Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Üdv! Először vagyok itt, eddig a robogós, kismotoros topikban mozogtam. Eddig egy Liberty 125-ös robogóm volt, újan vettem, 3,5 év alatt belement kemény 1400km. Nem igazán volt kényelmes a 194 centimhez, beleért a kormány a térdembe kanyarodáskor, és először kuplungolni akartam, meg állandóan megrúgtam a hátsó dobozt fel-leszálláskor, úgy akartam felülni mint egy motorra. Régen sokat motoroztam, 1985 óta van kismotor, 1988-tól A jogsim, persze akkoriban Simson, MZ, ETZ volt az embernek. Mindig vágytam rá, hogy egy motor álljon a garázsba, aztán ha rámjön az ötperc, pöcc, aztán gurulni egyet. Félig kielégítette ezt az igényt a Liberty, ugyan két kereke volt, de hiányzott a motoros üléspozíció, na meg szerintem szemből elektromos biciklinek nézték, és volt pár satufékezésem vele, inkább elő sem vettem, bicikliztem a városban.
    Nemrég úgy döntöttem, hogy kell nekem egy motor. Mivel hobbi gép, nem akartam sok milliót rákölteni, de egy 125-ösnél többre vágytam és új motorra.....Végül egy Benelli Imperiale lett. Tudom, kissé nevetséges a 21 lóerejével, nem egy sportos gép, de így 50 felett más a prioritás, nem száguldásra vágyik az ember.
    Sok éve nem vezettem váltós motort, kissé félve ültem fel rá először, és csúsztattam a kuplungot, ki ne ugorjon, de azóta is mosolygok magamon..Ez nem az a paripa. 250-es TS MZ legyorsulná. Persze nem is baj, csak az ember ahhoz hasonlatos dinamikát várt. Régi szokások bennem voltak, az ember mikor várta volna hogy húzatással jön a teljesítmény, hamar rájött hogy itt nem így van, fel kell kapcsolni, nem kell pörgetni. Pár száz kilómétert mentem, már jól megszoktam. Féltem a kínai-olasz motortól, de ez is majdnem 2 misibe lett mire adók, forgalomba helyezés, doboztartó konzol, doboz meg lett véve. Hozzáteszem, napi szinten, megbízható, dolgozni járó motornak nem ezt vettem volna, hanem Hondát, Suzukit.... Hobbi motornak úgy gondolom elmegy. Két hét alatt kétszer vittem vissza szervizbe. Először úgy éreztem, nagyon szorul az első kerék, befog a fék. Visszamentem, szétszedték, azt mondták semmi baja, ez ilyen, várjak, hajtsam, jó lesz. Második problémám az volt, hogy mikor megnyúlt a lánc (150km-nél láthatóan lógott), utána akartam feszíteni, rájöttem, hogy nem ugyanazon a jelölésekhez van két oldalt állítva a láncfeszítő, tehát nem egyenes a kerék.Ugyan a láncon tudtam húzni, de a másik beállítás nem ment. Elvittem, 10 perc alatt beállították. Addig nem mertem rátenni kanyarra, azt hittem nehéz, ezért félek. Miután egyenesbe rakták a hátsó kereket, más a dolog, bátrabban döntöm, nincs az a furcsa instabil érzés mint eddig. Hogy mi jön még elő, nem tudom, de őszinte leszek, azt gondolom, ilyen futóművel nem hagyhatná el a gyárat egy motor.
    Na, igaz csak pár hete van meg, de már felmerült az első kérdés. Fekete gépet vettem, úgy látom, ez a fekete eléggé kényes szín. A tankot már sikerült megkaristolnom, előszeretettel teszem a kezem a tankra rendőrlámpánál állva is, élvezem hogy nem robogó, van ott valami. A lányom autójának a motorháztetője le van karbon fóliázva, így vette, de úgy tűnik eléggé ellenálló az a fólia, nem is karcolódik, nem is mattul. Azon gondolkodom, tetetni kellene ilyen dekor fóliát a tank tetejére, ugye tankpad helyett is jó lenne. Meg nem a fényezett részre csöpögne a benzin, nem ott tapogatnám a lámpánál állva..... :U
    Mit gondoltok, jó ötlet? Bevállalna ekkora kis fóliázást aki ilyennel foglalkozik? Vagy más ötlet..?
    Ez amúgy a gépsárkányom. Mint egy testes öregember, nem gyors, de azért fitt, a saját tempójában bírja a menetelést. :D
    205kg, 21LE, és a 29NM nyomatékot leadja 3500-as fordulatnál. Nem ugrik, de azért az autóktól ellép a lámpánál. Ja, igen, mondták, nem illik rá a doboz. De a gyári oldaltáska szett 200e. ft, úgyhogy ez lett, 43L-es GIVI doboz.

Új hozzászólás Aktív témák