Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz zgospel #108817 üzenetére

    Tulaggodva???

    Vegyuk sorra.
    Mas hiba is van manualokban, pl 100Nm-el siman lehuzat olyan csavarokat, amit maximum 30-al kell. Hogy miert ajanljak az sg olajat? Vagy hiba, vagy valami azsiai piacon nem elerheto ugyanaz az olaj, ami nalunk termeszetes? Nem tudom.

    Ezt az olajat nem ajanlhatjak, mert technikailag elavult, a teszt metodusok is megvaltoztak, azaz nem lehet certifikalni api sg olajat, es nem felelne meg a legtobb szabalyozasnak es igenynek, ami jelenleg hatalyban van.

    Maga a Jaso is ugyanolyan aktualitasban, mint az api szabvany, van belole T903 1998, 2006, 2011, 2016.
    Ez sincs feltuntetve, hogy akkor melyik legyen.

    Miert, hogyan lesz uj api, vagy barmilyen specifikacio?

    Ezt a jarmugyartok kerelmezik altalaban, uj fejlesztesu, mas igenyu motoroknal, vagy uj kornyezetvedelmi szabalyzasoknal, alatamasztva, hogy az olajnal milyen teljesitmenyvaltozasra van szukseg, ami mar nem egyezik egy mar meglevo kategoriaban foglaltakkal, vagy az eddigi kategoriaknal hasznalt teszt metodus nem alkalmas ennek a teljesitmenyvaltozasnak a meresere.
    Mivel tamasztjak ala? Peldaul tapasztalati uton gyujtott adatokkal, hogy miert nem alkalmas a jelenlegi kategoria olaja az uj fejlesztesu motorokban, ott milyen problema lepett fel a jelenlegi olaj miatt. (!)

    Ezutan elbiraljak az uj specifikacio bevezeteset a kovetkezo kerdesek figyelembevetelevel:

    Mi a javasolt valtoztatas, es miert van ra szukseg?
    Az adatok alatamasztjak az igenyt?
    Mikor van szuksege a piacnak az uj specifikaciora?
    Mi lesz a potencialis hatasa a motorokra?
    a fogyasztokra?
    A kornyezetre?
    Hogyan fog hatni a valtoztatas az eddigi api kategoriakra?
    Milyen tesztek szuksegesek az ujonnan szukseges tulajdonsagok meresehez?
    Esetleg rendelkezesre all egy uj tesztmetodus? Ha nem, mennyi ido kifejleszteni azt?

    Ezek a specifikaciok nem tulaggodasbol szuletnek, hanem mindig valamilyen uj igeny kielegitesere.

    Nezzunk csak nehany feltetelezest, ok okozati viszonyban.
    Az api sg olaj sok tulajdonsagat mas tesztmetodussal vizsgaltak, mint az api sn nel. Tobbek kozott a habosodast is. Illetve a lerakodaskepzest.
    Ez miert baj?
    Nezzuk, mi lesz egy palyahasznalatnal, jol felmelegitett allapotban egy 200 lovas R1 nel, 13 000 fordulaton.
    A dugattyukat alulrol spriccelo olaj, egy nagy kod lesz a kartelban. Rengeteg levegot old magaban. Ez az olaj lemegy a teknobe. A siklocsapagyaknal a nagy nyomas es homerseklet hatasara ez az oldott levego elvalik az olajtol, azaz habosodik. A siklocsapagy abban a pillanatban beall.
    Ha turazol a motorral, nem fog kijonni. Ha hatarhelyzetben van, akkor viszont szetszedes utan azt allapitja meg a szerelo, hogy nem kapott olajat a csapagy. Az olajpumpa jo, az olaj jo. Minden jo. Megse jo.

    Aztan a nagyaranyu kartelgazvisszavezetesbol egy sg olaj a szivoszelepeken mit csinalhat?
    Csodalkozunk, ha ilyen meglepi fogad

    Vajon mit csinal egy elavult olaj a nikkel szilicium karbid hengerbevonattal, hiszen olyan anyagok lehetnek benne, ami meg akkor nem okozott problemat egy vashuvelyes henger eseteben.
    Kornyezetvedelmi eloirasokrol akkor meg nem is beszeltunk.
    A benzin joval nagyobb etanoltartalmara is reagalniuk kellett.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák