Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    válasz Teasüti #98932 üzenetére

    Azért van különbség utángyártott és utángyártott között is, meg néha a gyári a legjobb amit kapsz. Alkatrész függő, plusz el kell dönteni hogy megéri-e adott esetben a gyárit venni vagy ár/értékben jobb egy minőségi utángyártott.

    Saját példák:
    - a motoromhoz a gyári lánckerék csillapított, így kevésbé zajos, utángyártottból nem kapni ilyet, azok menet közben hangosabbak. De láncból például a gyári is DID.
    - kocsimhoz kellett venni dobbetétet. A gyári nagyon drága, 30-40 ezer darabja, gondoltam annyit nem ér, az utángyártott 8 ezer volt darabja. Megvettem párban, hazavittem, elkezdtem beszerelni, majd láttam hogy a 8 furatból 4 még csak közelében sincs a gyári helyének, és formára sem nagyon akart illeszkedni. Elbasztam 2 órát a semmivel, visszavittem, kaptam másik márkát ami érzésre is már jobb és merevebb volt, és a 8 furatból 7 tökéletesen passzolt, a nyolcadikat kicsit reszelnem kellett. A gyárival nem lett volna probléma, csak az ára.
    - szintén a kocsimon elrozsdásodott a kipufogó, végig cserélni kéne (14 éves már). A gyári az horganyzott, de 90-100 ezer Ft-ot mondtak csak anyagra, ez viszont újabb 12-14 évet ki fog bírni. Az utángyártottak 30-40 ezer Ft-ból megvannak, de egyik se horganyzott, 3-4 év után megint lehetne cserélni mert szétrohad.
    - még mindig a kocsim, első futómű múlt héten lett felújítva, az új lengéscsillapítók például utángyártottak, de ugyanaz a gyártó mint aki a beszállítója a gyári alkatrésznek is, csak 30-40%-kal olcsóbb így.

    Szóval eléggé vegyes a dolog ahogy látom. Van amikor a gyári a legjobb és megéri a felárat, van amikor matekozni kell hogy mi éri meg jobban, és van amikor különbség sincs köztük.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák