Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Itthon is elérhető a OnePlus 11 és a Buds Pro 2
- Megérkezett a Pixel 5 és 4a 5G
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Két hét múlva startol a Dimensity 9400
- Sony Xperia M2 - egyről a kettőre
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Két hét múlva startol a Dimensity 9400
ma A 3 nm-en várt MediaTek csúcslapka odapakolna a Snapdragon 8 Gen 4-nek és az Apple A18 Prónak is.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Felárat fizet az atomenergiáért a Microsoft
it A Jefferies szerint a Microsoft prémium árat fizet a Constellation számára, hogy indítsák be a Three Mile Island-i atomerőművet.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #97056 üzenetére
Szóval kimotorozás:
Tisztázzuk ez mit jelent. Az adott motor képességeinek (futómű, motorerő, fékek stb.) a maximális kihasználása. A rendszeres pályára járó versenyzőkön kívül ki az aki ezt kihasználja? És közülük hányan használják ki a a közúton ugyanezen motornak a képességeit? Akik mégis megpróbálják azokat neveztem én állatnak, amin Te kifakadtál. Nem attól lesz állat valaki hogy húz egy kövéret mint ahogy Te írtad. Hanem attól hogy versenyző(nek hiszi magát vagy tényleg az) és úgy megy bele a kanyarokba mintha pályán lenne. EZT KÖZÚTI FORGALOMBAN NEM TEHETED MEG.
Nem részletezem miért mindannyian tudjuk. Te is tisztában vagy ezzel, saját és mások veszélyeztetése nélkül a közelébe nem tudsz menni a kimotorozásnak ha a forgalomban vagy.Innentől kezdve jobb is ha szétválasztjuk a két témát mert totálisan alaptalan közös nevezőn említeni a kettőt. Igen persze hogy én sem tudok „kimotorozni” pályán egy hatszázast, az 1.2-est meg plánen nem. Csak itt nem erről van szó! Ezt értsük meg. Amint ezen túllépsz egy új világ is megnyílhat számodra.
Rövid felsorolás szintjén hogy mit is jelent nekünk a motorozás, miért is motorozunk:
Dinamizmus, rugalmasság, kilátás, a táj szépsége, a friss levegő, az illatok amiket kocsiban nem érzel, ismeretlen helyek megismerése, érzed a bőrödön a természetet, amikor köd van, vagy meleg vagy 6 fok és éppenhogycsak nem a hó esik. Amikor felérsz 52 hajtűkanyar után a hágó tetejére 1500km-re otthonodtól és letekintesz, egy csapatba tartozás, annyi mindent sorolhatnék még amiket egy pályaversenyző lehet hogy sohasem élt át például. Fogadjuk azt el hogy mindenkinek mást jelent a motorozás.Minek vettem majd 200 lóerős motort? Lehet furcsán fog hangzani számodra de az elsődleges szempont amiért lecseréltük a 600-ast az a KÉNYELEM. (Tudom ezt a szót sem ismerik a versenyzők, mert az nem arról szól) Nem pedig azért mert gyenge volt. De egy 3000km-es túra az igenis erről szól. Kényelemről-
Nem csak a fizikai kényelemre gondolok hanem a nyomaték adta kényelemre is pl. Vagy a 3 doboz adta pakolhatósági kényelemre. Nincs egy épkézláb 600-as gép amire pl. 3 koffert rá tudsz aggatni nem valami hommade módszerrel amitől halál instabil lesz az egész.
Gyere el egyszer egy ilyen 3000km-es túrára a 125-össel, amit nem tudsz kimotorozni. 250Km után a halálba kívánod. Nem sorolom miért. Te is tudod. Nem csak amiatt veszik az emberek a nagy gépeket mert 200 ló. Nagyobb ülés, jobb szélvédelem, nagy nyomaték, hosszútávon kizárólag nyomatékból kényelmes a motorozás. Tudod hányszor járok 7k fordulat felett a motorral egy túrán? Lehet hogy egyszer sem. De a nyomatéka az igenis kell hogy ne kelljen észnélkül váltogatnom annyit mint a szutyok 600-as gépeken.
Stabilitás, iszonyat fontos. Összehasonlíthatatlanul stabilabb az 1.2 mint a 600-as volt.
Gyári kofferrendszer (kb egy 600-as gépnek sincs rendes 3-as szettje) olyan szinten ki van találva hogy simán 150-160-as utazót is mehetsz nincs turbulencia, vagy stabilitásvesztés, semmi. Ez is KÉNYELMES.
De hogy az erőre is térjünk ki. Igen kell. Kell a nagy. Nem mindegy hogy amikor csapatban motorozunk tudod e tartani a lépést, nem azért mert 200-al mennek hanem azért mert az olasz dolomitokban amikor olyan a szitu akkor kifogod a kamiont a hegyi úton és 10km- át nem tudod megelőzni. Ahol a 600-assal 3 kofferral megpakolva 2 személlyel eszedbe sem jut az hogy megelőzd, az 1.2-esel elmész.
Hányszor van ilyen szitu? Sokszor. És napi 5-600km-eken ez rengeteget számít. Simán meg lehet érezni ha csak egy 700-800-as gép is van a csapatban egyszerűen nem tud jönni. (pont jó barátom járt így a tavaly tavaszi túrán, azóta van egy 1.2-es banditja és lásd. Szuperül mentünk együtt az őszi túrán).A saját motorozási profilom kb így épül fel. 80% túra, 10% - ha már nem bírok magammal és otthon elmegyek egy körre és 10% pálya. És igen, ha elmegyek pályázni akkor érzem hogy balfaszabb vagyok mint jó pár 600-assal pályázó ember. Szó sincs kimotorozásról, egyszerűen csak szórakozásról van szó. De attól még nem gondolom hogy 600-assal kéne járnom túrázni mert évi 2x elmegyek pályára és agyonvernek a kisebb gépekkel.
Természetesen minden tiszteletem a tiéd, néha próbáljuk meg más szemszögből is megközelíteni egy adott kérdéskört.
Peace!"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Asszociációs játék. :)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- Xbox Series X|S
- Autós kamerák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen