúr
válasz Daywalker #3117 üzenetére
Tavasz-nyárra jobb a 10W50. Nem tudom milyen könyv lehet ez, mert a 20W olaj baromi vastag. Kétlem ha valahova 10W olajat ajánlanak, oda jó lenne a 20W is, mert általában az a kulcsa az ajánlásnak, hogy mekkora furatok vannak a blokkban, és mekkora az az olajvastagság, ami hidegen is elég vékony ahhoz, hogy mindenhova eljusson. Nekem a GSXR-be már a 15W Motul 300V sem volt jó, akadt a váltó tőle, hidegindításnál pedig hallhatóan hangosabban járt. 10W olajjal viszont kutya baja se volt.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3117 üzenetére
A hidegoldalit nem értem miért adják meg amikor az minél kisebb, annál jobb nekünk
De versenyhasználatnál:
"Az áramló olaj vastagságát cSt-ban mérik. A legtöbb motor olajvastagsági igénye működési hőmérsékleten 10 cSt. Az igazán sűrű (vastag) többfokozatú olajok viszkozitása ilyen körülmények között 20 cSt. Ez éppen a duplája a másiknak. A hőmérsékletet 100°C fokról 125°C fokra emelve a legtöbb ajánlott olaj viszkozitása 10 cSt-ről leesik 3 cSt-ra. Az előbb említett sűrűbb olaj 20 cSt-ról 4 cSt-ra hígul. Figyeljük meg, hogy a nagyon forró motorban mindössze 1-2 cSt a két olaj vastagsága közötti különbség. Mondhatnánk, hogy gyakorlatilag mindkettő azonos sűrűségű. Csak nagyon minimális a sűrűbb 20w-50-es olaj előnye nagy hőmérsékleten. Ezzel szemben hidegindításkor hatalmas előny a 10w-30-as olaj sokkal kisebb sűrűsége, amikor is a kopások 90%-a keletkezik. Például 40°C fokon a 20w-50-es olaj viszkozitása (sűrűsége) 250cSt, míg a hígabb 10w-30 értéke ugyanekkor csak 100cSt. A vastagabb olaj 150 cSt-al sűrűbb. Ez óriási különbség!"Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
degu
senior tag
válasz Daywalker #3187 üzenetére
Gyerekek!
Errol a beszelgetest folytathatjuk,amikor 50 evesek lesztek,es fajni fog a vallatok,a derekatok,a terdizuleteitek, a konyokotok...
De most mondjatok meg-oszinten!
Erdekel -e kozuletek ez barkit is?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Djuree
félisten
válasz Daywalker #3187 üzenetére
hogyne kapnál, elég ha párszor jól felfázol a hideg üléstől. nem egyből jön az ki, hanem sok év múlva. nem én mondom, hanem orvosok, hálisten én figyelek erre, nem fázítom fel magam. az ülésmelegítőt sem kell maxon nyomatni órákig persze. én csak elindítom, megy 5 percig közepes fokozaton, aztán kikapcs ha nagyjából testhőmérsékletű az ülés. utána már te melegíted az ülést a testeddel.
állj! mi nem a biotech-es fehérjékről meg tömegnövelőkről beszélünk, az mind méreg, szedje akinek két anyja van. kolis szobatársam évekig ezeken élt, meg lehet nézni mi lett a srácból mára kb. egy roncs...én is azt mondom, hogy ha valaki ezeket akarja beszedni inkább táplálkozzon rendesen, jobban jár. csak sajna nincs mindenkinek lehetősége napi fél kiló halra/csirkemellre.
ez amiről mi beszéltünk, csak egy táplálékkiegészítő vitamin, porcerősítő, nem nagy dolog, ettől nem lesz bajod, persze nem kell ezt sem túlzásba vinni. ezeket úgy tudom negyedévig lehet csak szedni, aztán kell negyedév szünet, hogy legyen ideje beépülni.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen