Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #45302528

    törölt tag

    válasz Agostino #109315 üzenetére

    A kereskedők igyekeznek azt sugallni, hogy mennyire jó fejek, mert ők fél év garit adnak a használtmotorra/-autóra, miközben erre jogszabály kötelezi őket. Ha kereskedővel kötünk szerződést magánszemélyként, azt fogyasztói szerződésnek hívjuk. Figyelni kell azonban arra, hogy a kereskedő saját nevére iratott járművet árul vagy bizományosi értékesítést végez: előbbi esetben 1 év utóbbi esetben fél év a szavatossági idő. 1 év esetén az első hat hónapban a kereskedőnek kell bizonyítani, hogy a hiba a vásárlás után állt be, a 7. hónaptól megfordul a bizonyítási teher.

    Akkor van szívás, ha külföldről hozza be és eladóként nem ő, hanem a külföldi magánszemély vagy cég van feltüntetve. Ilyenkor egy esetleges szavatossági igény érvényesítésénél a hazai kereskedő "láthatatlan"...

    Én a magam részéről inkább a magánszemélyt preferálom és igyekszem a lehető legkörültekintőbben eljárni. Itt nagyobb az esély, hogy az eladó nemcsak tulajdonosa, de gazdája is volt a motornak. A kereskedőnél ez csak egy eladó gép a másik 10-20 mellett. Az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy a kereskedőtől egy full átvizsgált gépet kapsz. Hát, tisztelet a kivételnek, de ez sok esetben nem így van. Nagyjából megnézi, azt jól van. Utána meg egyik-másik azt sem tudja, mit árul.

    Megjegyzem, a magánszemély eladót is terheli a szavatosság és itt most a FOME-t idézem: "Ha magánszemélytől vásárolunk, akkor minden esetben a vevőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már a teljesítés időpontjában is fennállt. A bizonyítás eszköze elsődlegesen szakértői vélemény."

Új hozzászólás Aktív témák